Η σέξι Αντζελίνα Τζολί βρέθηκε στην κορυφαία θέση στη λίστα του «Forbes» με έσοδα που αγγίζουν τα 33.000.000 δολάρια.
Τι κι αν δεν έχει πρωταγωνιστήσει σε καμία ταινία εδώ και τρία χρόνια; Το Χόλιγουντ όχι μόνο δεν ξεχνάει την Αντζελίνα Τζολί, αλλά σκορπά χρυσάφι στα πόδια της και μόνο για να υπάρχει σε αυτό. Σε μια χρονιά-σταθμό για την προσωπική της ζωή, εξαιτίας των προβλημάτων υγείας της και παρά τη μακρόχρονη απουσία της από τη μεγάλη οθόνη, κατάφερε με ευκολία να βρεθεί στην κορυφή της λίστας του «Forbes» με τις πιο καλοπληρωμένες ηθοποιούς για το 2012 με κέρδη 33.000.000 δολάρια.
Ο τελευταίος πρωταγωνιστικός της ρόλος ήταν στην ταινία «The Tourist» που κυκλοφόρησε το 2010 και παρά τις χλιαρές κριτικές που είχε πάρει το σενάριο, χάρη σε εκείνη και τον συμπρωταγωνιστή της Τζόνι Ντεπ η παραγωγή των 75.000.000 ευρώ κατάφερε να ξεπεράσει τα 200.000.000 ευρώ σε εισπράξεις. Εκτοτε προτίμησε να κάνει δουλειές πίσω από τις κάμερες δανείζοντας τη φωνή της στην τίγρη του «Kung Fu Panda 2» και κάνοντας το ντεμπούτο της στη σκηνοθεσία, μέσα από την ταινία «In the land of blood and honey», που κυκλοφόρησε στις αίθουσες το 2011.
Τα κέρδη ύψους 25.000.000 ευρώ που το περιοδικό «Forbes» εκτιμά ότι είχε η σταρ από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013 προέρχονται από την αμοιβή ύψους 11.300.000 ευρώ που απέσπασε για τη νέα ταινία της «Maleficient» και τα διαφημιστικά της συμβόλαια με διάφορες εταιρείες και κυρίως με τον οίκο Louis Vuitton. Και όλα αυτά σε μια χρονιά που σημαδεύτηκε από τη μεγάλη απουσία της από τον χώρο προκειμένου να προχωρήσει σε διπλή προληπτική μαστεκτομή, ώστε να εκμηδενίσει τον εξαιρετικά αυξημένο κίνδυνο που διέτρεχε να νοσήσει από καρκίνο του μαστού.
Πάνω που το Χόλιγουντ πίστευε ότι δεν είχε να περιμένει άλλες εκπλήξεις από εκείνη σε προσωπικό επίπεδο, η αποκάλυψη της περιπέτειας της υγείας της έσκασε σαν βόμβα στη showbiz αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά ότι είναι ανεξάντλητη σε αυτό τον τομέα. Από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της άλλωστε η Τζολί -η οποία, σε αντίθεση με τους περισσότερους συναδέλφους της, δεν απασχολεί υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων ούτε ατζέντη- ήξερε πως να κρατάει ζωηρό το ενδιαφέρον των media. Οι συνεντεύξεις της έδιναν επί μήνες τροφή για σχόλια, καθώς η ίδια ήταν ανέκαθεν διατεθειμένη να προσφέρει στο κοινό τις γαργαλιστικές λεπτομέρειες της προσωπικής της ζωής, για τις οποίες αυτό διψούσε.
Ετσι μίλησε ανοιχτά για τη λεσβιακή της σχέση με την ηθοποιό Τζένι Σιμίζου το 1996 και την αγάπη της για το BDSM, ενώ δεν έκρυψε τις εμπειρίες της με τα ναρκωτικά και την κατάθλιψη, παραδεχόμενη ακόμα και τον εγκλεισμό της σε ψυχιατρική κλινική τρεις μέρες πριν από τον γάμο της με τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον, το 2000. Το φιαλίδιο με το αίμα του, που είχε πάντα κρεμασμένο στον λαιμό της, συνέβαλε στην καθιέρωση της σκοτεινής persona της, από την οποία όμως απαλλάχθηκε εν μια νυκτί μετά την υιοθεσία του γιου της Μάντοξ, το 2002. Ετσι, λίγο πριν το Χόλιγουντ αρχίσει να βαριέται το άγριο προφίλ της εκείνη μεταμορφώθηκε σε αφοσιωμένη ανύπαντρη μητέρα, αποφασισμένη να πληρώσει το τίμημα της μητρότητας με ένα διαζύγιο, καθώς αυτή της η επιλογή στάθηκε αφορμή για τη διάλυση του γάμου της.
Αμέσως κέρδισε τη συμπάθεια και του γυναικείου φύλου που αρχικά την έβλεπε με δυσπιστία και επιφυλακτικότητα, όμως αυτό αποδείχτηκε προσωρινό. Το 2005 μετατράπηκε σε γυναίκα-αράχνη που έμπλεξε στον ιστό της τον παντρεμένο ακόμα Μπραντ Πιτ, στη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Mr and Mrs Smith» βυθίζοντας την απατημένη Τζένιφερ Ανιστον στην κατάθλιψη. Ο τίτλος της αντροχωρίστρας τη συνόδευε για καιρό, παρ’ ότι εκείνη δεν σταμάτησε να επιμένει ότι η σχέση της με τον Πιτ άρχισε μετά τον χωρισμό του, αφού, όπως δήλωνε, οι αρχές της δεν θα της επέτρεπαν ποτέ να μπει ανάμεσα σε ένα ζευγάρι. Λίγο οι αναφορές στα παιδικά τραύματα που της είχαν αφήσει οι απιστίες του πατέρα της Τζον Βόιτ απέναντι στη μητέρα της Μαρσελίν Μπερτράντ, λίγο οι βαρύγδουπες εκφράσεις του στιλ «δεν θα μπορούσα να κοιτάξω τον εαυτό μου στον καθρέφτη, αν θα έκανα κάτι τέτοιο», σε συνδυασμό με το γεγονός ότι ολοένα και μεγάλωνε η οικογένειά της με τον Πιτ, συνέβαλαν ώστε το θέμα να ξεχαστεί. Η Τζολί έγινε και πάλι η αφοσιωμένη μητέρα και σύντροφος που όλες οι γυναίκες άρχισαν να θαυμάζουν, αφού, παρά τη σκληρή δουλειά της, δεν έδειχνε να παραμελεί ποτέ τα έξι παιδιά της, ενώ παράλληλα έβρισκε πάντα χρόνο και για ανθρωπιστικό έργο ως Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως του ΟΗΕ.
Δεν είναι λίγοι ωστόσο εκείνοι που της καταλογίζουν ότι η πολυτάραχη προσωπική της ζωή δεν της άφησε τον χρόνο που θα έπρεπε για να καλλιεργήσει περαιτέρω το υποκριτικό της ταλέντο, καθώς μετά το Οσκαρ β’ γυναικείου ρόλου που απέσπασε το 2000 για την ερμηνεία της στην ταινία «Girl Interrupted», όλοι οι επόμενοι απαιτούσαν περισσότερο καλή φυσική κατάσταση παρά ερμηνευτική δεινότητα. Αυτό φυσικά δεν στέρησε από τις ταινίες της τον χαρακτηρισμό του blockbuster και από την ίδια τα μυθικά κασέ που απαιτούσε.
Η διεθνής αναγνωρισιμότητα ήρθε το 2001 μέσα από την ταινία «Lara Croft: Tomb Raider», η οποία απέφερε 207.000.000 ευρώ στο box office. Η εισπρακτική επιτυχία της την ώθησε να ζητήσει σχεδόν το διπλασιασμό του κασέ της, από τα 5.200.000 ευρώ στα 9.000.000 ευρώ για το σίκουελ «Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life», το οποίο αν και την καθιέρωσε ως μία από τις πιο καλοπληρωμένες σταρ του Χόλιγουντ, δεν κατάφερε να αποφέρει περισσότερα από 117.000.000 ευρώ στα ταμεία της παραγωγής.
Η αδιαμφισβήτητη χημεία της με τον Πιτ, σε συνδυασμό με τον ντόρο που είχε προκαλέσει η φημολογούμενη σχέση τους, είχε ως αποτέλεσμα η ταινία τους «Mr and Mrs Smith» να αποτελέσει τη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία της μέχρι σήμερα, με τα έσοδά της να αγγίζουν τα 360.000.000 ευρώ, ενώ αρκετά καλά πήγε το 2008 και το «Wanted». Οι εισπράξεις του άγγιξαν τα 255.000.000 ευρώ και η ίδια είδε το κασέ της να εκτινάσσεται πρώτη φορά στα 11.300.000 ευρώ.
Χρυσάφι για Λόρενς και Στιούαρτ
Με εξαίρεση μερικά new entries, η φετινή λίστα του περιοδικού «Forbes» με τις πιο καλοπληρωμένες ηθοποιούς δεν παρουσιάζει μεγάλες εκπλήξεις, αφού το μόνο που αλλάζει σε σχέση με πέρυσι είναι κατά κύριο λόγο η σειρά κατάταξης των ονομάτων. Στη δεύτερη θέση, χάρη στη διπλή περσινή επιτυχία της, έρχεται φέτος η Τζένιφερ Λόρενς με εισόδημα 19.500.000 ευρώ, ακολουθούμενη από την περσινή νικήτρια Κρίστεν Στιούαρτ, με 16.500.000 ευρώ.
Η «αιώνια» αντίζηλος της Τζολί, η Τζένιφερ Ανιστον, που δεν λείπει από την εν λόγω λίστα τα τελευταία χρόνια, κέρδισε την περσινή χρονιά το ποσό των 15.000.000 ευρώ αφήνοντας αρκετά πίσω της, στην πέμπτη θέση, την πρωταγωνίστρια του «The Amazing Spiderman» Εμα Στόουν με 12.000.000 ευρώ. Η Σαρλίζ Θέρον από την εμφάνισή της στην ταινία «Προμηθέας» και από το διαφημιστικό της συμβόλαιο με τον οίκο Dior είδε τα έσοδά της να αγγίζουν τα 11.300.000 ευρώ, ενώ η Σάντρα Μπούλοκ και η Νάταλι Πόρτμαν ισοβάθμησαν με εισπράξεις 10.000.000 ευρώ.
Το top 10 συμπληρώνουν η Μίλα Κούνις, χάρη στην επιτυχία της ταινίας της «Oz: The Great and Powerful», και η Τζούλια Ρόμπερτς, η οποία καταφέρνει ακόμα να αποσπά υψηλά κασέ, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια δεν τη βλέπουμε συχνά σε πρωταγωνιστικούς ρόλους. Και οι δυο τους σημείωσαν έσοδα ύψους 8.300.000 ευρώ.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΑΛΑΜΒΟΚΙΔΗ