Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Η κοπέλα που επέστρεψε στον πρώην της και ο αναγνώστης που έχει...

Γεια σου, αγαπημένη μου Σούζη. Να ξέρεις ότι σε...

«Η Μάσα και ο Αρκούδος» και σε χειμερινή παράσταση

Μετά την επιτυχημένη περιοδεία της σε όλη την Ελλάδα...

Νυχτερινή διασκέδαση μέχρι… τελικής πτώσης με τον Βασίλη Δήμα στη Θεσσαλονίκη

Ο Βασίλης Δήμας «τάραξε τα νερά» της νυχτερινής ζωής...

Ούτε «κιχ» η Χριστοπούλου για το διαζύγιο από την Ηλιάνα

Moυγκή η κατά τα άλλα λαλίστατη Ελενα Χριστοπούλου μετά...

Παγκόσμια εκστρατεία για τα έντυπα ΜΜΕ

Η Διεθνής Ομοσπονδία Δημοσιογράφων IFJ και η Παγκόσμια Ενωση UNI Global Union, που εκπροσωπούν περίπου 21 εκατομμύρια εργαζόμενους στον Τύπο σε όλο τον κόσμο, ανακοίνωσαν ότι προχωρούν σε κοινή εκστρατεία για να διασφαλίσουν το μέλλον της δημοσιογραφίας, με τίτλο «Υπερασπιστείτε τις θέσεις εργασίας-Υπερασπιστείτε τη Δημοκρατία -Υπερασπιστείτε τα Εντυπα ΜΜΕ» .

Η κρίση του Covid-19 επιτάχυνε τη μείωση των διαφημιστικών εσόδων στα μέσα ενημέρωσης, φαινόμενο που παρατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μόνο φέτος, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 20%. Μεγάλο μέρος αυτών των χρημάτων διοχετεύθηκε στους γίγαντες της τεχνολογίας. Για παράδειγμα, το 2018, η Google κέρδισε 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια από τις ειδήσεις, αυτά τα χρήματα δεν μοιράσθηκαν με τους δημοσιογράφους, που παρήγαγαν τις ειδήσεις.

Η κοινή εκστρατεία των δύο Ομοσπονδιών αποσκοπεί στη θεσμοθέτηση από τις κυβερνήσεις πακέτων διάσωσης του συνολικού τομέα έντυπων ΜΜΕ (δημοσιογραφία, εκδόσεις, εκτύπωση και διανομή) και στη φορολόγηση των ψηφιακών υπηρεσιών των γιγάντων της τεχνολογίας, όπως Amazon, Google και Facebook, στις οποίες διαφεύγουν τα διαφημιστικά έσοδα από τις επιχειρήσεις ΜΜΕ.

Καθώς εξελίσσεται η σοβαρή οικονομική κρίση, οι Ομοσπονδίες και οι Ενώσεις μέλη τους, ζητούν την παρέμβαση των κυβερνήσεων προκειμένου να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας του τομέα έντυπων μέσων, που εκπροσωπούν την ποιότητα, τη δημοσιογραφική δεοντολογία, την αλληλεγγύη, τα εργασιακά δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες.

O Anthony Bellanger, Γενικός Γραμματέας της ΔΟΔ προειδοποιεί: «Η υγειονομική κρίση που ξέσπασε έχει αυξήσει σημαντικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο τομέας των ΜΜΕ. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αντιδράσουν αμέσως. Ο τομέας αυτός είναι κοινωνικό αγαθό και σημαντικός πυλώνας των δημοκρατιών μας. Οι κυβερνήσεις το γνωρίζουν πολύ καλά αυτό. Πράγματι, με την κρίση του Covid οι κυβερνήσεις αναγνώρισαν την ουσιαστική βαρύτητα του τομέα. Σήμερα όμως δεν είναι δυνατόν να παρακολουθούν από το μπαλκόνι τους, το πλοίο να βυθίζεται».

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Ο Δημήτρης μας πήγε να βρει τη Μαρθούλα μας»

Kεραυνός εν αιθρία ήταν για τον τηλεοπτικό κόσμο η...

Σεξοβόμβα η Κάσδαγλη του «Survivor»

Μπορεί το τηλεοπτικό κοινό να την είχε γνωρίσει σε...

Λίτσα Πατέρα: Είναι πιθανές κάποιες μεγάλες αλλαγές στις παγκόσμιες αγορές και στο τραπεζικό σύστημα

Η αποψινή πανσέληνος πραγματοποιείται στον άξονα Ταύρου (σταθερό ζώδιο...

Γλέντι στα social με την ατάκα της Βατίδου περί ερωτικής συνουσίασης

Η πρώην σύζυγος του Αλέξη Κούγια, αρκετά χρόνια μετά...

Η άφαντη Δήμητρα Παπανδρέου πήγε σε γκαλερί για να απολαύσει την έκθεση του Γ. Μετζικώφ!

Δεν εμφανίστηκε στις εκλογές του ΠΑΣΟΚ, αλλά επανεμφανίστηκε, ύστερα...

Θεατρικός κόσμος με χαμόγελα σε πρεμιέρες και δακρυσμένους αποχαιρετισμούς

«Βροχή» από πρεμιέρες το βράδυ της Τρίτης στα θέατρα...

Ειρήνη Μουρτζούκου: Και σε εμπόριο βρεφών;

Σφίγγει ο κλοιός για την Ειρήνη Μουρτζούκου και την...