Με μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο θα ενημερώνονται από φέτος οι υποψήφιοι των πανελλαδικών για τη βαθμολογίας τους και για τη σχολή στην οποία πέρασαν.
Η παραπάνω καινοτομία αποτελεί μία από τις δράσεις που εντάσσονται στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και στην ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, που παρουσιάστηκαν χθες από την υπ. Παιδείας Νίκη Κεραμέως και τον υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη.
Συγκεκριμένα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και στην ειδική αγωγή, προβλέπει εκτός από τη δράση για τις πανελλαδικές:
- e-Εγγραφές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: H πρώτη εγγραφή στα νηπιαγωγεία που λειτουργεί από τον Μάρτιο θα εμπλουτιστεί με την προσθήκη της ψηφιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή και του Βιβλιαρίου Υγείας-Εμβολίων, το οποίο θα ισχύσει και για την πρώτη δημοτικού.
- e-Εγγραφές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Η εφαρμογή e-eggrafes, που έχει ήδη ενεργοποιηθεί από το προηγούμενο σχολικό έτος, αξιοποιεί το σύστημα αυθεντικοποίησης του χρήστη μέσω των διαπιστευτηρίων του TΑΧΙSnet. Απευθύνεται στους γονείς/κηδεμόνες ή στους μαθητές που επιθυμούν εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφή σε δημόσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.
- Αναδιοργάνωση διαδικασίας κάλυψης θέσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Για πρώτη φορά τα κενά των σχολικών μονάδων θα καταχωρίζονται σε μια ενιαία εφαρμογή που θα λειτουργεί μαζί με υφιστάμενες εφαρμογές του υπ. Παιδείας, με στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό και τη γρήγορη κάλυψη των λειτουργικών κενών, απλοποιώντας παράλληλα τις διαδικασίες για τους υποψήφιους αναπληρωτές και μειώνοντας το διοικητικό κόστος εξυπηρέτησής τους. Η ανάληψη υπηρεσίας των αναπληρωτών θα ολοκληρώνεται εξ ολοκλήρου ψηφιακά, μέσω της σύναψης ψηφιακής σύμβασης, κατά την ανάληψη της υπηρεσίας τους στις σχολικές μονάδες.
- Τέλος, έχει αναβαθμιστεί η πρόσβαση των σχολείων στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Συγκεκριμένα, το 29% των σχολείων έχουν σύνδεση ADSL έως 24 Mbps, 60% των σχολείων έχουν σύνδεση με VDSL έως 50 και 100 Mbps, ενώ τα υπόλοιπα σχολεία είναι συνδεδεμένα σε δίκτυα οπτικών ινών, με ταχύτητες μεγαλύτερες από 100 Mbps. Σύμφωνα με όσα είπαν οι αρμόδιοι υπουργοί, οι αναβαθμίσεις θα συνεχιστούν.
Οσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση: - e-Diplomas: Θα επεκταθεί σε περισσότερα πανεπιστήμια η διαδικτυακή πλατφόρμα βεβαίωσης κτήσης τίτλου σπουδών ΑΕΙ. Παράλληλα, θα περιλαμβάνει και περιγραφή του περιεχομένου των τίτλων σπουδών του πτυχίου.
- e-University: Αναβαθμίζονται και επεκτείνονται η ψηφιακή υποδομή, τα πληροφοριακά συστήματα και ο ψηφιακός εξοπλισμός των ΑΕΙ, με στόχο την αποτελεσματική συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων λειτουργίας τους.
- Ακαδημαϊκή Ταυτότητα: Μια νέα, έξυπνη φοιτητική ταυτότητα, που θα διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικές υπηρεσίες, όπως εκπτώσεις σε μέσα μεταφοράς, προσβάσεις σε δημόσιες βιβλιοθήκες και άλλα, θα αποκτήσουν σύντομα οι φοιτητές. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί σχετική εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας θα παρέχονται οι ίδιες υπηρεσίες.
- Τέλος, η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΕΕ), το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας (ΕΔΥΤΕ) και τα δύο υπουργεία συστήνουν ομάδα εργασίας για την κατάρτιση συνολικού θεσμικού πλαισίου αναφορικά με την ηλεκτρονική υπηρεσία ολοκληρωμένης διαχείρισης συγγραμμάτων, το σύστημα κεντρικής υποστήριξης της πρακτικής άσκησης φοιτητών ΑΕΙ, καθώς και την ηλεκτρονική υπηρεσία για την ολοκληρωμένη διαχείριση νέων θέσεων διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ.
Η υπουργός Παιδείας σημείωσε, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, πως η πανδημία αποτέλεσε καταλύτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Από την πλευρά του ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε πως «η τεχνολογία έρχεται να ενδυναμώσει τους πολίτες, από την πρώτη εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο έως την απόκτηση του πανεπιστημιακού πτυχίου και τη δημοσίευση διατριβών. Για όλους τους κλάδους της εκπαίδευσης, τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται ως μοχλός προόδου και επιταχυντής της ανάπτυξης, προσωπικής και κοινωνικής».