Χωρίς χειροπέδες έφτασε στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας ο Πέτρος Φιλιππίδης μετά την πρόσφατη απόφαση για την αποφυλάκισή του με περιοριστικούς όρους.
Λίγο αργότερα στην αίθουσα εμφανίστηκε και ο γιος του, ενώ η σύζυγός του Ελπίδα Νίνου έμεινε έξω από την αίθουσα σε όλη τη διάρκεια της μαραθώνιας συνεδρίασης. Κατά τη διαδικασία, κατέθεσε ένας φίλος της πρώτης νεαρής γυναίκας που έχει καταγγείλει τον Πέτρο Φιλιππίδη για βιασμό κατ’ εξακολούθηση, ο οποίος υπήρξε και συμμαθητής της στη σχολή υποκριτικής στην οποία δίδασκε ο κατηγορούμενος ηθοποιός.
«Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του Πέτρου Φιλιππίδη τύχαινε μεγάλης προσοχής. Απασχολούσε το μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος. Μετά τις εξετάσεις ο κατηγορούμενος της τηλεφώνησε για να τη συγχαρεί και της πρότεινε να βρεθούν για να τη συμβουλεύσει. Στη συνάντηση ήταν μόνοι στα γραφεία. Εκείνος είχε ερωτική διάθεση. Εκείνη θέλησε να φύγει από τον χώρο. Ο Φιλιππίδης την εμπόδισε, την έσπρωξε σε ένα τραπέζι και προέβη σε πράξη που συνιστά βιασμό. Η Αλεξάνδρα είχε σοκαριστεί από τη βιαιότητα. Προσπάθησε να αντιδράσει και ο κατηγορούμενος θύμωσε και την άφησε» περιέγραψε ο μάρτυρας, συμπληρώνοντας ότι του το εκμυστηρεύτηκε η καταγγέλλουσα σε κατ’ ιδίαν συνάντηση.
«Δεν θα ξεχάσω το βλέμμα της» είπε ο μάρτυρας και συνέχισε λέγοντας ότι η κοπέλα φοβόταν να έρθει σε ρήξη με τον σκηνοθέτη.
«Δεν ήθελε να έρθει σε ρήξη με έναν τόσο εδραιωμένο άνθρωπο στον χώρο, γιατί δεν ήξερε τι συνέπειες θα είχε όλο αυτό. Τον Σεπτέμβριο δέχτηκε τηλεφώνημα από τη βοηθό του Αλίνα Κωτσοβούλου για να τη δουν για έναν ρόλο. Οταν μου το είπε, της είπα να πάει, γιατί εκείνος ήταν ο υπαίτιος για κάτι κακό. Επρεπε να συνεχίσει επαγγελματικά και να αγνοήσει αυτό που έγινε. Αυτό, δυστυχώς, ήταν μια εδραιωμένη αντίληψη, ότι αυτές τις συμπεριφορές δεν τις καταγγέλλουμε και τις προσπερνάμε».
Ο ίδιος μάρτυρας εξήγησε πως στη δεύτερη συνάντηση, όταν το φερόμενο θύμα πήγε να δει τον Φιλιππίδη για έναν ρόλο, συνέβησαν τα ίδια, με τον ηθοποιό να κάνει σε βάρος της πράξη που συνιστά βιασμό.
«Εγώ ντρέπομαι γι’ αυτό που θα πω, αλλά της είπα να μείνει και να διεκδικήσει τον ρόλο. Ο Φιλιππίδης την πήρε έπειτα από μέρες τηλέφωνο και της μιλούσε σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Είχαν μια έντονη συζήτηση. Εκείνη του είπε ότι υπάρχει πρόβλημα στη συμπεριφορά του κι εκείνος εξαγριώθηκε και της είπε ότι θα φροντίσει να μη δει θέατρο ούτε από το απέναντι πεζοδρόμιο».
Πρόεδρος: Στο ΣΕΗ δεν ανέφερε το πρώτο περιστατικό, ούτε στον εισαγγελέα. Γιατί δεν το ανέφερε;
Μάρτυρας: Η απάντηση είναι πως ήταν ένα γεγονός που τη σόκαρε τόσο βαθιά που προσπάθησε να το απωθήσει. Ηταν η πρώτη φορά. Στο πρώτο είχε παγώσει. Στο δεύτερο περιστατικό ήταν διαφορετική η αίσθηση που μου έδωσε εμένα.
Π: Για ποιον λόγο δέχτηκε να πάει και δεύτερη φορά στον κατηγορούμενο; Σας ρωτώ, γιατί οι άλλες καταγγέλλουσες είπαν κατηγορηματικά ότι δεν θα συνεργάζονταν μαζί του ξανά.
Μ: Ο Φιλιππίδης ήταν ένας άνθρωπος που θα τον συναντούσε πολλές φορές μπροστά της. Η νοοτροπία που υπήρχε ήταν ότι στο θέατρο ματώνουμε, κάνουμε οποιαδήποτε θυσία, ανεξάρτητα από το τι μας συμβαίνει ψυχικά ή σωματικά.
Π: Τι σημαίνει «ματώνω»;
Μ: Οποιαδήποτε θυσία. Πήγε και με τη σύμφωνη γνώμη τη δική μου και πίστευε πως δεν θα συμβεί ξανά.
Επίμονες ερωτήσεις δέχτηκε ο μάρτυρας σχετικά με τη φράση του «στο θέατρο ματώνουμε με οποιαδήποτε θυσία», με την εισαγγελέα να ρωτά εάν στη θυσία συμπεριλαμβάνεται και ο βιασμός.
«Μιλάμε για εισχώρηση στη γενετήσια ζωή. Έχετε την ίδια θεώρηση ακόμα;» ρώτησε η εισαγγελέας και ο μάρτυρας απάντησε: «Σήμερα ντρέπομαι ειλικρινά για τη θεώρηση που είχα τότε. Ήμουν 21 και τώρα 35».