Αθόρυβα, όπως έζησε και πορεύτηκε σε όλη του τη ζωή, «έσβησε» στον ύπνο του ένας
από τους πιο αισθαντικούς τραγουδιστές και συνθέτες της δεκαετίας του ’70 και του
’80, ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς.
Από τον Νίκο Νικόλιζα
Σε ηλικία 73 ετών, και δίνοντας τη δική του μάχη με τον καρκίνο, «έφυγε» χθες τα ξημερώματα, βυθίζοντας στο πένθος όχι μόνο την οικογένειά του, αλλά και χιλιάδες θαυμαστές του που τον ακολουθούσαν όλα αυτά τα χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Ρόμπερτ Ουίλιαμς: Τα τελευταία του γενέθλια – Τρεις μήνες μετά διεγνώσθη με πρόβλημα υγείας
Την τραγική είδηση του θανάτου του μετέφερε στα social media η πάλαι ποτέ αγαπημένη του Μπέσσυ Αργυράκη, με την οποία πορεύτηκαν μαζί τόσο στη ζωή όσο και στο ελληνικό πεντάγραμμο, γράφοντας χαρακτηριστικά: «Αντίο, αγαπημένε μου. Έφυγες αθόρυβα στον ύπνο σου, όπως χαμηλών τόνων και διακριτικός ήσουν σε όλη σου τη ζωή. Συλλυπητήρια στην οικογένειά σου και κουράγιο…».
Διαβάστε επίσης: Ιλένια Ουίλιαμς: «Ράγισε» καρδιές το αντίο στον πατέρα της
Ήταν αρχές Μαρτίου, όταν πρώτη η «Espresso» με πρωτοσέλιδό της ενημέρωνε το κοινό για τον γολγοθά που ανέβαινε με τις χημειοθεραπείες ο σπουδαίος καλλιτέχνης. Ο αγώνας του απέναντι στον καρκίνο ήταν κοινός με τον αγαπημένο του φίλο ∆άκη, ο οποίος για τρία ολόκληρα χρόνια έδινε σκληρό αγώνα για να κρατηθεί στη ζωή. Τελικά, κι εκείνος δεν τα κατάφερε.
Διαβάστε επίσης: Ρόμπερτ Ουίλιαμς: Την Τρίτη η κηδεία του
Τότε, μάλιστα, η οικογένεια του Ρόμπερτ Ουίλιαμς (ύστερα από συμβουλές των θεραπόντων ιατρών του τραγουδιστή) προσπαθούσε να κρατήσει όλα εκείνα τα δημοσιεύματα για τη σκληρή μάχη του ∆άκη μακριά από τον δικό τους άνθρωπο, προκειμένου να μην κλονιστεί ακόμα περισσότερο η υγεία του.
Από την πρώτη στιγμή ο ίδιος ζήτησε τόσο από τους γιατρούς όσο και από την οικογένειά του να γνωρίζει τα πάντα για την εξέλιξη της υγείας του. Και, φυσικά, σεβόμενοι την επιθυμία του, δεν του απέκρυψαν τίποτα. Ωστόσο, η επιδείνωση της υγείας του κάθε μέρα και κάθε εβδομάδα ήταν πιο εμφανής. Μεγάλη κόπωση και ανορεξία, ώσπου τις τελευταίες εβδομάδες δεν μπορούσε να σηκωθεί από το κρεβάτι.
Τόσο ο ίδιος όσο και η οικογένειά του δεν δέχτηκαν να εισαχθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα σε δωμάτιο νοσοκομείου. Έτσι, έπειτα από κοινή απόφαση, το σπίτι του είχε σχεδόν μετατραπεί σε κλινική, προκειμένου ο ίδιος να αισθάνεται ασφάλεια και ζεστασιά στον χώρο όπου έζησε όλα τα υπέροχα χρόνια του, μαζί με την οικογένειά του.
Στη μεγάλη αυτή μάχη ο Ρόμπερτ δεν ήθελε «συμμάχους». Ελάχιστοι φίλοι είχαν την έγκρισή του για να τον δουν και να του σφίξουν το χέρι. Μία από αυτές ήταν και η άλλοτε αγαπημένη του και στενή του φίλη Μπέσσυ Αργυράκη, η οποία τον επισκέφτηκε στα μέσα του καλοκαιριού μαζί με τον σύζυγό της προσπαθώντας να του δώσουν κουράγιο ότι τίποτα δεν έχει τελειώσει και μαζί θα παλέψουν για να σταθεί πάλι στα πόδια του.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, εκείνες οι στιγμές ήταν άκρως συγκινητικές. Η αγαπημένη του τραγουδίστρια έπεσε πάνω του, τον αγκάλιασε και με μεγάλη δυσκολία προσπάθησε να συγκρατήσει τα δάκρυά της.
Εκεί δίπλα του πάντα είχε μια πολύ ισχυρή οικογένεια, που βρισκόταν σε κάθε του βήμα, να του δίνει δύναμη και κουράγιο πως η Παναγία θα τον βοηθήσει και όλα θα πάνε περίφημα. Τα τρία παιδιά του, Αλέξανδρος, Ιλένια και Μάρθα, καθώς και η πολυαγαπημένη του σύζυγος Αμαλία ∆ημητριάδη είχαν καταφέρει να του δώσουν όλα τα εχέγγυα ότι τα πάντα είναι με το μέρος του και το θαύμα στο τέλος θα συμβεί.
Ανήμερα της Παναγίας (και ενώ οι
πληροφορίες της «Espresso» έλεγαν ότι ο χρόνος πλέον μετρά αντίστροφα για τον σπουδαίο καλλιτέχνη), ακόμα ένα ρεπορτάζ της εφημερίδας πληροφορούσε το κοινό για την εξέλιξη της υγείας του και το θαύμα που περίμενε ο ίδιος να έρθει από τον ουρανό.
Δυστυχώς, η μάχη ήταν άνιση και ο υπέροχος και χαμηλών τόνων καλλιτέχνης «έσβησε» αθόρυβα στον ύπνο του, κρατώντας έτσι μέχρι την τελευταία στιγμή τα φώτα της δημοσιότητας μακριά από την προσωπική του ζωή!
Τα κομμάτια της «Λάμψης» και ο ύμνος της Νέας Δημοκρατίας
Μέσα από την πολύχρονη καριέρα του ο Ρόμπερτ Ουίλιαμς κατάφερε να δημιουργήσει τον
δικό του μύθο στο ελληνικό τραγούδι, γράφοντας και τραγουδώντας τραγούδια που σε παρέπεμπαν σε άλλες εποχές, αθώες, γεμάτες όμορφες στιγμές.
Το πρώτο του άλμπουμ κυκλοφόρησε το 1974 με τίτλο «Robert Williams». To 1976 ση-
μείωσε μεγάλη επιτυχία με το τραγούδι «Μίλα μου» από το άλμπουμ «Εσύ κι εγώ». Το 1991 συνέβαλε σημαντικά στην τηλεοπτική σειρά «Η λάμψη» του Νίκου Φώσκολου, για την οποία έγραψε τη μουσική και τους στίχους για πολλά τραγούδια, με σημαντικότερο το τραγούδι έναρξης με τίτλο «Μες στην προσευχή μου». Το άλμπουμ «Η λάμψη» κυκλοφόρησε το 1992, ενώ ο Ουίλιαμς είχε γράψει και το τραγούδι ύμνο-της Νέας ∆ημοκρατίας.
Ο ίδιος ποτέ δεν είδε επαγγελματικά το τραγούδι. Και όπως έλεγε στην τελευταία του συνέντευξη στην «Espresso», «εγώ πηγαίνω και παίζω ακόμα και τραγουδάω γιατί το θεωρώ εκτόνωση. Παίζουμε για την πάρτη μας. Αυτό, νομίζω, με ανανεώνει ως άνθρωπο».
O απολογισμός της ζωής και της καριέρας του στην τελευταία συνέντευξή του στην «Espresso»
Ήταν Μάιος του 2021. Τίποτα δεν προμήνυε ότι έναν χρόνο μετά οι γιατροί θα ανακάλυπταν πως ο «Μίστερ Eurovision» Ρόμπερτ Ουίλιαμς πάσχει από καρκίνο και πρέπει άμεσα να αρχίσει τις χημειοθεραπείες. Τότε ο ίδιος είχε παραχωρήσει και την τελευταία του συνέντευξη στην «Espresso», κάνοντας έναν μοναδικό απολογισμό ζωής τόσο για την προσωπική του ζωή όσο και για την τεράστια καλλιτεχνική του πορεία.
«Γεννήθηκα στην Αθήνα από πατέρα Βρετανό και μητέρα Ελληνίδα. Μέχρι τα 18 χρόνια μου ήμουν στην Ελλάδα. Μετά πήγα στην πρώην Ροδεσία, νυν Ζιμπάμπουε, επειδή ο πατέρας μου εργζόταν εκεί στους σιδηροδρόμους και είχε και μια μεγάλη φάρμα. Είχαν χωρίσει οι γονείς μου. Εκεί έκανα και τη στρατιωτική μου θητεία! Μεγάλωσα φυσιολογικά τόσο στην Ελλάδα με τη μητέρα μου όσο και στην Αφρική με τον πατέρα μου. Πήρα αγάπη και από τη μαμά και τη γιαγιά, αλλά και από τον πατέρα μου. Τους αγαπούσα το ίδιο,
γιατί οι γονείς μου χώρισαν ήρεμα και ήταν αγαπημένοι φίλοι. Με τη μουσική άρχισα να ασχολούμαι στα 13 χρόνια μου, μόλις μπήκα στο γυμνάσιο.
Στην ηλικία αυτή γνώρισα και τον Κώστα Τουρνά και έναν χρόνο μετά δημιουργήσαμε και τα πρώτα μας μουσικά συγκροτήματα. Μάλιστα, με τα πρώτα μας χρήματα πήγαμε διακοπές. Το 1971 φτιάξαμε τους Poll, που θεωρείται ένα από τα καλύτερα ποπ συγκροτήματα που πέρασαν ποτέ από την Ελλάδα» έλεγε, αναπολώντας τα παιδικά και εφηβικά χρόνια της αθωότητας.
Για την πολύχρονη σχέση του με την Μπέσσυ Αργυράκη, αλλά και το περίφημο «Μάθημα σολφέζ» της Eurovision έλεγε στην ίδια συνέντευξη: «Το 1977 πήγαμε στη Eurovision με το “Μάθημα σολφέζ” και ο δεσμός ήρθε γύρω το ’78. Hμασταν μαζί για έξι χρόνια. Oλα έχουν μια πορεία. Η δική μας πορεία ήταν ο χωρισμός, όμως δεν πάψαμε ποτέ να είμαστε φίλοι. Ακόμα και τα παιδιά μας είναι φίλοι και συνεργάτες στη μουσική.
Το “Μάθημα σολφέζ” είχε πάρει πολύ καλές κριτικές, ήταν έξυπνο και το πιστέψαμε αμέσως. Και, όπως βλέπετε, αν και έχουν περάσει ήδη 43 χρόνια, εξακολουθούν και μας θυμούνται από εκείνη τη σπουδαία εμφάνιση που είχαμε κάνει τότε!
Περάσαμε καλά, ήταν ωραία και κάναμε και πολύ καλές εμφανίσεις στο Αλσος του Οικονομίδη για περίπου έναν συνεχόμενο μήνα με 8.000 κόσμο καθημερινά. Και κάποια στιγμή με καλούν στη Ρόδο να κάνω μια εμφάνιση. Πάω στη Ρόδο και στέλνω μήνυμα στους υπολοίπους: “Παιδιά, εγώ δεν γυρίζω πίσω Αθήνα”».