Μότσαρτ με… κραγιόν που παντρεύεται γυναίκα, «μοδάτη» ομοφυλοφιλία, ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και υφυπουργός Πολιτισμού!
Αυτό είναι το μενού του σύστριγκλου των τελευταίων ημερών, που ξεκινά από το Σάλτσμπουργκ, κάνει μια στάση στην οδό Μπουμπουλίνας, στην Αθήνα, όπου εδρεύουν η Λίνα Μενδώνη και ο εκλεκτός υφυπουργός της, και καταλήγει στην αχαϊκή πρωτεύουσα, όπου ανέβηκε μια παράσταση μπαλέτου στην παιδική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ με επίκεντρο τη ζωή του συνθέτη, η οποία έκανε γονείς και κηδεμόνες να είναι στα κάγκελα!
Ο λόγος; Στην παράσταση «Μότσαρτ» τον συνθέτη υποδύεται μια γυναίκα, η χορεύτρια Μαρία Κίκινα, που παντρεύεται μια άλλη γυναίκα χορεύτρια, τη φιλάει και ανταλλάσσουν όρκους αιώνιας πίστης και αγάπης! Ξαφνικά, λοιπόν, γονείς και παιδιά πάνε σε μια παράσταση και βλέπουν τον Μότσαρτ να έχει… αλλάξει φύλο!
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Λουκάς Θάνος μιλώντας μετά τον σάλο που ξέσπασε σε τοπικά ραδιόφωνα και εφημερίδες ανέφερε πως δεν ήταν στις προθέσεις του να βάλει γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, αλλά το έκανε επειδή δεν βρήκε τον κατάλληλο για τον ρόλο άντρα! «Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα» ανέφερε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» και συνέχισε:
«Εγινε απλά και μόνο διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός».
Κάποια λόγια του όμως εξόργισαν τον Νικόλα Γιατρομανωλάκη, που έχει κάνει σημαία του τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, δίνοντας το «παρών» και σε gay parade! O Θάνος, λοιπόν, μεταξύ άλλων ανέφερε: «Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω. Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς»!
Ε, ύστερα από αυτό έγινε το σώσε! Με αντανακλαστικά που δεν επέδειξε ούτε στις μαύρες ημέρες για τον Πολιτισμό, στην πανδημία, όταν ψωμολυσσούσαν οι εργαζόμενοι στα θέατρα, μέσω επιστολής στον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας (τα ΔΗΠΕΘΕ άλλωστε είναι στο χαρτοφυλάκιό του) του απάντησε παίρνοντας προσωπικά το όλο ζήτημα!
«Ως υφυπουργός Πολιτισμού αλλά και ως ανοιχτά ομοφυλόφιλος άνδρας δεν μπορώ να μην εκφράσω τη μεγάλη μου απογοήτευση για τους χειρισμούς σας» ανέφερε συμπληρώνοντας:
«Είναι εντυπωσιακό με πόση ευκολία επιλέξατε να ολισθήσετε σε κατεξοχήν και βαθιά ομοφοβικές τοποθετήσεις, αντί να τεκμηριώσετε με καλλιτεχνικούς όρους τη διανομή των ρόλων ή να δείτε σαν μία ευκαιρία τις ενοχλήσεις ορισμένων γονέων και/ή εκπαιδευτικών προκειμένου να τους εξηγήσετε φερ’ ειπείν ότι συχνά στο θέατρο, από την αρχαιότητα, το φύλο του ηθοποιού και το φύλο του ρόλου δεν ταυτίζονται. Παρά τις όποιες “διορθωτικές” σας ύστερες κινήσεις, δεν έχετε στα αλήθεια ανακαλέσει ή απολογηθεί για το ομοφοβικό σκέλος των δηλώσεών σας, ενώ παράλληλα εγκαλείτε τρίτους για ομοφοβία».
Προφανώς ο υφυπουργός Πολιτισμού αγνοεί τις αντιδράσεις των γονέων για όσα διαδραματίζονται επί σκηνής με πρόσχημα την τέχνη. Και, από την άλλη, κύριε Γιατρομανωλάκη, όσοι διαφωνούν μαζί σας λέγοντας πως η ομοφυλοφιλία είναι μόδα θα καούν στην πυρά; Πού πήγαν ο φιλελευθερισμός σας και η open mind αισθητική σας;