Την αποσπασματική διαρροή συνομιλιών του σταθμάρχη προκειμένου να διαχυθούν ευθύνες μόνο στους ανθρώπους που εργάζονταν εκείνη την ημέρα καταγγέλλει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας, επισημαίνοντας τις ευθύνες του ΟΣΕ, καθώς δεν λειτουργούσαν τα συστήματα που θα απέτρεπαν το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
«Αυτό που είναι περίεργο είναι ότι δεν ακούμε τους συνολικούς διαλόγους της αμαξοστοιχίας με τον σταθμάρχη. Κι αυτό για εμάς από την πρώτη ημέρα έχει εγείρει σοβαρά ζητήματα σε σχέση με το κατά πόσο γίνεται μια προσπάθεια να διαχυθούν ευθύνες μόνο στους ανθρώπους που εργάζονταν εκείνη την ημέρα στην περιοχή» καταγγέλλει ο κ. Γενηδούνιας.
«Ακούμε μόνο το Intercity να φεύγει με κόκκινο φωτόσημο από τη Λάρισα, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα παρουσιάζει εκ των πραγμάτων κάποια δυσκολία. Βλέπουμε ένα άλλο βίντεο στο οποίο πάλι άλλος συρμός του προαστιακού μπαίνει με κόκκινο στον σταθμό της Λάρισας και διαπιστώνει προβλήματα και, πέραν αυτού, μετά ακούμε συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών οι οποίες είναι στα εσωτερικά τους τηλέφωνα, οι οποίες, εντάξει, δεν είναι και ευχάριστες να ακούγονται» σημειώνει μιλώντας στην πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ.
Ανέφερε, επίσης, ότι είναι αδιανόητο 14 ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα να διακινείται στο YouTube συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό εμφανώς κομμένη, γιατί μετά έρχεται άλλη συνομιλία με άλλο τρένο, το οποίο αναχωρεί τρία λεπτά αργότερα από τον σταθμό της Λάρισας.
«Αυτό από εμάς καταγγέλθηκε από την πρώτη ημέρα ως μια απόπειρα να δημιουργηθούν εντυπώσεις και να εξυφανθούν σενάρια για το τι ακριβώς έχει φταίξει. Οταν ακούσουμε το σύνολο των συνομιλιών, γιατί υπάρχουν και καταθέσεις οι οποίες λένε ότι ο μηχανοδηγός ξαναρώτησε και μια και δυο και τρεις φορές, καταθέσεις που βγαίνουν στη δημοσιότητα και εμείς δεν μπορούμε να τις επιβεβαιώσουμε γιατί είναι μέρος της δικογραφίας, θα μπορέσουμε να τοποθετηθούμε κι εμείς και να πούμε τι ακριβώς βλέπουμε στην περιοχή. Το μοναδικό βέβαιο είναι ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης βρισκόταν σε λανθάνουσα κατάσταση, δηλαδή υπήρχαν κόκκινα φωτοσήματα» τονίζει ο κ. Γενηδούνιας.
«Αυτό που παραμένει κρίσιμο για εμάς και περιμένουμε για να τοποθετηθούμε με σαφήνεια είναι να έχουμε το σύνολο των επίμαχων συνομιλιών: το Intercity με τον σταθμό της Λάρισας» συμπλήρωσε. Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών αναφέρεται στις ευθύνες των αρμοδίων του ΟΣΕ, καθώς δεν λειτουργούσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης στη Λάρισα.
«Εγώ θα σταθώ στην ανακοίνωση του ΟΣΕ, που είπε ότι κάηκε εκεί στην περιοχή τον Ιούνιο του 2019. Τον Νοέμβριο του 2022 έχει δοθεί σε λειτουργία το κομμάτι της τηλεδιοίκησης Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα. Από Λάρισα και πάνω δεν λειτουργεί το κομμάτι αυτό, τουλάχιστον σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε εμείς οι μηχανοδηγοί. Αρα στο σημείο που έγινε το συμβάν –που είναι γύρω στα 20 χλμ. μετά τη Λάρισα– δεν υπήρχε η δυνατότητα να ελέγχεται ότι το ένα τρένο κατευθύνεται πάνω στο άλλο» παρατήρησε.
Ομως ο Κώστας Γενηδούνιας έκανε και μία νέα καταγγελία, που αφορά εμπορική αμαξοστοιχία που θα κινούνταν προχθές από τη Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη, με άκρα μυστικότητα, καθώς δεν έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Μεταφορών η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Αυτή τη στιγμή γίνεται ένας διάλογος με την πολιτική ηγεσία για να παρθούν επιπλέον μέτρα και κανονιστικές διατάξεις, έτσι ώστε να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο μέχρι να λειτουργήσουν τα συστήματα ασφαλείας και να αρχίσουν να κυκλοφορούν τα τρένα. Με έκπληξη χθες πληροφορηθήκαμε ότι ο ΟΣΕ είχε δώσει άδεια να εκκινήσει ένας εμπορευματικός συρμός στις 8.30 από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη χωρίς να έχει ληφθεί καμία απόφαση για επιπλέον μέτρα σε μη τηλεδιοικούμενο μέρος του δικτύου» κατήγγειλε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών.
Οπως είπε, αμέσως έγινε παρέμβαση από το σωματείο και το δρομολόγιο δεν πραγματοποιήθηκε. «Εμείς το θεωρούμε απαράδεκτο αυτό που έγινε. Οταν γίνεται ένας διάλογος, περιμένουμε να ολοκληρωθεί αυτός, να μπουν οι βάσεις σε όλα όσα θα συμφωνήσουμε και ο σιδηρόδρομος να αρχίσει να επαναλειτουργεί με ασφάλεια» επεσήμανε.