Πλιάτσικο στις αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ γίνεται μετά την ακινητοποίηση των συρμών εξαιτίας του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, όταν ακόμα η χώρα πενθεί νεκρούς.
Από την επομένη του δυστυχήματος, οπότε και σταμάτησε η κυκλοφορία στον σιδηρόδρομο, οι εμπορικές αμαξοστοιχίες στη Θεσσαλονίκη στάθμευσαν στον σταθμό διαλογής και έκτοτε έχει αρχίσει το… γιουρούσι, όπως αναφέρεται και σε σχετικό έγγραφο της ΕΛ.ΑΣ.
Οι δράστες, κυρίως σπείρες Ρομά, εκμεταλλευόμενοι τη διακοπή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών και την ελλιπή φύλαξη, εισέρχονται στον χώρο στάθμευσης και κλέβουν τα συστήματα πέδησης, καθώς και τους συνδετήρες που ενώνουν τα βαγόνια και τα φρένα, με σκοπό προφανώς να τα πουλήσουν ως μέταλλα.
«Τις τελευταίες μέρες έχει διαπιστωθεί με έναν ξέφρενο ρυθμό να κλέβουν εξαρτήματα πάνω από τα βαγόνια. Από τα δικά μας βαγόνια έχουν πάρει όλους τους συνδέσμους, που συνδέουν τα βαγόνια μεταξύ τους και ξηλώνουν τα συστήματα πέδησης των βαγονιών» δήλωσε ο Νικόλαος Μοδιώτης, CEO μεταφορικής εταιρίας.
Οι εταιρίες καταγγέλλουν ότι καθημερινά καταγράφουν περιστατικά κλοπής, με τους επιτηδείους να ξηλώνουν το καλώδιο της ηλεκτρονικής σηματοδότησης που βρίσκεται δίπλα στη σιδηροδρομική γραμμή και είναι συνήθως εγκιβωτισμένο με τσιμέντο. Βγάζουν το χάλκινο καλώδιο, το καίνε για να αφαιρέσουν το πλαστικό περίβλημά του και στη συνέχεια πωλούν -σε τιμές της τάξεως των 6, 5, 7 ευρώ ανά κιλό- τον «καθαρό» χαλκό σε παράνομα χυτήρια.
Η ζημιά μέχρι τώρα φτάνει στα 20.000 ευρώ και φοβόμαστε ότι καθημερινά θα αυξάνεται» συμπλήρωσε ο κ. Μοδιώτης. Το «πλιάτσικο» των εξαρτημάτων των τρένων παροπλίζει αναγκαστικά τα βαγόνια που για να ξαναβγούν στην κυκλοφορία απαιτείται χρόνος μέχρι να βρεθούν τα ανταλλακτικά και να αποκατασταθούν οι ζημιές.