Το μονοπώλιο της εταιρίας τηλεμετρήσεων Nielsen τελειώνει! Τα αλλεπάλληλα ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων του Star για το πού χάθηκαν 1.000.000 τηλεθεατές στη βραδινή ζώνη τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου και πώς βρέθηκαν ξανά, μετά τις ενστάσεις του καναλιού της Κάτω Κηφισιάς ροκανίζουν το μονοπώλιο της εταιρίας τηλεμετρήσεων.
Σοβαρός προβληματισμός επικρατεί στην τηλεοπτική αγορά μετά την αποκάλυψη των λανθασμένων στοιχείων μέτρησης της Nielsen στο διάστημα 9 έως 11 Οκτωβρίου. Η απουσία περίπου 1.000.000 τηλεθεατών από τη ζώνη υψηλής τηλεθέασης χτύπησε συναγερμό σχεδόν σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς, με την εταιρία μέτρησης να παραδέχεται το σφάλμα με τριήμερη καθυστέρηση.
Το θέμα είναι μείζον! Η αξιοπιστία των στοιχείων τηλεθέασης είναι καθοριστική για τη λειτουργία της αγοράς, καθώς η Nielsen κάθε μέρα κόβει «νόμισμα», το οποίο πρέπει να είναι έγκυρο για την πορεία της μυθοπλασίας, των σόου και των τηλεοπτικών εκπομπών. Κακά τα ψέματα, από εκεί εξαρτάται η θέση πολλών εργαζομένων, ηθοποιών, τεχνικών, σκηνοθετών, σεναριογράφων, παραγωγών για την πορεία φιλόδοξων σειρών και κοστοβόρων ριάλιτι εκπομπών.
Οπως τονίζουν ισχυροί τηλεοπτικοί παράγοντες, δεν μπορεί να υπάρχουν σειρές που να κοστίζουν 12.000.000 ευρώ, όπως η σειρά εποχής του ΑΝΤ1 «Μάγισσα», και να μη γνωρίζουν το κανάλι, οι παραγωγοί, πόσοι είναι ακριβώς οι τηλεθεατές που παρακολουθούν την υπερπαραγωγή για να βγάλει και εκείνη τα έξοδά της από τα πακέτα που θα πέσουν στα διαφημιστικά διαλείμματα που ορίζει ο νόμος κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου.
Από την τηλεθέαση εξαρτώνται εμπορικά, χορηγικά και διαφημιστικά πακέτα. Η διαπίστωση του σφάλματος με τους 1.000.000 χαμένους τηλεθεατές από τους παράγοντες της αγοράς επιταχύνει τις εξελίξεις για σοβαρές και μεγάλες αλλαγές στη μέτρηση της τηλεθέασης. Μάλλον ήρθε η ώρα για να γίνει και άλλη ιδιωτική εταιρία τηλεμετρήσεων, ίσως και κρατική. Τα λάθη ή τα παιχνίδια της Nielsen με τις μετρήσεις θα λάβουν τέλος, λένε στη μιντιακή αγορά βασικά στελέχη της.