Λίγες ώρες απομένουν για τη διεξαγωγή της μεγαλειώδους στρατιωτικής παρέλασης στη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου, μέσα στην «καρδιά» της Θεσσαλονίκης, για τον εορτασμό της εθνικής επετείου του «ΟΧΙ», και το ενδιαφέρον όλων των πολιτών είναι στραμμένο στην επίδειξη της ομάδας ΖΕΥΣ, η οποία άλλη μία χρονιά αναμένεται να κερδίσει τις εντυπώσεις με τους απαιτητικούς και ριψοκίνδυνους ελιγμούς του F-16 Block 52+.
Ποιος όμως θα είναι ο τυχερός πιλότος που θα έχει φέτος την τιμή να διασχίσει τον ουρανό της Θεσσαλονίκης και να στείλει το δικό του μήνυμα για το ηρωικό, διαχρονικό και ενωτικό «ΟΧΙ» των Ελλήνων;
Οπως έγινε γνωστό, ο πιλότος στη φετινή πτητική επίδειξη που θα διεξαχθεί στο πλαίσιο της παρέλασης θα είναι ο σμηναγός (Ι) Χρήστος – Πάρις Χαρίτος, ο οποίος το 2012 τοποθετήθηκε στην 115 ΠΜ/ΜΕΑΕ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+ και από το 2013 υπηρετεί στην 340 Μοίρα, έχοντας συνολικά περισσότερες από 1.600 ώρες πτήσεις, εκ των οποίων οι 1.200 σε αεροσκάφη F-16.
«Πρέπει να το αγαπάς»
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Χαρίτος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Tο να γίνω πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας ήταν το όνειρο από τα παιδικά χρόνια και είμαι πολύ ευγνώμων που το κατάφερα. Είναι ένα επάγγελμα που πρέπει να το αγαπάς πολύ για το φέρεις εις πέρας. Εχει πολλές απαιτήσεις και πολλές ώρες δουλειάς, όταν όμως τα καταφέρεις, σου δίνει πίσω πάρα πολλά πράγματα».
Θυμίζουμε ότι στις αρχές του Σεπτεμβρίου ο σμηναγός συμμετείχε ως Ιπτάμενος της ομάδας ΖΕΥΣ κατά τη διάρκεια του αεροπορικού σόου Athens Flying Week 2023, που έλαβε χώρα στην αεροπορική βάση της Τανάγρας, κλέβοντας τις εντυπώσεις. Οπως μάλιστα είχε πει, μία πτήση επίδειξης διαρκεί μόλις λίγα λεπτά, τα οποία όμως απαιτούν απόλυτη αυτοσυγκέντρωση και λεπτούς χειρισμούς. «Δεν υπάρχει πάρα πολύς χρόνος να σκεφτείς, να κοιτάξεις κάτι που δεν πρέπει να κοιτάξεις εκείνη την ώρα, είναι κάτι για το οποίο γίνεται πολύ σοβαρή εκπαίδευση, αρκετές πτήσεις, ενώ προσπαθούμε να το προβάρουμε και εμείς στο μυαλό μας (σ.σ.: την demo επίδειξη) πριν το εκτελέσουμε. Την ώρα (σ.σ.: που εκτελείς στον αέρα την επίδειξη) είναι κάτι που το έχεις κάνει ξανά και αυτό που προσπαθείς είναι να το κάνεις με την ίδια ακρίβεια…» ανέφερε ο κ. Χαρίτος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η Πολεμική Αεροπορία της χώρας μας ήταν η πρώτη αεροπορία στον κόσμο που εξοπλίστηκε με τη συγκεκριμένη έκδοση F-16 το 2004. Το αεροσκάφος αυτό αποτελεί μία βελτιωμένη έκδοση του Block 50, που διαθέτει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και εξελιγμένο κινητήρα.
Τα Block 52+ που υπηρετούν στην Αεροπορία μας ανήκουν στις 340, 343 και 337 Μοίρες, με χαρακτηριστικά κλήσης «Αλεπού», «Αστέρι» και «Ghost», αντίστοιχα, ενώ, σύμφωνα με την Π.Α., επιχειρούν στις αεροπορικές βάσεις της Σούδας (115 ΠΜ) και της Λάρισας (110 ΠΜ). Οπως διαβάζουμε, το μοντέλο C έχει πλήρωμα ένα άτομο και το D δύο, διαθέτουν κινητήρα Pratt & Whitney F100-PW 229 με ώση 29.100 λίβρες, έχουν εκπέτασμα πτερυγίων τα 9,96 μέτρα και μήκος σκάφους 15,06 μέτρα, ενώ μπορούν να επιχειρήσουν με μέγιστη ταχύτητα έως τα 2.173 χλμ. την ώρα ή 2.05 Mach και σε μέγιστο ύψος τα 15.240 μέτρα ή 50.000 πόδια.