Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Ναταλία Δραγούμη: «Ο μεγαλύτερός μου φόβος είναι…»

Η Ναταλία Δραγούμη παραβρέθηκε στο πλατό της εκπομπής Πρωίαν...

Ιβάν Σβιτάιλο: «Ο θεσμός της Eurovision έχει αλλοιωθεί, έχει πολιτικοποιηθεί»

Ο Ιβάν Σβιτάιλο παραχώρησε μια συνέντευξη στην εκπομπή Breakfast@star....

Η «Εύα» και ο… «Αδάμ» Μασκ

Η τρέλα δεν πάει στα βουνά, πάει και... στον...

«Άγιος έρωτας»: Η Χλόη μαθαίνει ότι είναι έγκυος

Όσα θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο της σειράς «Άγιος έρωτας».Ο Παύλος φαίνεται ότι...

Eurovision 2024: Παρατράγουδα με τα «γιουσουφάκια» της Μαρίνας Σάττι!

Οι δηλώσεις σε κανάλι του Αζερμπαϊτζάν «Είμαστε Ελληνες Τούρκοι της Δυτικής Θράκης» προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων

Σε έναν ευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό που κάθε άλλο παρά μουσικός είναι πια, μια και η Eurovision έχει μετατραπεί σε μια διοργάνωση όπου δεν κυριαρχεί το τραγούδι, αλλά το πολιτικό παρασκήνιο πασπαλισμένο με κιτς, με την gay ατζέντα να καθορίζει τα πάντα (θεωρούμε πως η Ελλάδα με Ιστορία και θρησκευτική οντότητα δεν έχει καμία θέση πλέον σε αυτό το έκτρωμα), η ελληνική συμμετοχή, αφού δεν κατόρθωσε να διακριθεί και να φέρει… εξάρες με το «Ζάρι» (μια και βρεθήκαμε στην 11η θέση), «πέτυχε» να διακριθεί στα… παρατράγουδα του 68ου διαγωνισμού στο Μάλμε της Σουηδίας χάρη σε δύο από τους χορευτές που πλαισίωναν τη Σάττι στη σκηνή!

eurovision130544
Οι Huseyin Cetintas και Yasin Ametoglou με τη Σάττι και τα υπόλοιπα μέλη της κριτικής επιτροπής

Το μεγάλο φάουλ της ελληνικής αποστολής λοιπόν δεν «χρεώνεται» στη Μαρίνα Σάττι, αλλά σε δύο από τους χορευτές της, οι οποίοι με τις δηλώσεις που έκαναν σε ξένο τηλεοπτικό δίκτυο έβαλαν… μπουρλότο στα social media, εγείροντας μέχρι και εθνικό ζήτημα. Οι Huseyin Cetintas και Yasin Ametoglou, σε συνέντευξη που έδωσαν σε κανάλι του Αζερμπαϊτζάν μετά την ελληνική εμφάνιση, μίλησαν τουρκικά και σε ερώτηση του δημοσιογράφου σχετικά με καταγωγή τους απάντησαν: «Είμαστε Ελληνες Τούρκοι της Δυτικής Θράκης».

Ξεσηκωμός στα social

Οπως ήταν φυσικό, ο εν λόγω αυτοπροσδιορισμός έφερε θύελλα αντιδράσεων στα social media, καθώς η Ελλάδα, ως γνωστόν, δεν αναγνωρίζει ότι υπάρχει τουρκική μειονότητα στη Δυτική Θράκη και αναφέρεται σε μουσουλμανική μειονότητα της συγκεκριμένης περιοχής. Το γεγονός, μάλιστα, ότι όλο αυτό συνέβη λίγο πριν από τη σημερινή προγραμματισμένη επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Αγκυρα το κάνει ακόμα χειρότερο, με ορισμένα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να ρίχνουν ευθείες βολές στην ΕΡΤ «περί αμφισβήτησης από τους χορευτές της Σάττι της Συνθήκης της Λωζάννης», ακόμα και για «προδοσία κατά των εθνικών μας συμφερόντων».

satti26044

Μετά τον σάλο που προκλήθηκε, ένας εκ των δύο χορευτών της ελληνικής συμμετοχής «τα μάζεψε» απολογούμενος μέσω Instagram. Συγκεκριμένα σε story του ανέφερε: «Θέλω να ζητήσω συγγνώμη για τη παρεξήγηση κατά τη διάρκεια μιας σύντομης συνέντευξης που δώσαμε σχετικά με την υπέροχη συνεργασία που είχαμε με τη Μαρίνα Σάττι και προς μεγάλη μας έκπληξη είδαμε ότι η συνέντευξη διαστρεβλώθηκε. Οταν είπαμε ότι είμαστε Ελληνες Τούρκοι, δεν εννοούσαμε ότι είμαστε Τούρκοι πολίτες. Η αλήθεια είναι απλή. Είμαι Ελληνας πολίτης και ο Huseyin (ο άλλος χορευτής) είναι Γερμανός πολίτης, γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε στη Γερμανία. Προφανώς μιλάμε και τουρκικά και πάντα θέλουμε και ευχόμαστε οι δύο χώρες, Ελλάδα και Τουρκία, να ζουν ειρηνικά» έγραψε, αλλά η ζημιά είχε ήδη γίνει!

Σε κάθε περίπτωση η Eurovision είχε φέτος έντονο πολιτικό άρωμα, καθώς η EBU (Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ενωση) που τη διοργανώνει απέτυχε να περιορίσει την οργή κατά της αποστολής του Ισραήλ. Μέχρι και λίγη ώρα πριν αρχίσει ο διαγωνισμός, φιλοπαλαιστίνιοι διαδήλωναν έξω από το στάδιο στο Μάλμε φωνάζοντας πως η εκδήλωση «ξεπλένει» καλλιτεχνικά τον πόλεμο του Ισραήλ κατά της Χαμάς στη Γάζα, ενώ η εκπρόσωπος της χώρας ήταν συνεχώς κλεισμένη στο δωμάτιό της και υπό διαρκή φύλαξη, καθώς, όπως είχε γίνει γνωστό, είχε δεχτεί μέχρι και απειλές για τη ζωή της. Και μέσα στο στάδιο, όμως, τα γιουχαΐσματα ήταν πολύ έντονα κατά την εμφάνιση της Eden Golan και, παρά το γεγονός ότι οι τεχνικοί φρόντισαν να τα «καλύψουν» με τεχνητά χειροκροτήματα, δεν τα κατάφεραν εντελώς. Σημειώνεται ότι πριν από την έναρξη του τελικού η Σουηδή περσινή νικήτρια Loreen ανακοίνωσε στους διοργανωτές ότι σε περίπτωση νίκης του Ισραήλ δεν θα παρέδιδε η ίδια το τρόπαιο. Από την πλευρά της η EBU ωστόσο υπερασπίστηκε έντονα την παρουσία του Ισραήλ στον διαγωνισμό, επιμένοντας ότι ο διαγωνισμός είναι απολιτίκ (χωρίς, φυσικά, να πείθει)!

satti21034

Η αποτυχία

Οσο για την αποτυχία της Σάττι, είναι πολύ πιθανό η στάση της στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε της πρόκρισής της, το βράδυ της Πέμπτης, όταν χασμουρήθηκε επιδεικτικά την ώρα της συνέντευξης της Ισραηλινής συμμετέχουσας, να έπαιξε κάποιο ρόλο σε αυτή. Παρότι η ίδια απολογήθηκε την επόμενη μέρα σημειώνοντας πως δεν είχε πρόθεση να προσβάλει κανέναν, ήταν μάλλον αργά, αφού είχε προλάβει να διχάσει πάλι τα πλήθη, με κάποιους να την αποθεώνουν και άλλους (περισσότερους!) να της «χρεώνουν» ανωριμότητα και κακή διαχείριση της εκπροσώπησης της χώρας μας στον διαγωνισμό, αφού –όπως ειπώθηκε από κάποιους– ο λόγος που την έστειλε στη Eurovision η δημόσια τηλεόραση δεν ήταν να ασκήσει εξωτερική πολιτική υπέρ της Παλαιστίνης και κατά του Ισραήλ και μάλιστα με παιδικό τρόπο, αλλά να τραγουδήσει πετυχαίνοντας μια καλή θέση!

Το… νικητή της Εurovision και το μανιφέστο για τα άτομα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας

«Δεν νιώθω άντρας ή γυναίκα». Με αυτό το moto το… Nemo, ο νικητής της φετινής Eurovision που προσδιορίζεται ως non binary/μη δυαδικό άτομο, πέρασε εμπράκτως την παγκόσμια ΛΟΑΤΚΙ ατζέντα στον διαγωνισμό που έχει χάσει παντελώς τον μουσικό του χαρακτήρα!

eurovision130542

Ο 24χρονος από το Μπιέλ, με φούστα, βαμμένα νύχια και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς (ΟΚ, είχε φωνητικές ικανότητες, αλλά τι να πει και ο Γάλλος τραγουδιστής;), «σάρωσε» τα 12άρια στις κριτικές επιτροπές, ενώ μέσω της ψηφοφορίας του κοινού συμπλήρωσε τους βαθμούς που χρειαζόταν για να φτάσει συνολικά στους 591 και να αναδειχθεί νικητής στη φετινή Eurovision. Κάπως έτσι πέρασε στην Ιστορία ως το πρώτο μη δυαδικό άτομο που κατακτά αυτό το συγκεκριμένο έπαθλο. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Μάλμε για τις ανάγκες του διαγωνισμού το Nemo ήρθε πολύ κοντά με τη δικιά μας Σάττι. Μάλιστα, η σχέση που τους συνδέει «ταξίδεψε» μέχρι την Ελβετία μέσα από τα κοινά stories τους στο Instagram, με την επιτροπή της χώρας του Nemo να δίνει στο «Ζάρι» και στη Μαρίνα το μοναδικό 12άρι της βαθμολογίας της. Αντίστοιχα και η ελληνική επιτροπή τίμησε την Ελβετία και το «The Code» με 12 βαθμούς.

Ο νικητής από την Ελβετία το παράκανε με τους πανηγυρισμούς του επί σκηνής, φτάνοντας στο σημείο να σπάσει κατά λάθος το τρόπαιο της Eurovision που του παρέδωσε η Loreen (και να τραυματίσει και τον αντίχειρά του), με αποτέλεσμα η EBU να του το αντικαταστήσει. Ο ίδιος, μιλώντας, μεταξύ άλλων, και γι’ αυτό μετά το τέλος του διαγωνισμού, σχολίασε ότι «είμαι το πρώτο non binary άτομο που κερδίζει τον διαγωνισμό της Eurovision. Αισθάνομαι πως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που θέλουν να είναι οι εαυτοί τους. Και είναι αυτονόητο. Πρέπει να υπάρχουν αγάπη, αποδοχή και ενσυναίσθηση. Εγώ ήμουν τυχερό, γιατί είχα δίπλα μου ανθρώπους που με στήριξαν, όταν έκανα το come out. Πέρασα απόψε στα κρυφά τη σημαία των non binary γιατί η Eurovision μου είπε όχι. Ισως θα πρέπει να επιδιορθωθούν λίγο και οι απόψεις της EBU όπως επιδιορθώθηκε το βραβείο που έσπασα. Η Eurovision οφείλει να είναι ένα μέρος όπου μπορούμε να είμαστε και να νιώθουμε οι εαυτοί μας», βάζοντας και χέρι στους διοργανωτές!

Η «Espresso» λέει

Μετά και τη φετινή Eurovision, που κάθε άλλο παρά μουσικός διαγωνισμός είναι, θα πρέπει όλοι να αναρωτηθούμε αν ήρθε η ώρα η Ελλάδα με ιστορία και θρησκευτική οντότητα αιώνων να κουνήσει μαντίλι σε μια διοργάνωση που είναι η επιτομή του κιτς, του πανηγυριού και των πολιτικών σκοπιμοτήτων, και όλα αυτά υπό τη σκέπη της παγκόσμιας «gay ατζέντας».

Τα «παιχνιδάκια» της ψηφοφορίας και το «λίγο» δίδυμο της κρατικής ΕΡΤ

«Αλλού βαρούν τα τύμπανα, αλλού χορεύει η νύφη» λέει μια γνωστή παροιμία που φαίνεται να ταιριάζει στον τρόπο που ψήφισαν φέτος οι κριτικές επιτροπές των χωρών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό και το ευρωπαϊκό (και όχι μόνο) κοινό που τον παρακολούθησε. Οι διαφορές στις προτιμήσεις τους ήταν σημαντικές, προσδίδοντας έτσι στοιχεία θρίλερ στο τελικό αποτέλεσμα. Την πρώτη θέση, όπως προαναφέραμε, κατέκτησε ο εκπρόσωπος της Ελβετίας, ενώ ακολούθησαν η Κροατία, η Ουκρανία, η Γαλλία και το Ισραήλ. Ωστόσο, μέχρι να δώσει τις ψήφους του το κοινό, τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά, με μόνη εξαίρεση την Ελβετία που κρατούσε πάλι την πρώτη θέση, αφού οι επιτροπές τής έδωσαν 365 ψήφους. Στη συνέχεια, όμως, ακολουθούσαν η Γαλλία με 218 ψήφους από τις επιτροπές, η Κροατία με 210 και η Ιταλία με 164. Την πεντάδα συμπλήρωνε μέχρι τότε η Ουκρανία με 146 ψήφους.

eurovision130541
Αλευράς

Το Ισραήλ δεν πήρε πολλές ψήφους από τις επιτροπές, μόλις 52. Το κοινό όμως του χάρισε μια καλύτερη θέση στον βαθμολογικό πίνακα. Παρά τις αποδοκιμασίες που ακούστηκαν και πάλι στη Malmo Arena, η πιο αμφιλεγόμενη φετινή συμμετοχή πήρε τη δεύτερη μεγαλύτερη βαθμολογία από το κοινό (323 βαθμούς) και από τη 12η που ήταν ανέβηκε τελικά στην 5η θέση. Πρώτη για το κοινό ήταν η Κροατία, με τον Baby Lasagna να λαμβάνει 337 πόντους, ενώ τρίτη στις προτιμήσεις του κοινού βγήκε η Ουκρανία, η οποία από την 5η ανέβηκε τελικά στην 3η θέση με 307 ψήφους. Η Ελλάδα με το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι πήρε 41 βαθμούς από τις επιτροπές και 126 από το κοινό, τερματίζοντας 11η. Ακόμα πιο κάτω, στη 15η θέση, βρήκε το τελικό αποτέλεσμα την Κύπρο και τη Σίλια Καψή, καθώς το κομμάτι της «Liar» έλαβε συνολικά (από κοινό και κριτική επιτροπή) 78 βαθμούς.

eurovision13054
Καλούτα

Πάντως, η ΕΡΤ κατέγραψε ποσοστά ρεκόρ στους πίνακες τηλεθέασης της Nielsen. Στο δυναμικό κοινό η Eurovision 2024 σημείωσε μέσο όρο 71,6% και ανέβηκε σε τέταρτο (01.15 -01.30) στο 80,3%. Στις 23.05 που εμφανίστηκε η Μαρίνα Σάττι στη σκηνή το ποσοστό ήταν στο 69,2%. Οσον αφορά το γενικό σύνολο, η Eurovision κατέγραψε μέσο όρο 68,6%, ενώ το υψηλότερο ποσοστό που έφτασε στην εν λόγω κατηγορία ήταν το 78,9% στο τέταρτο 01.15-01.30. Κατά τη διάρκεια που η Μαρίνα Σάττι βρισκόταν στη σκηνή το ποσοστό στο γενικό σύνολο ήταν στο 67,2%. Πάντως οι Αλευράς Καλούτα ήταν εν γένει κατώτεροι των περιστάσεων ως παρουσιαστές της κρατικής τηλεόρασης!

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Ο Δημήτρης μας πήγε να βρει τη Μαρθούλα μας»

Kεραυνός εν αιθρία ήταν για τον τηλεοπτικό κόσμο η...

Σεξοβόμβα η Κάσδαγλη του «Survivor»

Μπορεί το τηλεοπτικό κοινό να την είχε γνωρίσει σε...

Ειρήνη Μουρτζούκου: Και σε εμπόριο βρεφών;

Σφίγγει ο κλοιός για την Ειρήνη Μουρτζούκου και την...

Λίτσα Πατέρα: Είναι πιθανές κάποιες μεγάλες αλλαγές στις παγκόσμιες αγορές και στο τραπεζικό σύστημα

Η αποψινή πανσέληνος πραγματοποιείται στον άξονα Ταύρου (σταθερό ζώδιο...

Η άφαντη Δήμητρα Παπανδρέου πήγε σε γκαλερί για να απολαύσει την έκθεση του Γ. Μετζικώφ!

Δεν εμφανίστηκε στις εκλογές του ΠΑΣΟΚ, αλλά επανεμφανίστηκε, ύστερα...

Τόνι Σφήνος: «Με ρώτησε για τη νεκροφόρα και του απάντησα ότι είναι δεύτερη δουλειά»

Με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας «Η συμμορία της...