Με εξώδική του πρόσκληση προς την «Espresso» ο Νίκος Κοκλώνης διαμαρτύρεται για το δημοσίευμα της 27ης Μαΐου 2024 με τίτλο «Απάτη στην ΤV ζώνη Κοκλώνη» και στο οποίο αποκαλύπταμε τις καταγγελίες εξαπατημένων τηλεθεατών με τις δήθεν «έξυπνες διακοπές» ταξιδιωτικού γραφείου με αεροπορικά εισιτήρια μετ’ επιστροφής σε δημοφιλείς προορισμούς του εξωτερικού που διαφήμιζε η εκπομπή της Αννίτας Πάνια στην ψυχαγωγική ζώνη του Open, τις τύχες της οποίας κρατά ο Νίκος Κοκλώνης, με παραγωγό την εταιρία Red Smile (γενική διευθύντρια η Αντζυ Γρίβα), θυγατρική της Barking Well Media του Κοκλώνη! Αφού ο Νίκος Κοκλώνης αναφέρει στο εξωδικό του ότι «Παρατίθεται (χωρίς την άδειά μου) φωτογραφία μου με την λεζάντα “Ο Νίκος Κοκλώνης που “τρέχει” την ψυχαγωγική ζώνη στο κανάλι του Ιβάν Σαββίδη”», τονίζει μεταξύ άλλων ότι «Το συνολικό περιεχόμενο του ανωτέρω ανώνυμου δημοσιεύματος δεν είναι τίποτα λιγότερο από μία ειδικής μορφής αδικοπραξία (υλοποιούμενη εντύπως και ηλεκτρονικά), την οποία διαπράττετε, που πλήττει πλείονες εκφάνσεις του δικαιώματος επί της προσωπικότητάς μου, αφού αποτελεί κατασυκοφάντηση και βάναυση προσβολή της τιμής, της αξιοπρέπειας και της υπόληψής μου, αλλά και της επαγγελματικής πίστης και του μέλλοντός μου ως επαγγελματία», ενώ σε άλλο σημείο αναφέρει ότι «Ο τηλεοπτικός σταθμός OPEN beyond έχει πράγματι αναθέσει συμβατικά την παραγωγή ψυχαγωγικών εκπομπών στην εταιρεία Red Smile ΙΚΕ, ωστόσο η τελευταία έχει αναθέσει σε υπεργολάβο εταιρεία την εκτέλεση της παραγωγής της εκπομπής Next Please, με παρουσιάστρια την Αννίτα Πάνια, που μεταδίδεται Σάββατα και Κυριακές. Τις εντολές διαφήμισης πάντως τις έδινε η εταιρεία Red Smile ΙΚΕ.
Αντιθέτως με όσα εκφράζονται στο δημοσίευμα, η υποχρέωση των τηλεοπτικών σταθμών να ελέγχουν το περιεχόμενο των προβαλλόμενων σε αυτούς τηλεοπτικών μηνυμάτων από την άποψη του κινδύνου παραπλάνησης των αποδεκτών τους υφίσταται μόνο στο μέτρο που ο παραπλανητικός χαρακτήρας του μηνύματος προκύπτει εκ πρώτης όψεως και από το περιεχόμενο του ίδιου του μηνύματος.
Ο τηλεοπτικός σταθμός OPEN ουδόλως διέκρινε κάτι εξόφθαλμα παραπλανητικό ή ύποπτο στη συγκεκριμένη διαφήμιση, δεδομένου ότι μία τιμή εισιτηρίου στα 99 ευρώ δεν είναι από μόνη της ύποπτη, αφού τέτοιες προσφορές συναντά κανείς συχνά σε ιστοσελίδες ταξιδιωτικών γραφείων αλλά και σε μηχανές αναζήτησης αεροπορικών πτήσεων.
Αν ο συντάκτης της επίμαχης καταχώρησης είχε την πρόνοια να δει με προσοχή (και ολόκληρη) την επίμαχη διαφήμιση – επικοινωνία της εταιρείας Clever Holidays, θα διαπίστωνε ότι πρόκειται καθαρά περί μιας μορφής του σύγχρονου product placement, με απολύτως εμφανές το brand του διαφημιζόμενου. Η ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει το είδος αυτό της διαφήμισης είναι ότι κατά τη διάρκεια της προβολής της εντάσσεται από την παρουσιάστρια (την κα Αννίτα Πάνια εν προκειμένω και μία συνεργάτιδά της ντυμένη με στολή αεροσυνοδού) στη ροή της εκπομπής της, γεγονός που προσδίδει επιπλέον προσβολή στο διαφημιστικό πακέτο του διαφημιζόμενου, ιδίως με την παράταση της προβολής του προϊόντος, και πέραν του συνήθους μέσου χρόνου μιας διαφήμισης.
Ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις και φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε) είναι το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ)».
H ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
Με τον Νίκο Κοκλώνη να μας ζητά μέσω της εξώδικης διαμαρτυρίας να ανασκευάσουμε όσα αναφέρθηκαν στο εν λόγω δημοσίευμα και τον αφορούν, θα πρέπει, αφού του ζητήσουμε την ειλικρινή μας συγγνώμη για ότι βάλαμε στο ρεπορτάζ φωτογραφία του χωρίς να πάρουμε την άδειά του (κάτι βέβαια που ούτε ο… πρωθυπουργός δεν μας το έχει ζητήσει), οφείλουμε να τον ενημερώσουμε πως δεν κάναμε τίποτε άλλο από το να παραθέσουμε το ρεπορτάζ όπως αυτό έφτασε μέσω καταγγελιών τηλεθεατών στα γραφεία της εφημερίδας μας! Αν ο ίδιος αμφισβητεί τα λεγόμενά τους, με μεγάλη χαρά να του αποστείλουμε ονόματα, διευθύνσεις και τηλέφωνα, ώστε ο ίδιος να έρθει σε επικοινωνία μαζί τους για να μάθει από πρώτο χέρι την απάτη που στήθηκε εν αγνοία τους!