Μ’ ένα λιτό δελτίο Τύπου η οικογένεια του εμβληματικού ζεν πρεμιέ του παγκόσμιου σινεμά έκανε γνωστό τον θάνατό του, κλείνοντας τυπικά και ένα μεγάλο κεφάλαιο του γαλλικού και παγκόσμιου σινεμά, ένα κεφάλαιο που ουσιαστικά είχε κλείσει όταν ο Αλέν Ντελόν το 1997 ανακοίνωνε ότι αποχωρεί από την ηθοποιία σε ηλικία 62 ετών. «Ο Αλέν Φαμπιέν, η Ανούσκα, ο Αντονι και (σ.σ.: ο σκύλος του) Λούμπο με βαθιά θλίψη ανακοινώνουν τον θάνατο του πατέρα τους. Eφυγε ειρηνικά από τη ζωή στο σπίτι του στο Douchy, περιτριγυρισμένος από τα τρία του παιδιά και την οικογένειά του. Η οικογένειά του σας ζητά να σεβαστείτε την ιδιωτική του ζωή σε αυτή την εξαιρετικά οδυνηρή στιγμή του πένθους».
Για τον ίδιο, όμως, τον σταρ του σινεμά το κεφάλαιο «οικογένεια» ήταν πολυτάραχο, όπως και η ίδια του η ζωή που ξεκίνησε το 1935! Μια ζωή που είχε δύσκολα παιδικά χρόνια. Οι γονείς του χωρίζουν όταν εκείνος είναι τεσσάρων ετών, με τον μικρό Αλέν να μεγαλώνει σε ανάδοχη οικογένεια. Ακόμη και όταν οι ανάδοχοι γονείς του πεθαίνουν και οι διαζευγμένοι γονείς του αναλαμβάνουν από κοινού την επιμέλειά του, η «ευτυχία» του δεν θα κρατήσει για πολύ, μια και τον στέλνουν να μεγαλώσει σε καθολικό οικοτροφείο. Απείθαρχος, παρατά στα 14 του το σχολείο και πιάνει δουλειά στο κρεοπωλείο του πατριού του.
Το μικρόβιο για τις τέχνες
Ο πρώτος πόλεμος της Ινδοκίνας θα τον βρει στο γαλλικό πεζικό και μετά στο ναυτικό, όμως το μικρόβιο για τις τέχνες, που του είχε μπει στο οικοτροφείο, θα τον οδηγήσει μετά την απόλυσή του από τον στρατό στον δρόμο της υποκριτικής! Το καθηλωτικό του βλέμμα μαγεύει σκηνοθέτες και κάμερες, και το 1960 έρχεται η ταινία «Γυμνοί στον ήλιο» να τον καθιερώσει στη μεγάλη οθόνη. Ο πανούργος Τομ Ρίπλεϊ, ρόλος που υποδύθηκε στην ταινία, συστήνεται στο παγκόσμιο σινεμά και ακολουθούν συνεργασίες με μεγάλους σκηνοθέτες και βραβεία, όπως το Σεζάρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον ρόλο του στη ταινία «Η ιστορία μας». Πέντε χρόνια πριν από τον θάνατό του, ο Αλέν Ντελόν πατά το κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κανών για να παραλάβει τον Χρυσό Φοίνικα για τη συνολική προσφορά του στην 7η Τέχνη, που αποτυπώθηκε ερμηνευτικά μέσα από ταινίες όπως «Ο γατόπαρδος», «Ο δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο» και άλλες.
Και αν η πιο πρόσφατη φωτογραφία του στα social media ήταν αυτή των Χριστουγέννων του 2023, με τον γιο του, Αλέν Φαμπιάν Ντελόν, να δημοσιεύει μια οικογενειακή φωτογραφία με τον σταρ του σινεμά στο γιορτινό τραπέζι. Η σχέση του με τα παιδιά του, Αντονι (από τον γάμο του με την ηθοποιό Ναταλί Ντελόν), Ανούσκα και Αλέν-Φαμπιάν (από τη σχέση του με την Ολλανδέζα μοντέλο Ροζαλί φαν Μπρέμεν), ήταν θυελλώδης!
Το σκάνδαλο
Ηταν πέρυσι τέτοια εποχή όταν τα ίδια τα παιδιά του υποστήριζαν ότι ο πατέρας τους είχε πέσει θύμα της οικιακής βοηθού του Χιρόμι Ρολέν, κατηγορώντας την για ηθική παρενόχληση, υπεξαίρεση αλληλογραφίας, βία κατά ευάλωτου ατόμου, κατάχρηση αδυναμίας και κακοποίηση ζώου. Η Χιρόμι μηνύεται από τα παιδιά του, με τον σταρ να συνυπογράφει τη μηνυτήρια αναφορά και τη Ρολέν να αρνείται τα πάντα. Η γνωριμία της με τον Ντελόν έγινε στα γυρίσματα της ταινίας «Η επιστροφή του Καζανόβα», όταν εκείνη εργαζόταν ως δεύτερη βοηθός σκηνοθέτη, και ακολούθησαν και άλλες συνεργασίες. Οταν όμως ο Ντελόν θα χτυπηθεί από σοβαρό εγκεφαλικό επεισόδιο δεν ζητά τη βοήθεια των παιδιών του, αλλά της Χιρόμι, με την ίδια να μένει μαζί του στο σπίτι του στο Ντουσί. Από εκεί ξεκινά ένας πόλεμος, με την οικογένεια Ντελόν να την κατηγορεί ότι «προσπαθεί να κάνει δικό της τον ζωντανό μύθο με κάθε μέσο».
Η ίδια γίνεται σκιά του. Ακόμη και στην κηδεία του Ζαν-Πολ Μπελμοντό, το 2021, είναι δίπλα του. Ο αγαπημένος όμως σκύλος του ηθοποιού, που μνημονεύεται και στο δελτίο γνωστοποίησης του θανάτου του, θα σταθεί η αιτία για γενικευμένη σύρραξη! Τα παιδιά κατηγορούν τη Χιρόμι ότι κακοποιεί τον Λουμπό, και όλα βγαίνουν στη φόρα, με την οικιακή βοηθό να τρώει «πόρτα» από τα παιδιά, που δεν την αφήνουν να μπει στο σπίτι! Η ίδια βγαίνει στην αντεπίθεση και υποστηρίζει σε υπόμνημά της πως δεν είναι οικιακή βοηθός, αλλά η σύντροφος του Ντελόν, με τη σχέση τους να ξεκινά το 2000, λέγοντας πως ο ίδιος ο σταρ τη σύστηνε στα media ως τη «Γιαπωνέζα σύντροφό του». Μέσα σε όλα τα άλλα, η Χιρόμι Ρολέν λέει ότι έχει μια «περίπλοκη σχέση» με τα παιδιά του ηθοποιού, «τα οποία δεν αποδέχτηκαν ποτέ την ύπαρξη της ερωτικής σχέσης του πατέρα τους με την ίδια», κατηγορώντας τα ότι δεν ενδιαφέρονται για την καθημερινότητα του «γηραιού πατέρα τους»!
Ωστόσο, παρά όσα εκείνη έλεγε, ο Ντελόν πήρε το μέρος των παιδιών του, προσπαθώντας να περάσει, παρά την επιβαρυμένη υγεία του, όσο πιο ήρεμα μπορούσε τις υπόλοιπες ημέρες της ζωής του. Μιας ζωής που έσβησε, με το άστρο όμως το αιώνιου γόη να λάμπει για πάντα στον γαλαξία των αστέρων του παγκόσμιου σινεμά!
Ο «δικός μου Αλέν» στο κόκκινο χαλί του φεστιβάλ των Καννών
Ενας από εκείνους που είχαν την τύχη να γνωρίσουν τον Αλέν Ντελόν ήταν ο Ελληνας φωτογράφος Βαγγέλης Ρασσιάς, ο οποίος αφηγείται αποκλειστικά στην «Espresso» το χρονικό της γνωριμίας τους: «Ηταν το 1990 όταν συναντήθηκαν στο Φεστιβάλ των Κανών τα δύο ιερά τέρατα του κινηματογράφου, ο Αλέν Ντελόν και ο Ζαν Λικ Γκοντάρ, στην ταινία του Γκοντάρ “Νέο κύμα”. Ο ίδιος ο Ντελόν περίμενε τον Γκοντάρ από την παραλία των Κανών για να ανέβουν μαζί στο κόκκινο χαλί στο Palais des Festivals. Επειδή ο Ντελόν δεν ερχόταν στις Κάνες από το 1977, υπήρχε πλήθος θαυμαστών του!
Ο Γκοντάρ διασκέδαζε και είχε μάλιστα δημιουργήσει μια σουρεαλιστική κατάσταση στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, φέρνοντας τον Ντελόν ξανά με μια μη εμπορική ταινία! Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στην παραλία του ξενοδοχείου “Majestic”, όταν αποφάσισα να πάω να τον συναντήσω την ώρα που θα αποβιβάζοταν από το σκάφος που θα τον έφερνε από το “Hotel du Cap” στο Cap d’Antibes. O Αλέν είχε αποφασίσει να χαιρετήσει το πλήθος κόσμου που τον περίμενε καρτερικά, και έτσι αποφάσισε να διασχίσει την παραλία και να ανέβει από εκεί στο Palais de Festivals, όπου τον περίμενε ο Γκοντάρ. Συναντηθήκαμε αναγκαστικά στην παραλία, διότι το πλήθος του κόσμου με… έσπρωξε μπροστά του τυχαία, και έτσι για μισή ώρα περπατούσαμε μαζί.
Τον κοίταζα και με κοίταζε με τον κόσμο να μας σπρώχνει διαρκώς, ώσπου κάποια στιγμή με ρωτά γελώντας “Είσαι καλά”, με εμένα να του απαντώ: “Καλά, όσο βέβαια γίνεται!” Τον φωτογράφιζα συνέχεια, με αυτά τα αστραφτερά γαλάζια μάτια που ο χρόνος δεν είχε ξεθωριάσει. Παρέμενε όμορφος και, την ώρα που τον φωτογράφιζα, μου έρχονταν στον νου σκηνές από τις περίφημες κινηματογραφικές ταινίες που έχει παίξει! Μεγάλος ηθοποιός! Α, και κάτι άλλο: η καρφίτσα στο κοστούμι “Μάο σμόκιν” τα λέει όλα! Star γεμάτος στρας!
Σκεφτήκατε ποτέ γιατί ο Ντελόν ήταν ένας σούπερ σταρ μεγαλύτερος από όλους αυτούς τους σταρ του Χόλιγουντ; Επειδή ήταν αληθινός! Ετσι τον φωτογράφιζα και εγώ! Αληθινός, από ατόφιο υποκριτικό χρυσάφι! H “Liberation” ανέφερε κάποτε ότι ο Ντελόν ήταν στη συνεχή αναζήτηση τού πατρός. Ενας αμφιλεγόμενος ηθοποιός-σταρ, που έπαιξε εξαιρετικούς ρόλους στον κινηματογράφο και, παρόλο που είχε από δεξιές έως και ακροδεξιές απόψεις, συνεργαζόταν υπέροχα με αριστερούς σκηνοθέτες, κάτι που ξίνιζε στη γαλλική διανόηση! Παρ’ όλα αυτά, παραμένει ένας ηθοποιός που προσέλκυσε στις κινηματογραφικές αίθoυσες 135.000.000 θεατές!»