Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2024

ΑμεΑ υπό διωγμό! Ως εκ «θαύματος» ψαλίδι στα επιδόματα 75χρονης παραπληγικής

Το απάνθρωπο πρόσωπο του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας...

Ντελίριο με Παντελίδη

Με τεράστια επιτυχία ξεκίνησε τις νυχτερινές του εμφανίσεις ο...

Μαστόρισσα στην ΕΡΤ3 η κόρη του αξέχαστου Ρόμπερτ Ουίλιαμς

Μια νέα εκπομπή, με τίτλο «Είναι στο χέρι σου»,...

Το τέλος των realities; Κατρακύλα για Survivor

Βατερλό για το φετινό «Survivor»! Την ώρα που το...

Γιατί έχει αυξηθεί η κίνηση στους δρόμους;

Καθημερινή πρόκληση για την πλειοψηφία των οδηγών στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχει γίνει η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Οι δρόμοι -ειδικά οι κεντρικοί οδικοί άξονες- είναι μόνιμα μποτιλιαρισμένοι και η ζωή των οδηγών γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

Γιατί συμβαίνει αυτό πιο έντονα τα τελευταία χρόνια; Τι άλλαξε; Αυτό που αναμφισβήτητα άλλαξε, είναι η μεταφορικές συνήθειες των ανθρώπων. Όχι μόνο στην Ελλάδα. Σε όλο τον πλανήτη γενικότερα. Υπάρχει ξεκάθαρη τάση στους κατοίκους των πόλεων, να αποφεύγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να επιλέγουν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα. Και σε αυτό έπαιξε μεγάλο ρόλο η πανδημία.

Στα τρία χρόνια που κράτησε, οι άνθρωποι επέλεξαν την απομόνωση ως… ασφάλεια. Αυτό το βλέπουμε σε όλες τις πτυχές της ζωής. Από το γεγονός πως προτιμούν τα online casino από τα επίγεια, μέχρι και το θέμα που αναλύουμε. Την επιλογή μεταφορικών μέσων.

Από εκεί και πέρα όμως, η πανδημία από μόνη της δεν έχει το 100% της ευθύνης. Παρακάτω, θα αναλύσουμε τους λόγους που συμβάλλουν προκειμένου να οδηγηθούμε στο κυκλοφορικά κομφούζιο που βιώνουμε καθημερινά.

Σημαντική αύξηση αριθμού οχημάτων

Είπαμε για την πανδημία, ωστόσο εξίσου σημαντικό ρόλο στην αύξηση της κίνησης στους δρόμους, παίζει και ο αριθμός οχημάτων που έχει πολλαπλασιαστεί. Καλώς, ή κακώς οι επιλογές στην αγορά είναι πολύ περισσότερες από ότι πριν πέντε χρόνια. Και πέραν αυτού, είναι ακόμα πιο εύκολη και η χρηματοδότηση. Αυτό διευκολύνει λοιπόν, όσο και περισσότερους πολίτες να αποκτήσουν δικό τους αυτοκίνητο.

Έτσι, η αυξημένη ζήτηση, έχει φέρει και επιπλέον οχήματα στους δρόμους. Ειδικά σε περιοχές όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες.

Μη αξιοποίηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

Παρότι ζούμε σε μια εποχή που οι τιμές των καυσίμων έχουν εκτοξευτεί, ειπώθηκε και παραπάνω πως τα ιδιωτικά μέσα προσφέρουν στους πολίτες ένα αίσθημα ασφάλειας. Το οποίο δεν βιώνουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αναμφίβολα λοιπόν, η στροφή που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις ιδιωτικές μεταφορές, έχει προσθέσει επιπλέον όγκο οχημάτων. Γεγονός που -ειδικότερα στις ώρες αιχμής- προκαλεί κυκλοφοριακή… ασφυξία στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Ανεπάρκεια υποδομών & έργα οδοποιίας

Φυσικά, το αίσθημα ασφάλειας όμως δεν είναι και το μοναδικό που στρέφει τους πολίτες στις ιδιωτικές μετακινήσεις. Εξίσου σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ίδιες οι υποδομές. Γεγονός που βιώνουν καθημερινά οι κάτοικοι της Αθήνας. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχουν υποβαθμιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, τα δρομολόγια έχουν… αραιώσει και πρακτικά δεν είναι εξίσου εξυπηρετικά με το πρόσφατο παρελθόν.

Στο παραπάνω, προσθέστε και τα κακά οδικά δίκτυα, που δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη κίνηση που υπάρχει. Το σκηνικό «δυσκολεύουν» τα έργα οδοποιίας και οι βελτιώσεις που πραγματοποιούνται για την υποστήριξη νέων υποδομών. Ακόμα κι αν μακροπρόθεσμα θα φέρουν αποτέλεσμα, στην παρούσα φάση αυξάνουν προσωρινά την κίνηση, κλείνοντας τμήματα των δρόμων και επιβραδύνοντας τη ροή των οχημάτων.

Ελαστικά Ωράρια και τηλεργασία

Ένας ακόμα παράγοντας που έχει συμβάλλει στη διόγκωση του προβλήματος, είναι οι εργασιακές συνθήκες που μας «άφησε» ο κορωνοϊός. Αρκετές εκατοντάδες επιχειρήσεις έχουν διατηρήσει το σύστημα της τηλεργασίας και των ευέλικτων ωραρίων. Κι αν η τηλεργασία συμβάλλει στην μείωση της κίνησης, τα ευέλικτα ωράρια δημιουργούν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Συμβάλουν, ώστε να δημιουργηθούν επιπλέον ώρες αιχμής. Η αλλαγή στον προγραμματισμό έχει συμβάλει στη μείωση της προβλεψιμότητας της κίνησης και στην εντονότερη συμφόρηση.

Η λύση των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης

Το όλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση που υπάρχει, έχουν οδηγήσει σε προτάσεις για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Μια από τις πιο διαδεδομένες είναι η προώθηση της χρήσης ποδηλάτων και ηλεκτρικών σκούτερ. Ειδικά στο κέντρο των πόλεων. Ωστόσο, η στροφή αυτή απαιτεί κατάλληλες υποδομές, όπως ποδηλατόδρομους και ειδικούς χώρους στάθμευσης, που ακόμα δεν έχουν πλήρως αναπτυχθεί, αφήνοντας τους δρόμους γεμάτους από αυτοκίνητα.

Από εκεί και πέρα, δεδομένα η κοινωνική και οικονομική κατάσταση, δυσκολεύει τις όποιες προσπάθειες γίνονται από πλευράς Κράτους για την εξυπηρέτηση των νέων αναγκών. Οι πόλεις προσπαθούν να ανταποκριθούν με έργα και αναπροσαρμογές. Το σίγουρο είναι πως απαιτούνται λύσεις που θα δώσουν στους πολίτες ασφαλείς εναλλακτικές επιλογές, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση από τα ιδιωτικά οχήματα και, κατ’ επέκταση, η συμφόρηση στους δρόμους.

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Λου», ο… Πάπας της μαφίας – Νέες αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της Καθολικής Εκκλησίας της Ελλάδος

Οσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου διεκδικεί επάξια ο πολυτάλαντος «Λου»,...

«Πινόκιο» από… κούνια – Nέα στοιχεία για την 24χρονη Ειρήνη

Εξελίξεις δρομολογούνται αυτήν την εβδομάδα στην αστυνομική και εισαγγελική...

Πού χάθηκε η Μαργαρίτα Ζορμπαλά

❱❱ Η γνωριμία με τον Θεοδωράκη και η πρόσκληση του...

Σάλος με τον σκηνοθέτη «Μπαλμπόα» που έστειλε στο νοσοκομείο 70χρονο

Πρωταγωνιστής σε ξυλοδαρμό ηλικιωμένου έγινε την περασμένη Παρασκευή γνωστός...

Καμάρωσε τον Προκόπη της στην καρδιά της Ηπείρου

Σε μια από τις σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις της, η...