Σοκ προκαλεί η αποκάλυψη πως κινδύνευσαν να συγκρουστούν δύο τρένα στην Πιερία, παρά το γεγονός ότι λειτουργούν η περιβόητη τηλεδιοίκηση και η σηματοδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής, εν αντιθέσει με την τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς. Η παρ’ λίγον σύγκρουση τρένων σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας, όταν η αμαξοστοιχία Intercity με προορισμό την Αθήνα λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό του προαστιακού που είχε σταματήσει στις ράγες λόγω βλάβης, στο ύψος του Κορινού.
Ολα άρχισαν όταν συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί 1,5 χιλιόμετρο πριν από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Κορινού. Η αμαξοστοιχία Intercity 57, που κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου με προορισμό την Αθήνα, πλησίασε έχοντας «πράσινους» σηματοδότες προς τον προπορευόμενο χαλασμένο συρμό του προαστιακού. Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους του προαστιακού να ενημερώνει πως παραμένει ακινητοποιημένος στον σταθμό του Κορινού, λόγω βλάβης.
Αμέσως οι μηχανοδηγοί των δύο τρένων συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, καθώς η περιβόητη τηλεδιοίκηση φαίνεται πως δεν προειδοποίησε τον σταθμάρχη για την επικείμενη σύγκρουση. Μάλιστα, η σηματοδότηση έδειχνε πράσινο και το Intercity κατευθυνόταν προς το τρένο του προαστιακού! Τελικά η αμαξοστοιχία, που κατευθυνόταν προς Αθήνα, φρέναρε πριν συγκρουστεί με τον προπορευόμενο συρμό. Η διοίκηση του ΟΣΕ αναφέρει σε ανακοίνωση ότι θα διερευνηθούν τα ακριβή αίτια του περιστατικού, σημειώνοντας ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργούν η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023, έχοντας λάβει τα πιστοποιητικά ασφαλείας που απαιτούνται από τη σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών, με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό» αναφέρεται στην ανακοίνωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Η ανακοίνωση του ΟΣΕ προκαλεί εύλογα ερωτήματα γιατί δεν λειτούργησαν αποτρεπτικά τα δύο συστήματα της φωτοσήμανσης και της τηλεδιοίκησης, ενώ έπρεπε να επικοινωνήσουν μέσω κινητού οι μηχανοδηγοί των δύο τρένων για να μη σημειωθεί το μοιραίο…
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ Νίκος Τσικαλάκης υποστηρίζει σε δηλώσεις του ότι «δεν φαίνεται ανθρώπινο λάθος» για την παρ’ ολίγον σύγκρουση των τρένων, ρίχνοντας το… μπαλάκι των ευθυνών σε τεχνικό πρόβλημα και στην κατασκευάστρια εταιρία. «Και ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός πολύ πριν πλησιάσει το ένα τρένο το άλλο ήταν σε συνεννόηση και από ό,τι φαίνεται δεν είναι ανθρώπινο λάθος. Εχουν μπει μέσα η κατασκευάστρια εταιρία και ο ΟΣΕ, που συντηρούν το δίκτυο, από ό,τι φαίνεται το θέμα είναι τεχνικό. Αλλά θα έχουμε ακριβή συμπεράσματα όταν βγει το πόρισμα, που θα αφορά και τη σηματοδότηση» δήλωσε. Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου μιλώντας στον ΑΝΤ1 δήλωσε ότι ο ΟΣΕ ερευνά την υπόθεση. «Εχουν γίνει κινήσεις τεχνικά. Από τη Δευτέρα το απόγευμα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά. Πλέον ανταποκρίνεται ο σηματοδότης. Λειτουργεί και η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση» είπε, σημειώνοντας ότι «θα ερευνηθούν και όλοι οι διάλογοι».