Η Γιούλη Ηλιοπούλου μιλά για την αποχή της από την τηλεόραση, για όσα την πίκραναν και για άγνωστες στιγμές που τη σημάδεψαν
Θα μπορούσε να είχε κάνει λαμπρή καριέρα στο εξωτερικό, αλλά ο τότε σύζυγός της τη φρέναρε και εκείνη προτίμησε τελικά να αφοσιωθεί σε εκείνον και την κόρη της, που την περίμεναν στην Ελλάδα. Η επιλογή της να φωτογραφηθεί με μαγιό στον «Ταχυδρόμο» -ενώ ήταν ακόμη ανήλικη- είχε αποτέλεσμα ο πατέρας της να φύγει από το σπίτι και να επιστρέψει ύστερα από πέντε ώρες.
Από τη
Δήμητρα Δάρδα
Φωτό: Βαγγέλης Μασιάς
Η Γιούλη Ηλιοπούλου, η οποία απέχει από την τηλεόραση εδώ και δώδεκα χρόνια, μιλάει στην «Espresso» για την απόφασή της να ασχοληθεί μόνο με το θέατρο, για τις «άγνωστες» συνεργασίες της, ακόμη και με το Θέατρο Τέχνης του Λονδίνου, για την ανελέητη κριτική που δέχτηκε για τους τηλεοπτικούς «Λογοδοσμένους», αλλά και για την ενσάρκωση της Lady D στο σανίδι.
Αποκαλύπτει πως ύστερα από 17 χρόνια γάμου με τον γοητευτικό επιχειρηματία Γιώργο Καπερώνη, αποφάσισε να ρίξει τίτλους τέλους. Ομως βρήκε και πάλι τον έρωτα, στο πρόσωπο του Αντώνη Μαρκόγιαννη. Η ηθοποιός και θεατρική επιχειρηματίας παραμένει εντυπωσιακή, ψηλή, ξανθιά, με υπέροχα γαλανά μάτια και καλλίγραμμο κορμί.
Δώδεκα χρόνια πέρασαν από την τελευταία εμφάνισή της στο «Καλημέρα ζωή» του Νίκου Φώσκολου. Η ξανθιά ηθοποιός και παρουσιάστρια που σάρωνε τη δεκαετία του ’90 κι έκανε τα μηχανάκια τηλεθέασης να… τερματίζουν, αφού φιγουράριζε δίπλα στην τριάδα της επιτυχίας Ελένη Μενεγάκη, Ρούλα Κορομηλά και Αννίτα Πάνια, ξαφνικά είπε το μεγάλο «αντίο».
Υπήρχε «θέμα»
«Και εγώ μερικά βράδια σκέφτομαι γιατί το έκανα. Σαφώς εκείνη τη στιγμή υπήρχε “θέμα”. Περισσότερα από ένα. Ημουν μικρή σε ηλικία, αυθόρμητη, αγαπούσα τη δουλειά μου και ένιωθα ότι μπορούσα να δώσω πολλά. Γι’ αυτές τις διαφορετικές επιλογές μου, τηλεόραση, θέατρο, σόου και σίριαλ, δέχτηκα “ανελέητα” αρνητική κριτική, ότι είμαι του “ελαφρού” θεάματος.
»Υστερα από οκτώ σεζόν που παρουσίαζα την εκπομπή “Λογοδοσμένοι” και ζούσα την πλήρη αποθέωση, μου κόστισε πολύ. Και στη δημοφιλία μου. Τώρα, με την ωριμότητα του χρόνου και της ηλικίας μου και κοιτάζοντας πίσω, ίσως να ήταν λάθος. Είχα τρομάξει πολύ με την υπερέκθεση, κατ’ αρχάς. Ακολούθως, ένα σωρό δημοσιεύματα που δεν είχαν καμία σχέση με την πραγματικότητα, τη ζωή μου, τον χαρακτήρα μου, φιγουράριζαν παντού. Ηταν και μια τηλεκριτικός που ασχολήθηκε ιδιαίτερα μαζί μου… Ολο αυτό κάποια στιγμή ξεπέρασε τα όρια. “Κακοποιήθηκα” σκληρά. Προτίμησα τη σιωπή, γιατί στην πορεία κατάλαβα πως αυτοί είναι οι κανόνες του παιχνιδιού» δηλώνει με πικρία η Γιούλη Ηλιοπούλου. Κάπου τότε ήταν που γύρισε σελίδα και έκανε στροφή σε πιο ποιοτικά έργα.
Κρατικά φεστιβάλ
«Εγώ προχωρούσα την καριέρα μου, την ώρα που στις μεγάλες εμπορικές σκηνές με ήθελαν για πρωταγωνίστρια σε φαρσοκωμωδίες. Εμαθε κανείς ότι έχω παίξει στο Θέατρο Τέχνης του Λονδίνου ή σε κρατικά φεστιβάλ και στο Ηρώδειο; Τα κανάλια επέμεναν με προτάσεις τύπου “Λογοδοσμένοι”, αλλά εγώ ήθελα να δοκιμαστώ σε κάτι άλλο. Ενιωθα ότι μπορούσα» εξομολογείται.
Οταν ανέβασε την παράσταση «Νταϊάνα: Η πριγκίπισσα του λαού» προκάλεσε σάλο. «Πήραν κανόνια, με στήσανε στον τοίχο και μου έριχναν» σημειώνει. «Εμένα που μέχρι λίγους μήνες πριν οι ίδιοι που με αποθέωναν γύρισαν εναντίον μου. Να δεχτώ και την κριτική, αλλά αφού με δουν πάνω στη σκηνή, όχι πριν ανέβει καν το έργο» συμπληρώνει.
Μας διηγείται ένα σκηνικό με γνωστό κριτικό θεάτρου που είδε την παράσταση. «Στο φουαγέ τον ρώτησε ο πρώην σύζυγός μου πώς του φάνηκε. Του απάντησε: “Πολύ καλή ήταν, αλλά τώρα δεν έχω τι να γράψω στη στήλη μου”. Δεν ξέρω τι περίμενε να δει».
Το θέατρο είναι και παραμένει το δεύτερο «σπίτι» της. Επιθυμούσε να αποκτήσει μια τέτοια στέγη. «Το μεγάλο μου βήμα στο παρελθόν να αγοράσω ένα θέατρο αποδείχτηκε τεράστιο λάθος, αφού οι διαμεσολαβητές μού είχαν αποκρύψει ότι δεν είχε άδεια. Ηταν η μεγαλύτερή μου οικονομική καταστροφή».
Το μόντελινγκ και η φωτογράφιση με το μαγιό
Η οικογένειά της την έμαθε να μην το βάζει κάτω. Η συμβουλή της μητέρας της, που έχει φύγει από τη ζωή (όπως και ο πατέρας της), ήταν πως «όλα αντιμετωπίζονται». «Ημουν το τέταρτο παιδί μιας οικογένειας με καταγωγή από την Αρκαδία, την οποία κουβαλάω πάντα στην καρδιά μου. Με έκαναν στα 49 τους χρόνια και η διαφορά ηλικίας με τους τρεις αδελφούς μου είναι σχεδόν 20 χρόνια. Μάλλον γεννήθηκα κατά λάθος! Ο πιο μεγάλος αδελφός μου ήταν εκπαιδευτικός και ο πιο αυστηρός από τους τρεις! Ημουν καλή στα φιλοσοφικά, αλλά στα μαθηματικά είχα θέμα. Οταν του έδειχνα τους βαθμούς πάντα με το ένα δάχτυλο έκρυβα τα μαθηματικά».
Οταν η Γιούλη Ηλιοπούλου αποφάσισε να ασχοληθεί με το μόντελινγκ και το θέαμα, σύσσωμη η οικογένεια -εκτός της μαμάς της- διαφώνησαν. Ηταν ακόμη μαθήτρια όταν φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο του περιοδικού «Ταχυδρόμος» με μαγιό. «Ο πατέρας μου, όταν το είδε, έφυγε από το σπίτι και γύρισε ύστερα από πέντε ώρες» λέει.
Τα προξενιά, ο γάμος και το Φεστιβάλ του Καΐρου
Ενας από τους πολλούς επίδοξους γαμπρούς που τη ζήτησαν σε γάμο ήταν ο οικογενειακός παθολόγος τους, αλλά και ο μαθηματικός που της έκανε ιδιαίτερα στο σπίτι. Οι απαντήσεις όμως από τον πατέρα της ήταν αρνητικές. «Είναι μικρή» έλεγε. «Σε τέτοια ηλικία γνώρισα τον πρώην άντρα μου, Γιώργο Καπερώνη. Γοητευτικός, ψηλός, όμορφος, με αυτοπεποίθηση, πετυχημένος επιχειρηματίας και οικονομικά ανεξάρτητος. Είχε όλο το “πακέτο”. Ηρθε στον πατέρα μου να με ζητήσει κρυφά από εμένα, αλλά εισέπραξε με τη σειρά του ένα ωραιότατο “όχι”. Ομως εγώ ήμουν πολύ ερωτευμένη μαζί του και η μαμά μου φρόντισε να φτιάξει την κατάσταση. Τελικά παντρευτήκαμε -ήμουν ήδη έγκυος- και αποκτήσαμε την Κρίστελ λίγο προτού γίνω 20 χρόνων».
Οταν η κόρη της ήταν πολύ μικρή η Γιούλη Ηλιοπούλου έφυγε στην Αίγυπτο για τα γυρίσματα μιας γαλλοαιγυπτιακής πολιτικοκοινωνικής ταινίας. «Είχα δικό μου μασέρ, σοφέρ, σουίτα σε πολυτελές ξενοδοχείο. Οταν πηγαίναμε για φαγητό με τον συμπρωταγωνιστή μου, με πίεζε να τρώω. Του φαινόμουν υπερβολικά αδύνατη» θυμάται. Το διάστημα της απουσίας της από την Ελλάδα επικοινωνούσε καθημερινά με τον σύζυγό της και τη μικρούλα κόρη της, μιλώντας για ώρες στο τηλέφωνο. Στο Φεστιβάλ του Καΐρου η ταινία κατέκτησε το πρώτο βραβείο κι εκείνη δέχτηκε βροχή από προτάσεις συνεργασίας από Γάλλους και Τυνήσιους παραγωγούς. «Ο σύζυγός μου όμως δεν συμφώνησε και εκεί τελείωσε το όνειρο για καριέρα στο εξωτερικό. Η οικογένειά μου είχε προτεραιότητα. Η καριέρα μου δεν κόστισε στην προσωπική μου ζωή, το αντίθετο ναι, αλλά ήταν επιλογή μου».
Επώδυνο διαζύγιο
«Επειτα από 17 χρόνια γάμου, η σχέση μας έχει κάνει τον κύκλο της. Δεν υπήρχε τρίτο πρόσωπο, παρά μια σοβαρή διαφωνία σε κάποια επιλογή του συζύγου μου. Και έκλαψα πολύ, αν και ήταν επιλογή μου. Ο χωρισμός είναι μια δύσκολη κατάσταση. Αλλά από το να γίνονται διάφορα σκηνικά μπροστά σε ένα παιδί 12 χρόνων, καλύτερα να πάρει ο καθένας τον δρόμο του». Το διαζύγιο εκδόθηκε έπειτα από τέσσερα χρόνια, συναινετικό. Τόσα χρόνια έκανε το ζευγάρι να μιλήσει. Σήμερα οι σχέσεις τους είναι φιλικές.
H νέα σελίδα που άνοιξε με τον Αντώνη Μαρκόγιαννη
Πριν από λίγα χρόνια η Γιούλη Ηλιοπούλου, αφότου είχε χωρίσει από τον σύζυγό της και συνέχιζε με επιτυχία τις παιδικές της παραστάσεις στο Βυρσοδεψείο, έκανε ένα ραντεβού με την Αννα Μαρκόγιαννη της Alpha Records για να συζητήσουν ενδεχόμενη συνεργασία, την κυκλοφορία μιας σειράς CD με παιδικά τραγούδια. «Σε μια από τις επόμενες συναντήσεις μας γνώρισα και τον άντρα με τον οποίο είμαι σήμερα μαζί του και συζούμε τα τελευταία επτά χρόνια. Τον γιο της Αντώνη! Εναν έξυπνο επιχειρηματία που ασχολείται χρόνια με τη δισκογραφία, κοντά στην ηλικία μου, πολύ γοητευτικό, με χιούμορ. Ενιωσα πολύ οικεία κοντά του από τα πρώτα λεπτά. Σαν να τον γνώριζα χρόνια. Αν αυτό είναι ο έρωτας με την πρώτη ματιά, ε, ναι τον ένιωσα! Βρήκα την ευτυχία μου ξανά».
Η πρόταση γάμου δεν άργησε να έρθει. Αλλά ο γάμος είναι που αργεί και γι’ αυτό τη βασική ευθύνη φέρει η Γιούλη Ηλιοπούλου. «Ο γάμος είναι ένα γεγονός ευτυχές που το έχουμε ζήσει και οι δύο. Και γίνεται κυρίως για να μεγαλώσει μια οικογένεια. Αλλά παιδιά έχουμε, οπότε να κάνουμε αποκλείεται! Για ένα αγαπημένο ζευγάρι που συζεί επτά χρόνια δεν επισφραγίζει κάτι. Ζούμε σαν παντρεμένοι. Θα δούμε, όμως. Πάντως, αν γίνει γάμος, θα είναι στην εκκλησία και όχι στο δημαρχείο» λέει με χαμόγελο η ηθοποιός.
Μιλά για τον σύντροφό της με γλυκύτητα. «Είναι προστατευτικός μαζί μου, υπομονετικός, πολύ εργατικός και τα ελαττώματά του είναι ελάχιστα μπροστά στα προτερήματά του».
Η Κριστέλ στα βήματα της μαμάς
Η Κρίστελ μεγάλωσε στα θέατρα, τα καμαρίνια, τις αγκαλιές σπουδαίων ηθοποιών και τα τηλεοπτικά πλατό. Ηταν λογικό να ασχοληθεί με την υποκριτική και τη σκηνοθεσία. Η πρώτη της μεγάλη παράσταση ήταν η «Μαύρη Ζάχαρη», μια σκοτεινή ιστορία αγάπης που κέρδισε ιδιαίτερα καλές κριτικές. Παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Βυρσοδεψείο, το θέατρο της Γιούλης Ηλιοπούλου, και φέτος μετακόμισε στη νέα θεατρική σκηνή τους, στην Ακαδημία Πλάτωνος στον Βοτανικό, όπου η όμορφη Κρίστελ έχει την καλλιτεχνική διεύθυνση. Εκεί έχουν ανέβει φέτος και οι παιδικές παραστάσεις της μητέρας της, «Η βασίλισσα του χιονιού» (για 7η συνεχή χρονιά) και το «Παραμύθι χωρίς όνομα».
Περισσότερες φωτογραφίες: