Οι τηλεοπτικοί αστέρες φεύγουν από την τηλεόραση, παίρνουν τις τηλεοπτικές μετοχές τους και επενδύουν στο διαδίκτυο. Ένας μετά τον άλλον οι παρουσιαστές της μικρής οθόνης αρχίζουν να αξιοποιούν στο έπακρο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θέλοντας να πιάσουν τον σφυγμό της νέας γενιάς, η οποία γυρίζει την πλάτη στο τηλεοπτικό κουτί, προτιμώντας να ενημερώνεται από το κινητό του μέσω Ιnstagram, facebook και twitter, αλλά και από το YouTube.
- Από τη
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΕΟΥ
Πριν από λίγες ημέρες ο Νίκος Μουτσινάς ξάφνιασε τα πλήθη όταν μέσω της εκπομπής του στον Σκάι προσκάλεσε την Ελένη Μενεγάκη -η οποία αποφάσισε να μείνει εκτός τηλεόρασης τουλάχιστον για μία σεζόν- να κάνουν μαζί μια εκπομπή στο Ιnstagram! Ο ίδιος δεν απηύθυνε αυτήν την πρόταση-πρόκληση τυχαία στην Ελένη, αφού πρόκειται για μία από τις «βασίλισσες» του ελληνικού Ιnstagram, καθώς έχει περισσότερους από 1.000.000 ακολούθους, ενώ δεκάδες εταιρίες ενδυμάτων, υποδημάτων, αξεσουάρ, καλλυντικών, ακόμη και προϊόντων διατροφής τής ζητούν να προωθήσει τα προϊόντα τους προφανώς με το αζημίωτο.
Από την άλλη μεριά, ο δαιμόνιος Μουτσινάς, ο οποίος τα τελευταία δύο χρόνια, αρχικά με την εκπομπή «Για την παρέα» στο Open και έπειτα με το «Καλό μεσημεράκι» στο κανάλι του Φαλήρου, έκανε μεγάλη επιτυχία, τώρα που… γυρίζει σκέφτεται να αποσβέσει το «σουξέ» του και στα μέσα κοινωνικά δικτύωσης, εκεί όπου οι διαφημιστές κάνουν πάρτι και δίνουν αρκετά χρήματα στους ίδιους τους παρουσιαστές και όχι στα κανάλια. Αν η Ελένη Μενεγάκη, η οποία πιάνει αυτές τις συμφέρουσες προτάσεις στο αέρα, δεχτεί τελικά την πρόταση του Νίκου Μουτσινά να κάνουν μαζί μια εκπομπή στο Ιnstagram με live πρόγραμμα, ένα είναι το σίγουρο: θα σαρώσουν και θα τινάξουν την μπάνκα στον αέρα, καθώς οι εταιρίες θα τους προσεγγίσουν η μία μετά την άλλη. Σε κάθε περίπτωση το Ιnstagram δίνει την ευκαιρία στα αστέρια της μικρής οθόνης να γίνουν οι ίδιοι οι δίαυλοι του εαυτού τους, χωρίς να μεσολαβούν κανάλια, ιδιοκτήτες, διευθυντές ψυχαγωγικού προγράμματος και άλλα στελέχη. Με λίγα λόγια, η Ελένη Μενεγάκη και ο Νίκος Μουτσινάς με την τεράστια προίκα δημοσιότητας που διαθέτουν, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να γίνουν οι ίδιοι τα… κανάλια του εαυτού τους με άμεσα και πολλά κέρδη, αναφερόμενοι σε μια νέα γενιά καταναλωτών που θεωρεί το μαγικό γυαλί απαρχαιωμένο και κάνει τα πάντα μέσα από το κινητό ή το τάμπλετ του.
Οι «Μήτσοι»
Τον δρόμο που προτείνει ο Νίκος Μουτσινάς στην Ελένη Μενεγάκη επέλεξαν κατά μία έννοια μέσα στην καραντίνα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και οι εκφραστές της σάτιρας. Ο Λάκης Λαζόπουλος έκανε τη διαφορά με τα ηχητικά σκετς των «Δέκα Μικρών Μήτσων» στο Ιnstagram.
Ο Τζίμης, η χήρα Μήτση, η πλούσια Γρουμπουλάκη, ο αστυνόμος Φευγουλέας και οι άλλοι ήρωες του αγαπημένου καλλιτέχνη συστήθηκαν ξανά στο κοινό περνώντας τον Νίκο Χαρδαλιά από… γενεές δεκατέσσερις. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Λάκης Λαζόπουλος, μετά την επιτυχία των «Δέκα Μικρών Μήτσων» στο Ιnstagram, σκέφτεται έντονα μήπως περάσει και το «Aλ Τσαντίρι Νιουζ» στο κοινό του δημοφιλούς μέσου δικτύωσης. Και, φυσικά, εκεί αυτόματα ο Λάκης γίνεται καναλάρχης του εαυτού του και οι διαφημιστικές εταιρίες είναι πολύ πιθανό να επιδιώξουν μόνες τους εμπορικές συμφωνίες μαζί του.
Μεγάλη επιτυχία το διάστημα του lockdown είχαν και οι «Ράδιο Αρβύλα», οι οποίοι μέσα από το κανάλι τους στο ΥouΤube έκαναν τον κόσμο να γελάσει με την καρδιά του, θίγοντας με χιούμορ τα κακώς κείμενα. Οι χιλιάδες θαυμαστές τους, με απανωτά κλικ στη διεύθυνσή τους στο διαδίκτυο, παρακολούθησαν φανατικά την «τρελή» παρέα από τη Θεσσαλονίκη. Εκείνοι, λοιπόν, οι οποίοι δέχονται αυτήν την περίοδο διάφορες προτάσεις από τηλεοπτικά κανάλια βλέπουν πια με άλλο μάτι τη δυναμική του διαδικτύου, τη στιγμή που οι ίδιοι έχουν γίνει αφεντικά του εαυτού τους και μπορούν να παίξουν τη διαφημιστική αγορά στα δάχτυλα.
Μεγάλο σουξέ έχει και η Μαρία Ηλιάκη στο Ιnstagram, η οποία την περίοδο του εγκλεισμού καλούσε τους followers της να κάνουν μαζί της εκπομπή και τους έκανε ενδιαφέρουσες, ενίοτε και «πιπεράτες» ερωτήσεις, καθώς μέσω των social media είναι πιο άμεση, οικεία και ανάλαφρη, κάνοντας τους καλεσμένους της να λύνουν τη γλώσσα τους με μεγαλύτερη ευκολία.
Πάντως, τα πλεονεκτήματα των κοινωνικών μέσων δικτύωσης έχουν αξιοποιήσει με αμφίδρομη επικοινωνία με τους θαυμαστές τους και η Μαίρη Συνατσάκη, η Βίκυ Χατζηβασιλείου, ο σεφ Ακης Πετρετζίκης, αλλά και το πιο συμπαθές ζευγάρι της showbiz, ο Ετεοκλής Παύλου και η Ελένη Χατζίδου, οι οποίοι ως επί το πλείστον μέσα από το Ιnstagram ή το ΥouΤube δίνουν συμβουλές ομορφιάς, άσκησης, διατροφής, υγείας, και φυσικά έχουν με αυτόν τον τρόπο χιλιάδες φίλους.
Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους που το κανάλι του Ιβάν Σαββίδη τούς έκανε πρόταση για τηλεοπτική εκπομπή. Βλέπετε, η δημοφιλία στα social media θεωρείται πλέον μεγάλο ατού και για την τηλεόραση, καθώς όταν ένας σταρ έχει ανεβασμένες μετοχές στο διαδίκτυο, άρα και στο δυναμικό κοινό, σημαίνει ότι ενδέχεται να έχει και αντίστοιχο τηλεοπτικό γκελ.
Mε καλό μάτι
Το ένα χέρι βοηθάει το άλλο σαν συγκοινωνούντα δοχεία. Δεν είναι τυχαίο που η Σοφία Μουτίδου, η οποία δημιούργησε το δικό της κανάλι στο ΥouΤube και σατιρίζει με τον μοναδικό τρόπο της την επικαιρότητα, κατάφερε αμέσως να στρέψει τα φώτα επάνω της.
Έτσι, το Open την είδε με πολύ καλό μάτι και, όπως ακούγεται, της έκανε πρόταση συνεργασίας για μια εκπομπή μαζί με την πληθωρική Κατερίνα Ζαρίφη το καλοκαίρι κι, αν αρέσει στο κοινό, θα συνεχίσει και το φθινόπωρο.
Πάντως, η μόδα του Ιnstagram βολεύει μια χαρά τους παρουσιαστές και τους καλλιτέχνες γενικότερα, καθώς τους φέρνει κέρδη, με τους περισσότερους να έχουν εξελιχθεί σε… μοντέλα που διαφημίζουν ρούχα και κάνουν πολύ καλά deals με εταιρίες σε περίοδο ισχνών αγελάδων.