Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Η κρίση στον γάμο της Κόνι Μεταξά και του Μάριου Καπότση, που...

Δεν είναι η πρώτη φορά που «χωρίζουν» την Κόνι...

Η ιδιαίτερη βραδιά που διοργάνωσε στο Θέατρο Μεταξουργείο ο Αντώνης Λουδάρος

Μία βραδιά για φίλους και συναδέλφους ηθοποιούς διοργάνωσε ο...

Ο «άγνωστος» Στέλιος Καζαντζίδης

Προσφυγιά, φτώχεια, ανικανοποίητοι έρωτες, δόξα και κυρίως τραγούδι. Αυτά...

Οι αστρολογικές προβλέψεις της ημέρας για την Κυριακή 22 Δεκεμβρίου

ΚΡΙΟΣ: Υποστηρίξτε με ότι μέσο διαθέτετε τις θέσεις σας...

Σοφία Καζαντζιάν: «Ήμουν πολύ τσαμπουκαλού για να ανεχτώ τη βία!»

Κάθε φορά που η Σοφία Καζαντζιάν ανεβαίνει στη σκηνή την πλημμυρίζει με φως. Από τα πλέον ταλαντούχα πλάσματα του χώρου, έχει διαγράψει μέχρι στιγμής μια ενδιαφέρουσα διαδρομή υπηρετώντας με πάθος και αφοσίωση τα καλλιτεχνικά «πιστεύω» της, δίχως να κάνει εκπτώσεις και μένοντας μακριά από κλίκες.

  • Από τον Ηλία Μαραβέγια

Η ίδια γράφει, παίζει, χορεύει, τραγουδάει, σκηνοθετεί και μαζί με τον συνοδοιπόρο της στη ζωή και την τέχνη, τον Μάριο Ιορδάνου, έχουν βάλει τη δημιουργική σφραγίδα τους σε μια σειρά από βραβευμένες παραστάσεις για τον Ρίτσο, τον Σολωμό, τον Καζαντζάκη, τον Κάφκα. Στις εξομολογήσεις της στη σημερινή «Espresso» η όμορφη Σοφία μιλάει για τα παιδικά της χρόνια, το ελληνικό #ΜeΤοο, τη συνεργασία της με την Κάτια Ταραμπάνκο στη νέα ταινία «Bachelor 4» και για την ημέρα που ο Μάριος της είπε «φεύγω» κι εκείνη έχασε τη γη κάτω απ’ τα πόδια της.

Πώς ήσουν στην παιδική σου ηλικία;

Ημουν ένα αγοροκόριτσο που έπαιζε ποδόσφαιρο στον δρόμο και χτυπούσε συνεχώς τα γόνατά του. Μετά γυρνούσε σπίτι, σκούπιζε τα αίματα και χόρευε μπροστά από την τηλεόραση ξεσηκώνοντας φιγούρες μπαλέτου. Ενιωθα πάντα μια ελευθερία να είμαι όσα θέλω και να κάνω ό,τι με ευχαριστεί, και αυτό το χρωστάω στη μητέρα μου, που ήταν πάντα εκεί, όποτε τη χρειαζόμουν, αλλά διακριτικά, και στον πατέρα μου, που μου είχε εμπιστοσύνη και μου έλεγε να ζήσω όπως θέλω.

Σε φαντάζομαι επιμελή μαθήτρια, καθόλου άτακτη, πρώτη στην τάξη σου, ίσως και σημαιοφόρο. Πέφτω μέσα;

Μαθήτρια του 20, απουσιολόγος, σημαιοφόρος, αλλά άτακτη… Λάτρευα την ποίηση, τη ροκ, τη φιλοσοφία. Περνούσα ώρες ατελείωτες στην εφηβεία να διαβάζω Καρυωτάκη και να κλαίω, Σοπενχάουερ, Νερούδα, Λόρκα… Διάβαζα για να μπορέσω να «πλάσω» την επαναστάτρια που θα αμφισβητούσε αυτή τη μαθήτρια του 20.

Εκτός από ηθοποιός, χορεύτρια και χορογράφος, σεναριογράφος και σκηνοθέτις, είσαι επίσης φιλόλογος και δημοσιογράφος. Εχεις ασχοληθεί ενεργά με όλα αυτά;

Εχω ασχοληθεί παλαιότερα, ναι, αλλά η βασική μου ασχολία ήταν πάντα το θέατρο, ο χορός, η γραφή. Δεν μπορώ να είμαι τίποτα άλλο πέρα από αυτά και είμαι ευτυχής που κατάφερα να γίνω όλα όσα πραγματικά είμαι.

Εκανες το τηλεοπτικό ντεμπούτο σου στη σειρά της ΕΡΤ «Τα παιδιά της Νιόβης», σε σκηνοθεσία του αξέχαστου Κώστα Κουτσομύτη. Τι θυμάσαι απ’ αυτή τη συνεργασία;

Θυμάμαι να πηγαίνω στην ακρόαση και φεύγοντας να χτυπάει το τηλέφωνο και να μου λένε «Γυρίστε. Εχετε ξεχάσει… τον ρόλο σας». Ηταν μια καταπληκτική δουλειά και μου δόθηκε η ευκαιρία να ερμηνεύσω μια Αρμένισσα. Εχω ρίζες στην Αρμενία από την πλευρά του πατέρα μου. Και είναι αλήθεια ότι έχω ακούσει σχόλια για την καταγωγή μου, όπως «Δεν είναι όμως Ελληνίδα ηθοποιός». Η αλήθεια είναι ότι πατρίδα μου είναι ο άνθρωπός μου και ότι όταν ερμηνεύω Καζαντζάκη στη Ζυρίχη, στο Βερολίνο, στη Μόσχα, στο Λονδίνο, στην Πράγα… είμαι Ελληνίδα. Οταν ερμηνεύω Λόρκα στο Δουβλίνο, είμαι Ισπανίδα. Οταν ερμηνεύω Νίτσε στο Παρίσι, είμαι Γερμανίδα και όταν ερμηνεύω Κάφκα στη Ρώμη, είμαι Τσέχα. Το να είσαι «ελληνικός» είναι κάτι που δεν χωράει σύνορα και καταγωγές, όπως έλεγε ο Καβάφης. Tι κρίμα να περιορίζουμε τις καρδιές μας από τη γεωγραφία…

Στο θέατρο έχεις δουλέψει, μεταξύ άλλων, με τον Λάκη Λαζόπουλο. Πώς ήταν η εμπειρία της συνεργασίας σας;

Η συνεργασία ήταν εξαιρετική και μάλιστα σε μια δύσκολη περίοδο της ζωής μου, αφού ο πατέρας μου νοσηλευόταν και θυμάμαι ότι κατευθείαν μετά τα ξενύχτια στο νοσοκομείο πήγαινα στην πρόβα και συναντούσα ένα κλίμα κατανόησης και στήριξης. Ο Λάκης μού έμαθε τον σκηνικό ρυθμό και πώς ένας θεατρικός συγγραφέας ή σεναριογράφος δεν επαναπαύεται ποτέ.

Στο σίριαλ «Χωρίς όρια» του ΑΝΤ1 συνάντησες τον Μάριο Ιορδάνου. Πώς έγινε η γνωριμία σας;

Δεν είχαμε ούτε μία σκηνή μαζί. Αρχίσαμε όμως μία μέρα να μιλάμε. Αυτό ήταν. Η συνομιλία μας συνεχίστηκε και εκτός γυρίσματος. Θυμάμαι ώρες ατελείωτες στο τηλέφωνο να μιλάμε και να νιώθουμε ότι αυτή η συζήτηση δεν θα τελειώσει ποτέ. Οπως έλεγε ο Νίτσε, ένα πράγμα πρέπει να βρεις στον άνθρωπό σου, να μπορείς να συζητάς μαζί του μέχρι να γεράσεις. Ολα τα άλλα είναι πρόσκαιρα. Ο περισσότερος χρόνος μιας σχέσης περνάει με τη συζήτηση.

Κατάλαβες αμέσως ότι ήταν αυτό που λένε (οι φίλοι μας οι Αγγλοι) «the one» ή σου πήρε χρόνο;

Αμέσως. Και από την πρώτη μέρα που μείναμε μαζί… μείναμε μαζί. Πήγα σπίτι του και δεν ξαναέφυγα ποτέ.

Πότε παντρευτήκατε;

To 2014 με πολιτικό γάμο. Εγώ με παντελόνα, μαύρο μπούστο και κοτσίδα και ο Μάριος με ανοιχτό πουκάμισο και χύμα μαλλιά. Αντί για μπομπονιέρες, είχαμε λευκά τριαντάφυλλα… Το κέτερινγκ το φάγαμε με τα σκυλάκια μας και τα γατιά μας και μετά φύγαμε κατευθείαν με το αυτοκίνητο για Βενετία.

Εδώ και αρκετά χρόνια δουλεύετε μαζί. Λένε ότι το «συνέχεια μαζί» μπορεί να φθείρει μια σχέση; Το φοβάσαι αυτό;

Το μόνο που φοβάμαι είναι ότι μια ζωή δίπλα στον Μάριο δεν είναι αρκετή.

Ποια από τις παραστάσεις που έχει δημιουργήσει και ανεβάσει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό έχει την πρώτη θέση στην καρδιά σου;

Ολες, γιατί είναι κάτι παραπάνω από παραστάσεις. Είμαστε εμείς και όλα όσα πιστεύουμε επί σκηνής. Ισως η παράσταση «Στο μυαλό του Φραντς Κάφκα» να με συγκινεί, γιατί ο δικός μου Κάφκα είναι ο Μάριος και η Μιλένα του είμαι εγώ.

Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι βάλατε μαζί με τον Μάριο την υπογραφή σας στο σενάριο της ταινίας «Bachelor 4». Τι μπορείς να μας αποκαλύψεις γι’ αυτό;

Το «Bachelor 4» είναι ένα σενάριο με μαύρο χιούμορ, πολύ γέλιο, ανατροπές και δράση. Θέλαμε καιρό να μεταφέρουμε ένα comedy thriller στη μεγάλη οθόνη και μαζί με τον Παντελή Καλατζή, έναν χαρισματικό νέο άνθρωπο με όραμα, και τις εταιρίες παραγωγής Showtime Productions και Village Roadshow καταφέρνουμε να κάνουμε αυτόν τον στόχο πραγματικότητα. Θα είναι κάτι πολύ διαφορετικό και φυσικά ανανεωμένο λόγω του καστ του, μιας και πέμπτο μέλος της παρέας των πρωταγωνιστών θα είναι ο εξαιρετικός Λευτέρης Ελευθερίου. Τα γυρίσματα ξεκινούν μέσα στον Αύγουστο και η ταινία θα βγει στις αίθουσες τον Δεκέμβριο.

Στο φιλμ θα πάρει μέρος και η Κάτια Ταραμπάνκο. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοί σου που λένε ότι είναι λάθος τα μοντέλα να παίρνουν τις δουλειές των ηθοποιών. Ποια είναι η άποψή σου;

Κάθε άνθρωπος δικαιούται ένα πέρασμα σε αυτή τη ζωή και οφείλει στον εαυτό του να το κάνει όπως εκείνος επιθυμεί. Η Κάτια έχει ξεκινήσει μαθήματα υποκριτικής, δουλεύει πολύ, είναι συνεπής και επαγγελματίας. Αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι εγώ δεν ένιωσα ποτέ κανείς να μου παίρνει τη δουλειά σε αυτόν τον χώρο. Εστιάζω στον δικό μου κόσμο, στη δική μου προσπάθεια και στον δικό μου χρόνο για να γίνουν τα πράγματα.

Σε παλιότερη συνέντευξή του στην «Espresso» ο Μάριος είχε συγκλονίσει αποκαλύπτοντας τη φορά που, ενώ βρισκόσασταν σε περιοδεία, έπαθε πολλαπλά ισχαιμικά επεισόδια και κόντεψε να πεθάνει. Πώς το διαχειρίστηκες; Φοβήθηκες;

Εχασα τη γη κάτω απ’ τα πόδια μου. Ακόμα δεν μπορώ να ξεπεράσω τη στιγμή που μου είπε «Σοφία, φεύγω». Επιασα το χέρι του και δεν μπορούσα να βρω σφυγμό. Για κάποια δευτερόλεπτα δεν ήξερα αν έπρεπε να κάνω στην άκρη για να μπορέσω να τον πάρω αγκαλιά ή να συνεχίσω. Και συνέχισα… Του είπα «κρατήσου. Φτάνουμε». Βρήκε τις αισθήσεις του και με ρώτησε «σε πόση ώρα;» και του είπα σε πέντε λεπτά, ενώ το GPS έγραφε μισή ώρα.

Φέτος, με τα θέατρα κλειστά, έγιναν σκληρές αποκαλύψεις για πασίγνωστα πρόσωπα του θεάτρου, με το κίνημα #MeToo να γιγαντώνεται και στη χώρα μας. Πώς το είδες όλο αυτό; Σε προσωπικά επίπεδο είχες ποτέ κάποια εμπειρία παρενόχλησης ή λεκτικής βίας;

Λεκτική βία, όχι. Ημουν πολύ τσαμπουκαλού για το ανεχτώ. Οσο για ανθρώπους που ήθελαν κάτι άλλο, το «όχι» είναι πολύ ωραία λέξη και μου αρέσει να τη χρησιμοποιώ. Δεν θα ανεχόμουν ποτέ κανένας να μολύνει αυτό που αγαπάω και ήμουν αποφασισμένη να βρω τον δρόμο μου με τους δικούς μου όρους. Χαίρομαι που ακούστηκαν τόσες φωνές. Χαίρομαι που το θέατρο δεν φοβάται και χαίρομαι που ο κόσμος καταλαβαίνει ότι αυτές οι λίγες νοσηρές περιπτώσεις δεν έχουν σχέση με την τέχνη, αλλά με τη στάση κάποιων αρρωστημένων που μία μορφή εξουσίας απλά τους «αποκαλύπτει».

Η αγάπη σου για τα ζώα είναι γνωστή, το ίδιο και του Μάριου. Πρόσφατα άλλαξε η νομοθεσία με τον βασανισμό να γίνεται κακούργημα. Χάρηκες;

Πραγματικά χάρηκα με αυτή την εξέλιξη και άργησε πολύ. Πιστεύω επίσης ότι το σπίτι και το σχολείο πρέπει να μαθαίνουν στα παιδιά από τη στιγμή που έρχονται σε αυτόν τον κόσμο ότι και τα ζώα πεινάνε, διψάνε, κρυώνουν, φοβούνται, αγαπάνε, δένονται και έχουν το ίδιο δικαίωμα με τον άνθρωπο στη ζωή.

Πέρα από την ταινία «Bachelor 4», τι άλλο έχετε στα σκαριά με τον Μάριο;

Κινηματογραφικά ήδη βρισκόμαστε στην προετοιμασία της επόμενης ταινίας μας, ενώ παράλληλα συζητάμε για μια μίνι σειρά θρίλερ, για την οποία είμαστε ενθουσιασμένοι. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε συζητήσεις για το ανέβασμα κάποιων θεατρικών παραστάσεών μας εκτός Ελλάδας.

{{-PCOUNT-}}39{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όσα έγιναν στα βαφτίσια του εγγονού της Αγγελοπούλου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Το προ δύο εβδομάδων αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Espresso» για...

Από τα σαλόνια του «Grand Hotel» στο «Rouk Zouk» για καλό σκοπό

Αφήνουν τα σαλόνια του «Grand Hotel» για τη Ζέτα...

Σταμάτης Τζελέπης: Παγκόσμια υπόκλιση στον κολλητό του Βέγγου

Δέκα βραβεία ακόμα και πρώτου ανδρικού ρόλου, διθυραμβικές κριτικές...

θρίλερ με τα αίτια θανάτου του Κώστα Χαρδαβέλλα!

Διάστασεις θρίλερ παίρνει ο θάνατος του Κώστα Χαρδαβέλλα, ο...

Ο Πάρης της Βίσση ένα βήμα πριν από τον θάνατο!

Ο Πάρης της δεκαετίας του '90: Η άγνωστη ιστορία...

X-mas «Μυστικός δείπνος» με ήχους Stones…

Το event της χρονιάς δεν θα μπορούσε να είναι...

Τέσσερις Έλληνες επιστήμονες βρήκαν super φάρμακο

Μία σπουδαία ανακάλυψη έκανε ομάδα Ελλήνων καθηγητών, αποδεικνύοντας πως...