Ο Μισέλ, κατά κόσμον Γιώργος Τσιγάρας, έχει ζήσει τις χρυσές εποχές του ελληνικού τραγουδιού ως μάνατζερ τραγουδιστών. Τζένη Βάνου, Ρίτα Σακελλαρίου, Ελένη Βιτάλη, Στέλιος Διονυσίου, Γιάννης Φλωρινιώτης, Κώστας Καφάσης και Καίτη Αμπάβη είναι ορισμένα μόνο από το ονόματα με τα οποία έχει συνεργαστεί.
- Από τον Βαγγέλη Καράλη
Ο γνωστός μάνατζερ έχει εγκαταλείψει την Αθήνα και μένει μόνιμα στον τόπο καταγωγής του, ένα μικρό χωριό των Σερρών με 280 κατοίκους, τον Αχινό. Η «Espresso» τον συνάντησε στο όμορφο αρχοντικό του και σε μια εξομολόγηση ζωής μας μίλησε για το πώς ανακάλυψε και βοήθησε στα πρώτα της βήματα την Ελένη Βιτάλη, αλλά και την άγνωστη ιστορία με τη μητέρα της Πέγκυς Ζήνα, την τραγουδίστρια Στέλλα Χρυσικοπούλου.
Αρχικά εργάστηκε ως χορευτής, αλλά σύντομα τον γοήτευσαν τα λαμπερά φώτα της πίστας. Στα πρώτα του επαγγελματικά βήματα συνάντησε τον Πασχάλη Τερζή και την Κατερίνα Στανίση, άγνωστοι τότε τραγουδιστές, σε νυχτερινό κέντρο της Λάρισας. «Ξεκίνησα ως χορευτής, 24 ετών, το 1972. Κάποια στιγμή κουράστηκα γιατί ταξιδεύαμε σε όλη την Ελλάδα και οι μετακινήσεις ήταν δύσκολες. Επειτα άρχισα να δουλεύω σε νυχτερινό κέντρο στη Λάρισα ως μπουφετζής. Εκεί γνώρισα τον Πασχάλη Τερζή και την Κατερίνα Στανίση, ήταν το πρώτο μαγαζί που δούλεψε, 18 ετών τότε. Τον Πασχάλη Τερζή τον έφερα εγώ στη Λάρισα από τη Θεσσαλονίκη, γίναμε φίλοι. Του έλεγα “εσύ κάποια μέρα θα γίνεις φίρμα” και μου απαντούσε “πού να γίνω εγώ φίρμα στην ηλικία που είμαι”, δεν το πίστευε» μας αναφέρει.
Το γραφείο στην Αθήνα
Γυρνώντας πίσω τον χρόνο θυμάται τη γνωριμία του με την Ελένη Βιτάλη στα πρώτα της επαγγελματικά βήματα ως μάνατζέρ της. «Επειτα από κάποιες επιχειρηματικές κινήσεις που έκανα, αποφάσισα να ασχοληθώ με το μάνατζμεντ καλλιτεχνών. Ανοιξα γραφείο το 1983 στην Αθήνα, επί της οδού 3ης Σεπτεμβρίου. Τα πρώτα ονόματα με τα οποία συνεργάστηκα ήταν η Καίτη Αμπάβη και η Ελένη Βιτάλη. Θυμάμαι μια μέρα είχαν έρθει δύο κύριοι στο γραφείο μου και ήθελαν μια δυνατή φωνή για να τραγουδήσει σε φεστιβάλ στη Χίο. Τότε η Βιτάλη μόλις είχε τραγουδήσει το “Χωρίς δεκάρα” στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και μου άρεσε πολύ η φωνή της. Οταν τους την πρότεινα, δεν την ήθελαν. Τελικά τους έπεισα και την πήραν και, ενώ ήταν να τραγουδήσει για τρεις ημέρες, έκατσε μία εβδομάδα στο φεστιβάλ! Η Ελένη ήταν ψυχούλα. Μόλις επέστρεψε Αθήνα ήθελε να μου δώσει πίσω τα χρήματα από τις παραπάνω μέρες που δούλεψε για το μάνατζμεντ που της έκανα. Ηταν μια κυρία».
Συνεχίζοντας την εξομολόγησή του, μιλά για τη γνωριμία του με τη μητέρα της Πέγκυς Ζήνα, την τραγουδίστρια Στέλλα Χρυσικοπούλου, και τις θυσίες της για να μεγαλώσει την κόρη της: «Ηταν Μεγάλη Παρασκευή και θα έφευγα για την Ακράτα για ένα μεγάλο πρόγραμμα που είχα ετοιμάσει. Με πήραν τηλέφωνο από μαγαζί στο Ναύπλιο και μου ζήτησαν επειγόντως τραγουδίστρια για το Μεγάλο Σάββατο. Τους εξήγησα ότι κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο. Πήρα έναν φίλο μου και μου πρότεινε τη Στέλλα Χρυσικοπούλου, που τραγουδούσε τότε σε μαγαζί στην εθνική οδό. Την πήρα τηλέφωνο και της πρότεινα τη δουλειά, που ήταν πολύ καλά χρήματα για μεροκάματο, αλλά μου απάντησε “πού να φύγω Πάσχα και να αφήσω την κόρη μου”. Της έδωσα χρήματα προκαταβολή για να ψωνίσει στη μητέρα της και την κόρη της, την πήρα και φύγαμε για Ναύπλιο. Αυτή η μάνα που θυσιάστηκε για να πάει να δουλέψει πασχαλιάτικα για να βγάλει ένα μεροκάματο ήταν η μητέρα της Πέγκυς Ζήνα και ακόμη θυμάμαι πώς είχε το μυαλό της συνέχεια στην τετράχρονη τότε κορούλα της. Οταν το θυμάμαι με συγκινεί πολύ αυτό, η θυσία της μάνας για την κόρη της».
Ξαφνικά όμως ο Μισέλ αποφάσισε το 2016 να αφήσει τη μεζονέτα του στους Αγίους Θεοδώρους Αττικής και να μετακομίσει στο πατρικό του σπίτι, σε ένα μικρό χωριό των Σερρών με 280 κατοίκους, τον Αχινό. «Είμαι σε ένα χωριό με 280 άτομα. Από την ώρα που ήρθα εδώ είμαι πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου. Ηθελα κάποια στιγμή να ηρεμήσω και να ξεκουραστώ. Επέστρεψα στο πατρικό μου, το έφτιαξα και μένω εδώ πλέον μόνιμα. Όλες μου τις οικονομίες τις επένδυσα σε αυτό το σπίτι. Εμένα στους Αγίους Θεοδώρους, κοντά στην Κινέτα, σε μια όμορφη μεζονέτα, σε ένα συγκρότημα οικημάτων μαζί με τη Μαίρη Λίντα, την Κάσση Τζάνετ και τον Πέτρο Βούλγαρη, αλλά άρχισαν όλοι να πεθαίνουν, η Μαίρη Λίντα πήγε στο γηροκομείο και έμεινα μόνος μου. Έτσι αποφάσισα να το πουλήσω, να φύγω και να επιστρέψω στις ρίζες μου για να έχω ήρεμα γεράματα» μας λέει.