Mια μεγάλη απώλεια βιώνουν τον τελευταίο καιρό η Δέσποινα Μοίρου, ο δάσκαλός της Αλ Πατσίνο και σύσσωμη η Μέκκα του κινηματογράφου μετά τον θάνατο του καταξιωμένου σκηνοθέτη Robert Allan Ackerman.
Έναν θρύλο του παγκόσμιου κινηματογράφου, σταθμό στην καριέρα και της Ελληνίδας ηθοποιού, που η τυχαία συνάντησή τους σε έναν δρόμο της Αμερικής αποδείχθηκε καρμική για να την επιλέξει να πρωταγωνιστήσει στο Μπρόντγουεϊ, σε ένα σπουδαίο έργο του Τενεσί Ουίλιαμς, και να τη σκηνοθετήσει επί σκηνής! Σοκαρισμένος από τον θάνατό του και ο δάσκαλος της Ελληνίδας ηθοποιού, Αλ Πατσίνο, αφού κάθε θεατρικό του έργο εδώ και 50 χρόνια ήταν μόνο υπό τη σκηνοθεσία του Ackerman! Δυστυχώς, όμως, ο χαμός του έβαλε φρένο και στο θεατρικό έργο στο Μπρόντγουεϊ για το οποίο η Μοίρου είχε κάνει ατελείωτες πρόβες.
Πώς συνάντησε η ταλαντούχα ηθοποιός που κάνιε καριέρα στις ΗΠΑ τον σπουδαίο σκηνοθέτη των stars του Χόλιγουντ; «Είχα πάει με φόρμες ένα απόγευμα για να αγοράσω γατοτροφή και βγαίνοντας από το μαγαζί, έπεσα πάνω στον Steven Spielberg και τον Allan Ackerman! Τους αναγνώρισα, έπαθα σοκ και χωρίς δεύτερη σκέψη πρόλαβα τον Ackerman, προτού μπει στη λιμουζίνα, για να τον καλέσω να έρθει να δει το stand up show μου, που είχα το ίδιο βράδυ» λέει η ίδια στην «Espresso».
«Του είπα ότι κάνω μιμήσεις και με κρατούσε μες στη λεωφόρο, ζητώντας μου να παίξω για αυτόν: ”Κάνε μου τη Lady Gaga, τον Ozzy, την Kardashian” και άλλους. Χωρίς να το καταλάβω εκείνη τη στιγμή, το πρώτο κάστινγκ μαζί του το πέρασα στον δρόμο, κάνοντας μέσα σε 10 λεπτά δέκα μιμήσεις. Δύο μέρες αργότερα, με κάλεσε στην οντισιόν, που έκανε τότε στο Χόλιγουντ. Σε αυτή την οντισιόν τού έπαιξα έργα του Τσέχοφ και του Πίντερ και, μόλις τελείωσα τους μονολόγους, ανέβηκε στη σκηνή και μου έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο για το “Τριαντάφυλλο στο στήθος” του Τενεσί Ουίλιαμς, που θα ανέβαζε στο Μπρόντγουεϊ, λέγοντας ο ίδιος στους παραγωγούς “Ανάψτε τα φώτα! Αυτήν έψαχνα”’» θυμάται και συγκινείται.
«Εγώ δεν είχα αντιληφθεί ότι η πρώτη μας συνάντηση ήταν και η πρώτη μου ακρόαση! Ξαφνικά γύρισε και μου σύστησε όλους τους συντελεστές του έργου που κάθονταν στο θέατρο, τον σκηνογράφο, τον ενδυματολόγο κ.ά. Γύρισε και μου είπε: “Το επόμενο βραβείο σου θα είναι το Tony, ετοιμάσου, πάμε Μπρόντγουεϊ. Πριν πεθάνω, θέλω οπωσδήποτε να ανεβάσω αυτό το έργο! Η Αννα Μανιάνι πήρε Οσκαρ με τον ρόλο αυτό, είσαι ιδανική να παίξεις τον ρόλο και θα χτυπήσεις Tony Αward” είπε και έδιωξε τις υπόλοιπες ηθοποιούς που περίμεναν για τον ίδιο ρόλο» εξιστορεί συγκινημένη η Δέσποινα Μοίρου.
«Ο Ackerman ήταν ο μοναδικός που σκηνοθετούσε τον δάσκαλό μου Αλ Πατσίνο! Μίλησα μαζί του και είμαστε συντετριμμένοι από την απώλειά του! Οταν με είχε καλέσει ο Ackerman στο σπίτι του, πληροφορήθηκα ότι μόνο ο Αλ Πατσίνο και η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ τον επισκέπτονταν γιατί ήταν ακριβοθώρητος και μοναχικός. Η μισή ώρα συνάντησης που μου είχαν ορίσει έγινε τρίωρο, ήταν γλυκός και ευγενικός, όπως στην πρώτη μας συνάντηση. Είχαμε ξεκινήσει τις πρόβες, όπου πραγματικά με άλλαξε πολύ για τον ρόλο αυτό, ενώ συνέχιζε ακροάσεις γιατί δεν τον ικανοποιούσε κανείς από τους άνδρες σταρ του Χόλιγουντ για τον αντρικό ρόλο, τον οποίο στο σινεμά είχε υποδυθεί ο Μπαρτ Λάνκαστερ. Με ήθελε δίπλα του στις ακροάσεις των ανδρών και τελικά κατέληξε στον ηθοποιό John Νapoleon, όπου και ξεκινήσαμε τις πρόβες. Στην τελευταία μας συνάντηση, στο σπίτι του, είδα και την αφίσα από το καινούργιο έργο που ετοίμαζε να ανεβάσει φέτος ο Αλ Πατσίνο, πράγμα που τότε δεν το είχαν δείξει σε κανέναν άλλο! Προ πανδημίας, μάλιστα, ο δάσκαλός μας Πατσίνο μάς είχε καλέσει σε έναν μονόλογο θεατρικό, σκηνοθετημένο από τον Ackerman, και ήταν απολαυστικοί και οι δυο τους» μας εξομολογείται η Δέσποινα Μοίρου.