Για περίπου δύο δεκαετίες πόζαρε αμέτρητες ώρες στα φωτογραφικά πλατό του Τάκη και του αξέχαστου Ντίνου Διαμαντόπουλου και έκανε άπειρα χιλιόμετρα διασχίζοντας την πασαρέλα στις επιδείξεις του Μιχάλη Ασλάνη και του Billy Bo.
Η Ελενα Σπανού, μαζί με την Μπέλλα Αδαμοπούλου και τη Λάουρα Χατζηβαγγέλη, ήταν από τις αγαπημένες του κοινού, σε μια εποχή που το επάγγελμα του μανεκέν και του φωτομοντέλου ήταν στην ουσία ανεπάγγελτο στον χώρο της μόδας, καθώς απουσίαζε η σημερινή υποδομή. Με έναν σάκο στο χέρι, ο οποίος είχε μέσα τα πάντα, από καλτσόν και παπούτσια μέχρι γάντια και ψεύτικες βλεφαρίδες, τα κορίτσια έτρεχαν σαν τρελά, νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ, από επίδειξη σε επίδειξη και από φωτογράφιση σε φωτογράφιση, αλλάζοντας εκατοντάδες ρούχα για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. Μπορεί να μην κέρδιζαν εκατομμύρια, αλλά το κασέ τους για τα οικονομικά δεδομένα της εποχής ήταν αρκετά υψηλό, αφού οι «καλές» ήταν ελάχιστες και περιζήτητες.
Η καριέρα της Ελενας Σπανού άρχισε εντελώς τυχαία στα 17 της χρόνια από τα καλλιστεία του 1977, στα οποία μπορεί να μην κέρδισε τον τίτλο της Μις Ελλάς, αλλά έγινε τέτοιος ντόρος γύρω από το όνομά της και την εις βάρος της αδικία, που από το επόμενο κιόλας πρωί άρχισε να δουλεύει ως επαγγελματίας μοντέλο. Αγαπημένη και μούσα των σχεδιαστών Πολατώφ, Χρήστου Μαΐλλη και αργότερα του Νικόλα Μαυρόπουλου, η ωραία Ελενα, μόλις σταμάτησε το modeling, στο τέλος της δεκαετίας των 90s, δημιούργησε την πρωτοποριακή σχολή Charm School, μεταδίδοντας στα νέα παιδιά τις γνώσεις και την εμπειρία της. Με έναν σύντομο γάμο, ένα διαζύγιο στο ενεργητικό της και λίγους αλλά πολύ δυνατούς δεσμούς, παραμένει σήμερα γοητευτικότατη.
Τα τελευταία χρόνια η βαθιά πίστη και η θρησκευτική της συνείδηση την οδήγησαν στην τέχνη της αγιογραφίας, ενισχύοντας τις καλλιτεχνικές και τις πνευματικές αναζητήσεις της. Διαπρέπει στον χώρο της εκκλησιαστικής τέχνης και οι εικόνες της φιγουράρουν σε πολλές ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.