Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024

Ο δικηγόρος των πατροκτόνων στην Εύβοια βλέπει «δαίμονες» από την...

Τη «δόξα» των σατανιστών της Παλλήνης φαίνεται πως ζήλεψαν...

Ο πρώην περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός ετοιμάζει δικαστική αντεπίθεση κατά των αδερφών Πλακιά...

Στην… αντεπίθεση πέρασε χθες ο πρώην περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός,...

Τετ α τετ στο Λος Αντζελες «Mr Maestro» και Ντέμι Μουρ

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης συνάντησε την Ντέμι Μουρ στο Λος...

Dat Lilly και Natasha Kay σε λαμπερό event εταιρίας

H Dat Lilly και η Natasha Kay έλαμψαν σε...

Δημήτρης Αϊβαλιώτης: «Με άγγιξε με το ζόρι σκηνοθέτης – πρωταγωνιστής»

Τι λέει για τα παιδικά του χρόνια, τα μπουζούκια, τη συνεργασία του με τη Γαρμπή και για το στέκι που έχει δημιουργήσει στο κέντρο της Αθήνας

Ο Δημήτρης Αϊβαλιώτης είναι σπάνια περίπτωση καλλιτέχνη. Για πολλά χρόνια έπαιζε στο θέατρο και παράλληλα τραγουδούσε στα μπουζούκια. Στη συνέχεια πέρασε στις μουσικές σκηνές και στη δισκογραφία, κρατώντας πάντοτε ενεργή την επαφή του με το σανίδι και κάνοντας παράλληλα αισθητή την παρουσία του στην τηλεόραση.

  • Από τον
    Ηλία Μαραβέγια

Συναντηθήκαμε στο Concerto Cafe Artistic, το στέκι που έχει δημιουργήσει στο κέντρο της Αθήνας εδώ και περίπου πέντε μήνες. Θυμίζει κάτι από μπουάτ και συνδυάζει το μουσικό με το θεατρικό στοιχείο. Σχεδόν κάθε βράδυ φιλοξενούνται εκεί live τραγουδιστών, παραστάσεις stand up comedians, παρουσιάσεις βιβλίων και μονόπρακτα. «Το σκεφτόμουν δυο τρία χρόνια να φτιάξω ένα τέτοιο στέκι και μόλις έμαθα ότι δίνεται ο συγκεκριμένος χώρος πήρα το ρίσκο» μας είπε στην αρχή της κουβέντας μας, για να συνεχίσει με αποκαλύψεις για τη ζωή του και τη σεξουαλική παρενόχληση που δέχτηκε στα ξεκινήματά του από γνωστό σκηνοθέτη και ηθοποιό.

Αν κρίνω από το όνομά σου πρέπει η… σκούφια σου να κρατάει και από Μικρά Ασία. Σωστά;

Πολύ σωστά, από το Αϊβαλί. Γεννήθηκα, ωστόσο, στη Χαλκίδα, όπου και μεγάλωσα, έχοντας το καλλιτεχνικό στοιχείο πολύ έντονα στην καθημερινότητά μου. Στις πρώτες τάξεις του δημοτικού επιλέχτηκα για τη χορωδία και τη θεατρική ομάδα του σχολείου. Στο σπίτι μου τα μουσικά ακούσματα ήταν πολλά, με έμφαση στα πιο παραδοσιακά. Ο πατέρας μου είναι πολύ καλός χαλκογράφος, αλλά έχει και ωραία φωνή, το μέταλλό της μοιάζει με του αξέχαστου Στέλιου Καζαντζίδη. Φαντάζομαι ότι από εκεί πήρα κι εγώ…

Μικρός ξεκίνησες και τις καλλιτεχνικές σπουδές σου;

Ναι, φεύγοντας από τη Χαλκίδα μόλις ενηλικιώθηκα είχα ήδη δίπλωμα πιάνου. Έπειτα υπηρέτησα τη στρατιωτική μου θητεία και κατόπιν σπούδασα υποκριτική, πρώτα στη σχολή της Μαίρης Βογιατζή-Τράγκα και αργότερα στου Γιώργου Θεοδοσιάδη.

Με τη Νίκη Σερέτη στο σίριαλ «Το αύριο μας ανήκει»

Τα βρήκες εύκολα τα πράγματα στην ενεργό δράση μόλις βγήκες στο επάγγελμα;

Καθόλου. Στα 22 μου, που ξεκίνησα, δεν υπήρχε καν το ίντερνετ για να μαθαίνουμε πού γίνονταν τα κάστινγκ. Συνεργαζόμουν τότε με κάποιο καλλιτεχνικό γραφείο που με έστελνε σε ακροάσεις. Τώρα υπάρχει εύκολη πρόσβαση, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως μπορείς να πάρεις εύκολα και μια δουλειά. Οι κλίκες υπήρχαν τότε, υπάρχουν και τώρα. Δεν αρκεί πάντα μόνο το ταλέντο…

Ποιες συνεργασίες σου ξεχωρίζεις;

Στο θέατρο έχω συνεργαστεί όμορφα με τη Σία Κοσκινά, την Ελένη Καρακάση, τη Φετινή Φιλοσόφου, αλλά και με τον Λάμπη Λιβιεράτο σε μιούζικαλ, ένα είδος που αγαπώ ιδιαίτερα. Είχα την τύχη στο παρελθόν να πάρω μέρος και σε μια ξένη υπερπαραγωγή, τη θρυλική «Εβίτα» με πρωταγωνίστρια την Αμπιγκειλ Τζέι, που είχε παρουσιαστεί πριν από χρόνια στο Badminton. Το εν λόγω μιούζικαλ περιόδευε ανά την υφήλιο τότε και σε όποια χώρα πήγαινε, η παραγωγή προσλάμβανε δέκα εγχώριους ηθοποιούς. Στην Ελλάδα πήραν κι εμένα.

Από τη συνεργασία του με την Ελένη Καρακάση στο θέατρο

Το καλλιτεχνικό… κοντέρ σου έχει «γράψει» πολλά χιλιόμετρα στο θέατρο και στη μουσική. Ηθοποιός ή τραγουδιστής νιώθεις πιο πολύ;

Νιώθω και τα δύο, γιατί νομίζω πως το ένα συμπληρώνει το άλλο. Προσωπικά, τα έκανα και τα δύο παράλληλα για πολλά χρόνια. Τελείωνα από την παράσταση και πήγαινα στα μπουζούκια να τραγουδήσω.

Στα μπουζούκια πώς βρέθηκες;

Με πήγε ο… δρόμος. Έχω δουλέψει με Αντζελα Δημητρίου, Κωνσταντίνα, Σοφία Αρβανίτη, Στέλλα Γεωργιάδου… Εμφανιζόμουν κυρίως στην Αθήνα, αλλά έμεινα και στην επαρχία αρκετό καιρό. Εκεί «ψήθηκα» ως τραγουδιστής. Έχω κάνει περιοδεία με την Καίτη Γαρμπή, που είναι και φίλη μου. Γυρίσαμε όλη την Κρήτη. Ήταν και ο Διονύσης Σχοινάς μαζί μας τότε, αλλά δεν τραγουδούσε. Κρατούσε τον μικρό Δημήτρη. Έχουμε περάσει τέλεια με την Καίτη…

Δίπλα στη φίλη του Καίτη Γαρμπή

Πες μου ένα ευτράπελο που έχεις ζήσει στα μπουζούκια…

Μου έχουν πετάξει κατά λάθος παγάκια μαζί με γαρίφαλα, μπολάκια με ξηρούς καρπούς έχουν φύγει επίσης χωρίς πρόθεση, πάνω στο γλέντι και το μεθύσι. Πολλά τέτοια έχω ζήσει… Κλασικά μεν, αξέχαστα δε…

Διανύουμε την εποχή του #MeToo, με τις καταγγελίες να πέφτουν… βροχή. Βία λεκτική, ψυχολογική, σωματική. Τι από αυτά έχεις βιώσει;

Η αλήθεια είναι πως έχω περάσει κι εγώ δύσκολες και άβολες καταστάσεις στη διάρκεια της πορείας μου. Στα ξεκινήματά μου ειδικά, όντας ένα όμορφο νεαρό αγόρι, δέχτηκα έντονη σεξουαλική παρενόχληση, bullying και λεκτική βία.

Μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένος;

Μου έχει συμβεί να με αγγίξει κάποιος με το ζόρι. Αντέδρασα, όμως. Ήμασταν σε περίοδο προβών για μια θεατρική δουλειά. Η συνεργασία ήταν στην αρχή της, θυμάμαι, αφού διαβάζαμε ακόμη τα κείμενα του έργου. Κάποια στιγμή με φώναξε ο σκηνοθέτης – ηθοποιός της παράστασης, ο οποίος κρατούσε και έναν από τους βασικούς ρόλους σε αυτήν, να πάω στο καμαρίνι του. Η πόρτα ήταν κλειστή, χτύπησα και μου άνοιξε ολόγυμνος. Στην αρχή είχε σταθεί πίσω από την πόρτα και δεν φαινόταν αν φορούσε κάτι. Με το που μπήκα, όμως, τον είδα ολόγυμνο μπροστά μου. Έπαθα σοκ! Αρχικά μου πέρασε από το μυαλό πως ίσως να είχε βγει μόλις από το ντους του καμαρινιού του και με το χτύπημα της πόρτας δεν είχε προλάβει να φορέσει κάτι. Εκείνος, όμως, με πλησίασε και άρχισε να με πιάνει. Μου είπε να καθίσω στον καναπέ.

Με την Ελεονώρα Ζουγανέλη

Πώς αντέδρασες;

Κοκκίνισα, νευρίασα και τον ρώτησα κάπως έντονα: «Συγνώμη, με θέλετε κάτι για τη δουλειά;» Τότε άλλαξε ύφος και μου είπε: «Όχι, αλλά αν δεν καθίσεις να… τα πούμε δεν θα είσαι στη δουλειά». Όντως, έπειτα από δύο μέρες την έχασα αυτή τη δουλειά. Εντάξει, στην αρχή μού κόπηκαν λίγο τα φτερά, δεν το κρύβω. Κατάλαβα πως υπάρχει τελικά και μια σκοτεινή πλευρά στον χώρο αυτόν. Δεν στενοχωρήθηκα όμως. Το αντιμετώπισα. Το θέμα είναι πώς θέλει να ανέβει ο καθένας. Εγώ αποφάσισα να μην υποκύψω σε τέτοια…

Πάντως, η σεξουαλική εκμετάλλευση δεν είναι «αποκλειστικότητα» του θεάτρου…

Όχι βέβαια! Στα μπουζούκια γίνονται χειρότερα. Πότε θα ανοίξει αυτός ο… ασκός του Αιόλου δεν ξέρω… Προσωπικά πιστεύω πως όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Πολλοί «κάθονται» για μια θέση, έναν ρόλο, για να είναι στα φώτα της δημοσιότητας… Ο καθένας το διαχειρίζεται διαφορετικά…

Δισκογραφία γιατί άργησες να κάνεις;

Όντας στα μπουζούκια, είχα δύο προτάσεις για δίσκους. Τις αρνήθηκα, όμως. Δεν ξέρω τι εξέλιξη θα είχα αν τις είχα αποδεχθεί. Τότε, όμως, δεν θέλησα να κάνω δισκογραφία με το τραγουδιστικό υλικό που δινόταν. Κάποια στιγμή έκανα καλλιτεχνική στροφή και άρχισα να τραγουδώ σε μουσικές σκηνές, επιλέγοντας διαφορετικό ρεπερτόριο. Τότε έβγαλα τα πρώτα μου singles με τον σπουδαίο Μίλτο Καρατζά, που είναι και φίλος μου. Το περασμένο καλοκαίρι κυκλοφόρησα ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ, που λέγεται «Αρμονίας 31». Πρόκειται για μια υπαρκτή οδό στην Κυψέλη, όπου γράφτηκαν τα κομμάτια από τους Νίκο Καραδημητρίου και Γιάννη Μουρατίδη. Εκεί μαζευόμασταν, δοκιμάζαμε τα τραγούδια και αποφασίσαμε να βγάλουμε έτσι και τον δίσκο. Ένα από τα κομμάτια που προωθούμε τώρα είναι το ντουέτο μου με τη Γεωργία Νταγάκη, ένα χασάπικο με τίτλο «Γραμμή».

Με τον Μίλτο Καρατζά

Σταθμός στην πορεία σου ήταν και το «Naked Boys Singing», ένα μιούζικαλ όπου εσύ, ο Γιώργος Βάλαρης και άλλοι γνωστοί εμφανιζόσασταν γυμνοί…

Ναι, ήταν ένα «προχωρημένο» πρότζεκτ που είχε κάνει ο Γιώργος Βάλαρης τότε που δεν υπήρχε ακόμη πολύ γυμνό στο θέατρο. Ωστόσο, δεν υπήρχε σεξουαλικό υπονοούμενο παρότι ήμασταν όλοι γυμνοί… Ήταν μια παράσταση με τραγούδι, χορό και πρόζα, η οποία είχε να κάνει με τη γυμνή αλήθεια του άντρα. Παίζαμε εγώ, ο Βάλαρης, ο Μάνος Πίντζης, ο Στέλιος Κρητικός, ο Φίλιππος από τους One. Αργότερα προστέθηκε η Σοφία Μουτίδου, κάνοντας ιντεράκτιβ. Ο κόσμος «ξεχνούσε» τότε στο πεντάλεπτο πως ήμασταν γυμνοί.

Από τη θρυλική παράσταση Naked Boys Singing

Φέτος σε είδαμε αρκετά στην τηλεόραση…

Ναι, η εμπειρία μου στην «Τούρτα της μαμάς» ήταν καταπληκτική. Τον Αλέξανδρο Ρήγα τον ξέρω χρόνια και κάποια στιγμή, μετά τη σχολή, είχαμε πει να συνεργαστούμε. Όλα, όμως, είναι θέμα timing. Μας προέκυψε τώρα και περάσαμε πολύ ωραία. Ήμουν επίσης στον «Ήλιο» του ΑΝΤ1.

Selfie με την Καίτη Κωνσταντίνου στην «Τούρτα της Μαμάς»

Από τον «Ήλιο» του ΑΝΤ1 με τον Αλέξανδρο Παπατριανταφύλλου

Τι άλλο ετοιμάζεις;

Έχω στα σκαριά ένα καινούργιο ντουέτο με τη Δόμνα Κουντούρη, μια πολύ ωραία μπαλάντα σε ενορχήστρωση και παραγωγή του Αντώνη Γούναρη. Με τη Δόμνα δέσαμε αμέσως και γίναμε φίλοι. Είναι ένα υπέροχο και ταλαντούχο πλάσμα, με μεγάλη ψυχή. Θα κάνω επίσης ένα αφιέρωμα στη Βίκυ Μοσχολιού, που θα «ταξιδέψει» ανά την Ελλάδα. Μου άρεσε πολύ κι έχω πάντα τραγούδια της στα προγράμματά μου. Θα ξεκινήσω από το στέκι μου, το Concerto Cafe Artistic, και μετά θα πάω Ναύπλιο και Κρήτη. Παράλληλα ετοιμάζω και κάποια πράγματα στην τηλεόραση, αλλά δεν είναι ανακοινώσιμα ακόμη.

Με τη Δόμνα Κουντούρη

{{-PCOUNT-}}41{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τέσσερις Έλληνες επιστήμονες βρήκαν super φάρμακο

Μία σπουδαία ανακάλυψη έκανε ομάδα Ελλήνων καθηγητών, αποδεικνύοντας πως...

Από τα σαλόνια του «Grand Hotel» στο «Rouk Zouk» για καλό σκοπό

Αφήνουν τα σαλόνια του «Grand Hotel» για τη Ζέτα...

Όσα έγιναν στα βαφτίσια του εγγονού της Αγγελοπούλου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Το προ δύο εβδομάδων αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Espresso» για...

θρίλερ με τα αίτια θανάτου του Κώστα Χαρδαβέλλα!

Διάστασεις θρίλερ παίρνει ο θάνατος του Κώστα Χαρδαβέλλα, ο...

Πάνος Σολωμός: Στη φυλακή ο αφάνας της Φίνου

Δεν μπήκε μόνο σε δικαστικές περιπέτειες, αλλά έφτασε να...

Ο Πάρης της Βίσση ένα βήμα πριν από τον θάνατο!

Ο Πάρης της δεκαετίας του '90: Η άγνωστη ιστορία...