Το τραγούδι για εκείνη έληξε οριστικά. Το πάλκο, οι πίστες, το χειροκρότημα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.
- Από τον Νίκο Νικόλιζα
Στις πλάτες της πλέον η Καίτη Γκρέυ φέρει και το επίθετο «θρυλική», καθώς είναι η τελευταία της γενιάς του ’50 που συνεργάστηκε με όλα τα ιερά τέρατα του πάλκου και της δισκογραφίας. Από τον Μάρκο Βαμβακάρη και τον Βασίλη Τσιτσάνη, μέχρι τον Χρήστο Δάντη και το συγκρότημα Εκείνος κι Εκείνος.
Τις προηγούμενες δεκαετίες κάθε εμφάνισή της στην τηλεόραση εκτόξευε τα νούμερα τηλεθέασης. Αλλωστε, ποιος δεν ήθελε μια συνέντευξη από εκείνη; Τα τελευταία χρόνια η ίδια όχι μόνο δεν κάνει δημόσιες εμφανίσεις, αλλά αποφεύγει και τις επισκέψεις, καθώς η υγεία της έχει περάσει από πολλά στάδια.
Ηρεμη, έχοντας δίπλα της μόνο την οικογένεια του πρόωρα χαμένου γιου της Βασίλη, καθώς και τον γιο της Φίλιππο, απλά ζει με τις αναμνήσεις, θυμάται κάποιους από τους αγαπημένους παλιούς φίλους της, ενώ οι φωτογραφίες στο μπαούλο που έχει ερμητικά κλειστό δείχνουν την τεράστια καριέρα που έκανε.
Η «Espresso» με ευλάβεια βρέθηκε στο σπίτι της θρυλικής ερμηνεύτριας στη Νέα Σμύρνη. Είχαμε κοντά μας έναν από τους καλύτερους κομμωτές της σύγχρονης γενιάς, τον Τηλέμαχο Κωστόπουλο, για τον καλλωπισμό της ίδιας και καταγράψαμε με τον φωτογραφικό μας φακό το «βασίλειό» της.
Αλλη εποχή
Ενα βασίλειο γεμάτο μουσική και ιστορίες μιας άλλης εποχής. Μπαίνοντας κανείς στο χολ της εισόδου θα συναντήσει πλήθος από φωτογραφίες μιας άλλης εποχής. Τότε που η ίδια μεσουρανούσε στις πίστες. Αλλοτε με ξανθό φουντωτό μαλλί και άλλοτε με μακριά μαύρα μαλλιά. Δίπλα από την πόρτα εισόδου ένα μικρό σκρίνιο με έναν καθρέφτη και από κάτω τρεις φωτογραφίες που υποδηλώνουν την αγάπη της για τα πιο λατρεμένα της πρόσωπα. Συνήθως εκεί τοποθετεί στη δεξιά πλευρά τον πιο αγαπημένο της φίλο και από την άλλη ένα από τα πιο αγαπημένα πρόσωπα της οικογένειάς της.
Στο σαλόνι, δεκάδες φωτογραφίες κατακλύζουν τους τοίχους. Είτε από τα κέντρα στα οποία τραγουδούσε η ίδια είτε με συναδέλφους της από διάφορες δημόσιες εμφανίσεις της. Στο σαλόνι μπορείς να διακρίνεις και τους τεράστιους πολυελαίους που κρέμονται και υποδηλώνουν τη φινέτσα και το γούστο μιας άλλης εποχής και μιας αρχοντογυναίκας που πρόσεχε τα λούσα του σπιτιού όσο ελάχιστες. Πάνω από το μαρμάρινο τζάκι του σαλονιού φωτογραφίες και κειμήλια από την εποχή που η ίδια ήταν αρραβωνιασμένη με τον Στέλιο Καζαντζίδη.
Οι καναπέδες και το πλήθος των καρεκλών θυμίζουν σε όλους όσοι παρευρέθηκαν τις γιορτές της Καίτης Γκρέυ, με πλήθος των επωνύμων να παρελαύνει, να χορεύει και να γευματίζει στο φιλόξενο σπίτι της.
Από τον Ανδρέα Μπάρκουλη και τον Βαγγέλη Βουλγαρίδη, μέχρι την Αννα Φόνσου, τον Σπύρο Μπιμπίλα και τον Κώστα Πρέκα. Ολοι ήταν παρόντες στη γιορτή της και στα γενέθλιά της, δίνοντας κέφι και ζωντάνια, με τα ηχεία να παίζουν στη διαπασών τα τραγούδια της. Από το περίφημο «Βουνό» του Λουκά Νταράλα, μέχρι τα «Ξένα χέρια» του Τσιτσάνη. Δίπλα η κουζίνα της. Εκεί όπου η ίδια συνηθίζει να κάθεται σχεδόν όλη τη διάρκεια της ημέρας. Γεμάτη ζεστασιά και με όλα τακτοποιημένα. Αλλωστε, φημίζεται για το πόσο καλή μαγείρισσα ήταν και παραμένει.
Εικόνες
Στο διπλανό δωμάτιο θα δούμε τον χώρο που η ίδια άφηνε κενό για κάποιον προσκεκλημένο της. Εκεί και το παλιό γραμμόφωνο, που θυμίζει την εποχή των δίσκων των 78 στροφών όπου η ίδια μεσουράνησε.
Στο προσωπικό της δωμάτιο μια γωνιά είναι αφιερωμένη στον Χριστό και στους αγίους. Η ίδια, βαθιά θρησκευόμενη, ποτέ δεν ξέχασε πριν από τον ύπνο να κάνει την προσευχή της. Οπως την προσευχή τους έκαναν και όλοι όσοι την άκουγαν να ερμηνεύει με την απίστευτη φωνή της τραγούδια που άφησαν εποχή. Τραγούδια που θα ερμηνεύουν γενιές και γενιές Ελλήνων! Σας ευχαριστούμε, κυρία Γκρέυ!