Η περίπτωση του Νίκου Ξανθόπουλου είναι σπάνια. Θα λέγαμε ότι θυμίζει εκείνη του Στέλιου Καζαντζίδη, που «έφυγε» πάνω στο απόγειο της δόξας του.
Από τον Νίκο Νικόλιζα
Όλα αυτά τα χρόνια ο σπουδαίος αυτός άνθρωπος και καλλιτέχνης δεν έκανε τίποτα άλλο παρά να είναι πρότυπο οικογενειάρχη. Ο ίδιος σε κατ’ ιδίαν συνομιλίες που είχε με τον υπογράφοντα, του εκμυστηρευόταν πως πάντα είχε κατά νου πως θα κλείσει ο κύκλος της δημοσιότητας για εκείνον.
Αλλωστε, δεν ήταν εύκολο πράγμα ένα ίνδαλμα που λατρεύτηκε όσο η Βουγιουκλάκη και ο Καζαντζίδης να τα παρατήσει όλα και να φύγει από κάθε δραστηριότητα. Από τα χρόνια της δεκαετίας του ’70 ο μεγάλος ηθοποιός δεν είχε τίποτα άλλο στο μυαλό του παρά μόνο ένα: το κτήμα στην Παιανία να γίνει ο παράδεισος όλη της οικογένειας Ξανθόπουλου και μέσα σε αυτό να ζήσει μαζί με τα παιδιά του και τα παιδιά των παιδιών του. Και τα κατάφερε. Συγκέντρωσε περίπου 40 στρέμματα, φυτεύοντας όλα εκείνα που θα έκαναν την οικογένειά του αυτόνομη από όλα.
Διαβάστε επίσης: Νίκος Ξανθόπουλος: Τα μελό και οι συμπρωταγωνίστριές του
Ελιές, αμπελώνες, λεμονιές, μανταρινιές, πορτοκαλιές, πατάτες και κάθε είδους ζαρζαβατικά είχαν τη σφραγίδα της Εριφύλης και του ιδίου. Εκεί είχε χτίσει και την εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, με σκοπό να θαφτεί δίπλα από εκείνη.
Διαβάστε επίσης: Θρίλερ με τη ταφή του Νίκου Ξανθόπουλου
Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, κάνοντας και την τελευταία ταινία «Ο Ορφέας τον Αύγουστο» πήρε τη μεγάλη απόφαση και έριξε μαύρη πέτρα πίσω του. Για εννέα ολόκληρα χρόνια είχε εξαφανιστεί από όλους και όλα. Τα τηλέφωνά του τα είχε αλλάξει, προκειμένου να μη τα βρίσκει κανένας, ενώ ακόμα και κάμερες είχαν στήσει την εποχή εκείνη έξω από το κτήμα του για μια εικόνα του, για μια δήλωσή του. Ωστόσο, ο ίδιος τήρησε ευλαβικά την απόφασή του να απέχει σε όλα. Μόλις το 2004 οι εκδόσεις Αγκυρα κατάφεραν να τον πείσουν για να εκδώσει την αυτοβιογραφία του. Μη φανταστείτε ότι ήταν εύκολο το εγχείρημα.
Διαβάστε επίσης: «Πετραδάκι πετραδάκι» έχτισε την καριέρα του ο Νίκος Ξανθόπουλος
Για μήνες ολόκληρους η εκδοτική οικογένεια Παπαδημητρίου τον βολιδοσκοπούσε. Μέχρι που τον έπεισε. Στον εκδοτικό οίκο γνώριζαν καλά τη δυναμική του ονόματος Νίκος Ξανθόπουλος. «Αφού είπα το “ ναι”, θα το φτάσω μέχρι τέλους. Οι παρουσιάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό θα γίνονται από εμένα τον ίδιο. Εγώ θα τους αφηγούμαι κομμάτια της ζωής μου, γιατί εγώ τα έζησα» είχε πει σε μία από τις συναντήσεις με τους εκδότες. Και πράγματι. Το λιοντάρι του Πόντου τήρησε μέχρι τελευταίας κεραίας όλες τις υποσχέσεις του. Λίγο προτού βγει το βιβλίο, δεκάδες εκπομπές ζητάνε την πρώτη συνέντευξή του.
Ξέρουν ότι πουλάει τρελά το όνομα Ξανθόπουλος. Ο Νίκος κλείνει με τη Σεμίνα Διγενή και κατόπιν με τον Γιώργο Παπαδάκη. Και οι δύο εκπομπές κάνουν ρεκόρ θεαματικότητας την εποχή εκείνη. Από εκεί και πέρα ο ίδιος κάνει αγώνα δρόμου και βρίσκεται σε δεκάδες πόλεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την παρουσίαση του βιβλίου του. Σε κάθε παρουσίαση πλήθος λαού κατακλύζει τις αίθουσες -είτε τα θέατρα είτε τους κινηματογράφους της κάθε πόλης- για να δουν το ίνδαλμά τους.
Η συγκεκριμένη αυτοβιογραφία φτάνει στο αστρονομικό αριθμό των 150.000 πωλήσεων. Αυτό είναι και το κύκνειο άσμα του Νίκου Ξανθόπουλου με τη δημοσιότητα. Μάταια από το 2007 και μετά που αποσύρθηκε οριστικά προσπαθούσαν να τον πείσουν εκπομπές και τηλεπαρουσιαστές για μια δήλωσή του ή μια συνέντευξή του.
Ο ίδιος είχε κατεβάσει ρολά. Μόνο κάποιες διάσπαρτες δηλώσεις είχε δώσει αποκλειστικά στην «Espresso» όταν αντιμετώπισε πριν από τέσσερα χρόνια σοβαρό πρόβλημα με χτύπημα στο κεφάλι και μετά… σιωπή.