Οι πτυχές της καριέρας του Νίκου Ξανθόπουλου, πολλές και τεράστιες. Κάποιες εξ αυτών λουσμένες στο φως της δημοσιότητας και κάποιες άλλες όχι.
- Από τον Νίκο Νικόλιζα
Οπως αυτή της συνεργασίας του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη! Βρισκόμαστε στο 1957. Είναι η χρονιά που ο Νίκος Ξανθόπουλος έχει αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή. Στην ίδια τάξη του Εθνικού Θεάτρου συμμαθήτρια έχει, μεταξύ πολλών άλλων σπουδαίων ηθοποιών, και την Αλίκη Βουγιουκλάκη. Το «παιδί του λαού» δεν έχει εμπειρίες στο ελεύθερο θέατρο, ούτε στα θεάματα γενικότερα. Αλλωστε, είναι μόλις 23 χρόνων, παιδαρέλι.
Είναι πολύ σοβαρός, με όμορφο παρουσιαστικό που κεντρίζει το ενδιαφέρον των μεγάλων θιασαρχών, σαν κάτι το καινούργιο. Είναι η ίδια εποχή που κάνει την εμφάνισή της και η «μουσίτσα» Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία φαινόταν από την αρχή πως θα κυριαρχήσει στο θεατρικό σανίδι και το πανί.
Διαβάστε επίσης: Η Ερυφίλη του αρρώστησε και ο Νίκος Ξανθόπουλος δεν το άντεξε – Τα ποστ που έκανε για εκείνη
Η διορατικότητα της μεγάλης θιασάρχισσας Κατερίνας Ανδρεάδη (της λεγόμενης «κυρίας Κατερίνας», από την οποία βγήκαν όλοι οι μετέπειτα μεγάλοι πρωταγωνιστές) προσλαμβάνει και τους δύο νέους απόφοιτους ηθοποιούς στον θίασό της. Αλλωστε κάθε παράσταση της κυρίας Κατερίνας είναι και μια βέβαιη επιτυχία για τα θεατρικά δρώμενα την εποχή εκείνη. Το έργο ήταν της Αγκαθα Κρίστι, είχε τίτλο «Το δίχτυ της αράχνης» και παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία την περίοδο 1957-1958 στο θέατρο Ιντεαλ.
Η πρεμιέρα αυτής της ιστορικής παράστασης έγινε στις 24 Νοεμβρίου 1957 με πρωταγωνιστές την κυρία Κατερίνα, τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, τον Χρίστο Τσαγανέα, την Αλίκη Βουγιουκλάκη, την Παμφίλη Σαντοριναίου, τον Τίτο Φαρμάκη, τον Δημήτρη Κούκη, τον Νίκο Ξανθόπουλο και άλλους νέους ηθοποιούς. Υστερα από αυτή τη θεατρική επιτυχία, οι Ξανθόπουλος και Αλίκη δεν συνεργάστηκαν ποτέ ξανά.\
Η Αλίκη ακολούθησε τον δικό της κινηματογραφικό και θεατρικό δρόμο, κάνοντας αμέσως μεγάλη επιτυχία. Ωστόσο, ο Νίκος Ξανθόπουλος χρειάστηκε να περιμένει έως το 1963 για να εκτιναχθεί η δημοφιλία του, χάρη στην ταινία «Αγάπησα και πόνεσα». Η ταινία αυτή αγοράστηκε από τον Απόστολο Τεγόπουλο και την Κλακ Φιλμ, όμως τη χρονιά που προβλήθηκε (’63-’64) ήρθε 39η σε εισιτήρια, με πρώτη ταινία το «Κάτι να καίει», σύμφωνα με την ανάρτηση του Αντώνη Καρατζιόκου.
Διαβάστε επίσης: Ο γιος του Ανέστη Βλάχου αποχαιρέτησε το νονό του, Νίκο Ξανθόπουλο
Ο Τεγόπουλος ήξερε ότι η ταινία θα είχε μεγαλύτερη επιτυχία στην περιφέρεια και σκέφτηκε πως ίσως ένα άνοιγμα στην αγορά της Αυστραλίας με τους χιλιάδες ομογενείς να άλλαζε την τύχη της. Με σύμμαχο τον Παναγιώτη Γιαννούδη, συνιδρυτή και διευθυντή της Cosmopolitan Motion Pictures, που συνεργαζόταν με όλες τις ελληνικές κινηματογραφικές εταιρίες, η ταινία προβάλλεται στην Αυστραλία στις 4 Φεβρουαρίου του 1964. Ο θρίαμβος ήταν μοναδικός.
Η ταινία έσπασε ταμεία και ο Ξανθόπουλος στέφεται το «παιδί του λαού». Ο Τεγόπουλος του κάνει το ένα αποκλειστικό συμβόλαιο πίσω από το άλλο, με απολαβές που ξεπερνούν ακόμα και αυτές της Αλίκης. Η παμπόνηρη Αλίκη, βλέποντας το εκτόπισμα και την τεράστια δημοφιλία του συμμαθητή της, του κάνει πρόταση να πρωταγωνιστήσει μαζί της, με την προϋπόθεση να υπογράψει αποκλειστικό συμβόλαιο με τον Φίνο, προκειμένου η Φίνος Φιλμ να μην έχει αντίπαλο.
Σύμφωνα με τον Απόστολο Τεγόπουλο, ο Νίκος Ξανθόπουλος δεν δέχτηκε να φύγει από την Κλακ Φιλμ μέχρι και το τέλος της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου.
Και ενώ οι ταινίες του μεγάλου ηθοποιού κατάφεραν να κόψουν χιλιάδες εισιτήρια από τη μικρή κινηματογραφική εταιρία Κλακ Φιλμ του Τεγόπουλου, ο ερχομός της ιδιωτικής τηλεόρασης άρχισε να φθίνει την προβολή των ταινιών του.
Αποκορύφωμα είναι ότι εδώ και περίπου 10 χρόνια οι ταινίες του Νίκου Ξανθόπουλου δεν προβάλλονται σχεδόν ποτέ. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, και το μεγάλο παράπονο που εξέφραζε ο ίδιος σε φίλους και γνωστούς, ότι «το σύστημα τρώει τους καθαρούς».