Λίγα 24ωρα πριν η Βίκυ Μιχαλονάκου μπει στη δική της «Αρένα της ζωής» στα τηλεοπτικά πλατό του Blue Sky, ως καλεσμένη (την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου στις 11.30) του Κώστα Χαρδαβέλλα, ανιχνεύει τα φαινόμενα και τα επιφαινόμενα του τηλεοπτικού ανεξήγητου!
Μαχόμενη δημοσιογράφος, αιρετική του ρεπορτάζ και της ζωής στην τηλεοπτική «αρένα» και δεινή ψυχαναλύτρια των τηλεοπτικών ηθών, αναφέρει στην «Espresso» με αφοπλιστική ειλικρίνεια:
«Στην τηλεοπτική αρένα οι δυνάμεις του φωτός και του σκότους παλεύουν για τα “σταφύλια της οργής” και της τηλεθέασης». Μεταξύ άλλων, μιλάει για την «επιστροφή» του μεγάλου Στράτου Διονυσίου ως «αντίδοτο στον καταιγισμό των ψεύτικων ειδώλων», με αφορμή την επανακυκλοφορία του ομώνυμου βιβλίου «Στράτος Διονυσίου» (εκδόσεις Κάκτος), που υπογράφει ως βιογράφος του.
Μια αντισυμβατική τηλεοπτική περσόνα, που παράγει διαμαρτυρία και εμφανίζεται κάθε φορά στο τηλεοπτικό κοινό με ένα κοινωνικό πολιτικό μήνυμα: «Αντισταθείτε στα μικρά και τα μεγάλα σε προσωπικό και συλλογικό επίπεδο, γιατί ο αιώνας τούτος έχει πολλή ξηρασία». Με τον γνωστό ρηξικέλευθο και αιρετικό της λόγο, απομυθοποιεί την ελληνική τηλεόραση λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η τηλεόραση στη μνημονιακή Ελλάδα παράγει περισσότερα τέρατα από όσα μπορεί να καταναλώσει ένα σαρκοφάγο κοινό. Η μισή Ελλάδα γιόμισε ταλέντα, τραγουδιστές, μοντέλες, μάγειρες και σεφ! Απουσιάζουν το πολιτισμικό προϊόν, ο λόγος, η τέχνη, η πνευματική αφύπνιση»!
Οσο για τα talent shows, η Βίκυ αφοπλίζει και πυροβολεί: «Οι νέοι άνεργοι πτυχιούχοι συνωστίζονται στα τηλεοπτικά πλατό φιλοδοξώντας να γίνουν οι εθνικές φωνάρες και οι εθνικές ψωνάρες… Ολοι ψάχνουμε τον νέο Σάκη Ρουβά! Η κατάσταση τελικά θυμίζει μακαρόνια με κιμά και η μηχανή του κιμά δουλεύει αποτελεσματικά…» Στην ερώτησή μας γιατί χάθηκε από την τηλεόραση, μας απαντά: «Εγώ είμαι τηλεοπτική ασθένεια, ποτέ δεν χάνομαι… επανέρχομαι σαν τη γρίπη. Επανέρχομαι ως τηλεοπτική Πυθία, στη ζώνη του λυκόφωτος, με αφορισμούς, εξορκισμούς, κατάρες και χρησμούς για πρόσωπα και καταστάσεις! Πάντα υπήρξα επαναστάτρια συνείδησης. Δεν συμβιβάστηκα ούτε με τον φαρισαϊσμό ούτε με τον συντηρητισμό. Πορεύτηκα ελεύθερη και αδούλωτη με πολλές πληγές και αναθέματα…»
Ωστόσο, η δημοσιογράφος, η οποία υπηρέτησε επί 15 συναπτά έτη τη δημόσια τηλεόραση, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στα δικά της τηλεοπτικά «ατοπήματα»: «Ξεκίνησα από την ΕΡΤ και έκανα τις υπερβάσεις μου σε ένα ομιχλώδες τηλεοπτικό τοπίο. Δεν μετάνιωσα για τίποτα, μετάνιωσα μόνο για τα ΝΑΙ που είπα σε ανθρώπους κατώτερους των περιστάσεων…» Οσο για το ποιοι ήταν αυτοί που αποδείχτηκαν «κατώτεροι των περιστάσεων», απαντά:
«Φθηνές απομιμήσεις»
«Κάποιοι ετερόφωτοι τηλεαστέρες που βοήθησα και στήριξα στο ξεκίνημά τους και που διέπρεψαν σε μια Ελλάδα των θρασύτατων και ημιμαθών. Κλασικό παράδειγμα μικροαστής δακτυλογράφου η αυτοαποκαλούμενη “εθνική παρουσιάστρια”. Επίσης, μια πρώην χορεύτρια και νυν εκπρόσωπος ενός τηλεοπτικού είδους παρωχημένου, οιονεί πρωταγωνίστρια του μελοδράματος “Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμη”… Και τόσοι άλλοι/ες παρουσιαστές/στριες που προσπάθησαν να με αντιγράψουν αλλά τελικά αναδείχθηκαν σε κακούς αντιγραφείς με φθηνές απομιμήσεις…»
Οταν έπεσε θύμα λογοκρισίας στα «Μεσάνυχτα» της Μελέτη
«Στη διάρκεια της μακρόχρονης πορεία σας στα μίντια έτυχε να πέσετε θύμα λογοκρισίας;» τη ρωτάμε και εκείνη απασφαλίζει: «Οταν η αλήθεια αποκαλύπτεται, οι ελεύθερες, ασυμβίβαστες φωνές που δεν υπακούν σε κυβερνητικές ντιρεκτίβες φιμώνονται… Είναι η πρώτη φορά στα τηλεοπτικά χρονικά που δεν έχει συμβεί κάτι ανάλογο μετά την πτώση της χούντας και έχει να κάνει με την απαγόρευση μετάδοσης της επίμαχης συνέντευξής μου στην Ελεονώρα Μελέτη για την εκπομπή “Μεσάνυχτα”».
Πρόκειται, όπως καταγγέλλει η Βίκυ Μιχαλονάκου, για «μια προσπάθεια στοχοποίησης, φίμωσης κάθε ενοχλητικής και ανεξάρτητης φωνής», χαρακτηρίζοντάς τη «αντιπροσωπευτικό δείγμα απροκάλυπτης λογοκρισίας και ήθους».
Τη ρωτάμε γιατί δεν αντέδρασε τότε και γιατί τώρα σπάει τη σιωπή της: «Προσέφυγα στο συνδικαλιστικό μου όργανο ως δημοσιογράφος και συγκεκριμένα στη Νομική Υπηρεσία της ΕΣΗΕΑ, όπου πληροφορήθηκα ότι η κυρία Μελέτη και κάποιοι υπεύθυνοι της εκπομπής δεν ήταν μέλη της. Εξάλλου, εκείνο το διάστημα προτεραιότητά μου ήταν η αντιμετώπιση ενός σοβαρού προβλήματος της υγείας μου, που με κράτησε μακριά από τα τηλεοπτικά πλατό και δεν είχα χρόνο να αντιδράσω στη σκανδαλώδη και αήθη συμπεριφορά της εν λόγω παρουσιάστριας».
Η Βίκυ Μιχαλονάκου, όπως εξιστορεί η ίδια, βρέθηκε στις 21 Οκτωβρίου 2019, ημέρα Δευτέρα, στα τηλεοπτικά πλατό της εκπομπής «Μεσάνυχτα», όπου ακολούθησε η μαγνητοσκόπηση της συνέντευξής της, την οποία παραχώρησε στην οικοδέσποινα Ελεονώρα Μελέτη. Ωστόσο, η εν λόγω συνέντευξη με συνοπτικές διαδικασίες κατέστη «αόρατη», καθώς κρίθηκε απαγορευτική η μετάδοσή της. «Η ιδιωτική τηλεόραση μπορεί να παραμένει εμπορική, αλλά οι στοιχειώδεις κανόνες κοινωνικής ευπρέπειας και δημοσιογραφικής δεοντολογίας πρέπει να τηρούνται ευλαβώς» λέει χαρακτηριστικά! Τη ρωτάμε αν είχε κάποια επικοινωνία με την Ελεονώρα Μελέτη!
«Μέσω inbox στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook στις 16 Νοεμβρίου 2019 και ώρα 12.00 μ.μ. της έστειλα το παρακάτω μήνυμα:
“Αγαπητή Ελεονώρα,
Δεν συνηθίζω να συγγράφω απολογητικά υπομνήματα, αλλά ως γυναίκα προς γυναίκα που υπηρετήσαμε το ίδιο μέσο έχω να σου πω ότι στις μικρές και μεγάλες στιγμές της ζωής μας αυτό που τελικά μετράει και μένει είναι τα μικρά και μεγάλα ΟΧΙ σε εντολές, διαταγές και αποκλεισμούς…
Δημοκρατικό κεκτημένο δικαίωμα και του τελευταίου Ελληνα πολίτη Αθίγγανου είναι η ελευθεροστομία και η ελευθερία του λόγου της έκφρασης.
Χαιρετίσματα στην εξουσία των πολυτελών τηλεοπτικών τσαντιριών…
Από το ταπεινό δημοσιογραφικό τσαντίρι…
Με αγάπη,
Βίκυ
ΥΓ: Θέλω να πιστεύω ότι σου ασκήθηκαν πιέσεις και κατέστης όμηρος εντολών άνωθεν. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και την αόρατη συνέντευξη…»
Η απάντηση της Μελέτη ήταν: «Ευχαριστώ για το μήνυμα. Θα σου απαντήσω σύντομα!» Τελικά, όπως μας λέει η Βίκυ Μιχαλονάκου, «δεν υπήρξε καμία… καμία… Προτίμησε τη σιωπή και την αυτογελοιοποίησή της…»
Ατάκες-φωτιά για την Πατούλη και τα… τηλεοπτικά φρούτα
Για τα πολιτικά «τζάκια»: «Είμαστε η μόνη ευρωπαϊκή χώρα των επιγόνων, των τζακιών και των κλώνων, γι’ αυτό οι νέοι φεύγουν… Δεν είμαστε σύγχρονη Δημοκρατία με θεσμικές λειτουργίες και ανεξάρτητη Δικαιοσύνη». Κατήγγειλε τη φαυλότητα και τη γελοιότητα της εποχής, τον «χρυσοποίκιλτο κόσμο» της κυρίας Μαρίνας Πατούλη, «όχι των Ηλυσίων, αλλά των ηλιθίων», χαρακτηρίζοντάς την «Πατουλοτράμπαινα των Βαλκανίων».
Για την τηλεόραση: «Εχει χαθεί η μαγεία στην TV! Η είδηση έγινε προϊόν lifestyle, η αποκάλυψη συγκάλυψη, η κωμωδία δράμα και το δράμα κωμωδία. Ξαναγυρίζουμε στην εποχή Κατέλη-Κάτμαν, Παρασκευά στην τηλεοπτική υστερία»…
Για τον κοινωνικό ρόλο του δημοσιογράφου: «Πιστεύω στον κοινωνικό ρόλο του δημοσιογράφου, όταν όμως η δημοσιογραφία σιτίζεται από τον δημόσιο κορβανά, η αλήθεια υποσιτίζεται…»