Από τη Σκανδιναβή σεξοβόμβα που έκανε διακοπές στη Σαντορίνη στα μέσα Ιουλίου και το ερωτικό τρίγωνο του «κακού παιδιού» που τράβηξε την προσοχή, μέχρι την πολυεκατομμυριούχο «βασίλισσα» και την πρωτιά σε Παραολυμπιακούς Αγώνες, όλες και όλοι τους έχουν γράψει τη δική τους ιστορία.
- Από τον Βασίλη Χονδρογιάννη
Είναι μοντέλα που κάνουν θραύση στα social media χτίζοντας περιουσίες μέσα από διαφημίσεις προϊόντων κορυφαίων εταιριών, αλλά, όσο και αν δυσκολεύονται οι εκατομμύρια θαυμαστές τους να το πιστέψουν, δεν είναι πραγματικοί άνθρωποι. Είναι εικονικές/οί influencers και δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια Tεχνητής Nοημοσύνης από εταιρίες, οι οποίες διεκδικούν μερίδιο από μια παγκόσμια αγορά αξίας 4.000.000.000 ευρώ, σύμφωνα με τη «Sun».
Μόλις έναν μήνα ζωής έχει η Μίλα Σοφία (Milla Sofia), αυτό όμως δεν την εμπόδισε να γίνει σταρ με το «καλημέρα» και να έρθει για τις καλοκαιρινές της διακοπές στη χώρα μας. Στη φωτογραφία της από τη Σαντορίνη που ανάρτησε, μοιάζει τόσο αληθοφανής που πολλοί επέμεναν ότι είναι πραγματική γυναίκα. Φαίνεται ότι δεν έριξαν ούτε μια ματιά στο βιογραφικό της στο προφίλ, καθώς η Σοφία, που χρεώνει 400 ευρώ κάθε διαφημιστική ανάρτηση, δηλώνει «24χρονη ρομποτική κοπέλα που ζει στο Ελσίνκι» της Φινλανδίας.
Η Λιλ Μικέλα (Lil Miquela) θεωρείται η «βασίλισσα» των εικονικών influencers, καθώς χρεώνοντας 9.350 ευρώ την ανάρτηση στο Instagram έχει ήδη χτίσει περιουσία 11.680.000 ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι φέτος θα βγάλει άλλα 10.500.000 ευρώ. Το προφίλ της υποστηρίζει ότι είναι 19 ετών και ζει στο Λος Aντζελες των ΗΠΑ, αλλά στην πραγματικότητα την έχει σχεδιάσει η αμερικανική εταιρία Tεχνητής Nοημοσύνης, Brud. Αυτό δεν έχει επηρεάσει καθόλου την καριέρα της ως μοντέλου, καθώς έχει διαφημίσει στους 2.700.000 followers της στο Instagram προϊόντα της Prada και της Pacsun.
Κακό κορίτσι
Η Μπερμούντα (Bermuda) αυτοπροβάλλεται σαν το «κακό κορίτσι» της παρέας και κρατάει σαν επτασφράγιστο μυστικό την ταυτότητα του δημιουργού της. Ενώ έφτιαχνε περιουσία 510.000 ευρώ, προκάλεσε ντόρο όταν το 2018 «χάκαρε» τον λογαριασμό της Λιλ Μικέλα στο Instagram κάνοντας δικές της αναρτήσεις, αφήνοντας να εννοηθεί ότι πιθανώς την έχει σχεδιάσει η ίδια εταιρία, Brud. Oταν με της αναρτήσεις της πήρε θέση ανοιχτά υπέρ του Ντόναλντ Τραμπ άρχισε να δέχεται επιθέσεις από «τρολ». Για να ξεφύγει, προσπάθησε να στρέψει το ενδιαφέρον του κοινού στην… προσωπική της ζωή, ανακοινώνοντας ότι τα έφτιαξε με τον εικονικό influencer Μπλάουκο.
Ο Μπλάουκο (Blawko), με τη σειρά, του θεωρείται το «κακό παιδί» από το Λος Aντζελες, καθώς έμπλεξε σε… ερωτικό τρίγωνο. Ο influencer, που έχει αποφέρει στους δημιουργούς του, στην Brud, 185.000 ευρώ, καθώς πληρώνεται 700 ευρώ για κάθε διαφημιστική ανάρτησή του, πέρασε από την Μπερμούντα στη Λιλ Μικέλα, με την οποία τώρα δηλώνει επισήμως ζευγάρι. Την ίδια ώρα, οι μεγάλες εταιρίες ρίχνουν χρυσάφι στα πόδια του και ως μοντέλο έχει, μεταξύ άλλων, ποζάρει για την Balenciaga και τη Supreme.
Η Iμα (Imma), με περιουσία 580.000 ευρώ, δεν είναι μόνο το πρώτο εικονικό μοντέλο της Ιαπωνίας, το οποίο μάλιστα έχει συνεργαστεί με κορυφαίες εταιρίες όπως οι Porsche Japan, Ikea, Dior, Puma, Nike, Valentino και Amazon. Το 2020 έγραψε ιστορία ως η πρώτη virtual influencer στον κόσμο που έκανε επίσημη εμφάνιση στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, καθώς συμμετείχε στην τελετή της λήξης τους. Για τη δουλειά της ως μοντέλο η εταιρία Aww Inc, που τη σχεδίασε, χρεώνει τους πελάτες της 1.150 ευρώ για κάθε ανάρτηση με τα προϊόντα τους.
Το πρώτο supermodel στον κόσμο που φτιάχτηκε από Τεχνητή Νοημοσύνη υποστηρίζει ότι είναι η αφρικανικής «καταγωγής» Σούντου (Shudu). Εχει διαφημίσει προϊόντα της Louis Vuitton, ενώ έκανε και φωτογράφιση για το περιοδικό «Harper’s Bazaar», αποφέροντας στον δημιουργό της, τον φωτογράφο μόδας Κάμερον-Τζέιμς Γουίλσον, πάνω από 110.000 ευρώ. Παράλληλα, όμως, του προκάλεσε και «πονοκέφαλο», καθώς ο Γουίλσον κατηγορήθηκε από πραγματικά μοντέλα αφρικανικής καταγωγής ότι η Σούντου κλέβει τη δουλειά τους. Ο Βρετανός φωτογράφος, που χρεώνει 460 ευρώ την ανάρτηση, απάντησε υποστηρίζοντας ότι το δημιούργημά του εμπνέεται από αυτές και τις εκπροσωπεί στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας.
Χυμώδες μοντέλο
Αντίθετα, κανένα πρόβλημα δεν έχει δημιουργήσει στους σχεδιαστές της η Μικίρα Μούουζ (Mikirah Muse). «Γεννημένη» από Τεχνητή Νοημοσύνη τον Φεβρουάριο του 2021, στις ΗΠΑ, δηλώνει το πρώτο «χυμώδες» μοντέλο της virual reality. Φαίνεται, δε, ότι είναι πολυτάλαντη, καθώς υποστηρίζει ότι παράλληλα είναι τραγουδίστρια, dj και παραγωγός. Ενώ χρεώνει 115 ευρώ την ανάρτηση, αρνείται πεισματικά να αποκαλύψει την ταυτότητα του δημιουργού της.
Τέλος, περιγράφοντας τον εαυτό της η Κίρα (Kyra), που αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Ινδίας στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας, αναφέρει ότι λατρεύει να κυνηγάει τα όνειρά της, να κάνει ταξίδια και να ποζάρει σαν μοντέλο. Εχει διαφημίσει με επιτυχία προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας Morris Garages και της εταιρίας κινητών τηλεφώνων Navro, αλλά έχει δεχτεί κριτική στο Instagram ότι η εμφάνισή της παραπέμπει περισσότερο σε καρτούν παρά σε άνθρωπο.