Μετά το σίριαλ «Καρτ ποστάλ» και τη σειρά «Μια νύχτα του Αυγούστου», η ΕΡΤ λέγεται ότι βολιδοσκοπεί για τη μικρή της οθόνη τη μεταφορά του νέου βιβλίου της Βικτόρια Χίσλοπ, το μυθιστόρημα «Το ειδώλιο».
Πρόκειται για μια ιστορία όπου οι θησαυροί του αρχαιοελληνικού παρελθόντος γίνονται πυξίδα στην προσπάθεια μιας νεαρής γυναίκας να βρει τον εαυτό της αλλά και να προστατεύσει την κληρονομιά της πατρίδας της.
Αλλωστε, αυτή είναι μια εξαιρετική συγκυρία τώρα, που το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα και η επαναφορά τους στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης έχει έρθει ξανά στο επίκεντρο της συζήτησης, μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ηνωμένο Βασίλειο και την άρνηση του Βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ να τον συναντήσει και να μιλήσει για το φλέγον ζήτημα.
Η Βικτόρια Χίσλοπ είχε πει στην εκπομπή «Πρωινές διαδρομές»: «Το πρωινό της επόμενης μέρας μετά το επεισόδιο με την ακύρωση της προγραμματισμένης συνάντησης ανάμεσα στον Ελληνα και τον Βρετανό πρωθυπουργό, ένας εκπρόσωπος του Ρίσι Σούνακ είπε ότι η ελληνική κυβέρνηση είχε “προσφέρει διαβεβαιώσεις ότι δεν θα χρησιμοποιούσε την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη για να ανακινήσει τα από καιρό λυμένα ζητήματα που αφορούν την ιδιοκτησία των Γλυπτών του Παρθενώνα”. Δεν ήξερα ότι η ιδιοκτησία των Γλυπτών ήταν λυμένο ζήτημα. Από πότε;
Η συζήτηση είναι ορθάνοιχτη, με επιχειρηματολογία εντονότερη από κάθε άλλη φορά. Οι έρευνες δείχνουν ότι ένα ολοένα μεγαλύτερο ποσοστό της βρετανικής κοινής γνώμης πιστεύει ότι τα Γλυπτά του Βρετανικού Μουσείου θα πρέπει να επανενωθούν με τα γλυπτά στο Μουσείο της Ακρόπολης. Ομως, σε ό,τι αφορά τα Γλυπτά του Παρθενώνα, συντρέχει ακόμα ένας σημαντικότερος λόγος. Και θα το πω έξω από τα δόντια: Είναι προϊόν εξόφθαλμης κλοπής. Υποψιάζομαι ότι ο Σούνακ, όπως και πολλοί Βρετανοί πολιτικοί, δεν έχει διαβάσει σε βάθος τι στ’ αλήθεια συνέβη τον 19ο αιώνα, όταν ο Ελγιν έβαλε ένα συνεργείο να αποσπάσει παράνομα και βίαια αυτούς τους εξαιρετικής ομορφιάς θησαυρούς από τον Παρθενώνα.
Συγκεκριμένα, ίσως δεν γνωρίζει ότι ο Ελγιν δεν είχε πάρει άδεια από τις οθωμανικές Αρχές. Το μόνο που είχε ήταν μια επιστολή ότι μπορούσε να πάρει αντίγραφα των Γλυπτών, προκειμένου να τα αναπαραγάγει. Δεν του επέτρεψαν να αφαιρέσει τα πρωτότυπα. Ο Ελγιν τα πήρε με την πρόθεση να τα χρησιμοποιήσει για τη διακόσμηση του μεγάρου του στη Σκοτία. Ο μόνος λόγος που κατέληξαν στο Βρετανικό Μουσείο ήταν ότι ο Ελγιν χρεοκόπησε όταν τα Γλυπτά έφτασαν στις αγγλικές ακτές και αναγκάστηκε να τα πουλήσει. Οπότε η βρετανική κυβέρνηση πλήρωσε χρήματα για να τα αποκτήσει, αλλά αγόρασε προϊόντα κλοπής».
Νέο βιβλίο που κόβει την ανάσα
Ποια είναι η υπόθεση στο νέο βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ με τίτλο «Το ειδώλιο» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός και… φλερτάρει με την ιδέα να γίνει σειρά στην ΕΡΤ; Η ηρωίδα είναι η Χελένα, η οποία μπλέκει σε ένα δίκτυο αρχαιοκαπηλίας. Η Χέλενα κληρονομεί το διαμέρισμα των παππούδων της στην Αθήνα και κυριεύεται από τις αναμνήσεις των καλοκαιριών που είχε περάσει μαζί τους στα παιδικά της χρόνια κατά την περίοδο της χούντας. Ο σκληρός και απόμακρος παππούς της ήταν στρατηγός στο δικτατορικό καθεστώς και, καθώς η Χελένα ξεσκαρτάρει τα σκονισμένα δωμάτια, ανακαλύπτει πλήθος πολύτιμων αντικειμένων και αρχαιοτήτων.
Πώς κατάφερε ο παππούς της να συγκεντρώσει έναν τέτοιο θησαυρό; Και ποιο ήταν το ανθρώπινο τίμημα; Η αποφασιστικότητα της Χελένα να βρει τις απαντήσεις μετατρέπεται σε ενθουσιασμό, όταν ο έρωτάς της για τον αινιγματικό Νικ την οδηγεί να εργαστεί εθελοντικά μαζί του σε μια ανασκαφή σε ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί. Τα ευρήματά τους θα γιγαντώσουν τη λαχτάρα της να προστατέψει τα αρχαία κειμήλια και να καταλάβει από πού προήλθε η συλλογή του παππού της. Αθελά της βρίσκεται μπλεγμένη σ’ ένα επικίνδυνο δίκτυο αρχαιοκαπηλίας και αντιμέτωπη με μια προδοσία που θα κλονίσει τον κόσμο της και όλα όσα πίστευε και ένιωθε. Θα μπορέσει να βρει το κουράγιο να συγχωρήσει και να προχωρήσει στη ζωή της;