Οαση στην τηλεοπτική πραγματικότητα είναι οι γυναικείες ερμηνείες την περίοδο 2023 -2024 και η «Εspresso» ξεχώρισε κάποιες από αυτές ανάμεσα σε δεκάδες ρόλους και σε άλλες τόσες τηλεοπτικές σειρές που έχουν κατακλύσει τη μικρή μας οθόνη.
Ναι, οι γυναικείοι ρόλοι κυριάρχησαν φέτος στο μαγικό κουτί και κάποιες κυρίες είναι τα νέα icons της τηλεόρασης. Η ελληνική μυθοπλασία και η τηλεόραση ξαναγεννιούνται και τα παλιά μοντέλα προγράμματος καθώς και οι παλιακές ερμηνείες στην υποκριτική με τη λήξη της φετινής σεζόν θα ανήκουν στο παρελθόν.
Τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου αρχίζουν μετά την ανάπαυλα των εορτών αγαπημένες σειρές που μας συντρόφεψαν το α΄ μισό της τηλεοπτικής σεζόν και θα συνεχίσουν να το κάνουν και το β΄ μισό μέχρι και το καλοκαίρι, καθώς η αυλαία τους πέφτει τέλος Ιουνίου, αν και κάποιες από αυτές μπορεί να πάρουν το πράσινο φως και για τον Σεπτέμβριο.
Αναμφισβήτητα οι δύο αδελφές Σταμίρη, η Ασημίνα (Τρίγγου) και η Δρόσω (Μιχαλάκη), οι δύο πρώην «Αγριες μέλισσες», απέδειξαν την απαράμιλλη δυναμική τους ως μονάδες και πρωταγωνίστριες μεγάλου βεληνεκούς, καθώς ενσάρκωσαν μέσα στο 2023 ρόλους-σταθμούς, που έβαλαν μια ξεχωριστή πινελιά στο γυαλί, σε μία τηλεοπτική χρονιά με ιδιαιτερότητες, και θα συνεχίσουν να το κάνουν με το ίδιο ταλέντο και την ίδια χαρά και το 2024.
Μια κατηγορία από μόνη της είναι η ηθοποιός Ελλη Τρίγγου, που πρέπει να της πούμε ένα μεγάλο «μπράβο» για την ερμηνεία της στη σειρά εποχής του ΑΝΤ1 «Μάγισσα». Η Ελλη Τρίγγου με την υποκριτική της δεινότητα αναδεικνύεται στην καλύτερη νέα ηθοποιό των τελευταίων χρόνων στην τηλεόραση, αφού με μαεστρία και πάθος υποδύεται τη μάγισσα στην ομότιτλη σειρά του ΑΝΤ1.
Το πράσινο βλέμμα της μαγνητίζει και αποδεικνύει ότι αυτή η λεπτοκαμωμένη κοπέλα έχει απίθανη χημεία με τον φακό, προσαρμόζεται σε κάθε συνθήκη και κάνει με τον ρόλο της ό,τι θέλει και κυρίως μεγάλα τηλεοπτικά θαύματα. Η Θεοφανώ στη σειρά «Μάγισσα», μέσα από την ερμηνεία της Τρίγγου, καθηλώνει, αποδομείται, πονά, μάχεται, χαίρεται, ερωτεύεται, επαναστατεί, καταστρέφεται και αναγεννάται από τις στάχτες της γιατί απλά μπορεί.
Για τους περισσότερους τηλεθεατές αλλά και τους τηλεοπτικούς κριτικούς είναι η νικήτρια της χρονιάς και κανείς δεν θα αμφισβητήσει την πρωτιά της, αφού την αξίζει με το παραπάνω. Πάντως, δεν θα μπορούσαμε να μη δώσουμε τα εύσημα στις τέσσερις… ψυχοκόρες που απαρτίζουν την ομότιτλη σειρά του ΑΝΤ1+ και οσονούπω και του ΑΝΤ1. Η Μαριάννα Κιμούλη, η Μαργαρίτα Αλεξιάδη, η Ασημένια Βουλιώτη και η Αννα Λουιζίδη είναι η συνέχεια των παλιών ηθοποιών, αλλά με νέο αέρα, και η ελληνική τηλεόραση μπορεί να ελπίζει πολλά σε αυτές για να ξεχωρίσει και πανευρωπαϊκά.
Τις εντυπώσεις με την ομορφιά της, αφού πρόκειται για αναγεννησιακή καλλονή, έκλεψε και η Ευγενία Ξυγκόρου στο «Προξενιό της Ιουλίας» του Alpha ως Ιουλία. Αλλά δεν είναι μόνο η ομορφιά της, είναι και η δυναμική που έχει απέναντι στην κάμερα του σκηνοθέτη. Η Ευγενία Ξυγκόρου παίζει την τέχνη της υποκριτικής στα δάχτυλα. Στην αισθηματική σειρά του Alpha η Ευγενία Ξυγκόρου δικαιώνει τη λατρεία που της έχει τα τελευταία χρόνια το κοινό, από τη στιγμή που την είδε μαθήτρια ακόμη στη δραματική σχολή, να παίζει στην «Παράνομη αγάπη» δίπλα στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και στον Νίκο Ψαρρά.
Μάλλον το δέος να παίζει μαζί με έναν μύθο όπως η Καραμπέτη δεν την αφόπλισε, αλλά της έδωσε ωφέλιμη ύλη και εμπειρία για το μέλλον, τα οποία αξιοποίησε στον πρωταγωνιστικό της ρόλο στο «Προξενιό της Ιουλίας». Πραγματικά της πάει πολύ ο τρόπος με τον οποίο προσέγγισε τον ρόλο της, κι εμείς απολαμβάνουμε την αυθεντικότητά της και να τη βλέπουμε δίπλα στον Μελέτη Ηλία.
Και συνεχίζουμε με τη Μελία Κράιλινγκ. Η Μελία είναι μία ηθοποιός που έφερε νέο αέρα στην ελληνική τηλεόραση. Η κοκκινομάλλα κοπέλα με την αλαβάστρινη επιδερμίδα και την «ιρλανδική» ομορφιά κλήθηκε να κάνει τη Μάρμω διαφορετικά. Χωρίς να σβήσει εντελώς την παλιά Μάρμω της Κάτιας Δανδουλάκη και της δεκαετίας του ’70, στην επιστροφή των «Πανθέων» στον Σκάι έλαμψε. Η δημοφιλής ηθοποιός, κυρίως στο εξωτερικό, με τις διεθνείς περγαμηνές -όλοι τη λατρέψαμε στη ρομαντική σειρά του Netflix «Emily in Paris»-, έδωσε μία διαφορετική οπτική σε έναν ρόλο που θα μπορούσε να την «καταπιεί». Λέγεται ότι και η Κάτια Δανδουλάκη τη βοήθησε με σημαντικές συμβουλές πάνω στον ρόλο της, ενώ τη σημαντική ηθοποιό του θεάτρου μας τη βλέπουμε δίπλα της ως Χρυσοστόμη.
Η Μελία Κράιλινγκ κοντά στον Αιμίλιο Χειλάκη αλλά και στον Μιχάλη Σαράντη αφήνει μία εύθραυστη εσάνς παλιάς -υποκριτικής- κόπιας, αλλά με μια μοντέρνα προσέγγιση. Η αξία του ρόλου της και του ταλέντου της είναι μεγάλη και θα έχουμε να δούμε στο μέλλον κι άλλα ωραία καλλιτεχνικά σχέδια από εκείνη. Αλλά και η Κορίννα Ντούλλααρτ, η κοκκινομάλλα νεράιδα του γαλαξία του «Milky Way», μας έκανε κλικ στο μυαλό και στην καρδιά μας, και «σήκωσε» ένα μεγάλο βάρος στους ώμους της με το να εκπληρώσει το όραμα του σκηνοθέτη Βασίλη Κεκάτου για αυτό το διαφορετικό τηλεοπτικό προϊόν που μιλά τη γλώσσα των εφήβων, των νέων που διψούν να το σκάσουν από τη «μικροκοινωνία» της επαρχίας.
Η Κορίννα ως μια κοπέλα που έπρεπε να διαχειριστεί μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη τα κατάφερε άψογα. Η Μαρία της ήταν ο πιο διαδραστικός ρόλος της χρονιάς και τα θέματα που πραγματεύεται, όπως η εγκυμοσύνη, η έκτρωση, η μητρότητα, οι σχέσεις με τα αγόρια, δεν απασχολούν μόνο τη γενιά των Gen-zers, καθώς αυτά τα προβλήματα και τα διλήμματα δεν έχουν γενιά και ηλικία. Η ρομαντική ομορφιά της Ντάνης Γιαννακοπούλου είναι αδιαπραγμάτευτη. Το τηλεοπτικό κοινό καρδιοχτυπά αν η σειρά εποχής «Ερωτας φυγάς» θα συνεχίσει από τον Ιανουάριο στον ΑΝΤ1, ώστε η Αλεξάνδρα, η ηρωίδα του, να ζήσει επιτέλους τον έρωτά της με τον Μάρκο (Σταύρος Σβήγκος).
Η Ντάνη Γιαννακοπούλου έγινε ένα με την τηλεοπτική Αλεξάνδρα της στον «Ερωτα φυγά», και στις συνεντεύξεις κατά περιόδους την ακούμε να τη δικαιολογεί, να την καταλαβαίνει και να έχει ταυτιστεί μαζί της. Κρίμα που αι βουλαί του Open καταδικάζουν μία πετυχημένη σειρά και έναν ακόμα πιο επιτυχημένο ρόλο σε αναγκαστική διακοπή. Ας ελπίζουμε ότι η Αλεξάνδρα θα είναι στο νέο της τηλεοπτικό σπίτι, σύντομα στον ΑΝΤ1, και η Ντάνη Γιαννακοπούλου θα συνεχίσει το δικό της τηλεοπτικό παραμύθι.
Στις νέες πριγκίπισσες της μικρής οθόνης που κατέχουν πολύ καλή θέση στην καρδιά του κοινού είναι και η Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, που είδε την Αργυρώ της στον «Σασμό» του Alpha να ωριμάζει, να βρίσκει γαλήνη στην αγκαλιά του αγαπημένου της Ορφέα Αυγουστίδη και επιτέλους ως ρόλος και ως εκτέλεση να έχει… η Βουρλάκενα, κατά την Τζομπανάκη, μεγάλη ουσία.
Η Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, με το διαπεραστικό βλέμμα και τα υγρά καστανά μάτια, είναι μια πολύ καλή θεατρική ηθοποιός και έχει γαλουχηθεί δίπλα σε σπουδαίους πνευματικούς ανθρώπους και ηθοποιούς στο σανίδι και στην αρχαία τραγωδία, και αυτό φαίνεται. Και επειδή ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς, δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε μια αναφορά στην εξαιρετική Σμαράγδα Καρύδη που μας θυμίζει στο «IQ 160» κάτι από τη σπινθηροβόλα ερμηνεία της ως Ντάλια στο «Παρά 5».
Αν και αφορούσε μόνο το πρώτο μισό της σεζόν, καθώς το «IQ 160» επιστρέφει από τον Ιανουάριο του 2024 τηλεοπτικά στο Star, η Σμαράγδα Καρύδη ως δαιμόνια και ευφυής καθαρίστρια Πηνελόπη, που βοηθά την Αστυνομία και τον Niκο Κουρή να λύνουν άλυτα μυστήρια, είναι αναμφισβήτητα ο καλύτερος κωμικός ρόλος της χρονιάς. Η κοκκινομάλλα περσόνα της κάνει και το perfecet match… με τον Νίκο Κουρή.