Την ώρα που το κίνημα #MeToo βρίσκεται ξανά στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας λόγω της δίκης του σκηνοθέτη του «Σασμού» που κατηγορείται για βιασμό νεαρής ηθοποιού, ο θεατρικός «Αλαντίν», κατά κόσμον Νίκος Χρηστίδης, αποκαλύπτει στην «Espresso» τους εφιάλτες που τον έχουν στιγματίσει.
- Από τον Ηλία Μαραβέγια
Ο πρώτος αφορά πασίγνωστο make-up artist με πολλά χιλιόμετρα σε τηλεόραση και περιοδικά, που μεταμορφώθηκε σε σεξουαλικό αρπακτικό, και ο δεύτερος σε πρώτης γραμμής (αλκοολικό) σκηνοθέτη, που ασκούσε λεκτική βία στους ηθοποιούς του, μεταξύ των οποίων και ο Χρηστίδης!
Τον συναντήσαμε στο θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης», όπου ανεβαίνει κάθε Σάββατο (στις 17.00) και Κυριακή (στις 11.30 & 15.00) η παράσταση «Aladdin, the Musical», στην οποία κρατά τον ομώνυμο ρόλο. «Ξεκινήσαμε 6 Απριλίου. Είναι μια παράσταση γεμάτη εκπλήξεις, που τροφοδοτούν συνεχώς το ενδιαφέρον του θεατή, έχει πολλές εναλλαγές εικόνων, άφθονο θέαμα, όπως για παράδειγμα ιπτάμενα χαλιά που όντως… πετάνε!
Βέβαια, το ότι περιέχει πολλά στοιχεία show δεν σημαίνει πως χάνει κάτι από τη θεατρικότητά της ως παράσταση, αφού διαθέτει ένα πολύ καλό και στρωμένο κείμενο, το οποίο βασίζεται σε μια συμπαγή ιστορία που είναι ο “Αλαντίν” από τις “Χίλιες και μία νύχτες”… Ως εκ τούτου, καλύπτει όλο το φάσμα των αναγκών που έχει ένας θεατής βλέποντας μια παράσταση» λέει ο Νίκος Χρηστίδης στην αρχή της κουβέντας μας για την παράσταση που σκηνοθετεί η Μπίλιω Κωνσταντοπούλου, σε παραγωγή Kolossaion Productions – Θέατρο του Βορρά. «Αυτό που αγαπώ στο θέατρο για παιδιά είναι ότι μπορείς να αφήσεις τη φαντασία σου ελεύθερη και να πεις ένα πράγμα ή να δείξεις μια εικόνα με πάρα πολλούς τρόπους, σου δίνει μια ελευθερία, την οποία, αν καταφέρεις να τη βάλεις σε ένα πλαίσιο, τότε μπορεί να βγει ένα σπουδαίο αποτέλεσμα» επισημαίνει ο ηθοποιός που μετράει 12 χρόνια στον καλλιτεχνικό χώρο.
Στην ερώτησή μας, όμως, αν το κίνημα #MeToo έριξε τελικά φως στο θέατρο, ο Νίκος Χρηστίδης παγώνει. Κομπιάζει και αποφασίσει να ανοίξει το στόμα του μιλώντας για σημεία και τέρατα στη δική του ζωή! «Σίγουρα ξεκαθάρισε κάποιες καταστάσεις στο θέατρο, αλλά δεν πιστεύω ότι λύθηκε το θέμα. Απλώς περιορίστηκε, κάποιοι… μαζεύτηκαν. Προσωπικά έχω δεχτεί λεκτική κακοποίηση και σεξουαλική παρενόχληση. Το δεύτερο μάλιστα το βίωσα από πολύ γνωστό make-up artist όντας ανήλικος, στα 17 μου χρόνια» λέει στην «Espresso» και συνεχίζει: «Ημουν σε φωτογράφιση για ένα περιοδικό, ένα concept το οποίο γινόταν στο στούντιό του. Μου έπιασε κουβέντα, ρωτώντας με για τους επαγγελματικούς μου στόχους, και μου είπε πως ότι θα μπορούσε να με βοηθήσει. Ξαφνικά κλείδωσε το στούντιο και μου ρίχτηκε σαν αγρίμι! Πάγωσα, δεν το περίμενα, κόπηκαν τα πόδια μου… Οριακά δεν προχώρησε σε κάποια πράξη, γιατί βρήκα τη δύναμη και το έβαλα στα πόδια!»
Οπως αναφέρει στη συνέχεια της εξομολόγησής του, βγαίνοντας έπειτα από πέντε λεπτά από το στούντιο του φημισμένου μακιγιέρ ο ίδιος ήταν ακόμη σε σοκ. «Πέρασε πολύς καιρός μέχρι να μπορέσω να μιλήσω γι’ αυτό ακόμα και στους φίλους μου. Ηταν τόσο έντονο για μένα, που, αν κι έχουν περάσει πάνω από δέκα χρόνια από τότε, θεωρώ πως είμαι ακόμη στη φάση της συνειδητοποίησης. Οπότε, το να σκεφτώ να τον καταγγείλω είναι ίσως ένα επόμενο στάδιο στο μυαλό μου, μαζεύοντας, φυσικά, στοιχεία για το περιστατικό. Γι’ αυτό μπορώ να καταλάβω τους ανθρώπους που κατήγγειλαν τέτοιες επιθέσεις έπειτα από χρόνια και εκνευριζόμουν πάντα όταν άκουγα αυτό το “γιατί τώρα;”. Χρειάζεται χρόνος για να συνειδητοποιήσεις ότι, ναι, ήταν παρενόχληση και δεν είχε το δικαίωμα να σ’ το κάνει» μας εξηγεί το σκεπτικό του. «Εχουμε ξανασυναντηθεί κάνα δυο φορές από τότε με αυτόν τον άνθρωπο και ούτε που χαιρέτησε, έκανε σαν να μη με γνώριζε…» συμπληρώνει.
Ο δεύτερος κακοποιητής που συνάντησε ο Νίκος Χρηστίδης στο καλλιτεχνικό του μονοπάτι ήταν, όπως καταγγέλλει, ένας γνωστός σκηνοθέτης, ο οποίος έχει εθισμό στο αλκοόλ. «Ψυχολογική και λεκτική βία δέχτηκα απ’ αυτόν στις πρόβες για θεατρική παράσταση και ήταν η μοναδική φορά που έφυγα από δουλειά» μας λέει. «Ο συγκεκριμένος είχε και δικό του θέατρο, ενώ έπινε πολύ αλκοόλ, γεγονός που του προκαλούσε μια διαταραχή γενικότερα. Λειτουργούσε κυκλοθυμικά, τη μια μέρα ήταν φιλικός και εγκάρδιος απέναντι στους ηθοποιούς του και την άλλη μάς έβριζε χυδαία. Τον απομυθοποίησα γιατί πριν συνεργαστούμε είχα καλή γνώμη για εκείνον! Είναι περιπτώσεις που δυσκολεύεσαι να τις διαχειριστείς όταν είσαι μέσα στον… χορό. Εγώ νιώθω πως… αφοπλίζομαι, αφού συνήθως είναι και άνθρωποι πολύ χειριστικοί αυτοί. Ετσι ήταν κι εκείνος. Εφυγα λοιπόν…» προσθέτει ο ηθοποιός, που μετά το φινάλε του «Αλαντίν» θα περιοδεύσει, μέσα στο καλοκαίρι, με το θεατρικό έργο του Θοδωρή Αθερίδη «Μια μέλισσα τον Αύγουστο».