Ο Χρήστος Φωτίδης μετράει μία πορεία πολλών ετών ως ηθοποιός στο θέατρο και στην τηλεόραση, πρωταγωνιστώντας σε παραστάσεις και σειρές που έχουν αγαπηθεί πολύ από το κοινό. Ηταν επιστήθιος φίλος του Νίκου Φώσκολου και έχει συνεργαστεί με σπουδαία ονόματα του ελληνικού κινηματογράφου. Μιλάει στην «Espresso» για όλους και για όλα και εξομολογείται τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις που δέχτηκε από σκηνοθέτες και παραγωγούς και με συγκίνηση αναφέρεται στην απώλεια του μικρού αδελφού του, που έφυγε πέρυσι από τη ζωή.
- Από τον
Βαγγέλη Καράλη
Πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια και πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την υποκριτική;
Είχα πολύ καλά παιδικά χρόνια, γεμάτα αγάπη, μέχρι την ηλικία των 13 ετών, που οι γονείς μου χώρισαν για ασήμαντη αφορμή. Αυτό με σημάδεψε και έκανα πολλά χρόνια να το ξεπεράσω. Ευτυχώς, είχα την αγάπη της γιαγιάς μου, της μητέρας μου και πολλών οικογενειακών φίλων και συγγενών. Η απόφασή μου αρχικά ήταν να γίνω χημικός και αργότερα γιατρός παθολόγος και ερευνητής της επιστήμης, με τη σκέψη να εξετάζω τους φτωχούς, να μην παίρνω χρήματα. Η υποκριτική ήρθε τυχαία από μια εκδήλωση στο δημοτικό που έκανα τον Κίτσο Τζαβέλα τον ήρωα του ’21 και αργότερα στη σχολή ηλεκτρονικών που σπούδαζα, πριν από τη δραματική σχολή, όπου ανεβάζαμε έργα και συμμετείχα πάντα με πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Εχετε υπάρξει μπασκετμπολίστας, τελικά σας κέρδισε το σανίδι…
Το μπάσκετ ήταν το άθλημα που λάτρευα από μικρός. Το σπίτι μου ήταν κοντά στο γήπεδο του Αμύντα, ομάδα του Υμηττού, με μεγάλη αποδοχή και σπουδαίους παίκτες. Χρ. και Λάκης Ζούπας, Ν. Τσοσκούνογλου, Ρήγας, Γ. Δημαράς κ.ά., που ήταν πρότυπα για εμάς.
Εκτός από την υποκριτική, έχετε σπουδάσει και δημοσιογραφία, συμμετέχοντας μάλιστα τον πρώτο ελεύθερο ραδιοφωνικό σταθμό. Υπήρχαν δυσκολίες;
Δυστυχώς, σταμάτησα το μπάσκετ γρήγορα και άδοξα έπειτα από ατύχημα με μοτοσικλέτα σε ηλικία 19 ετών. Ποτέ δεν υπήρξε το δίλημμα μπάσκετ ή υποκριτική. Το ατύχημα με βοήθησε να διαβάσω περισσότερο και να δω αλλιώς τη ζωή. Η δημοσιογραφία ήρθε στη ζωή μου παράλληλα με την υποκριτική. Είχα την τύχη να έχω θείο τον σπουδαίο εκδότη και πολιτικό Σταύρο Μπίρη. Υπήρξε εκδότης και δημοσιογράφος της εφημερίδας «Νέα Γνώμη» του Πειραιά, σε συνεργασία μαζί του. Αργότερα, όταν ήταν δήμαρχος Αθήνας ο αείμνηστος Μιλτ. Εβερτ, ιδρύει τον πρώτο ελεύθερο ραδιοφωνικό σταθμό 9.84, μαζί με τον φίλο και συνάδελφο Νίκο Απέργη. Ημουν από τους πρώτους συνεργάτες που έκανε βάρδιες για να μην κατεβάσουν την κεραία από τον λόφο του Λυκαβηττού. Στον σταθμό εργάστηκα και σε πολλές εκπομπές και επί χρόνια στη ραδιοφωνική διαφήμιση με τη φωνή μου.
Ποιο ήταν το τηλεοπτικό σας ντεμπούτο και τι θυμόσαστε;
Το τηλεοπτικό μου ντεμπούτο ήταν με τον σπουδαίο Θάνο Λειβαδίτη στο σίριαλ «Βεντέτα», που έγραφε και πρωταγωνιστούσε. Ακολούθησε το σίριαλ η «Αλεπού και ο μπούφος» του Γιώργου Κωνσταντίνου με την Τζοβάνα Φραγκούλη.
Από τις δεκάδες τηλεοπτικές σειρές όπου έχετε συμμετάσχει, ποιες ξεχωρίζετε και γιατί;
Δεν μπορώ πραγματικά να ξεχωρίσω κανένα ρόλο γιατί τους έχω αγαπήσει όλους. Μόνο αναφορικά μπορώ να πω για τον σεξομανή στο «Εκμέκ παγωτό», τον γιατρό στους «Φρουρούς της Αχαΐας», τον νεαρό Εβραίο στη «Γυναίκα της πρώτης σελίδας», τον Στεργιάδη στα «Παιδιά της Νιόβης», τον γιατρό στο «Αν μ’ αγαπάς», τον γιατρό, επίσης, στην «Απαγορευμένη αγάπη», τον εισαγγελέα στο «Μπρούσκο», τον προεστό στα «Ματωμένα χώματα», τον γιατρό Μαυράκη στο «Κόκκινο ποτάμι», τον ταξίαρχο Σκαφά στις «Αγριες μέλισσες», τον στρατηγό Ιγνάτιο στους «Πανθέους». Τον ρόλο του Χάρη Βεργωτή στη «Λάμψη» και τους διάφορους ρόλους στο «Καλημέρα ζωή».
Σταθμοί στην καριέρα σας αποτελούν οι σειρές που παίξατε «Καλημέρα, ζωή» και «Λάμψη», έχοντας μάλιστα φιλία με τον Νίκο Φώσκολο. Τι θυμόσαστε από αυτόν;
Ο Φώσκολος ήταν ένας άνθρωπος παθιασμένος, με φαντασία και γνώση, λάτρης του αμερικανικού σινεμά, αγαπούσε με πάθος τους ρόλους που έπλαθε, αλλά και τους ηθοποιούς που δούλευαν μαζί του. Με πίστευε πολύ και μου έδινε δύσκολους ρόλους κι έλεγε παντού τα καλύτερα για μένα, παρότι ήταν αυστηρός. Κάναμε οικογενειακή παρέα. Εξάλλου μέναμε και οι δύο πολύ κοντά στην Ηλιούπολη. Αλλωστε, υπήρξε μια ιδιαίτερη φιλία και εκτίμηση με τη γυναίκα του, την Τόνια, και τα παιδιά του -την Ντέλα, τον Σπύρο-, αλλά και τον γαμπρό του, που ήταν σκηνοθέτης, τον Λίνο Χριστοδούλου. «Εφυγε» προτού προλάβει να κάνει ταινία τη ζωή του «Κοσμά του Αιτωλού».
Από τους ηθοποιούς που έχετε συνεργαστεί, ποιους ξεχωρίζετε και γιατί;
Ηθοποιούς που ξεχώρισα, καταρχάς, τον Θύμιο Καρακατσάνη, τον δάσκαλο, που επί 15 χρόνια συνεργαζόμασταν στενά. Τον δάσκαλο και σκηνοθέτη Γιάννη Μόρτζο, τον μεγάλο δάσκαλο, σκηνοθέτη και ηθοποιό Γιώργο Κωνσταντίνου, όπως και τους σπουδαίους Ντίνο Ηλιόπουλο, Τζένη Καρέζη, Κώστα Καζάκο, Νίκο Γαλανό, Κάτια Δανδουλάκη, από τη νεότερη γενιά τον Γρηγόρη Βαλτινό, Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Μπέσσυ Μάλφα, Στέλιο Μάινα, Μαριάννα Τουμασάτου, Τάνια Τρύπη, Αιμίλιο Χειλάκη, Ανδρέα Γεωργίου, Κούλλη Νικολάου, με τους οποίους έχω συνεργαστεί.
Εκτός από θετικές αναμνήσεις, έχετε αντιμετωπίσει άσχημες συμπεριφορές στη δουλειά σας;
Στη δουλειά, όχι, από συναδέλφους ηθοποιούς ποτέ. Ομως από κάποιους περιστασιακούς παραγωγούς και γνωστούς ομόφυλους σκηνοθέτες της εποχής, τότε που ήμουν νέος, είχα αρκετές παρενοχλήσεις. Ομως ποιος τολμούσε να τους καταγγείλει και ποιοι θα πίστευαν που αλλάζουν πολλές φορές τη ρότα της καριέρας μας.
Πέρυσι με λύπη πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του μικρότερου αδελφού σας, Στάθη, σε ηλικία μόλις 47 ετών. Πώς βιώνετε την απώλειά του;
Μεγάλη η απώλεια του αδελφού μου, του Στάθη, που τόσο νέος άφησε την οικογένειά του με τέσσερα παιδιά. Ευτυχώς, η μητέρα τους, η Φαίη, στέκεται βράχος με δύναμη και κουράγιο, προσπαθώντας να μη βιώνουν τη μεγάλη απώλεια. Ομως φέτος, σε πολύ σύντομο διάστημα, έχασα δύο φίλους και συνεργάτες ζωής. Τον σπουδαίο παραγωγό Γιώργο Καραγιάννη και τον σημαντικό σκηνοθέτη Τάκη Βουγιουκλάκη. Μαζί τους από το ξεκίνημά μου, με βοήθησαν και με ξεχώρισαν. Τους όφειλα πραγματικά πολλά.
Κλείνοντας, να πάμε σε κάτι ευχάριστο και στην παράσταση που πρωταγωνιστείτε, «Εγκλημα στον κήπο», κάνοντας περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Είναι η δεύτερη συνεχή χρονιά που συνεργάζομαι με φίλους και συναδέλφους από πολύ παλιά. Τον Πέτρο Ξεκούκη και τον Γιώργο Ματαράγκα. Παρουσιάζουμε μια ανατρεπτική αμερικανική κωμωδία, με τίτλο «Εγκλημα στον κήπο». Μαζί μας είναι ακόμα η Ασπασία Κοκόση, η Μέλανι και ο Χρήστος Ιντζέογλου. Σε σκηνοθεσία Γιώργου Ματαράγκα, κοστούμια του οίκου Τρανούλη και σχεδιάστρια την Αθηνά Τρανούλη. Περιοδεύουμε στους δήμους όλης της Ελλάδας. Ολοι οι συντελεστές πιστεύουμε ότι μετά την περσινή επιτυχία του έργου «Ψύλλοι στα αυτιά» του Φεϊντό θα έχουμε και πάλι μεγάλη επιτυχία. Εύχομαι σε όλο τον κόσμο υγεία και καλό πολιτιστικό καλοκαίρι!