«Άδειασε το σπίτι μας, άδειασε η ζωή μου». Με αυτές τις πέντε λέξεις η Λουκίλα Καρρέρ, η γυναίκα-σύμβολο στο πλευρό του Μίμη Πλέσσα, σκιαγραφεί τη ζωή της από δω και στο εξής, χωρίς τον μεγάλο μουσικοσυνθέτη. Ενα γραπτό μήνυμα συμπαράστασης για τον χαμό του πολυαγαπημένου της συντρόφου ήταν αρκετό για να αντιληφθούμε τον μεγάλο της πόνο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως όλοι όσοι μιλούσαμε για τον Μίμη Πλέσσα στο μυαλό μας είχαμε παράλληλα και τη Λουκίλα.
Για όλους εμάς ο θάνατος του μέγιστου μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα το Σάββατο το ξημέρωμα, πέντε μέρες πριν κλείσει έναν αιώνα ζωής, ίσως περικλείεται σε μια φράση: «Εφυγε πλήρης ημερών». Ωστόσο για τη γυναίκα που τον αγάπησε όσο και τη ζωή της ο πόνος της απώλειας είναι δυσβάσταχτος. Η ημερομηνία 5 Οκτωβρίου σίγουρα θα χαραχτεί στο ημερολόγιο της Ελλάδας εις το διηνεκές, γιατί έφυγε μια πολύ μεγάλη προσωπικότητα, που δύσκολα μπορεί να ξαναβρεθεί σε αυτή τη χώρα.
Με ένα «αχ» και χωρίς να έχει φάει απολύτως τίποτα ή να πιει έστω μια γουλιά νερό για τρεις ολόκληρες μέρες, ο Πλέσσας έσβησε στην αγκαλιά της αγαπημένης του συντρόφου. Της γυναίκας που πάνω από τριάντα χρόνια τον προστάτευε και έγινε βράχος στο πλευρό του.
To μεγάλο «ευχαριστώ»
«Τον ευχαριστώ για όσα ζήσαμε. Είχε σταματήσει να τρώει και να πίνει τις τελευταίες τρεις μέρες. “Πιες λίγο νερό”, του λέω, “να ξαναγυρίσουμε στη ζωή μας”. Του είπα πόσο ωραία χρόνια πέρασα, ευχαριστώ για όλα, για το παιδί μας, για όλα» ήταν τα λόγια της για τις τελευταίες στιγμές του. «Ακουσε αυτό που ήθελε και κάνει ένα “αααχ” και κατέρρευσε. Ηταν ευλογημένο το τέλος, λες και το ήξερα και του έκανα αυτή την ερωτική εξομολόγηση» είπε η Λουκίλα στην εκπομπή «Ακόμη δεν είδες τίποτα», μη μπορώντας να συνειδητοποιήσει την απώλεια που θα σημαδέψει το υπόλοιπο της ζωής της. Και μπορεί ο Μίμης Πλέσσας να είχε κάνει τρεις γάμους, όμως εκείνη ήταν το λιμάνι της καρδιάς του.
Ο πρώτος του γάμος ήταν με την Κλειώ Μουζίνα, ενώ ήταν ακόμα φαντάρος, ο δεύτερος με την Τζέλλα Πλέσσα, με την οποία απέκτησε έναν γιο, τον μουσικοσυνθέτη Αντώνη Πλέσσα, και ο τρίτος με τη δημοσιογράφο Λουκίλα Καρρέρ, με την οποία απέκτησε μία κόρη, την Ελεάνα. Ο Μίμης Πλέσσας είναι ίσως ο πιο λαοπρόβλητος συνθέτης όλων των εποχών, καθώς με τα τραγούδια του στο θέατρο, στον κινηματογράφο, στις μουσικές σκηνές και στα νυχτερινά κέντρα της Ελλάδας μεγάλωσε γενιές και γενιές.
Ποιος δεν έκλαψε με τις επιτυχίες «Το άγαλμα», «Του αγοριού απέναντι» «Οι θαλασσιές οι χάντρες», «Θα πιω απόψε το φεγγάρι», «Ξημερώνει Κυριακή», «Ανοιξε πέτρα» και εκατοντάδες άλλες, που πάνω τους στηρίχθηκαν τόσες καριέρες μεγάλων τραγουδιστών, από τον Γιάννη Πουλόπουλο και τη Μαρινέλλα, μέχρι τον Δάκη και την Μπέσσυ Αργυράκη. Δεν υπάρχει ούτε ένας τραγουδιστής των δεκαετιών του ’60 και του ’70 που να μην είπε τραγούδι του Μίμη Πλέσσα και να μην άφησε ανεξίτηλο το όνομά του μέσα στον χρόνο πατώντας πάνω στα τραγούδια του. Για τον Μίμη και τη Λουκίλα ήταν μια ζωή γεμάτη χαρές, ευτυχία και κυρίως όνειρα, που τα περισσότερα έγιναν πραγματικότητα. Αλλωστε ο μεγάλος συνθέτης μέχρι και την τελευταία στιγμή της ζωής του έγραφε και έπαιζε στο πιάνο, καταρρίπτοντας όλα τα ρεκόρ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στις 20 Σεπτεμβρίου η Λουκίλα Καρρέρ είχε παραχωρήσει μια συγκλονιστική συνέντευξη στην εκπομπή του Κώστα Τσουρού και μέσα σε αυτή μιλούσε από καρδιάς για τη γνωριμία της με τον τεράστιο Μίμη Πλέσσα: «“Ολα δικά σου, μάτια μου, και ο πόνος σου δικός μου” λέει ο Λευτέρης Παπαδόπουλος και αυτό το τραγούδι εκφράζει την κοινή μας πορεία. Θα σταθώ στη γνωριμία μας, που δεν υπήρχε το ερωτικό στοιχείο, τουλάχιστον από πλευράς μου. Τον γνώρισα και θαύμαζα το έργο του, και μετά τα χρόνια της καταξίωσης, της δικαίωσης του Μίμη, γιατί εγώ τον έζησα από τη στιγμή που δεν είχε καταλάβει ο ίδιος τι έχει προσφέρει στον κόσμο. Τον έζησα από τη στιγμή της αμφισβήτησης της δικής του, γιατί έτσι του είχαν πει, “εσύ έχεις τελειώσει, τέλειωσε ο κινηματογράφος, στη δισκογραφία δεν έχεις συμβόλαιο”. Τον πολέμησαν πάρα πολύ, άνθρωπος από τον καλλιτεχνικό χώρο τού έχει βάλει απίστευτες τρικλοποδιές. Ταξιδέψαμε πολύ στο εξωτερικό τα πρώτα χρόνια και με την κουμπάρα μας, την Ειρήνη Παπά. Με επηρέασε πάρα πολύ στη ζωή μου η Ειρήνη. Με τον Μίμη δεν παντρευόμασταν για να μη δημιουργηθεί σκάνδαλο. Ποτέ δεν κατάλαβα τη διαφορά ηλικίας, ήταν ένας δραστήριος άνθρωπος. Είναι κομμάτι της ζωής μου, θέλω στα δύσκολα να είμαι δίπλα του».
Οι μεγάλες συνεργασίες
Κατά τη διάρκεια της τεράστιας καριέρας του ο Μίμης Πλέσσας δούλεψε σχεδόν με όλα τα κορυφαία ονόματα του ελληνικού πενταγράμμου και έφτιαξε πολλές καριέρες. Νάνα Μούσχουρη, Τζένη Βάνου, Γιάννης Πουλόπουλος, Τόλης Βοσκόπουλος, Γιάννης Βογιατζής, Ζωή Κουρούκλη, Μαρινέλλα, Ρένα Κουμιώτη, Πόπη Αστεριάδη, Δάκης, Μπέσσυ Αργυράκη και πολλοί ακόμα. Ωστόσο, αν δει κανείς τις τελευταίες συναυλίες του, ένας άνθρωπος ήταν εκείνος που ποτέ δεν του είπε «όχι» και μέχρι τελευταία έπινε νερό στο όνομά του, παρότι δεν ήταν δημιούργημά του. Ηταν ο Τόλης Βοσκόπουλος, που τον ακολούθησε πιστά σε κάποιες επετειακές συναυλίες, ακόμα κι όταν το πνευματικό του παιδί, ο Γιάννης Πουλόπουλος αρνιόταν πεισματικά να εμφανιστεί δίπλα του.
Μάλιστα στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν ο Γιάννης Πουλόπουλος είπε το οριστικό «αντίο» στο κοινό του, ο Μίμης Πλέσσας, που τον λάτρευε, είχε εκφράσει δημοσίως το παράπονό του για εκείνον, καθώς είχε αρνηθεί να εμφανιστεί έστω για τελευταία φορά μαζί του. Ωστόσο ο Μίμης Πλέσσας, ως «πατέρας» προς «γιο», όταν πριν από λίγα χρόνια έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος ερμηνευτής με τη μελωδική φωνή, έκλαψε για εκείνον, καθώς δεν κατόρθωσαν ποτέ οι δυο τους να συναντηθούν για το τελευταίο «αντίο». Αν και ο μέγιστος Μίμης Πλέσσας είχε συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής, στο άκουσμα της είδησης θανάτου του πάγωσε όλη η Ελλάδα. Κανένας καλλιτέχνης δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του για τη μεγάλη αυτή καλλιτεχνική απώλεια για την Ελλάδα. Ακόμα και η Αννα Βίσση με τους 60.000 θαυμαστές της στο κατάμεστο Καλλιμάρμαρο το Σάββατο το βράδυ τραγούδησε «Θα πιω απόψε το φεγγάρι» κάνοντας και τους πιο δυνατούς να λυγίσουν, αποχαιρετώντας έτσι τον μεγάλο μουσικοσυνθέτη!