Σύμφωνα με αυτοβιογραφία μπαλαρίνας, ήταν βίαιος, αγενής και αθυρόστομος
Σύμφωνα με αυτοβιογραφία μπαλαρίνας, ήταν βίαιος, αγενής και αθυρόστομος
ΑΠΟ ΤΗΝ
Πετρίνα Καλαμβοκίδη
Στη σκηνή καθήλωνε το κοινό με τη χάρη και την αρμονία των κινήσεών του. Στα παρασκήνια, όμως, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ μεταλλασσόταν σε έναν βίαιο και γεμάτο εκρήξεις άνθρωπο, ο οποίος μία φορά είχε στείλει στο νοσοκομείο μια μπαλαρίνα με τις κλοτσιές του και είχε απειλήσει μία άλλη με μαχαίρι.
Τα περιστατικά αυτά καταγράφει μέσα από την αυτοβιογραφία της, με τίτλο «For the love of dance», η Μπέριλ Γκρέι, πρίμα μπαλαρίνα των 70s, η οποία συνεργάστηκε με τον Νουρέγιεφ όταν εκείνος ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του English National Ballet.
«Ως υπέροχος καλλιτέχνης και φανταστικός παραγωγός που ήταν, αποτελούσε έμπνευση για τους χορευτές. Απεχθανόμουν όμως την αθυροστομία, την αγένεια και την απρόβλεπτη κυκλοθυμία του» αναφέρει η 90χρονη σήμερα Γκρέι.
Θυμάται χαρακτηριστικά την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», στην οποία ο Νουρέγιεφ επιτέθηκε στην πρίμα μπαλαρίνα Λιλιάνα Μπελφιόρε.
Βρισιές και κλοτσιές
«Την έβρισε και την κλότσησε από πίσω τόσο δυνατά, που αναγκάστηκε να κατέβει από τη σκηνή από τους πόνους. Ο γιατρός που την εξέτασε είπε ότι ο κόκκυγάς της είχε ραγίσει» γράφει η Γκρέι, η οποία στη συνέχεια πήγε να βρει τον Νουρέγιεφ στο καμαρίνι του και να του ζητήσει τον λόγο. Εκείνος της απάντησε ότι ήταν ο καλύτερος εν ζωή χορευτής και αυτό του έδινε το δικαίωμα να κάνει ό,τι ήθελε.
«Χωρίς σκέψη τού είπα τότε ότι υπάρχουν και άλλοι καλοί χορευτές. Τότε εξαγριώθηκε και πήρε απειλητικά ένα μαχαίρι, αλλά τον συγκράτησε η μασέζ του» αναφέρει η Γκρέι, η οποία θυμάται πολλά αντίστοιχα περιστατικά από τη συνεργασία τους.
Ο Νουρέγιεφ ήταν, όπως λέει, πολύ προσβλητικός με τους χορευτές και είχε συχνές εκρήξεις θυμού, πάνω στις οποίες εκτόξευε αντικείμενα στους τοίχους.