Πριν αρχίσει την απολογία του ο Δημήτρης Λιγνάδης επιχείρησε να περάσει στην αντεπίθεση μέσω του πολυσέλιδου απολογητικού υπομνήματος που υπέβαλε στη 19η τακτική ανακρίτρια, με το οποίο εξαπολύει πυρά με πολλούς αποδέκτες. Σε αυτό χαρακτηρίζει «κατασκευασμένη» την κατηγορία σε βάρος του, αποκαλεί «αδίστακτους» και «ανήθικους» τους καταγγέλλοντες και υποστηρίζει ότι ο στόχος ήταν η «ηθική μου εξόντωση».
Ο κατηγορούμενος για βιασμούς κατά συρροή αρχίζει να εκθέτει τους υπερασπιστικούς ισχυρισμούς του με τη δήλωση «είμαι αθώος» και συνεχίζει υποστηρίζοντας ότι «ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό – σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα, ουδέποτε ήρθα σε ερωτική – σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεσή του, ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτε είχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία».
Στη συνέχεια ο πρώην ισχυρός άνδρας του Εθνικού Θεάτρου επιτίθεται στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, το οποίο θεωρεί ότι βρίσκεται πίσω από την κατασκευασμένη -κατά τον ισχυρισμού του- κατηγορία.
«Η υπόθεση αυτή είναι κατασκευασμένη από δικηγόρους που είναι νομικοί σύμβουλοι του διοικητικού συμβουλίου του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και ως υποδομή έχει την ευθεία αντιπαράθεσή μου εδώ και χρόνια με τα πρόσωπα που συγκροτούν το διοικητικό συμβούλιο για τον τρόπο που διαχειρίζονται τα χρήματα που έρχονται στην κατοχή τους και εξαιτίας αυτής της αντιπαράθεσης υπάρχει χρόνια εχθρότητα μεταξύ εμού και αυτών και ιδίως με τον πρόεδρο αυτής και μέτριο ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα, ο οποίος συμπτωματικά και όχι αξιοκρατικά βρίσκεται σε αυτή τη θέση» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Πίσω από τη φερόμενη «δολοπλοκία» ο Δημήτρης Λιγνάδης θεωρεί ότι κρύβεται ένας και μόνο στόχος, η «καταστροφή» του και όλα αυτά επειδή δεν τους έπαιρνε στα έργα που ανέβαζε… Στο υπόμνημά του προς την ανακρίτρια υποστηρίζει:
«Τα πρόσωπα αυτά με φθονούν από τότε που ξεκίνησα την καριέρα μου, η δε εχθρότητα και ο φθόνος τους υπήρχαν όλα αυτά τα χρόνια που πρωταγωνιστώ ως ηθοποιός ή σκηνοθετώ κορυφαίες παραστάσεις στο Εθνικό Θέατρο, στο θέατρο Επιδαύρου και αλλού, γιατί ουδέποτε επέλεξα τους περισσότερους εξ αυτών για να συμμετάσχουν στις παραστάσεις τις οποίες σκηνοθετούσα και κορυφώθηκε την ημέρα που, εξαιτίας της εξαίρετης διαδρομής μου ως ηθοποιού αρχικά και ως σκηνοθέτη μετά, με διακομματική επιλογή επελέγην ως καλλιτεχνικός διευθυντής του κορυφαίου και θεσμικού θεάτρου της χώρας».
Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος επιχειρεί να συνδέσει τη δική του υπόθεση με την καταγγελία της ολυμπιονίκη Σοφίας Μπεκατώρου. Ούτε λίγο ούτε πολύ ισχυρίζεται ότι είναι και ο ίδιος θύμα, όπως «θύμα» υπήρξε και ο ισχυρός άνδρας της Ομοσπονδίας Ιστιοπλοΐας, τον οποίο κατήγγειλε η Σοφία Μπεκατώρου ως βιαστή της!
«Σκοπός τους αρχικά ήταν η ηθική εξόντωσή μου διά του χαρακτηρισμού μου ως παιδόφιλου και βιαστή και όχι ο εγκλεισμός μου στη φυλακή (όπως είχε συμβεί και με την καταγγελία της Μπεκατώρου κατά του αντιπροέδρου της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, αφού η μεν καταγγελία αρχειοθετήθηκε λόγω παραγραφής, ο δε καταγγελθείς καταστράφηκε εξαιτίας της καταγγελίας)…» αναφέρει.
Ο Δημήτρης Λιγνάδης υποστηρίζει ότι «άλλαξε το σχέδιό τους και με την προσδοκία ότι από αυτή την υπόθεση θα μπορούσαν να έχουν και οικονομικό κέρδος λόγω του κλίματος που είχαν πετύχει να δημιουργηθεί για το πρόσωπό μου, βρήκαν δύο αδίστακτους και ανήθικους ανθρώπους και έφτιαξαν δύο ιστορίες… χωρίς καν να φροντίσουν να ελέγξουν τα προγράμματα των παραστάσεων και να έχουν μία στοιχειώδη αξιοπιστία».
Στη συνέχεια επιχειρεί να αποδομήσει όσα έχουν εξιστορήσει στις Αρχές τα δύο πρόσωπα που τον μήνυσαν. Για τον δεύτερο μηνυτή, τον Αιγύπτιο Αλί, ο οποίος είναι σήμερα 25 χρόνων και έχει καταγγείλει τον βιασμό του από τον ηθοποιό στην ηλικία των 14 ετών, ο κατηγορούμενος αναφέρει:
«Γνώρισα τον μηνυτή Ali E. όταν εκείνος με αναζήτησε στο facebook, προκειμένου να τον βοηθήσω καλλιτεχνικά, αφού έμαθε για τη γνωριμία μου με τον εξάδελφό του, τον οποίο γνωρίζω από το γήπεδο πέντε επί πέντε που βρίσκεται κοντά στον Σταθμό Λαρίσης, όπου πηγαίνουμε και παίζουμε ποδόσφαιρο».
Ο σκηνοθέτης αμφισβητεί όσα έχει καταγγείλει ο νεαρός, υποστηρίζοντας ότι την περίοδο που έχει καταγγείλει ότι τον βίασε στο σπίτι του, κατά το χρονικό διάστημα από 3 ως 9 Αυγούστου 2010, εκείνος βρισκόταν μαζί με τον σκηνοθέτη Ι.Π. στην Αίγυπτο, πραγματοποιώντας και κρουαζιέρα στον Νείλο. Όταν επέστρεψε στην Ελλάδα «λόγω της θεατρικής παράστασης “Πλούτος” του Αριστοφάνη, η οποία θα ανέβαινε στην Επίδαυρο στις 13 και 14 Αυγούστου 2010 και θα συνεχίζαμε περιοδεία στην επαρχία και συγκεκριμένα στην Πάτρα και τη Νεμέα μέχρι και τις 18 Αυγούστου, όπως και έγινε και τούτο άλλωστε αποδεικνύεται από το προσκομιζόμενο πρόγραμμα περιοδείας της ως άνω παράστασης, αφιέρωνα όλο μου τον χρόνο σε πρόβες στην Επίδαυρο, καθώς οι αυξημένες ανάγκες του πρωταγωνιστικού μου ρόλου ως Πλούτου το επέβαλλαν» τονίζει και προσθέτει: «Ο μηνυτής, αναφερόμενος στον υποτιθέμενο βιασμό του από εμένα τον Αύγουστο του 2010, ισχυρίζεται ότι αυτός δήθεν έλαβε χώρα κατά την επιστροφή του αρχές Αυγούστου στην Ελλάδα από την Αίγυπτο, όπου είχε πάει με τους γονείς του τον Ιούνιο του 2010 για θερινές διακοπές, τις οποίες, σύμφωνα με εκείνον, διέκοψε για να επιστρέψει μόνος του στην Ελλάδα, προκειμένου να προετοιμαστεί για τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου».
Σε ό,τι αφορά τους ισχυρισμούς του Αλί ότι, όταν τον μετέφερε στο σπίτι του, ασέλγησε σε βάρος του, επισημαίνει: «Ο μηνυτής συνεχίζοντας τα ψεύδη αναφέρει ότι, αφού τον μετέφερα σπίτι του, δήθεν άρχισα να τον χαϊδεύω στα γεννητικά του όργανα και ενώ τον χάιδευα, ξεκούμπωσα το παντελόνι μου και άρχισα να αυνανίζομαι, προκαλώντας του μούδιασμα, ντροπή και δυσαρέσκεια και αυτός έτρεξε στο μπάνιο. Εάν όντως είχε συμβεί κάτι τέτοιο… τότε αυτός δεν θα ερχόταν στο σπίτι μου και μάλιστα μετά από μια δυο μέρες από το περιστατικό όπως ο ίδιος αναφέρει, το οποίο μάλιστα του προκάλεσε τόσο δυσάρεστα συναισθήματα».
Ο Δημήτρης Λιγνάδης απαντά στις ανατριχιαστικές περιγραφές του νεαρού, ο οποίος έχει πει ότι κακοποιήθηκε σεξουαλικά με θέα την Ακρόπολη και το βλέμμα του είχε καρφωθεί στον γάτο του ηθοποιού:
«Τα στοιχεία ναι μεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς πράγματι το σπίτι μου έχει θέα στην Ακρόπολη και πράγματι έχω μία γάτα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν αποδεικνύουν ότι οι ως άνω έχουν έρθει στο σπίτι μου, διότι φωτογραφίες τόσο του σπιτιού μου με τη συγκεκριμένη θέα όσο και της γάτας μου έχουν αναρτηθεί στο site spirishoot ήδη από το 2015 και έτσι ο καθένας θα μπορούσε να τα γνωρίζει χωρίς να έρθει ποτέ στο σπίτι μου».
Στη συνέχεια απαντά στην καταγγελία του Seifeldin Salem ισχυριζόμενος ότι τον γνώρισε μέσω τρίτου προσώπου στα Goody’s και όχι σε γκέι μπαρ όπως ισχυρίζεται, αφού, όπως λέει, «εγώ δεν συχνάζω σε τέτοια μέρη και πιθανολογώ ότι ούτε εκείνος ως ανήλικος θα σύχναζε». Παραδέχεται, όμως, ότι τον είχε φιλοξενήσει το 2016, επισημαίνοντας ότι τότε ήταν ενήλικος και ισχυρίζεται ότι έκτοτε δεν τον ξαναείδε, αρνούμενος ότι είχαν σεξουαλικές σχέσεις. Ο Δημήτρης Λιγνάδης επισημαίνει μια σειρά από «αντιφάσεις», τις οποίες ισχυρίζεται ότι έχει εντοπίσει στην καταγγελία:
«Στην πρώτη του κατάθεση δεν αναφέρει οτιδήποτε περί απειλών εκ μέρους μου προς αυτόν να μη με καταγγείλει και απλώς εκφράζει το παράπονό του ότι δεν τον βοήθησα να συμμετάσχει στην παράσταση “Μπίλι Ελιοτ” που αποτελούσε μεταφορά της αγαπημένης του ταινίας. Πλην όμως, ακόμη κι αυτή η δήλωση είναι ψευδής. Διότι το 2015 που σκηνοθέτησα το μιούζικαλ “Μπίλι Ελιοτ” ο καταγγέλλων ήταν 17 προς 18 ετών, ενώ η ακρόαση απευθυνόταν σε παιδιά μικρότερης ηλικίας, 10 ως 14 ετών, αφού αυτό απαιτούσε η υπόθεση του έργου και γνώριζε ότι δεν μπορούσε να συμμετάσχει λόγω ηλικίας».
Ο κατηγορούμενος αντικρούει τον ισχυρισμό του βιασμού υποστηρίζοντας ότι «δεν υπήρχε καμία παράσταση στην Επίδαυρο» στις 9 Αυγούστου του 2015 την οποία επικαλείται ο καταγγέλλων για το ταξίδι τους, στο οποίο φέρεται ότι τους συνόδευε κι ένας φίλος του.
«Αν είχαμε πάει μαζί στην Επίδαυρο, δεν θα είχε κάνει τέτοιο λάθος να πει ότι είδαμε μια ανύπαρκτη παράστασή μου» αναφέρει.
Ακόμη, ο Δημήτρης Λιγνάδης επισημαίνει τις διαφορές ανάμεσα στις τρεις καταθέσεις του καταγγέλλοντος και σχολιάζει:
«Κορυφαία όμως απόδειξη του ψεύδους όλων των καταθέσεών του αποτελεί το γεγονός ότι, όπως αποδεικνύεται από τις καταθέσεις των μαρτύρων που έχω προτείνει και φωτογραφίες εκείνων των ημερών που προσκομίζω, από την 1 Αυγούστου 2015 μέχρι τέλη Αυγούστου 2015 βρισκόμουν συνεχώς στην Ιθάκη για διακοπές μαζί με τον αδελφό μου και την κόρη του, φιλοξενούμενοι από την προσωπική μου φίλη, συνάδελφο και πρώην υπουργό Πολιτισμού Ελένη Κούρκουλα με τον πρώην σύζυγό της Διονύσιο Παναγιωτάκη».
Επίσης, όπως αναφέρει ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο εν λόγω «ισχυρίστηκε ότι την 9/8/2015 τον βίασα με τον εξής τρόπο: Αυτός ήταν μπρούμυτα, εγώ ακινητοποίησα τα πόδια του με τα χέρια μου, τον έγλειψα στον πρωκτό και παράλληλα αυνανιζόμουν πολύ βίαια για 6-7 λεπτά. Για να συμβεί κάτι τέτοιο όμως θα έπρεπε να διαθέτω τρία χέρια, δηλαδή δύο για να πιάνω τα πόδια του και ένα τρίτο για τον αυνανισμό…»
Αναφερόμενος στη μαρτυρία του Βασίλη Κ., ο οποίος ήταν ο πρώτος που μίλησε δημόσια για τη σεξουαλική του κακοποίηση από το Δημήτρη Λιγνάδη, ο κατηγορούμενος υποστηρίζει:
«Ουδέποτε είχαμε ερωτική – σεξουαλική σχέση. Η κατάθεσή του είναι όλη μια μυθοπλασία και την αρνούμαι ως ψεύδη και κατασκευασμένη. Δεν έχω διδάξει ποτέ στη Σχολή Μωραΐτη, ούτε είχα οποιαδήποτε επαγγελματική συνεργασία με την ως άνω σχολή, ως ψευδώς ισχυρίζεται, ούτε είχα κατά την περίοδο που αναφέρει μηχανή μεγάλου κυβισμού».
Επιχειρώντας να αποδομήσει το σύνολο της δικογραφίας, ο Δημήτρης Λιγνάδης εξαπολύει πυρά και εναντίον της 40χρονης Γεωργίας Κ.
«Πρόκειται για μια κοπέλα που είχε εμμονή με το πρόσωπό μου και ήθελε με κάθε τρόπο να κάνουμε σχέση, ακόμη και να παντρευτούμε και για τον λόγο αυτό με παρακολουθούσε συνεχώς στο σπίτι, στην εργασία μου, στο θέατρο και στις διακοπές μου επί 20 χρόνια μέχρι και πρόσφατα. Η εμμονή της είχε φτάσει σε σημείο παράνοιας, αφού συνέγραψε και ένα σύντομο θεατρικό έργο επηρεασμένο από τις φαντασιώσεις της, αλλά με την ουσιώδη διαφορά ότι στο έργο η πρωταγωνίστρια είναι μαθήτρια 16 ετών και ο καθηγητής της 40 ετών, ενώ στην πραγματικότητα η ίδια ήταν ενήλικη φοιτήτρια και εγώ δεν ήμουν καθηγητής της. Έχω παρακαλέσει και την ίδια αλλά και τον πατέρα της επανειλημμένα να σταματήσει και να με αφήσει ήσυχο, αλλά εκείνη έφτασε στο σημείο να τηλεφωνήσει σε μένα και στους συγγενείς μου, λέγοντας ότι την έχω αφήσει έγκυο».
Το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών της Αθήνας απέρριψε τις ενστάσεις ακυρότητας της προδικασίας και του εντάλματος σύλληψης που προέβαλε ο Δημήτρης Λιγνάδης. Η διαδικασία κράτησε αρκετές ώρες και περιελάμβανε, σύμφωνα με τον δικηγόρο του κατηγορουμένου Αλέξη Κούγια, διεξοδική έρευνα των στοιχείων από τους δικαστές. Η αρνητική απάντηση του δικαστικού συμβουλίου διατυπώθηκε λίγα λεπτά πριν από τις 5 το απόγευμα της Πέμπτης, ανοίγοντας τον δρόμο για την έναρξη της απολογίας του κατηγορουμένου, η οποία τελικά άρχισε με μιάμιση ώρα καθυστέρηση. Έξω από το ανακριτικό γραφείο βρέθηκε μια σειρά από μάρτυρες τους οποίους πρότεινε η υπεράσπιση του Δημήτρη Λιγνάδη, προκειμένου να επιβεβαιώσουν τα άλλοθι που επικαλείται ο ηθοποιός στην απολογία του. Ανάμεσα στους προταθέντες μάρτυρες ήταν ο αδελφός του, η Ελένη Κούρκουλα, ο πρώην σύζυγός της Διονύσης Παναγιωτάκης και άλλοι.
Θρίλερ μέχρι αργά χθες τη νύχτα για προφυλάκιση ή μη!
Σε θρίλερ εξελισσόταν μέχρι αργά χθες το βράδυ η απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα για την ποινική μεταχείριση του Δημήτρη Λιγνάδη.
Μετά την απολογία του και την εξέταση των μαρτύρων αναμενόταν από τους δικαστικούς λειτουργούς να ανακοινώσουν την προφυλάκισή του ή μη μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης.