Ήταν ο «άρχοντας» του ελληνικού τραγουδιού. Ένας θρύλος του πενταγράμμου και της «χρυσής» εποχής του ελληνικού σινεμά.
Ο Τόλης Βοσκόπουλος «έφυγε» χθες, στα 81 του χρόνια, λίγες ημέρες πριν από τα γενέθλιά του, στις 26 Ιουλίου, μπαίνοντας έτσι κι αυτός στο πάνθεον των μεγάλων αστέρων που «έφυγαν» καλοκαίρι, από την Αλίκη και την Τζένη μέχρι τη Ρένα και τη Ζωίτσα, τη δική του «ξανθή αγαπημένη Παναγιά».
Διαβάστε επίσης: Όταν ο Τόλης Βοσκόπουλος ήταν παντρεμένος με τη Παπαδημητρίου και έδινε συνέντευξη αγκαλιά με τη μικρή Χαρά
Ο αγαπημένος ερμηνευτής, ο οποίος έλαμψε στο καλλιτεχνικό προσκήνιο για περισσότερο από έξι δεκαετίες, αισθάνθηκε την προηγούμενη Παρασκευή αδυναμία και αναπνευστική δυσχέρεια. Δεδομένου ότι ταλαιπωρείται εδώ και χρόνια από αναπνευστικά προβλήματα, έφυγε από το σπίτι φορώντας το κοστούμι του και πήγε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάστασή του οι γιατροί που τον παρακολουθούν.
Διαβάστε επίσης: Ηλίας Ψινάκης: Αποκάλυψε τι του είχε πει ο Βοσκόπουλος ότι ήθελε στην κηδεία του
Εκεί του έγινε εισαγωγή για να κάνει εξετάσεις, ενώ του παρασχέθηκε και η απαραίτητη αναπνευστική υποστήριξη. Σύμφωνα με πληροφορίες, τίποτα δεν προμήνυε τότε το ξαφνικό τέλος. Απεναντίας, οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει θέλουν τους γιατρούς να είχαν ενημερώσει τη σύζυγό του Αντζελα Γκερέκου και την κόρη του Μαρία ότι χθες, που θα ήταν έτοιμα τα αποτελέσματα των εξετάσεων, ο αγαπημένος καλλιτέχνης θα μπορούσε να επιστρέψει στο σπίτι του. Δυστυχώς, η μοίρα είχε άλλα σχέδια… Η καρδιά του τον πρόδωσε και ο Τόλης άφησε την τελευταία του πνοή έχοντας κοντά του τις δυο γυναίκες της ζωής του, οι οποίες είναι συντετριμμένες και απαρηγόρητες. «Σ’ αγαπώ πολύ» έγραψε χθες το μεσημέρι η Μαρία Βοσκοπούλου κάτω από μια κοινή τρυφερή φωτογραφία τους, που ανέβασε στον λογαριασμό της στο Instagram. «Σας ευχαριστώ» έγραψε με τη σειρά της, πολύ λιτά, στη σελίδα της στο facebook η Αντζελα Γκερέκου, απαντώντας έτσι στα πολλά μηνύματα στήριξης που δέχτηκε.
Διαβάστε επίσης: Τόλης Βοσκόπουλος: Τα μηνύματα της Άντζελας Γκερέκου και της κόρης τους μετά τον χαμό του
Η είδηση για την απώλεια του Τόλη Βοσκόπουλου προκάλεσε πανελλήνια συγκίνηση, αφού ήταν ένας τραγουδιστής που λατρεύτηκε από το κοινό και οι επιτυχίες του, όπως τα «Δυο καρδιές», «Το φεγγάρι πάνωθέ μου», «Μα, εγώ αγαπώ μία», «Μ’ ανάστησες, καρδιά μου», «Οι άντρες δε μιλούν πολύ», «Αδέλφια μου, αλήτες, πουλιά», «Ανεπανάληπτος», «Πριν χαθεί το όνειρό μας», έχουν τραγουδηθεί από τους περισσότερους Έλληνες. Τα τελευταία χρόνια, ο καλλιτέχνης είχε ταλαιπωρηθεί αρκετά με προβλήματα υγείας, μπαίνοντας συχνά σε νοσοκομεία. Πάντοτε όμως έβγαινε όρθιος, στέλνοντας αισιόδοξα μηνύματα στους θαυμαστές του. Ο ίδιος αποζητούσε την επαφή με το κοινό μέχρι το τέλος. Μάλιστα, πριν από την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας, τον Φεβρουάριο του 2020, εμφανιζόταν στο νυχτερινό κέντρο Baraonda, καθηλώνοντας κάθε φορά με την ερμηνεία του. Τον περασμένο Μάιο, ο Τόλης είχε αισθανθεί δύσπνοια και, παρότι ήταν επί μήνες κλεισμένος στο σπίτι του λόγω κορονοϊού, πήγε κι έκανε μοριακό τεστ, το οποίο βγήκε αρνητικό. Τότε, είχε μείνει για λίγες ημέρες στο νοσοκομείο κάνοντας όλες τις απαραίτητες εξετάσεις και στη συνέχεια είχε πάρει εξιτήριο. Οι δικοί του άνθρωποι πίστευαν ότι κάτι αντίστοιχο θα συνέβαινε και τούτη τη φορά. Δεν συνέβη όμως, με το… λάδι στο καντήλι του να σώνεται και το κερί να σβήνει…
Διαβάστε επίσης: Η σόουμπιζ αποχαιρετά τον Τόλη Βοσκόπουλο
Η κηδεία του Τόλη Βοσκόπουλου θα γίνει αύριο, Τετάρτη, στις 3 το μεσημέρι, από το Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Δεδομένου ότι, λόγω της πανδημίας, δεν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθεί λαϊκό προσκύνημα, από τις 12 μέχρι τις 3, που θα ψαλεί η νεκρώσιμη ακολουθία, η σορός του θα βρίσκεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του νεκροταφείου, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να του πουν το τελευταίο «αντίο» οι άνθρωποι του στενού του κύκλου.
Διαβάστε επίσης: Το συγκινητικό αντίο στον Τόλη Βοσκόπουλο – «Έφυγες άρχοντα του τραγουδιού και χάθηκε το όνειρό μας»
Άντζελα και Μαρία
«Τι μάτια είναι αυτά, κοπελάρα μου!» σχολίασε ο Τόλης Βοσκόπουλος την πρώτη φορά που είδε μπροστά του την Αντζελα Γκερέκου. Ηταν στα μέσα του 1995, στο κέντρο On The Rocks στη Βάρκιζα, όπου ο 55χρόνος τότε τροβαδούρος του έρωτα παρουσίαζε ένα επιτυχημένο πρόγραμμα και η 36χρονη τότε ηθοποιός τον επισκέφθηκε στο καμαρίνι του μαζί με τον Γιώργο Βαρδινογιάννη. Ο έρωτάς τους υπήρξε κεραυνοβόλος, η σχέση τους ξεκίνησε αμέσως και περίπου έναν χρόνο μετά, στις 2 Αυγούστου 1996, το ζευγάρι επισημοποίησε το ειδύλλιό του.
Ο γάμος τους, που ήταν πολιτικός, αφού ο τραγουδιστής είχε κάνει ήδη τρεις θρησκευτικούς μέχρι τότε, ανακοινώθηκε σε κοινή συνέντευξη του ζευγαριού σε τηλεοπτική εκπομπή του Τέρενς Κουίκ. «Ο έρωτας δεν αναλύεται. Οταν μιλάς για τον άνθρωπο με τον οποίο είσαι μαζί, που αγαπάς, δύσκολα βρίσκεις τις λέξεις. Αυτό το κομμάτι το νιώθεις, δεν μπαίνει μέσα σε καλούπια. Κάποια στιγμή το είχα πει στον Τόλη. Οταν νιώθεις τόσο έντονα για έναν άνθρωπο -και νομίζω ότι κάτι μοιραίο έχει συμβεί, το έχω αισθανθεί-, είναι δώρο να μπορείς να συναντήσεις αυτόν που σε κάνει να νιώθεις έτσι. Εύχομαι να κρατήσει για πάντα, αλλά κάθε μέρα είναι ένα δώρο» είχε σημειώσει τότε on camera η Αντζελα, με τον Τόλη να ανακοινώνει «Σύντομα θα κάνουμε γάμο» και να ζητά από τον Τέρενς Κουίκ να είναι ένας από τους κουμπάρους τους.
Εκείνος δέχτηκε και πράγματι τους πάντρεψε, μαζί με τον επιχειρηματία Στέργιο Βρούσγο, στο δημαρχείο της Κέρκυρας. Το γεγονός ήταν ιδιαίτερα κοσμικό, με την Αντζελα να φοράει νυφικό του δημοφιλούς οίκου «Χάρης – Αγγελος» και να λάμπει στο πλευρό του Τόλη. Δύο χρόνια μετά, το 1998, το λαμπερό ζευγάρι «μετέφερε» την ιστορία του στο σανίδι μέσα από τη μουσική παράσταση «Ηρθες σαν όνειρο», όπου συμπρωταγωνίστησαν οι δυο τους και τους πλαισίωσαν οι Τζένη Ρουσσέα, Τάκης Βουλαλάς και Νίνα Λοτσάρη.
Διαβάστε επίσης: Ο Αρναούτογλου αποχαιρέτησε τον Βοσκόπουλο: «Κι όμως να θυμάσαι κάποιοι σε αγάπησαν πραγματικά»
Σύμφωνα με το στόρι του έργου, μια γυναίκα και ένας άντρας γνωρίζονται σε ένα πάρτι μεταμφιεσμένων και το αίσθημα που… ξυπνά ανάμεσά τους γίνεται η αρχή για έναν μεγάλο έρωτα. Πέντε χρόνια μετά τον γάμο τους, το 2001, στη ζωή τους έρχεται η κόρη τους Μαρία, που γεννήθηκε πρόωρα, ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο, και έγινε το κέντρο του σύμπαντός τους. Μεγαλώνοντας, η Μαρία Βοσκοπούλου ακολουθούσε τον πατέρα της στις εμφανίσεις του, ενώ δεν έλειψαν και οι φορές που ανέβαινε κι εκείνη στη σκηνή για να τραγουδήσει μαζί του. Μία από αυτές ήταν το 2019, που ο Τόλης πρωταγωνιστούσε στο θεατρικό «Μαριχουάνα Stop», σε σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη, και η Μαρία είχε ερμηνεύσει μαζί του το τραγούδι «Λουλουδάκι», το οποίο δημιουργήθηκε για εκείνη από τους γονείς της όταν ήρθε στη ζωή.
Η Αντζελα και ο Τόλης ήταν παντρεμένοι 25 ολόκληρα χρόνια και δεν έδωσαν ποτέ δικαιώματα για τη σχέση τους. Το ακριβώς αντίθετο – στήριζαν πάντοτε ο ένας τον άλλον σε απόλυτο βαθμό. Ειδικά η Αντζελα, τα τελευταία χρόνια που ο άντρας της είχε αρχίσει πια να χάνει τις δυνάμεις του ως έναν βαθμό, ήταν συνέχεια στο πλευρό του, δίνοντάς του δύναμη. Ενδεικτική είναι η δήλωση που έκανε χθες η Ζωζώ Σαπουντζάκη, μιλώντας για την απώλεια του «άρχοντα» του ελληνικού τραγουδιού: «Παρότι ήταν άρρωστος πολύ καιρό, νομίζω ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο η γυναίκα του. Ηταν ηρωίδα πραγματικά, εξαιρετικός άνθρωπος, τον πρόσεξε, τον κοίταξε και, αν μέχρι τώρα έζησε, νομίζω ήταν αιτία η γυναίκα του. Λυπάμαι πολύ, πάρα πολύ!»
«Σαν όνειρο»!
Η πορεία του, γεμάτη δόξα, επιτυχία, χρυσάφι και πλατίνα. Η προσωπική του ζωή, γεμάτη σκάνδαλα, θυελλώδεις έρωτες, γάμους, διαζύγια και σκληρές αντιπαραθέσεις. Η ιστορία αυτού του καλλιτέχνη μια μέρα θα γίνει ταινία. Και σίγουρα θα… σπάσει ταμεία!
Ο «Τόλιος», όπως τον φώναζαν μικρό, γεννήθηκε στην Κοκκινιά στις 26 Ιουλίου του 1940, ανήμερα της Αγίας Παρασκευής. Τα προηγούμενα χρόνια οι γονείς του, ο μανάβης Χαράλαμπος Βοσκόπουλος και η νοικοκυρά Αικατερίνη Σαράφογλου, έκαναν διαρκώς αποτυχημένες απόπειρες για να… πετύχουν τον γιο. Ετσι, ο Τόλης έμελλε να γίνει το 20ό (!) τέκνο της φαμίλιας και, φυσικά, το μοναδικό αγόρι. Μεγαλωμένος σε ένα περιβάλλον γεμάτο γυναίκες, ο μετέπειτα λαμπρός σταρ λάτρεψε το γυναικείο φύλο και στην πορεία το ύμνησε μέσα από τα τραγούδια του. Ο ίδιος πήρε το όνομά του από ένα γεγονός το οποίο ο πατέρας του θεώρησε σημαδιακό: σε μια αποστολή εμπορευμάτων ο τυπογράφος αντί να γράψει το όνομα Χαράλαμπος Ι. Βοσκόπουλος έγραψε Απόστολος Χ. Βοσκόπουλος. Αυτό ήταν. Ο πάτερ φαμίλιας είχε πάρει την απόφαση του: το παιδί θα βαφτιζόταν Απόστολος. Ετσι κι έγινε.
Ο Χαράλαμπος Βοσκόπουλος διατηρούσε μανάβικο στα Λεμονάδικα και το μεγάλο του όνειρο ήταν να ακολουθήσει ο Τόλης τα βήματά του και να γίνει διάδοχός του στην οικογενειακή επιχείρηση. Ωστόσο, εκείνος είχε καλλιτεχνικές ανησυχίες και τις εξέφρασε νωρίς. Μοιραία η μητέρα του, που λάτρευε τον κανακάρη της και δεν του χαλούσε χατίρι, «συμμάχησε» μαζί του και σε αυτό. Ηταν δεν ήταν 15 χρονών ο Τόλης, όταν πήγε και γράφτηκε στο Εθνικό Ωδείο του Μανώλη Καλομοίρη. Εκεί βρήκε την κλίση του και μαζί με αυτή και τον εαυτό του. Παράλληλα, έγινε μέλος του μπαλέτου του Γιάννη Φλερύ και το 1958, σε ηλικία 18 ετών, έκανε το ντεμπούτο του στο θέατρο σε σκηνοθεσία Θάνου Τράγκα. Ο πρώτος του μεγάλος έρωτας, που κατέληξε σχεδόν αμέσως σε γάμο, ήταν με την ηθοποιό Αλέκα Στρατηγού. Οι δυο τους γνωρίζονται το 1959 και ανεβαίνουν τα σκαλιά της εκκλησίας έναν χρόνο αργότερα.
Η συνέχεια τους βρίσκει να αγωνίζονται παρέα για να κάνουν κάτι σπουδαίο στον χώρο της τέχνης. Δεν θέλουν, όμως, αφεντικά κι έτσι αποφασίζουν να στήσουν τη δική τους θεατρική επιχείρηση. Δυστυχώς το φιλόδοξο εγχείρημά τους αποτυγχάνει, γεγονός που τους οδηγεί στη χρεοκοπία και για ένα διάστημα ζουν με τη σύνταξη της μητέρας της Αλέκας. Κάποια στιγμή, μέσω ενός μαέστρου ο Τόλης πηγαίνει στην Columbia, όπου ηχογραφεί μερικά δισκάκια 45 στροφών, που, ωστόσο, δεν γνωρίζουν επιτυχία. Τότε αποφασίζει να μάθει μπουζούκι. Κάτι πρέπει να κάνει για να ξεχρεώσει.
Πολύ σύντομα, όμως, ως μόνη λύση στα μάτια του ίδιου και της γυναίκας του φαίνεται να είναι η ξενιτιά. Μαζί φεύγουν στην Αμερική, όπου ο Τόλης αρρωσταίνει σοβαρά με φυματίωση κάνοντας αιμοπτύσεις. Αρον άρον τα μαζεύουν και γυρίζουν στην Ελλάδα. Στα πάτρια εδάφη ο Τόλης ξαναβρίσκει την υγειά του και τα πράγματα αρχίζουν να πηγαίνουν καλύτερα. Ολα, εκτός από τον γάμο του με την Αλέκα Στρατηγού, που έχει ήδη τελειώσει.
Κάπου παρακάτω γνωρίζει τη φτασμένη, τότε, ντίβα του πάλκου Καίτη Μπελίντα, η οποία του προτείνει να δουλέψει μαζί της. Παράλληλα παίρνει… φωτιά και το μπουζούκι του, αρχίζοντας να γράφει τραγούδια. Οχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για άλλους καλλιτέχνες. Κάπως έτσι έρχεται σε επαφή με τη Δούκισσα και της δίνει το «Μ’ έμαθες να σ’ αγαπώ». Το ειδύλλιό τους ανθίζει μαζί με τη συνεργασία τους.
Μεγάλη επιτυχία
Ο Τόλης υπογράφει συμβόλαιο ως συνθέτης με την εταιρία ΦΙΛΙΠΣ και το τραγούδι «Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουν» σημειώνει μεγάλη εμπορική επιτυχία. Το 1967 παίρνει μέρος ως τραγουδιστής στο έργο «Πέντε άνθρωποι ζητούν μεροκάματο», ερμηνεύοντας το κομμάτι του Γιώργου Ζαμπέτα «Η βαλίτσα», που είχε δημιουργηθεί αρχικά για τον Γιάννη Πουλόπουλο, το οποίο και σηματοδοτεί επίσημα πια την έναρξη της λαμπρής καριέρας του ως τραγουδιστής. Ο Ζαμπέτας εμπιστεύεται με κλειστά μάτια τη φωνή του και του δίνει στη συνέχεια το τεράστιο (και διαχρονικό!) σουξέ «Αγωνία», το οποίο πουλάει 200.000 αντίτυπα. Ο Τόλης Βοσκόπουλος έχει γίνει πια μεγάλος και τρανός. Το είδωλό του φιγουράρει στα εξώφυλλα των περιοδικών της εποχής, οι γυναίκες τον κυνηγούν και οι άντρες τον ζηλεύουν. Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1970 ο Γιάννης Βογιατζής τραγουδάει το «Αδέλφια μου αλήτες πουλιά». Το κομμάτι, όμως, ήταν γραφτό να συνδεθεί περισσότερο με τον δημιουργό του, Τόλη Βοσκόπουλο, ο οποίος το συμπεριλαμβάνει σε δίσκο του το 1971, όταν δηλαδή προβάλλεται στον κινηματογράφο η ομώνυμη ταινία όπου έπαιζε κι εκείνος. Το φιλμ κόβει 300.000 εισιτήρια. Αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα της εποχής.
Το ειδύλλιο με τη Λάσκαρη και ο γάμος με τη Μαρινέλλα
Μετά το «Αδέλφια μου αλήτες πουλιά» ξεκινά μια κινηματογραφική καριέρα για τον Τόλη και οι τίτλοι των περισσοτέρων ταινιών του είναι οι τίτλοι μεγάλων τραγουδιστικών επιτυχιών του. Η δόξα του έχει φτάσει πια στο απόγειό της.
Οι ουρές των θαυμαστών του κυκλώνουν τα τετράγωνα γύρω από τις κινηματογραφικές και θεατρικές αίθουσες. Οπου εμφανίζεται, η Αστυνομία συνοδεύει την πράσινη Jaguar του, την οποία οδηγεί ο ίδιος μεταμφιεσμένος με περούκα και μουστάκι. Κάποιοι παλιοί μνημονεύουν ένα απόγευμα στη Θεσσαλονίκη, όταν πήγε να παίξει μπιλιάρδο με τον Στράτο Διονυσίου και περισσότεροι από 17.000 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν αυθόρμητα έξω από το στέκι για να τους αποθεώσουν, με αποτέλεσμα να κληθεί το 100 για να τους απεγκλωβίσουν.
Φυσικά, ο έρωτας εξακολουθεί να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Το ειδύλλιό του με τη Δούκισσα ανήκει στο παρελθόν και στη ζωή του έχει μπει πλέον μια «Ξανθή αγαπημένη Παναγιά», η Ζωή Λάσκαρη. Το ειδύλλιό τους ανθίζει στο πλατό της ταινίας «Μαριχουάνα Stop» και γίνεται πρώτο θέμα στα tabloids της εποχής. Στο φιλμ, η σκηνή που ο Βοσκόπουλος τραγουδάει και η Λάσκαρη χορεύει το «Φεγγάρι πάνωθέ μου» θεωρείται πλέον κλασική. Ο έρωτας του Τόλη με τη Ζωή είναι παθιασμένος και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1972 της αφιερώνει το τραγούδι που έχει γράψει αποκλειστικά για εκείνη.
Σε μια στιγμή πάθους κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, γονατίζει μπροστά της με αποτέλεσμα να προκαλέσει σκάνδαλο. Την ίδια χρονιά οι δυο τους συμπρωταγωνιστούν στο μιούζικαλ του Γιάννη Δαλιανίδη «Εραστές του ονείρου» με μουσική και τραγούδια του Μίμη Πλέσσα στο «Βέμπο». Οι ουρές ξεκινούν από την πλατεία Βάθη κι από την άλλη πλευρά φτάνουν μέχρι την πλατεία Μεταξουργείου. Η θυελλώδης σχέση τους κράτησε τρία χρόνια. Χώρισαν τηλεφωνικά. Εκείνος τα μάζεψε από το σπίτι που συγκατοικούσαν στη Γλυφάδα, άφησε τα κλειδιά στο χαλάκι της εξώπορτας και φιλοξενήθηκε απαρηγόρητος στο σπίτι της φίλης του Ματούλας στο Κολωνάκι.
Πριβέ μυστήριο
Οι γυναίκες, οι επιτυχίες και τα σκάνδαλα συνεχίζουν για χρόνια τα πρωταγωνιστούν στη ζωή του καλλιτέχνη. Το 1975 παντρεύεται τη Μαρινέλλα, η οποία μόλις έχει χωρίσει από τον Φρέντυ Σερπιέρη. Ο γάμος τους γίνεται Δεκέμβριο στην τραπεζαρία του διαμερίσματος της νύφης στην οδό Αστυδάμαντος, στο Παγκράτι! Καλεσμένοι στο πριβέ μυστήριο το ζεύγος Κατσαρού, που έγιναν κουμπάροι, ο Φρέντυ Γερμανός και η αδερφή της Μαρινέλλας με τον σύζυγό της.
Το ζευγάρι σύντομα μαζί με την εκτός γάμου κόρη της Μαρινέλλας, Τζωρτζίνα, μετακομίζει στη βίλα της Νέας Κηφισιάς, την οποία ο Τόλης αγόρασε από τη Ρένα Βλαχοπούλου. Ντουέτο στη ζωή και την τέχνη οι δύο σταρ διαγράφουν μια κοινή καλλιτεχνική πορεία με μεγάλες επιτυχίες, με μεγαλύτερη το τραγούδι «Εγώ κι εσύ», το οποίο έκανε ρεκόρ πωλήσεων.
Οι δυο τους δούλεψαν μαζί και στη θρυλική «Νεράιδα», αλλά την παράσταση την έκλεβε εκείνη. Η σχέση τους κράτησε περίπου οκτώ χρόνια, με τη φθορά να μεγαλώνει έπειτα από μια αποτυχημένη εγκυμοσύνη της ερμηνεύτριας, που τους απογοήτευσε. Μοιραία ήρθε και ο χωρισμός. Ως «άρχοντας» που ήταν ο Τόλης, φεύγοντας από τον γάμο του με τη Μαρινέλλα λέγεται πως πήρε μόνο 2.000 δραχμές για βενζίνη. Ολα τ’ άλλα, σπίτια, δώρα, εξοχικά κι ένα κότερο, τα άφησε σ’ εκείνη και την κόρη της. Ο ίδιος μετακόμισε τότε προσωρινά σε καμπάνα του Αστέρα, στην οποία έμεινε τελικά για μία δεκαετία.
Η Τζούλια και τα ρίχτερ
Ενα βράδυ στο κέντρο «Ακρωτήρι» στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ο Τόλης Βοσκόπουλος γνωρίζεται με την 26χρονη, τότε, Τζούλια Παπαδημητρίου, η οποία τον μαγεύει και του προκαλεί… αγωνία με λαχτάρα να τη νοιάζεται.
Λίγους μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 1985, αρραβωνιάζονται στο σπίτι του Γιώργου Κατσιφάρα στη Φιλοθέη, όπου παρευρέθηκε συμβολικά ως κουμπάρος και ο τότε πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου, ο οποίος ήταν θαυμαστής του τραγουδιστή, με τον τελευταίο να του αφιερώνει στα γλέντια τους το σουξέ του «Ανεπανάληπτος». Το ζευγάρι παντρεύεται τον Νοέμβριο του 1990, μετά από μακροχρόνιους αρραβώνες στο εκκλησάκι των Ταξιαρχών της Στησιχόρου, με κουμπάρους τον Θεόδωρο και τη Σάσα Βαρδινογιάννη και παρανυφάκι τη μικρή Χαρά, η οποία είχε γεννηθεί στο μεταξύ και ο Τόλης την είχε αναγνωρίσει, δίνοντάς της μάλιστα και το όνομα του πατέρα του.
Συνεχείς καβγάδες
Μετά τον γάμο τους αφήνουν τον Αστέρα και μετακομίζουν σε διαμέρισμα της Στησιχόρου πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο. Τα επόμενα χρόνια η σχέση τους… καταρρέει, με τους καβγάδες μεταξύ τους να είναι συνεχείς και τον Τόλη να ισχυρίζεται πως η οικογένεια της Τζούλιας τον εκμεταλλεύεται. Το διαζύγιο μεταξύ τους είναι θέμα χρόνου και αποδεικνύεται πολύκροτο, καθώς περιλαμβάνει εκατέρωθεν αγωγές και μηνύσεις για υπεξαιρέσεις, απάτες και πλαστογραφίες, ασφαλιστικά μέτρα, τηλεοπτικές αντιπαραθέσεις και μπόλικα πρωτοσέλιδα.
Παρά τον οριστικό χωρισμό τους το 1995 οι… λογαριασμοί τους δεν κλείνουν. Είκοσι χρόνια μετά, το 2005, ο Τόλης Βοσκόπουλος ρίχνει… βόμβα μεγατόνων, αμφισβητώντας την πατρότητα της Χαράς και ζητώντας τεστ DNA. Το «καυτό» θέμα απασχόλησε τα media για πολύ καιρό και αρκετοί ήταν εκείνοι που βγήκαν στα κανάλια εκφράζοντας τις απόψεις τους. Η υπόθεση πήρε τον δρόμο της Δικαιοσύνης και χρειάστηκαν πολλά χρόνια μέχρι να μπει οριστικά μια τελεία σε αυτή.
Μόλις τον Απρίλιο του 2021, ο Αρειος Πάγος αποφάσισε τελεσίδικα ότι η 31χρονη σήμερα Χαρά δεν είναι κόρη του και δεν μπορεί να φέρει το επίθετό του. Πάντως η Τζούλια Παπαδημητρίου, η οποία έκανε χθες δήλωση στο Debater.gr με αφορμή τον θάνατο του πρώην συζύγου της ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως η Χαρά είναι κόρη του.
«Ξέρω ότι μ’ αγάπησε πάρα πάρα πολύ ο Τόλης και τον αγάπησα και εγώ. Ξέρω πολύ καλά ότι με εκτιμούσε. Ξέρω πολύ καλά τι ήταν ο Τόλης. Ξέρω πως αγαπούσε και τη Χαρά που ήταν η κόρη του. Ξέρω ότι θα περάσουν τώρα δύσκολα και η οικογένειά του, η γυναίκα του και η μία του κόρη, αλλά θα περάσει και η κόρη του η άλλη, να είστε σίγουρος γι’ αυτό. Οπότε καλύτερα να μη λέμε πολλά λόγια σε αυτές τις περιπτώσεις, η σιωπή είναι το καλύτερο πράγμα» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αντίο στον «πρίγκιπα» της πίστας από τον καλλιτεχνικό κόσμο
Με το άκουσμα της είδησης του θανάτου του τεράστιου Τόλη Βοσκόπουλου, πολλοί καλλιτέχνες τον αποχαιρέτησαν είτε με δηλώσεις τους στα media είτε μέσα από τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Γιάννης Πάριος: «Δεν έχω λόγια… Το πρώτο τραγούδι που έγραψα ποτέ είχα την τύχη και την τιμή να το πεις εσύ. Κάτι τέτοιες ώρες πόσο σε θυμάμαι, κάτι τέτοιες ώρες νιώθω μοναξιά… Καλό ταξίδι, αδερφέ μου».
Γρηγόρης Μπιθικώτσης: «Ο πιο γλυκός άνθρωπος, ο πιο καλός άντρας. Δεν είναι καθόλου καλή αυτή η μέρα. Εχω να νιώσω έτσι από τότε που έφυγε ο πατέρας μου από τη ζωή. Το κύριος είναι πολύ λίγο. Ενας τόσο γλυκός άνθρωπος, δοτικός, χορτασμένος. Είχα την τιμή και την τύχη να είμαι κοντά του στις τελευταίες μας εμφανίσεις στο Baraonda. Δεν ήταν μόνο φίλοι με τον πατέρα μου, ήταν σαν αδέλφια».
https://streamable.com/sxoo7n
Λευτέρης Πανταζής: «Αθάνατος! Ηταν το ίνδαλμά μου. Θυμάμαι την πρώτη φορά που ήρθε να με δει με τη Μαρινέλλα και τραγουδούσα Βοσκόπουλο. Μου είπαν ότι ήταν από κάτω και μου κόπηκαν τα πόδια. Μετά, που κατέβηκα στο τραπέζι του, μου είπε “μπράβο, πιτσιρίκο, ήσουν πολύ καλός”».
Χρήστος Νικολόπουλος: «Είμαι πολύ περήφανος που υπήρξα φίλος του όλα αυτά τα χρόνια. Είναι ένα δυσαναπλήρωτο κομμάτι του ελληνικού τραγουδιού ο Τόλης! Νομίζω ότι αυτή που τον αγάπησε πάρα πολύ και του στάθηκε ήταν η κυρία Γκερέκου».
Νένα Χρονοπούλου: «Τι Δευτέρα και αυτή… Δευτέρα 19 Ιουλίου γεμάτη ζέστη αλλά και ένα πικρό αντίο σε έναν άνθρωπο και καλλιτέχνη που έχει λατρευτεί απ’ όλη την Ελλάδα και όχι μόνο. Σήμερα έφυγε ο Τόλης, ο δικός μας Τόλης, γιατί Τόλης ήταν, είναι και θα μείνει για πάντα μόνο ένας. Αντίο, αηδόνι μας, καλό παράδεισο, δεν θα σταματήσουμε ποτέ να σε ακούμε ακόμα και από τους ουρανούς… Αλλωστε πάντα εκεί ανήκες».
Νάσος Παπαργυρόπουλος: «Για τους περισσότερους ήταν ένας μύθος… Εγώ είχα την ασύλληπτη τύχη να τον έχω νονό, να χριστώ με λάδι απ’ τα χέρια του και να έχω την ευκαιρία να γνωρίσω πέρα απ’ το καλλιτεχνικό του κάλλος και το υπέρτατο εύρος της ελληνικής του ψυχής! Αλλα δεν χρειάζεται να προσθέσω, τα έχει ήδη πει η Ιστορία και θα πει κι άλλα τόσα! Καλό ταξίδι, νονέ, σε βλέπω ήδη να σιγοτραγουδάς χαμογελώντας στην αγκαλιά του Δημιουργού. Ευχαριστώ για όλα».