Αντεγκλήσεις, ένταση και σκληρές εκφράσεις συνέθεσαν την εικόνα της δεύτερης συνεδρίασης στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, που κατηγορείται για έναν βιασμό κατ’ εξακολούθηση και δύο απόπειρες του ίδιου αδικήματος.
Ο ηθοποιός εμφανίστηκε καταβεβλημένος στη μικρή δικαστική αίθουσα στην οποία διεξάγεται η δίκη και ήρθε πρώτη φορά αντιμέτωπος με τα φερόμενα θύματά του.
Διαβάστε επίσης: Δίκη Φιλιππίδη: Αποχώρησε τρέχοντας από το δικαστήριο με τους αστυνομικούς
Διαβάστε επίσης: Δίκη Φιλιππίδη: Αυτός ήταν ο έντονος διάλογος του Δημήτρη Φιλιππίδη με τον Σπύρο Μπιμπίλα
Έπειτα από αίτημά της, η πρώτη μηνύτρια, η οποία καταγγέλλει τον ηθοποιό για βιασμό το 2008, κατέθεσε κεκλεισμένων των θυρών, αλλά η κατάθεσή της αναμένεται να ολοκληρωθεί την Παρασκευή 1 Απριλίου.
Σχετικά με τον πρώτο βιασμό της, τον Ιούνιο του 2008, όταν ο Φιλιππίδης φέρεται πως την εξανάγκασε σε αιδοιολειχία, που συνιστά βιασμό, το θύμα περιέγραψε όσα συνέβησαν και ερωτήθηκε επισταμένως σχετικά με το πώς έγινε η πράξη. Βροχή ερωτήσεων φέρεται ότι δέχτηκε σχετικά με τον δεύτερο βιασμό της από τον ηθοποιό, ο οποίος, σύμφωνα με την κατάθεσή της στην ανακρίτρια, έγινε σε καμαρίνι θεάτρου.
Διαβάστε επίσης: Δίκη Φιλιππίδη: Ακούστηκε το όνομα της Καινούργιου στη δικαστική αίθουσα – Έξαλλη η παρουσιάστρια
«Με ακολούθησε, μου έπιασε με δύναμη τα χέρια κι έβαλε το χέρι του μέσα από το παντελόνι μου, εξαναγκάζοντάς με σε ανοχή γενετήσιας πράξης» είχε αναφέρει στην ανάκριση, αλλά στο ακροατήριο φέρεται ότι ανασκεύασε την κατάθεσή της ως προς το μέρος. «Ήταν 12 ηθοποιοί εκείνη την ημέρα στο θέατρο. Εγινε στον διάδρομο. Με έπιασε και έβαλε το χέρι του μέσα από το παντελόνι μου» ανέφερε και συμπλήρωσε ότι στη συνέχεια την είδε γνωστή ηθοποιός να πλένει τα χέρια της στην τουαλέτα.
Διαβάστε επίσης: Δίκη Φιλιππίδη: Στο δικαστήριο η σύζυγός του, Ελπίδα Νίνου με το γιο τους, Δημήτρη
Ωστόσο, η συναναστροφή της με τον Πέτρο Φιλιππίδη μετά τον βιασμό της την πρώτη φορά προκάλεσε την ερώτηση παρέδρου, ο οποίος απευθυνόμενος στη μηνύτρια είπε: «Καλά, πώς ξαναπήγατε να τον δείτε μετά από αυτό που σας είχε συμβεί;»
Η μάρτυρας φέρεται ότι απάντησε πως εκείνη την περίοδο την ενδιέφεραν τα επαγγελματικά της και δεν πίστευε ότι θα βρισκόταν ξανά σε δύσκολη θέση.
Νωρίτερα, το θερμόμετρο χτύπησε «κόκκινο», όταν οι συνήγοροι των δύο πλευρών ήρθαν σε αντιπαράθεση σχετικά με το αίτημα να καταθέσουν δύο εκ των τριών μηνυτριών κεκλεισμένων των θυρών, αναγκάζοντας το δικαστήριο να διακόψει για να πέσουν οι τόνοι. Η φράση «εκτίθεστε, κυρίες μου, ποικιλοτρόπως και δεν μπορείτε να έρχεστε να ρίχνετε εκ των υστέρων δάκρυα στο ποινικό ακροατήριο», που ανέφερε η εκ των συνηγόρων του ηθοποιού Κική Πακιρτζίδου, προκάλεσε την αγανάκτηση του δικηγόρου της πολιτικής αγωγής Αλέξανδρου Μίντζια. «Δεν σέβεστε τα θύματα… Ντροπή!» είπε ο δικηγόρος και οι αντεγκλήσεις συνεχίστηκαν, οδηγώντας τη δίκη σε διακοπή.
Διαβάστε επίσης: Δίκη Φιλιππίδη: Η Ελπίδα Νίνου με το γιο της, Δημήτρη μετά το τέλος της δίκης
Ο συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορούμενου ηθοποιού Μιχάλης Δημητρακόπουλος ζήτησε να μη γίνει δεκτό το αίτημα για διαδικασία κεκλεισμένων των θυρών.
Διαβάστε επίσης: Δίκη Φιλιππίδη: «Λύγισε» η Πηνελόπη Αναστασοπούλου αντικρίζοντας τον ηθοποιό
«Αν γίνει κεκλεισμένων των θυρών, θα υπάρχει μια άλλη δίκη, κακοποιητική της πραγματικότητας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δημητρακόπουλος και επεσήμανε: «Ο κανόνας σε μια ποινική δίκη είναι η δημοσιότητα. Ολη η δικογραφία ήταν καθημερινά στα πρωινάδικα, στις μεσημεριανές εκπομπές. Τα πάντα είχαν διακινηθεί σε φωτοτυπία. Ενας δεν είχε βγάλει το υπόμνημα του κατηγορουμένου, να υπάρχει η θέση του. Κάποιες έδωσαν συνεντεύξεις και το δημοσιοποίησαν από μόνες τους. Τότε δεν είχαν ψυχικό βάρος και άγχος; Υπάρχουν δημοσιεύματα που στο σύνολό τους κακοποιούν τον κατηγορούμενο. Θα ακουστεί και η φωνή του Πέτρου Φιλιππίδη. Οι τρεις καταγγέλλουσες είναι όλη η δικογραφία. Δεν υπάρχει αυτόπτης μάρτυρας».
Την απόρριψη του αιτήματος, χωρίς όμως να εισακουστεί από το δικαστήριο, πρότεινε και η εισαγγελέας της έδρας, που εξήγησε: «Οι καταγγελίες έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί, όπως και οι καταθέσεις των δύο καταγγελλουσών. Δεν θα τις υποβάλει σε περαιτέρω θυματοποίηση η δημόσια κατάθεσή τους. Είτε γίνει δημόσια είτε κεκλεισμένων των θυρών η διαδικασία, θα συνεχίσουν να υπάρχουν δημοσιεύματα. Δεν θα προκαλέσει επιπλέον τηλεοπτικά, καθώς το περιεχόμενο των καταθέσεών τους έχει ήδη δημοσιοποιηθεί. Επομένως, κατά την κρίση μου, δεν θα υποβληθούν σε περαιτέρω θυματοποίηση. Ούτως ή άλλως, όπως και να γίνει, η δίκη θα συνεχίσει να έχει δημοσιότητα. Δεν θα υπάρξει επιβάρυνση».
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως κεκλεισμένων των θυρών θα καταθέσουν μόνο τα δύο θύματα, καθώς η τρίτη μηνύτρια δεν υπέβαλε σχετικό αίτημα, κρίνοντας πως πρέπει να υπάρχει δημοσιότητα σε μια τέτοιου είδους δίκη.
«Σίγουρα θα υποστεί ιδιαίτερη ψυχική ταλαιπωρία, όμως είναι μια δίκη που αφορά όλους μας, που αφορά τη θέση της γυναίκας στον εργασιακό χώρο και αφορά και το κίνημα #ΜeΤoo. Είμαστε αποφασισμένοι να είναι όλα σε δημοσιότητα, ώστε να φανεί στον θεατρικό χώρο τι συμβαίνει, αλλά και τι συμβαίνει με τον συγκεκριμένο κατηγορούμενο» τόνισε σε δηλώσεις του ο συνήγορος της τρίτης καταγγέλλουσας Ζαχαρίας Σαλούστρος.
«Θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν με μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση όσα βίωσαν» υποστήριξε σε δήλωσή του ο δικηγόρος των άλλων δύο θυμάτων που καταθέτουν χωρίς την παρουσία κοινού και δημοσιογράφων, ενώ ο δικηγόρος του Πέτρου Φιλιππίδη, Μιχάλης Δημητρακόπουλος, σχολίασε κατά την έξοδό του από τη δικαστική αίθουσα:
«Δώσαμε νομική μάχη προκειμένου η δίκη να διεξαχθεί με ανοιχτές τις θύρες, ώστε να μπορεί η κοινή γνώμη να πληροφορηθεί τι έχει συμβεί. Δυστυχώς, οι πολλές αντιφάσεις στις οποίες υπέπεσε η καταγγέλλουσα δεν θα γίνουν ποτέ γνωστές».
Παπαχαραλάμπους, Αναστασοπούλου και Δροσάκη άνοιξαν τον δρόμο! Πώς ο Φιλιππίδης μπήκε στο κελί
Η αρχή του νήματος που ξετύλιξε την υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη βρίσκεται στις καταγγελίες που υπέβαλαν στο σωματείο τους η Αννα – Μαρία Παπαχαραλάμπους, η Λένα Δροσάκη και η Πηνελόπη Αναστασοπούλου, κάνοντας λόγο για αντισυναδελφική και αντιεπαγγελματική συμπεριφορά που προσέβαλε τη γενετήσια αξιοπρέπειά τους. Μπορεί από τις καταγγελίες αυτές να μην ήταν κάποια νομικά «ενεργή», όμως έδωσαν το απαραίτητο κουράγιο σε άλλες γυναίκες, λιγότερο γνωστές στο ευρύ κοινό, να καταγγείλουν τις δικές τους περιπέτειες με τον ηθοποιό και να τον οδηγήσουν στο «σκαμνί».
Τελικά σε βάρος του Πέτρου Φιλιππίδη ασκήθηκε δίωξη για τρεις υποθέσεις, εκ των οποίων η πρώτη αφορά βιασμό κατ’ εξακολούθηση που τελέσθηκε το 2008, ενώ οι άλλες δύο απόπειρες βιασμού τελεσθείσες το 2010 και το 2014. Μάλιστα, σε δύο από τις περιπτώσεις φέρεται ότι χρησιμοποίησε το καμαρίνι του για να προβεί σε ασελγείς πράξεις, όπως καταγγέλλεται.
Η πρώτη καταγγέλλουσα κατηγορεί τον ηθοποιό ότι τον Σεπτέμβριο του 2008 της επιτέθηκε σεξουαλικά μέσα στο καµαρίνι του θεάτρου Ηβη, όπου τον είχε επισκεφθεί για επαγγελµατικό ραντεβού. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της, ο Πέτρος Φιλιππίδης προχώρησε σε ασελγείς πράξεις σε βάρος της, ενώ τρεις μήνες νωρίτερα την είχε καλέσει σε γραφείο θεατρικής εταιρίας και είχε προσπαθήσει πρώτη φορά να έρθει σε σεξουαλική επαφή μαζί της παρά τη θέλησή της. Η γυναίκα είχε περιγράψει ότι το θέατρο ήταν άδειο και ο ηθοποιός τής επιτέθηκε και τελικά την εξανάγκασε σε πράξεις που στοιχειοθετούν το αδίκημα του βιασμού.
«Αρχισε να μου μιλάει άσχημα και μου έκανε χειρονομίες. Του ξέφυγα, έτρεξα στον διάδρομο. Με πρόλαβε, με έπιασε από τον λαιμό και μου έκανε ό,τι μου έκανε» υποστηρίζει η γυναίκα, συμπληρώνοντας ότι αγνόησε την επίμονη άρνησή της και τις απεγνωσμένες προσπάθειές της να ξεφύγει από τα χέρια του.
Τον Φεβρουάριο του 2010 φέρεται ότι τελέσθηκε η πρώτη από τις καταγγελλόμενες απόπειρες βιασμού. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της γυναίκας, δέχτηκε τηλεφώνημα από τον Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος της ζήτησε να βρεθούν στο θέατρο πριν από την απογευματινή παράσταση, προκειμένου να της δώσει ένα διορθωμένο σενάριο του ρόλου της, και φέρεται ότι την οδήγησε στο καμαρίνι του.
«Μου έδειξε κάτι φωτογραφίες που βρίσκονταν πάνω στο μπουντουάρ του και με το χέρι του μου έπιασε τον πισινό και με κάθισε στα πόδια του χαϊδεύοντάς με (…) Απλωσε πάνω μου τα χέρια του και με στρίμωξε στη γωνία. Μου όρμησε, με φιλούσε στον λαιμό και ήθελε να φτάσει στα χείλη μου» κατέθεσε, μεταξύ άλλων.
Στη δεύτερη περίπτωση απόπειρας βιασμού η καταγγέλλουσα είχε περιγράψει σε συνέντευξή της ότι τον Αύγουστο του 2014 είχε συναντηθεί με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη για να βρει δουλειά, αλλά η συνέχεια του ραντεβού ήταν απροσδόκητη. Μπήκε στο αυτοκίνητό του για να την επιστρέψει στο σπίτι της, αλλά εκείνος την οδήγησε σε αδιέξοδο δρομάκι στο Παλαιό Ψυχικό, όπου, σύμφωνα με όσα περιέγραψε, επιχείρησε να τη βιάσει, αφού προηγουμένως αυτοϊκανοποιήθηκε και της φώναζε «πάρ’ τον στο στόμα».
Λεκτική αντιπαράθεση του προέδρου του ΣΕΗ με τον Φιλιππίδη τζούνιορ
Ένταση επικράτησε και εκτός ακροατηρίου, αφού δεν έλειψαν οι αψιμαχίες και τα επεισόδια. Νωρίς το πρωί, όταν ο γιος του Πέτρου Φιλιππίδη περπατούσε στον διάδρομο για να μπει στη δικαστική αίθουσα, τον σταμάτησε μια γνώριμη φωνή.
Ήταν ο πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών Σπύρος Μπιμπίλας, ο οποίος τον προσέγγισε και του είπε:
«Είσαι ο γιος του Πέτρου, ο Δημήτρης; Εμαθα πως είσαι καλός ηθοποιός και θέλω να έρθω να σε δω».
Ο νεαρός άνδρας κοντοστάθηκε και απάντησε φανερά εκνευρισμένος πως εκείνος δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο. Ακολούθησε φορτισμένος διάλογος, με τον 25χρονο να απαντά με ειρωνική διάθεση στον άλλοτε φίλο του πατέρα του και να φεύγει αναστατωμένος.
Δημήτρης Φιλιππίδης: Εγώ δεν θέλω να έρθεις.
Σπύρος Μπιμπίλας: Δεν καταλαβαίνω γιατί μου μιλάς με αυτόν τον τρόπο. Από πότε αποκλείεις τους ηθοποιούς;
Δημήτρης Φιλιππίδης: Σε ευχαριστούμε πολύ για όλα!
Για τον πρόεδρο του ΣΕΗ τα επεισόδια δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς λίγο αργότερα επιχείρησε να μπει στην αίθουσα, αλλά αρχικά δεν του επιτράπηκε η είσοδος. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι μάρτυρες που θα καταθέσουν στη δίκη απαγορεύεται να βρίσκονται εντός της αίθουσας, ώσπου να δώσουν τη δική τους μαρτυρία.
«Ήμουν στο δικαστήριο, αλλά δυστυχώς δεν μπορούσα να μπω στην αίθουσα, έγινε κάτι που με ξένισε. Μπήκαν οι πρώτοι και τους δεύτερους δεν τους άφησαν και μας είπαν ότι γίνεται λόγω κορονοϊού. Εγώ είπα “με συγχωρείτε, αλλά εδώ γίνεται κατ’ επιλογή, άλλοι μπαίνουν, άλλοι βγαίνουν κι εγώ είμαι πρόεδρος του ΣΕΗ και μάρτυρας και δεν μπορώ να μπω”» είπε και συμπλήρωσε: «Αφού τους είπα ότι θα βγω στα κανάλια και θα πω ότι δεν με αφήνετε να μπω μέσα στην αίθουσα, εκείνη τη στιγμή με άφησαν και μπήκα».
Και στη δεύτερη συνεδρίαση της δίκης βρέθηκαν οι ηθοποιοί Εβελίνα Παπούλια, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, Λένα Δροσάκη και Αλέξανδρος Μπουρδούμης. Κατά την έναρξη της διαδικασίας, μόλις ο Πέτρος Φιλιππίδης μπήκε στη δικαστική αίθουσα, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου δάκρυσε από την ένταση, με τους Αλέξανδρο Μπουρδούμη και Λένα Δροσάκη, που βρίσκονταν δίπλα της, να την παρηγορούν.
Στο πλευρό της ηθοποιού βρέθηκε και ο πατέρας της, ο οποίος όμως λίγη ώρα αργότερα απομακρύνθηκε από την αίθουσα μαζί με άλλους, εξαιτίας του συνωστισμού. Μόλις άρχισε η κατάθεση της πρώτης μηνύτριας οι ηθοποιοί είχαν συγκεντρωθεί έξω από την αίθουσα και συζητούσαν, με τις Αννα – Μαρία Παπαχαραλάμπους και Εβελίνα Παπούλια να συνομιλούν για αρκετή ώρα σχετικά με όσα είχαν προηγηθεί.