Να βγει… από πάνω για τις αντιδράσεις που προκάλεσε επειδή τέλεσε την κοσμική βάφτιση των δύο νεοφώτιστων του gay ζευγαριού στον Ναό της Παναγίας Φανερωμένης στη Βουλιαγμένη προσπαθεί ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος.
Με άρθρο του «δεξιού χεριού» του και έμμισθου θεολογικού συμβούλου του π. Ιωάννη Χρυσαυγή στρέφεται κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος, την οποία κατηγορεί για «πόλεμο πολιτισμών»!
Πριν από λίγες ημέρες, η «Espresso» είχε αποκαλύψει ότι ο μητροπολίτης Γλυφάδας – Ελληνικού – Βούλας – Βουλιαγμένης και Βάρης, Αντώνιος, δεν γνώριζε πως οι γονείς των νεοφώτιστων, ο Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας Ευάγγελος Μπούσης και ο Σκανδιναβός σύντροφός του Peter Dundas, είναι ομοφυλόφιλοι, καθώς ο κ. Ελπιδοφόρος δεν τον είχε ενημερώσει όταν του έστειλε το έγγραφο με το οποίο του ζητούσε την άδεια για να τελέσει το μυστήριο. Μάλιστα, είχε δημοσιεύσει και το σχετικό έγγραφο, το οποίο απεδείκνυε πως ο Αρχιεπίσκοπος «άδειαζε» τον μητροπολίτη.
Τώρα, μέσω του συμβούλου του, ο κ. Ελπιδοφόρος περνά στην… αντεπίθεση και απαντά στην έντονη αντίδραση της Εκκλησίας της Ελλάδος χαρακτηρίζοντάς την «απρόκλητη κακόβουλη θύελλα» και εξισώνοντας τις μονογονεϊκές οικογένειες με τα ομόφυλα ζευγάρια. Μάλιστα, ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής, που είναι και αρχιδιάκονος στο Φανάρι, χαρακτήρισε το πολυσυζητημένο μυστήριο στη Μητρόπολη Βουλιαγμένης «απλώς ένα άλλο βάπτισμα», ενώ υποστήριξε πως δεν οφείλει να υπάρχει διαμάχη περί του θέματος.
«Μία απρόκλητη κακόβουλη θύελλα ξέσπασε έπειτα που ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος, η κεφαλή της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αμερικής, ενώ επισκεπτόταν την Ελλάδα βάπτισε δύο παιδιά τα οποία γεννήθηκαν παρενθετικώς για να ανατραφούν από ζεύγος ομοφυλοφίλων. Οπως συνηθίζεται, ο Ελπιδοφόρος ενημέρωσε τον μητροπολίτη Γλυφάδας πως ερχόταν να τελέσει τη βάπτιση στη μητρόπολή του. Ωστόσο, δεν αναφέρθηκε στη φύση της γέννησης των παιδιών ή στη σεξουαλικότητα των γονιών τους. Την περασμένη Τρίτη η Ελληνική Εκκλησία κατέθεσε καταγγελία στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν φωτιά» αναφέρεται αρχικά στο άρθρο. Ο π. Ιωάννης Χρυσαυγής σημειώνει πως «ξεκάθαρα, αυτή δεν είναι δημόσια συζήτηση περί της μυστηριακής χάριτος. Αυτό που συνέβη ήταν απλώς ένα άλλο βάπτισμα, αλλά αυτό που επακολούθησε ήταν κάτι που όλοι στον κόσμο της θρησκείας γνωρίζουν τελευταία: Αλλο ένα επεισόδιο στον πόλεμο των πολιτισμών»!
Σε άλλο σημείο του δημοσιεύματός του ο Χρυσαυγής τονίζει πως «υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα για τα οποία οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν αισθάνονται άνετα να τα ανοίξουν, και το πλέον κορυφαίο ανάμεσα σε αυτά είναι η ομοφυλοφιλία, η οποία εγείρει παθιασμένο συναισθηματισμό, αλλά λίγη λογική ομιλία. Απλώς αναμασούν τη γνωστή φράση “μισούμε την αμαρτία, αλλά αγαπούμε τον αμαρτωλό”, μπορεί συχνά να είναι καταδίκη φαινόμενη ως συμπάθεια – είναι εύκολο να χαρακτηρίζουμε παρά να ακούμε». Στη συνέχεια του άρθρου του ο αρχιδιάκονος υπογραμμίζει πως δεν οφείλει να υπάρχει διαμάχη για το βάπτισμα το οποίο ανήκει σε όλα τα παιδιά και διερωτάται γιατί η ενέργεια του Ελπιδοφόρου δημιούργησε τόση φιλονικία.
«Οταν μία ανεξάρτητη Εκκλησία επικοινωνήσει με το Οικουμενικό Πατριαρχείο για το τι διημείφθη, διερωτώμαι τι ακριβώς θα αποκαλύψουν οι φόβοι μας γι’ αυτό το θέμα. Φοβόμαστε μήπως διαλυθούν η παράδοση και η αλήθεια; Φοβόμαστε να ανοίξουμε το κουτί της Πανδώρας; Όφειλε ο μητροπολίτης Γλυφάδας να ήταν περισσότερο ενήμερος για το τι συμβαίνει στη μητρόπολή του ή μήπως υπάρχει άλλος λόγος και έσπευσε να νίψει τα χέρια του για να καλύψει τα ίχνη του; Όφειλε ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος να είχε διευκρινίσει γραπτώς πως τα παιδιά δεν ανήκουν σ’ αυτό που ο μητροπολίτης Γλυφάδας ονομάζει “παραδοσιακή οικογένεια”; Περιμένουμε το ίδιο για παιδιά μονογονεϊκού γονέως;»
Τέλος, ο Χρυσαυγής διερωτάται: «Φοβόμαστε να παραδεχτούμε τη δική μας δυσφορία ή ντροπή για συζήτηση σεξουαλικών αρχών ή πρακτικών; Δεν θα ήταν καιρός για μία ειλικρινή συζήτηση γύρω από το σεξ και το φύλο στην Εκκλησία; Οφείλουν εκείνοι οι επιρρεπείς να κατακρίνουν τον τρόπο ζωής των άλλων είτε είναι χειροτονημένοι επίσκοποι ή αναγκαστικοί επικριτές, “να βγάλουν πρώτα τη δοκό από τα δικά τους μάτια” όπως είπε ο Χριστός;».