Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024

Λίτσα Πατέρα: Είναι πιθανές κάποιες μεγάλες αλλαγές στις παγκόσμιες αγορές και στο...

Η αποψινή πανσέληνος πραγματοποιείται στον άξονα Ταύρου (σταθερό ζώδιο...

Όσοι επιλέγουν μπιρίτσες αντί για άλλο ποτό κάνουν συνήθως καθιστική ζωή και...

Στο «απόσπασμα» στήνουν την μπίρα ερευνητές αμερικανικού πανεπιστημίου, καθώς...

Ξεσάλωσαν το τελευταίο 24ωρο οι χρήστες των social media με λογότυπο του...

Αντιδράσεις και ποικίλα σχόλια έχει προκαλέσει τα τελευταία 24ωρα...

Comeback για το «Vinylio» σε outsider κανάλι

Το ΤV Mακεδονία παίρνει «πνοή» από τον Αντώνη Κανάκη...

«Τον έφεραν φυτευτό και τον έκαναν σταθμάρχη»

Σοβαρή καταγγελία κατά του πελατειακού κράτους από τον πρώην σταθμάρχη Λάρισας Γιάννη Κολλάτο

Τα τελευταία 24ωρα επιχειρείται με συστηματικό τρόπο από την κυβέρνηση και μερίδα μέσων ενημέρωσης το έγκλημα στα Τέμπη να αποδοθεί στον τραγικό χειρισμό του μοιραίου σταθμάρχη της Λάρισας. Με αυτόν τον τρόπο, κυβέρνηση, αρμόδιοι φορείς και εταιρίες επιχειρούν να τη βγάλουν «λάδι», να αποκρύψουν τις δικές τους ευθύνες και να σβήσουν τα ίχνη της εγκληματικής τους πολιτικής. Ομως, απέναντι στο κυβερνητικό αφήγημα, το οποίο έχει υιοθετήσει από την πρώτη στιγμή της κρίσης μια σειρά πρόθυμων δημοσιολογούντων, βρίσκονται τα ντοκουμέντα. Και τα ντοκουμέντα για το έγκλημα στα Τέμπη μιλούν και αποδεικνύουν πως το έγκλημα ήταν προαναγγελθέν.

treno 1

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν όσοι άνθρωποι ζουν εδώ και πολλά χρόνια ανάμεσα στις σιδηροδρομικές γραμμές – εργαζόμενοι στα τρένα και τα δίκτυα, στελέχη των σιδηροδρόμων, αλλά και άνθρωποι που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο κομμάτι των μεταφορών. «Ηταν ένα προαναγγελθέν έγκλημα» καταλήγουν όλοι, εξηγώντας πως η πολιτική απαξίωσης, εγκατάλειψης και υποβάθμισης των σιδηροδρομικών δικτύων έχει ονοματεπώνυμα.

Βασίλης Σαμαράς

«Ακατάλληλος»

«Ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας ήταν ακατάλληλος για αυτή τη θέση» ξεκαθάρισε στην «Espresso» ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας Γιάννης Κολλάτος, προβαίνοντας σε πολύ βαριές καταγγελίες κατά του πελατειακού κράτους. «Μέχρι το 2012 ήταν στο γραφείο αποσκευών, μετά τον πήγαν στο υπουργείο Παιδείας, και πριν από 8 μήνες τον έφεραν φυτευτό και με μια εκπαίδευση λίγων μηνών τον έκαναν σταθμάρχη» μας είπε, βάζοντας στο κάδρο των ευθυνών την κυβέρνηση. «Απειρος, σε ηλικία 59 ετών και χωρίς καμία γνώση του αντικειμένου, ήταν δεδομένο πως δεν ξέρει και δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά» προσέθεσε ο κ. Κολλάτος.

kollatos
Γιάννης Κολλάτος

Πρώην στελέχη του ΟΣΕ, τα οποία μίλησαν στην «Espresso», εξήγησαν πως το σταθμαρχείο της Λάρισας είναι ένα από τα πλέον κομβικά του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς από εκεί καθημερινά περνούν περίπου 100 τρένα και χιλιάδες επιβάτες. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η θέση του σταθμάρχη της Λάρισας έχει και υψηλότερο μισθό» εξήγησαν. Αυτό λοιπόν που προκύπτει επαγωγικά είναι πως τα στελέχη της κυβέρνησης δεν αρκέστηκαν στον διορισμό ενός ανθρώπου σε μια θέση που δεν γνώριζε, αλλά ότι τον τοποθέτησαν και στην πιο κομβική θέση με στόχο να παίρνει μεγαλύτερο μισθό.

Τα πράγματα όμως είναι ακόμα χειρότερα, καθώς δίπλα στους φυτευτούς υπάρχουν και δεκάδες άλλοι εργαζόμενοι στα σταθμαρχεία που δουλεύουν με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών. Με άλλα λόγια, δηλαδή, η ασφάλεια χιλιάδων ανθρώπων που μεταφέρονται καθημερινά με τα τρένα εξαρτάται από εργαζομένους-αλεξιπτωτιστές που δεν προλαβαίνουν ούτε να εγκλιματιστούν στη θέση τους. «Οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται είναι με μπλοκάκι και ο μισθός τους δεν ξεπερνά τα 700 ευρώ. «Οπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, οι εργαζόμενοι αυτοί δεν λαμβάνουν καν τη στοιχειώδη εκπαίδευση» είπε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Ζαβογιάννης, εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα εγκληματικά λάθη, όμως, που οδήγησαν στην τραγωδία στα Τέμπη δεν εξαντλούνται στον ανθρώπινο παράγοντα. «Αν το κράτος είχε υποδομές και υπήρχαν δικλίδες ασφαλείας, το δυστύχημα αυτό θα είχε αποφευχθεί» καταλήγουν με κατηγορηματικό τρόπο οι άνθρωποι που μίλησαν στην «Espresso».

δφγδφγ
Βασίλης Ζαβογιάννης

Οπως το 1990

Ολα τα στοιχεία δείχνουν πως τα τρένα λειτουργούν το 2023 με τον τρόπο που λειτουργούσαν το 1990, καθώς ακόμα και σήμερα δεν λειτουργούν η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Μα, πολύ απλά πως τα τρένα βασίζονται απλά και μόνο στις οδηγίες του ανθρώπινου παράγοντα, χωρίς να διαθέτουν τα βασικά μέσα ασφαλείας που προστατεύουν τα τρένα από ατυχήματα σε όλο τον δυτικό κόσμο.
Οι ευθύνες για την απουσία αυτών των τόσο απαραίτητων και στοιχειωδών μέσων, που εξασφαλίζουν την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών, οφείλονται στη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα που σκέπασε από το 2010 τη χώρα, αλλά και στη διοικητική ανεπάρκεια των κυβερνήσεων. Χαρακτηριστική είναι η καταγγελία του κ. Κολλάτου, ο οποίος αποκάλυψε πως μέχρι το 2012 υπήρχε σηματοδότηση, όμως σταμάτησε διότι έδιωξαν το προσωπικό για να γλιτώσουν χρήματα από τη συντήρηση.

Καταπέλτης κατά των χειρισμών που έχουν γίνει αυτά τα χρόνια είναι και ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην μέλος της Επιτροπής Ερευνών Χρήστος Ρετσινάς. Μιλώντας στην «Espresso» ξεκαθάρισε πως, αν υπήρχε ακόμα το κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων, που λειτουργούσε μέχρι τα τέλη του 2020 στο κέντρο της Αθήνας, τότε το συμβάν θα είχε αποφευχθεί.

retsinas
Χρήστος Ρετσινάς

«Δέκα έμπειρα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πέντε του ΟΣΕ ήλεγχαν όλη την κυκλοφορία των τρένων, προλαβαίνοντας μέσω αυτής της υπηρεσίας πάρα πολλά συμβάντα. Αυτό το κέντρο όμως καταργήθηκε στο τέλος του 2020, διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να αποσυρθεί, δημιουργώντας ένα δικό της κέντρο, του οποίου τα… αποτελέσματα τα είδαμε όλοι» μας είπε και ξεκαθάρισε πως από το τέλος του 2020 δεν μπαίνει σε τρένα.

Κατηγορηματικός όμως για την ασφάλεια των δικτύων ήταν και ο ειδικός σε θέματα μεταφορών και τηλεπικοινωνιών Χρήστος Ρώσσης, ο οποίος μιλώντας στην «Espresso» ξεκαθάρισε πως «τα συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεδιαχείρισης θα έπρεπε να λειτουργούν εδώ και χρόνια», ξεκαθαρίζοντας πως «δεν θα έπρεπε να λειτουργούν συρμοί χωρίς αυτά τα συστήματα».

Φ1 5820711

Ολα αυτά ο -παραιτηθείς πλέον- υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Α. Καραμανλής τα γνώριζε. Και μάλιστα τα γνώριζε από πρώτο χέρι, καθώς οι μηχανοδηγοί είχαν προειδοποιήσει με τουλάχιστον τρία εξώδικα τον τέως υπουργό. Οπως χαρακτηριστικά λέει στην «Espresso» ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας, «στέλναμε διαρκώς εξώδικα, ζητώντας να τηρηθούν τα μέτρα ασφαλείας».

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μαριγκόνα: Η μελαχρινή που τρέλανε το ΣΕΦ στο ματς Ολυμπιακός – Βιλερμπάν

Το ματς Ολυμπιακός - Βιλερμπάν εξελισσόταν σε θρίλερ... Ωσπου...

Eurovision: Κάθε καρυδιάς… καρύδι στον ελληνικό τελικό

Για μια θέση στον ήλιο... Μετά την επικοινωνιακή επιτυχία...

Η ατάκα του 30χρονου στην αδερφή του λίγο μετά την εν ψυχρώ εκτέλεση της πρώην συντρόφου του στο Αγρίνιο

Υπό δρακόντεια μέτρα ασφαλείας αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα ενώπιον...

Τροχαίο για τη Στέλλα Μπεζαντάκου!

«Κόλαση» στα νότια προάστια με τη Στέλλα Μπεζαντάκου και...

Στο Γηροκομείο Αθηνών θα γίνει «Της παρέας»!

Ανοίγει ξανά το ιστορικό θέατρο του Γηροκομείου Αθηνών, τριάντα...

Τσολάκη πολύ σκληρή για να πεθάνει

Πολύ σκληρή για να πεθάνει τηλεοπτικά η Ελένη Τσολάκη,...

Ο Λαζόπουλος με Βλάχο και Γερασιμίδου στο «Τσαντίρι» του

Η αντίστροφη μέτρηση για την πρεμιέρα του «Αλ Τσαντίρι...

Βαρδής Βαρδινογιάννης: Δεν άντεξε μακριά από τη Μαριάννα του

Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ταξίδεψε στη γειτονιά των αγγέλων για...