Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

«Ραντεβού» στο Παλλάς για Φραγκούλη και Αρβανιτάκη

Δύο σπουδαίοι καλλιτέχνες με πορείες ακριβές, που ταξίδεψαν σε...

Αργύρης Χατζηδιάκος: Με… μέτρο η σαμπάνια

Ο Αργύρης Χατζηδιάκος είναι απόφοιτος πολιτικών επιστημών, αλλά παράλληλα...

Η κρίση στον γάμο της Κόνι Μεταξά και του Μάριου Καπότση, που...

Δεν είναι η πρώτη φορά που «χωρίζουν» την Κόνι...

Η ιδιαίτερη βραδιά που διοργάνωσε στο Θέατρο Μεταξουργείο ο Αντώνης Λουδάρος

Μία βραδιά για φίλους και συναδέλφους ηθοποιούς διοργάνωσε ο...

«Ήρωες» σε… ιπτάμενα φέρετρα

To χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου για τους πιλότους του Canadair, που έπεσε στην Κάρυστο

Ακόμα δύο γενναία παλικάρια της Πολεμικής Αεροπορίας έδωσαν χθες τη ζωή τους παλεύοντας πάνω από τις φλόγες με τα γερασμένα Canadair, που επιχειρούσαν στην Κάρυστο.

Ο σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών, και ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών, κυβερνήτης και συγκυβερνήτης του CL-215, είναι τα θύματα της τραγωδίας, που με ένα αεροσκάφος ηλικίας περίπου 50 ετών έδιναν σκληρή μάχη με το πύρινο θηρίο. Στις Eνοπλες Δυνάμεις με απόφαση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Δένδια κηρύχθηκε τριήμερο πένθος. Οι δυο πιλότοι της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο Βόλου.

Από αριστερά: Ο ανθυποσμηναγός Στεφανίδης & ο σμηναγός Μουλάς

Με το αεροπλάνο επιχειρούσαν κατάσβεση εστίας μέσα σε δύσβατο σημείο της περιοχής Πλατανιστό, όπου είχε υπάρξει αναζωπύρωση. Οι μοιραίες στιγμές καταγράφηκαν σε βίντεο της ΕΡΤ και δείχνουν το αεροσκάφος να πετά χαμηλά και να ρίχνει νερό στην εστία. Ομως, την ώρα που σηκώνεται χτυπάει σε ένα δέντρο και χάνει τον πλωτήρα από το φτερό. Στη συνέχεια κάνει έναν σύντομο ελιγμό στον αέρα λόγω απώλειας στήριξης και καρφώνεται στο έδαφος, ενώ ακολουθεί ισχυρή έκρηξη. Οι πιλότοι δεν είχαν κανένα περιθώριο αντίδρασης, ενώ και χρόνο να διέθεταν, δεν είχε το γερασμένο Canadair εκτινασσόμενα καθίσματα.

Στο σημείο έσπευσε από την πρώτη στιγμή ένα ελικόπτερο για να δει την κατάσταση, αλλά και αεροναυαγοσωστικά με διασώστες του Στρατού και του Λιμενικού. Ελικόπτερο αποβίβασε από αέρος με γάντζο διασώστη, καθώς υπήρχε μεγάλη επικινδυνότητα λόγω των καυσίμων του Canadair, αλλά ήταν ήδη αργά. Αυτόπτες μάρτυρες, κάτοικοι της περιοχής, είδαν με τα μάτια τους την πτώση του πυροσβεστικού αεροσκάφους. Ο Σπύρος Γεωργίου σε δηλώσεις του ανέφερε: «Το είδα να περνάει δίπλα μου με κλίση 90 μοίρες. Λέω “τι κάνει;” Θεώρησα ότι έχει πάρει μια παρακινδυνευμένη κλίση πτήσης.

Στα τρία δευτερόλεπτα άκουσα την έκρηξη. Τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες» αποκάλυψε. Ο αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «ΠΤΗΣΗ» Φαίδων Καραϊωσηφίδης τόνισε στην ΕΡΤ ότι «δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών […] Και αμέσως μετά τη ρίψη νερού, το αεροπλάνο ελαφρώνει και εκτινάσσεται στον αέρα – πρέπει να ληφθεί κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να διαμορφωθεί η τροχιά του» είπε.

Από την πλευρά του, ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης σχολίασε πως «οι φωτιές πρέπει να σβήνουν στο πρώτο λεπτό, στο πρώτο δεκάλεπτο. Μετά η Ελλάδα έχει δύσβατα εδάφη και χρειάζονται τα εναέρια. Ολα αυτά τα χρόνια το κράτος έπρεπε να φροντίσει να πάρουμε και καινούργια ελικόπτερα. Ορισμένοι τύποι που πετούν στοχεύουν».

Το μοιραίο Canadair ήταν ένα από τα «σαπάκια» ηλικίας 48 ετών, καθώς τα πρώτα παρελήφθησαν τον Δεκέμβριο του 1975 και άλλα τέσσερα προστέθηκαν στον στόλο το 1996. Οι βλάβες είναι συχνές, ενώ το εργοστάσιο κατασκευής τους στον Καναδά έχει κλείσει και δεν παράγει νέα ανταλλακτικά. Οι μηχανικοί εργάζονται νυχθημερόν για να τα κρατούν σε πλήρη ετοιμότητα. Με αυτά τα ιπτάμενα φέρετρα επιχειρούν ασταμάτητα οι πιλότοι μας.

Αεροσκάφη χωρίς αυτοματισμούς, καθώς είναι άλλης εποχής, απαιτούν τα πάντα να γίνονται από τον πιλότο, ο οποίος πάνω από τους καπνούς πρέπει να παίρνει αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ταυτόχρονα να έχει τεταμένη την προσοχή του, καθώς γύρω του πετούν κι άλλοι. Δεν είναι υπερβολή όταν οι πιλότοι επιχειρούν επί μέρες σε συνδυασμό με τα παραπάνω πολλοί να μιλούν για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

Στο μεταξύ ενός λεπτού σιγή για την τραγική απώλεια των δύο πιλότων τήρησε η Βουλή, λίγο προτού αρχίσει η ψηφοφορία επί του νομοσχεδίου για την ψήφο των αποδήμων. Επίσης, πρώτος από το εξωτερικό ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν εξέφρασε μέσω twitter τη θλίψη του.

Είναι το 10ο περιστατικό πτώσης Καναντέρ από το 1975, οπότε προμηθεύτηκε η Ελλάδα τα πρώτα αεροσκάφη αεροπυρόσβεσης.

Αναλυτικά οι πτώσεις των ελληνικών

Καναντέρ με χρονολογική σειρά:

● 25/07/2023 – Κάρυστος

● 26/06/2016 – Δερβενοχώρια

● 22/07/2007 – Στύρα Ευβοίας (CL-415 – 2 νεκροί)

● 06/07/2006 – Σούνιο

● 15/07/2000 – Αργαλαστή (2 νεκροί)

● 22/08/1993 – Αίγιο (2 νεκροί)

● 10/09/1992 – Κιάτο

● 09/03/1984 – Ελευσίνα

● 26/05/1977 – Ισθμια Κορινθίας

● 18/07/1978 – Ιωάννινα

{{-PCOUNT-}}28{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όσα έγιναν στα βαφτίσια του εγγονού της Αγγελοπούλου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Το προ δύο εβδομάδων αποκλειστικό ρεπορτάζ της «Espresso» για...

Από τα σαλόνια του «Grand Hotel» στο «Rouk Zouk» για καλό σκοπό

Αφήνουν τα σαλόνια του «Grand Hotel» για τη Ζέτα...

Σταμάτης Τζελέπης: Παγκόσμια υπόκλιση στον κολλητό του Βέγγου

Δέκα βραβεία ακόμα και πρώτου ανδρικού ρόλου, διθυραμβικές κριτικές...

θρίλερ με τα αίτια θανάτου του Κώστα Χαρδαβέλλα!

Διάστασεις θρίλερ παίρνει ο θάνατος του Κώστα Χαρδαβέλλα, ο...

Ο Πάρης της Βίσση ένα βήμα πριν από τον θάνατο!

Ο Πάρης της δεκαετίας του '90: Η άγνωστη ιστορία...

X-mas «Μυστικός δείπνος» με ήχους Stones…

Το event της χρονιάς δεν θα μπορούσε να είναι...

Τέσσερις Έλληνες επιστήμονες βρήκαν super φάρμακο

Μία σπουδαία ανακάλυψη έκανε ομάδα Ελλήνων καθηγητών, αποδεικνύοντας πως...