Ένα νέο κεφάλαιο στη σφοδρή δικαστική αντιπαράθεση μεταξύ του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα και της πρώην συζύγου του Σοφίας Γιαννικοπούλου πρόκειται να γραφτεί σε λίγες ημέρες στην αίθουσα του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου της Αθήνας.
Συγκεκριμένα, στις 20 Σεπτεμβρίου, η πρώην σύζυγος του εφοπλιστή θα καθίσει στο εδώλιο προκειμένου να δικαστεί για πλημμεληματική κατηγορία, που τη θέλει να έχει δημιουργήσει πλαστό αντίγραφο του πρωτότυπου πίνακα «Les Roses», ο οποίος φέρει την υπογραφή του σπουδαίου ζωγράφου Μαρκ Σαγκάλ και η αξία του ανέρχεται σε περίπου 2.000.000 ευρώ!
Αυτή όμως δεν είναι η μόνη δίκη που έχει να αντιμετωπίσει η κυρία Γιαννικοπούλου. Για την ίδια υπόθεση θα δικαστεί σε βαθμό κακουργήματος στις 15 Απριλίου 2024, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων. Αυτή τη φορά η κατηγορία θα αφορά το αδίκημα της υπεξαίρεσης του σπουδαίου έργου, το οποίο ο κ. Κούστας υποστηρίζει ότι αγόρασε αντί 1.400.000 ευρώ από γκαλερί στο Παρίσι, το φθινόπωρο του 2007. Σύμφωνα, όμως, με τους ισχυρισμούς του εφοπλιστή και μηνυτή της υπόθεσης, η πρώην σύζυγός του την περίοδο του διαζυγίου τους αντέγραψε το σπάνιο έργο τέχνης και εν συνέχεια του παρέδωσε το πλαστό αντίγραφο, έχοντας μάλιστα τοποθετήσει αυτό στο τελάρο με το οποίο είχε πλαισιωθεί ο αυθεντικός πίνακας.
Όπως φέρεται ότι αναφέρει ο κ. Κούστας στο δικόγραφο της μήνυσής του, ο ίδιος ανακάλυψε την πλαστογραφία όταν επεδίωξε να πουλήσει το έργο σε γκαλερί στο Παρίσι, και τότε ενημερώθηκε ότι έχει στην κατοχή του ένα πλαστό αντίγραφο του διάσημου πίνακα του Σαγκάλ και όχι τον αυθεντικό, τον οποίο είχε αγοράσει αντί υψηλού τιμήματος. Υποστηρίζει ότι κατάλαβε πως πίσω από την πλαστογραφία βρισκόταν η πρώην σύζυγός του, η οποία πλαστογράφησε τον πίνακα (το έργο παρέμενε στο σπίτι του πρώην ζευγαριού και μετά την αποχώρηση του κ. Κούστα από αυτό) το 2012, με σκοπό την υπεξαίρεσή του.
Εν ολίγοις, οι δύο δίκες που έχει να αντιμετωπίσει πλέον η κυρία Γιαννικοπούλου αφορούν την ίδια υπόθεση, δηλαδή το έργο του Σαγκάλ, πλην όμως η σχετική δικογραφία ως προς την πλημμεληματική κατηγορία της πλαστογραφίας διαχωρίστηκε και η δίκη επισπεύσθηκε. Ο λόγος της επίσπευσης ήταν για να ξεπεραστεί ο σκόπελος της πενταετούς παραγραφής του αδικήματος, δεδομένου ότι ο «μαϊμού» πίνακας φέρεται ότι παραδόθηκε από εκείνη στον εφοπλιστή στις 18 Ιουλίου 2018
Η κυρία Γιαννικοπούλου, προσερχόμενη στις 20 Σεπτεμβρίου στη δικαστική αίθουσα για να δικαστεί για το πλημμέλημα της πλαστογραφίας, αναμένεται να έχει στο πλευρό της τον Αλέξη Κούγια, ο οποίος ανέλαβε την υπεράσπισή της. Η ίδια αρνείται ότι αντέγραψε και υπεξαίρεσε το αυθεντικό έργο, και κάνει λόγο για σωρεία κενών και αντιφάσεων στο κείμενο της μήνυσης που κατέθεσε σε βάρος της ο πρώην σύζυγός της.
Ο βασικός υπερασπιστικός ισχυρισμός της κατηγορουμένης είναι ότι πολλά περιουσιακά στοιχεία, όπως και ο επίδικος πίνακας του Σαγκάλ, είχαν αποκτηθεί από κοινού με τον σύζυγό της. Ειδικά δε το συγκεκριμένο έργο τέχνης ανήκει, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, και στις δύο κόρες του ζεύγους, και για εκείνες είχε αγοραστεί. Επιπρόσθετα, η κυρία Γιαννικοπούλου επικαλείται τη ληστεία που είχε γίνει στο σπίτι της, τον Μάρτιο του 2018, για να επισημάνει πως, αν πράγματι επεδίωκε να κρατήσει με δόλια μέσα το γνήσιο έργο τέχνης, θα είχε δηλώσει ψευδώς ότι της το άρπαξαν οι ληστές. Αξιοσημείωτο όμως είναι ένα ακόμη επιχείρημα που η ίδια προβάλλει σχετικά με τον χρόνο που το έργο παραδόθηκε στον εφοπλιστή με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας.
Με τη δικαστική αυτή απόφαση κρίθηκε το 2018 ότι ο πίνακας ανήκει στον κ. Κούστα και τον Ιανουάριο του 2020 επέστρεψε στην κατοχή του. Ωστόσο, για διάστημα περίπου 1,5 έτους το έργο βρισκόταν σε εταιρία φύλαξης μέχρι να φτάσει ξανά στα χέρια του εφοπλιστή. Τώρα, η κυρία Γιαννικοπούλου, «πατώντας» ακριβώς σε αυτό το χρονικό διάστημα που ο πίνακας βρισκόταν σε εταιρία φύλαξης, διερωτάται πώς μπορεί να είναι εκείνη κατηγορουμένη για πλαστογραφία, όταν το έργο έφυγε από το σπίτι της τον Ιούλιο του 2018 και παραδόθηκε στον πρώην σύζυγό της τον Ιανουάριο του 2020. Επί της ουσίας, με τον ισχυρισμό αυτόν η κατηγορουμένη «σηκώνει το γάντι» στον πρώην σύζυγό της, αφήνοντας ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι εκείνος ή άλλα, τρίτα πρόσωπα θα μπορούσαν μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα να πλαστογραφήσουν το σπουδαίο έργο.
Πάντως, η συγκεκριμένη δικαστική αντιπαράθεση μεταξύ του πρώην ζεύγους αποτελεί μέρος της σφοδρής αντιδικίας που έχουν ξεκινήσει. Η πλέον σημαντική απόφαση για τα δύο αντίδικα μέρη δεν έχει εκδοθεί ακόμη και αναμένεται το επόμενο διάστημα από το Πρωτοδικείο της Αθήνας. Με την απόφαση αυτή το δικαστήριο θα αποφανθεί για την αγωγή που είχε καταθέσει η κυρία Γιαννικοπούλου σε βάρος του πρώην συζύγου της, διεκδικώντας από εκείνον ποσό 134.000.000 ευρώ, το οποίο, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της, προέρχεται από την επαύξηση της περιουσίας του κατά τη διάρκεια του έγγαμου βίου τους. Η επαύξηση αυτή στην περιουσία του εφοπλιστή, σύμφωνα με την πλευρά της κυρίας Γιαννικοπούλου, επήλθε και με τη δική της συμμετοχή.
Η νέα ζωή στο ντιζαϊνάτο παλάτι στη Βουλιαγμένη με την υπογραφή του διάσημου Αμερικανού αρχιτέκτονα Peter Marino
Χωρίς «Τα Τριαντάφυλλα» του Μαρκ Σαγκάλ ζει στη βίλα της στη Γλυφάδα η Σοφία Γιαννικοπούλου, η οποία πριν από περίπου μία δεκαετία χώρισε από τον πρώην σύζυγό της.
Μέχρι τότε ο σπάνιος πίνακας του διάσημου ζωγράφου, αξίας περίπου 2.000.000 ευρώ, κοσμούσε το σαλόνι του σπιτιού τους και έκλεβε την παράσταση ανάμεσα στα υπόλοιπα έργα τέχνης τα οποία με πάθος αγόραζε ο εφοπλιστής Γιάννης Κούστας, που εκτός των σπιτιών σε Ελλάδα και Νέα Υόρκη δεσπόζουν και στα γραφεία της ναυτιλιακής του εταιρίας στον Πειραιά.
Σε λίγες ημέρες αναμένεται να δοθεί ακόμα μία δικαστική μάχη στο πολυσυζητημένο διαζύγιο της δεκαετίας με φόντο εκατομμύρια ευρώ, ληστείες, πλαστογραφίες και «μαϊμού» έργα τέχνης, καθώς, όπως ισχυρίζεται ο εφοπλιστής μετά τη δικαστική απόφαση να δοθεί σε εκείνον το έργο του Σαγκάλ που είχε αγοράσει από γκαλερί στο Παρίσι το 2007, στα χέρια του μετά το διαζύγιό του παρέλαβε ένα αντίγραφο του έργου των 2.000.000 ευρώ, μηδενικής αξίας! Τα δικαστήρια θα αποφασίσουν…
Ο εφοπλιστής με τη νέα του σύζυγο Δήμητρα Μέρμηγκα έχει δημιουργήσει εδώ και χρόνια μια νέα οικογένεια, την οποία πρόσφατα στέγασε στο νέο του παλάτι στη Βουλιαγμένη, που όσοι το έχουν επισκεφτεί μιλούν στην κυριολεξία όχι για μία πολυτελή βίλα αλλά για ένα… μουσείο μοντέρνας τέχνης που παρόμοιό του δεν υπάρχει στην Ελλάδα και φέρει την υπογραφή του διάσημου αρχιτέκτονα Peter Marino.
Προς τιμήν του διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Peter Marino, που επιμελήθηκε το σύγχρονο παλάτι των 3.000 τ.μ., δόθηκε και πριβέ δείπνο με καλεσμένους από τον χώρο της ναυτιλίας, όπως τα ζεύγη Πόλυ και Ρόζμαρι Χατζηιωάννου, Νίκου και Σήλιας Τσάκου, Δημήτρη και Αρετής Δαλακούρα, Γιώργου και Βάσως Φειδάκη, Γιάννη και Πηνελόπης Μαυρή. Στο σπίτι, όταν ολοκληρώθηκε η διακόσμησή του, τελέστηκε αγιασμός, παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερωνύμου, καθώς φημολογείται ότι στο οικόπεδο έχει χτιστεί και ιδιωτικό παρεκκλήσι.
Στους τεράστιους εσωτερικούς χώρους της βίλας -από τη μεγαλοπρεπή είσοδο με την εντυπωσιακή μαρμάρινη σκάλα ως τα σαλόνια και τη huge τραπεζαρία- την παράσταση κλέβουν τα έργα τέχνης διάσημων ξένων καλλιτεχνών που έχει αγοράσει για τη συλλογή του ο Γιάννης Κούστας με την επιλογή της συζύγου του Δήμητρας, η οποία έχει σπουδάσει Ιστορία Τέχνης.