Η «Εspresso» κάνει ένα ταξίδι στο τηλεοπτικό παρελθόν, σε σειρές που αγαπήθηκαν αλλά έριξαν ξαφνικά «αυλαία».
Οικονομικά προβλήματα και ίντριγκες μεταξύ των πρωταγωνιστών που οδήγησαν τους σταθμούς στο να κόψουν τις παραγωγές.
Τη στιγμή που υπάρχει έντονη φημολογία ότι σειρές όπως οι «Μετά τη φωτιά», «Ο πρώτος από εμάς», «Πανθέοι» μπορεί να ολοκληρώσουν την προβολή τους πιο γρήγορα από το προβλεπόμενο,
καθώς οι… πτήσεις τηλεθέασης είναι χαμηλές και τα διαφημιστικά έσοδα λίγα, στελέχη της τηλεοπτικής αγοράς δεν πανικοβάλλονται,
διότι γνωρίζουν ότι το λεγόμενο «ψαλίδι» σε κάτι που δεν προχωρά είναι πολλές φορές αναμενόμενο και λυτρωτικό για τα κανάλια, καθώς βάζουν στη θέση του κάτι που θα τραβήξει την ανηφόρα!
Βέβαια, στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης υπήρχαν και πολύ επιτυχημένες σειρές που ολοκληρώθηκαν άρον άρον ή ακόμη κόπηκαν και κατέβασαν ρολά επειδή συντρέχανε άλλοι λόγοι, που δεν είχαν να κάνουν με τη θεαματικότητα, αλλά με τις κακές σχέσεις στο καστ. Δεν έλειψαν όμως και οι σειρές που κατέβασαν ρολά γιατί το κανάλι είχε οικονομικά προβλήματα.
Η «Εspresso» κάνει ένα ταξίδι στο τηλεοπτικό παρελθόν, σε σειρές που αγαπήθηκαν αλλά μας άφησαν στα… κρύα του λουτρού απότομα, αφού χάθηκαν από τις συχνότητες.
Αυτή την περίοδο έχει φουντώσει ξανά το σενάριο επαναφοράς του σίριαλ στο Mega «Τι ψυχή θα παραδώσεις, μωρή;», που έριξε αυλαία ξαφνικά και όλοι έκαναν λόγο τότε για τις χείριστες σχέσεις που είχαν μεταξύ τους οι πρωταγωνίστριες. Το συγγραφικό δίδυμο έχει πρόθεση να επανέλθει με την ίδια σειρά, αλλά με άλλες πρωταγωνίστριες.
Το «Τι ψυχή θα παραδώσεις, μωρή;», παραγωγής 2000, ήταν μια σειρά που λατρεύτηκε από το τηλεοπτικό κοινό και πολλοί θα ήθελαν να δουν τι γίνεται παρακάτω… Ωστόσο, ύστερα από μόλις έξι επεισόδια «κόπηκε» και εμείς μείναμε με το… γλυκό στο στόμα. Μάλιστα, ύστερα από καιρό προβλήθηκε και ένα έβδομο, ημιτελές επεισόδιο, μικρότερης διάρκειας, το οποίο ουσιαστικά ήταν συρραφή σκηνών που είχαν προλάβει να γυριστούν, ενώ μεσολαβούσε αφήγηση για να βγαίνει νόημα.
Τότε είχε ακουστεί ότι οι κεντρικές πρωταγωνίστριες είχαν γίνει «μαλλιά κουβάρια», κάτι που υποστηρίζει και ο στενός κύκλου των Ρήγα – Αποστόλου. Η ηθοποιός Χρύσα Ρώπα έχει δηλώσει ότι στα γυρίσματα, πιεσμένος από το κανάλι, ο Αλέξανδρος Ρήγας την προσέβαλε, με αποτέλεσμα εκείνη να παραιτηθεί. Ο δημιουργός αρνήθηκε να την αντικαταστήσει, και έτσι η σειρά «κόπηκε».
Αλλά η καλή μέρα από την αρχή φαίνεται… Και για το συγκεκριμένο σίριαλ όλα είχαν ξημερώσει στραβά. Να αναφερθεί ότι η αρχική τετράδα αποτελούνταν από τις Δήμητρα Παπαδοπούλου, Ασπασία Τζιτζικάκη, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου και Ελένη Καστάνη, και ενώ είχαν γυριστεί τα πρώτα τέσσερα επεισόδια αποφασίστηκε η αντικατάσταση των τριών πρώτων από τις Χρύσα Ρώπα, Ελένη Ράντου και Αβα Γαλανοπούλου, κρατώντας μόνο την Ελένη Καστάνη από την αρχική διανομή.
Από τις πλέον επιτυχημένες σειρές του ΑΝΤ1, με πρωταγωνιστές τον Γιάννη Μπέζο και τη Ναταλία Τσαλίκη, ήταν το «Ακρως οικογενειακόν» (2001-2003). Οι δημοφιλείς ηθοποιοί υποδύονταν ένα παντρεμένο ζευγάρι με τέσσερα άτακτα παιδιά διαφόρων ηλικιών. Η σειρά σημείωνε υψηλή τηλεθέαση και, όπως ήταν φυσικό, πήρε το «πράσινο φως» για δεύτερη σεζόν, η οποία ήταν εξίσου επιτυχημένη. Ωστόσο, ξαφνικά, τον Ιανουάριο του 2003 ανακοινώθηκε ότι η σειρά ολοκληρώνεται πρόωρα, αφήνοντας το κοινό με την απορία για το τι είχε συμβεί στο παρασκήνιο.
Αρκετά χρόνια αργότερα, και ενώ η σειρά συνέχιζε να παίζεται σε επανάληψη από τον ΑΝΤ1, ο Γιάννης Μπέζος, σε συνέντευξή του, ανέφερε: «Γυρίζω και λέω στον ΑΝΤ1 “Στοπ!” Μήπως δεν ήθελα να κερδίσω περισσότερα χρήματα; Φυσικά και ήθελα. Απλά καταλάβαινα πως από ένα σημείο και μετά δεν είχε νόημα να συνεχίζονται αυτές οι σειρές μόνο και μόνο επειδή κάνουν επιτυχία.
Αρχισα τότε να αντιλαμβάνομαι τη μεγάλη ευθύνη που είχα ακόμα κι εγώ προσωπικά απέναντι στον κόσμο. Δεν μπορούσα να εκτίθεμαι, να αρχίσω να κάνω ανοησίες! Ωραίο είναι να πληρωνόμαστε καλά, αλλά παράλληλα πρέπει να είμαστε και συνεπείς στα πιστεύω μας και σε όσα λέμε και παίζουμε. Η λογική πως η τηλεόραση είναι μια αγελάδα που αρμέγουμε τελείωσε».
Οι «Δυο ξένοι», παραγωγής 1997-1999, ήταν μία από τις πλέον επιτυχημένες σειρές των 90s. Αν δει κάποιος το τελευταίο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου, θα διαπιστώσει ότι πρόκειται για «άλλο ένα επεισόδιο» και όχι για φινάλε, και αυτό γιατί η σειρά επρόκειτο να συνεχιστεί για τρίτη σεζόν.
Μάλιστα, ο Αλέξανδρος Ρήγας είχε γράψει και την πλοκή του τρίτου κύκλου, ο οποίος θα ήταν αρκετά διαφορετικός και πιο δραματικός από τους δύο προηγούμενους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεση του τρίτου κύκλου θα τοποθετούνταν χρονικά τρία ή πέντε χρόνια αργότερα.
Η Μαρίνα και Κωνσταντίνος θα χώριζαν για ακόμα μία φορά, και μόνο η Ντίνα Κώνστα και η Χρυσούλα Διαβάτη θα ήταν η κωμική νότα των επεισοδίων.
Λέγεται ότι ένας από τους λόγους που τελικά δεν γυρίστηκε ποτέ τρίτος κύκλος ήταν το απαιτητικό πρόγραμμα της Εβελίνας Παπούλια, η οποία μάλιστα μόλις είχε γεννήσει την κόρη της.
Αναμφισβήτητα, το «Ρετιρέ», παραγωγής 1990, σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη, ήταν μια από τις πιο αγαπημένες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης, αλλά και του Mega. Η σειρά έχει γράψει τη δική της ιστορία, σημειώνοντας υψηλή τηλεθέαση τόσο στην α’ προβολή όσο και στις αμέτρητες επαναλήψεις της.
Ωστόσο, το 84ο επεισόδιο της σειράς έμελλε να είναι το τελευταίο της. To συγκεκριμένο επεισόδιο δεν ήταν το «φινάλε» – ίσα ίσα άφηνε πολλά ζητήματα να εκκρεμούν. Ο Γιάννης Δαλιανίδης σκόπευε να γυρίσει και τρίτη σεζόν.
Όπως έχει δηλώσει ο Μάκης Δελαπόρτας σε παλαιότερη συνέντευξη, όμως, δύο από τις πρωταγωνίστριες ζήτησαν γενναία αύξηση μισθού, την οποία δεν πήραν από το κανάλι και αποχώρησαν. Οπότε, η σειρά χωρίς αυτές κόπηκε.
Η κωμική σειρά «Εθνική Ελλάδος», παραγωγής 2015, που έκανε υψηλά ποσοστά τηλεθέασης, έπεσε θύμα των οικονομικών προβλημάτων του Mega και τελικά κόπηκε πρόωρα. Παρά το γεγονός ότι κατά διαστήματα φήμες την ήθελαν να επιστρέφει με νέα επεισόδια, ώστε να ολοκληρωθεί η ιστορία των ηρώων της, κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Η «Εθνική Ελλάδος» σήμανε την επιστροφή του Γιώργου Καπουτζίδη στην τηλεόραση, μετά το φινάλε του θρυλικού «Παρά πέντε».
Το Mega δεν σεβάστηκε τον γνωστό δημιουργό, και αυτός ύστερα από χρόνια μάς συστήθηκε ξανά μέσα από τις «Σέρρες» του ΑΝΤ1.
Αλλά και το «Κάτω Παρτάλι», παραγωγής 2014, ήταν μια σειρά που έκανε τους πάντες να γελούν, το τηλεοπτικό κοινό την αποθέωσε, δημιούργησε νέους σταρ πρωταγωνιστές, αλλά αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να εξασφαλίσει στην παραγωγή θέση σταθερή στο πρόγραμμα του Mega.
Έτσι, ύστερα από δύο επιτυχημένους κύκλους και με μια τρίτη σεζόν έτοιμη από τον σεναριογράφο Λευτέρη Παπαπέτρου, έριξε πρόωρα «αυλαία», αφού ο σταθμός δεν είχε καταβάλει τις οφειλές προς τους ηθοποιούς. Υστερα από λίγο καιρό το Mega «σιώπησε» εντελώς…
Προς το τέλος της δεύτερης καραντίνας εξαιτίας του κορονοϊού, την άνοιξη του 2021, στην ΕΡΤ έκανε πρεμιέρα η σειρά «Ζακέτα να πάρεις», με πρωταγωνίστριες τις Ελένη Ράντου, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Φωτεινή Μπαξεβάνη, σε ρόλους κλασικής Ελληνίδας μαμάς.
Αν και η σειρά αγαπήθηκε από το κοινό και απέσπασε και καλές κριτικές, κάπου μέσα στο φθινόπωρο του 2021 ανακοινώθηκε ότι η δεύτερη σεζόν θα είναι σύντομη και θα ρίξει «αυλαία» λίγο μετά το νέο έτος.
Σύμφωνα με κάποια δημοσιεύματα, δύο από τις τρεις πρωταγωνίστριες ήταν «στα μαχαίρια», με αποτέλεσμα το κλίμα στα παρασκήνια να μην είναι καλό.
Βέβαια, οι ίδιες το διέψευσαν, αλλά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά. Μάλιστα, η μία εξ αυτών θεωρείται στην καλλιτεχνική αγορά πολύ περίεργη και ιδιότροπη…