«Εχει παρατήσει την υποκριτική κι έχει γίνει άλλος άνθρωπος» έγραφαν δημοσιεύματα της εποχής για τον «Μάριο τον ανωμαλλιά», όπως ήταν ο χαρακτήρας που υποδυόταν στο πέρασμά του, από το δημοφιλές σίριαλ «Κωνσταντίνου και Ελένης», όμως ήρθε ξανά στη δημοσιότητα, αυτή τη φορά για τον… ρόλο του ως μέλους της σπείρας που έκλεβε και παραποιούσε πανάκριβα αυτοκίνητα, με λεία σχεδόν 1.000.000 ευρώ.
Ο 51χρονος σήμερα Νίκος Γαρεφαλάκης, όπως είναι τα πραγματικά του στοιχεία, είναι πατέρας ενός αγοριού, έχει κόψει τα μαλλιά του, σχεδόν σε βαθμό που να μην αναγνωρίζεται, και έχει αφήσει μούσι. Στο επεισόδιο «Το παιδί της Ρόζμαρι» είχε υποδυθεί τον «Μάριο τον ανωμαλλιά», τον εραστή της Ελένης Βλαχάκη με τα… ιδιαίτερα γούστα στο σεξ, τον οποίο απομάκρυνε από την οικία τους ο επίκουρος της Βυζαντινολογίας Κωνσταντίνος Κατακουζηνός.
Μετά την υποκριτική, όμως, ασχολήθηκε με τα αυτοκίνητα και άνοιξε συνεργείο στις Αχαρνές, έως ότου μπήκε στο στόχαστρο της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας της Ασφάλειας Αττικής, για τον… ρόλο του όχι σαν «ανωμαλλιάς εραστής» της Ελένης Ράντου, αλλά ως βασικό μέλος της μαφίας των τεσσάρων τροχών, της οποίας θύμα έπεσε και ο πρώην ποδοσφαιριστής Στάθης Ταυλαρίδης, που του είχαν κλέψει τη μοτοσικλέτα! Η σπείρα εξαρθρώθηκε ύστερα από επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. σε διάφορες περιοχές της Αττικής (Μενίδι, Λιόσια, Γαλάτσι, Νέα Ιωνία, Βύρωνας και Ηλιούπολη), αλλά και στην Κρήτη, κατά την οποία συνελήφθησαν έξι άτομα, ενώ στη δικογραφία περιλαμβάνονται ακόμα δύο εμπλεκόμενοι. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, οι δράστες είχαν κλέψει δεκάδες αυτοκίνητα, αποκομίζοντας παράνομο κέρδος που εκτιμάται ότι φτάνει τα 980.000 ευρώ.
Ο Νίκος Γαρεφαλάκης, σύμφωνα με την Ασφάλεια Αττικής, διέθετε το συνεργείο του στη σπείρα για να το χρησιμοποιεί ως διαλυτήριο των κλεμμένων αυτοκινήτων. Ο υπαίθριος χώρος είχε υψηλή περίφραξη από τσίγκους και μεγάλη διπλή πόρτα. Τον χώρο του διαλυτηρίου επισκεπτόταν τακτικά ο φερόμενος ως «αρχηγός» της σπείρας ιδιοκτήτης συνεργείου – φανοποιείου, και ο ίδιος με έδρα τα Ανω Λιόσια. Ο αρχηγός πήγαινε εκεί με το βαν του, στο οποίο φόρτωνε τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, πληρώνοντας για την αποσυναρμολόγησή τους. Μάλιστα, ο ηθοποιός φέρεται ότι ομολόγησε τις πράξεις του και παραδέχθηκε τη συμμετοχή του.
Βασικό ρόλο στην οργάνωση είχαν δύο αδέρφια. Ο ένας (35χρονος) διατηρεί ένα φανοποιείο-συνεργείο στα Ανω Λιόσια, όπου κατέληγαν όλα τα κομμάτια, όταν αποσυναρμολογούσαν τα κλεμμένα οχήματα. Επίσης, χειριζόταν προσωπικά την αποθήκευση και παράδοση των πωλούμενων ανταλλακτικών στις διαμεταφορικές εταιρίες, με τιμολόγια που είχαν εκδοθεί από τις εταιρίες που ήλεγχε, ενώ διαχειριζόταν και τις χρηματικές ροές για τη λειτουργία της εγκληματικής οργάνωσης, όπως οι πληρωμές για την αποσυναρμολόγηση αυτοκινήτων και τα λειτουργικά κόστη εγκαταστάσεων.
Πλαστές πινακίδες
Ο 32χρονος αδερφός του είναι ιδιοκτήτης μίας εκ των «συνεργαζόμενων» εταιριών, στη Μεταμόρφωση, όπου πραγματοποιούσε τις ταξινομήσεις και την πώληση των παραποιημένων αυτοκινήτων στους εξαπατημένους αγοραστές. Τα μέλη της σπείρας έκαναν τις κλοπές με βάση τα ταξινομημένα οχήματα και όχι τυχαία. Στη συνέχεια τοποθετούσαν πλαστές πινακίδες από χώρες του εξωτερικού. Από όσα κλεμμένα δεν πωλούσαν έπαιρναν τα εξαρτήματά στα δύο διαλυτήρια που διατηρούσε η σπείρα σε διαφορετικές περιοχές της Αττικής, μεταξύ των οποίων και του ηθοποιού.
Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της επιχείρησης, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εννιά κλεμμένα οχήματα, εννιά οχήματα, των οποίων η νόμιμη προέλευση εξετάζεται, μία κλεμμένη μοτοσυκλέτα, οκτώ σκελετοί οχημάτων (σασί), από τα οποία είχαν κόψει τον αριθμό πλαισίου, οκτώ κινητήρες, πλαστές πινακίδες, πλήθος ξένων πινακίδων κυκλοφορίας, πλαστές σφραγίδες, συσκευή παρεμβολής ραδιοσυχνοτήτων (jammer), πολύ μεγάλος αριθμός ανταλλακτικών, πλήθος κινητών τηλεφώνων, πλήθος εγγράφων που αφορούσαν οχήματα προερχόμενα από το εξωτερικό, αμέτρητα κλειδιά οχημάτων και κλειδί πασπαρτού, φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, 1.332 γραμμάρια κάνναβη, δύο όπλα (πιστόλι και περίστροφο), τρία αεροβόλα πιστόλια και μια ρεπλίκα περιστρόφου, 11 μαχαίρια διαφόρων μεγεθών, 100 φυσίγγια και 1.730 ευρώ.
Για την υπόθεση είχαν πραγματοποιηθεί έρευνες και σε προγενέστερο χρόνο, συγκεκριμένα σε κοντέινερ του 35χρονου αρχηγού, καθώς και σε διαλυτήριο αυτοκινήτων μέλους της οργάνωσης, κατά τις οποίες, μεταξύ άλλων, είχαν βρεθεί και κατασχεθεί: Τρία κλεμμένα οχήματα, 12 αποσυναρμολογημένα οχήματα, 39 κινητήρες οχημάτων, στην πλειονότητά τους με αποξεσμένους αναγνωριστικούς αριθμούς, πλήθος από πόρτες, προφυλακτήρες, φανάρια, ζαντολάστιχα, άξονες και άλλα εξαρτήματα οχημάτων και πλήθος εργαλείων αποσυναρμολόγησης αυτοκινήτων.
Σε βάρος των έξι σχηματίστηκε δικογραφία για –κατά περίπτωση– εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές κατά συναυτουργία, κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα, πλαστογραφία, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές ενέργειες και παράβαση του νόμου περί όπλων και ναρκωτικών. Οι συλληφθέντες, οι οποίοι έχουν απασχολήσει στο παρελθόν για κλοπές, πλαστογραφίες και άλλα συναφή αδικήματα, οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή, ενώ οι έρευνες για την πλήρη διακρίβωση του εύρους της εγκληματικής δράσης τους συνεχίζονται.
Oι «δουλειές» που έκανε κάθε μέλος της σπείρας
Πέραν του 35χρονου αρχηγού, κομβικό ρόλο στις παράνομες δράσεις είχαν και τα άλλα μέλη της σπείρας: Ενας 43χρονος, ο οποίος είχε αναλάβει την εγκατάσταση και τη λειτουργία σε εγκαταλειμμένο κτίσμα αυτοσχέδιου διαλυτηρίου. Ηταν το άτομο που παραλάμβανε τα κλεμμένα οχήματα, τα απέκρυπτε και φρόντιζε για την αποσυναρμολόγησή τους.
Οταν ολοκλήρωνε τις εργασίες, παρέδιδε τα εξαρτήματα με τη χρήση κλειστών φορτηγών στο αρχηγικό μέλος, ενώ 29χρονος και 21χρονος αποτελούσαν τον επιχειρησιακό βραχίονα της οργάνωσης και αφαιρούσαν οχήματα που κάλυπταν τις ανάγκες της οργάνωσης. Για να πετύχουν τον σκοπό τους κινούνταν νυχτερινές ώρες σε διάφορες περιοχές της Αττικής με νοικιασμένα αυτοκίνητα, αναζητώντας οχήματα. Αφού διέπρατταν την κλοπή, μετέφεραν τα οχήματα σε συνοικιακές οδούς ή σε «καβάτζα» τους, σε υπαίθριο οικόπεδο στου Παπάγου ή σε συνοικιακές οδούς, ώστε να μην εντοπίζονται. Στη συνέχεια τοποθετούσαν στα κλεμμένα αυτοκίνητα πινακίδες κυκλοφορίας ξένων χωρών, και τα παρέδιδαν στον «αρχηγό» για τα περαιτέρω.
Οι μάρκες που προτιμούσε η συμμορία ήταν οι Nissan, Mercedes, Volkswagen, Ford, BMW, Peugeot, Jeep, Smart και Τοyota. Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα που έκλεβαν είχαν ιδιαίτερα αυξημένη αγοραστική ζήτηση, όπως Mercedes μοντέλων SLK και Smart, Volkswagen μοντέλο Golf, Τοyota μοντέλων CH-R και Yaris, Peugeot μοντέλων 208, 2008 και 3008, Ford μοντέλο Fiesta, Fiat μοντέλο 500, BMW, μοντέλο GS 1250 R, Opel μοντέλο Crossland, Citroen μοντέλο C3 και Renault μοντέλο Captur. Θύμα της «μαφίας των τροχών» είναι και ο γνωστός παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Στάθης Ταυλαρίδης, του οποίου είχαν κλέψει τη μοτοσικλέτα. Από τις έως τώρα έρευνες έχουν εξιχνιαστεί 40 περιπτώσεις κλοπών αυτοκινήτων και δύο κλοπών μοτοσικλετών, ενώ το παράνομο κέρδος από τη δράση της εγκληματικής οργάνωσης εκτιμάται ότι υπερβαίνει το ποσό των 980.000 ευρώ και δεν αποκλείεται να προκύψουν και άλλες περιπτώσεις κατά τις οποίες εμπλέκεται η συγκεκριμένη εγκληματική ομάδα, καθώς η έρευνα για τη διακρίβωση του εύρους της δράσης των μελών της συνεχίζεται.