Ο Ελληνογάλλος σχεδιαστής Νίκος Αποστολόπουλος, με την τεράστια καριέρα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ξεσπαθώνει και ζητά να κατατεθεί άμεσα ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων σχετικά με τη διαφάνεια των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν αναφορικά με την επιλογή πολωνικής («Ποιος κατάγεται από την Πολωνία; Ψάξε, ψάξε, δεν θα το βρεις» ήταν το αιχμηρό ερώτημά του και στους λογαριασμούς του στα social media) και όχι ελληνικής εταιρίας των στολών της ελληνικής αποστολής στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, καθώς και αθλητικών ενδυμασιών σε αγωνίσματα στα οποία έχουμε ελληνική εκπροσώπηση!
- Από τον Γιάννη Αρμουτίδη
Ο σχεδιαστής λοιπόν, έντονα προβληματισμένος, προβαίνει σε έντονη διαμαρτυρία για το γεγονός της επιλογής των στολών (αλλά και αθλητικών ενδυμασιών) με τις οποίες εμφανίστηκαν οι αθλητές στην τελετή έναρξης, με την «Espresso» (ο Γιάννης Αντετοκούνμπο δεν είχε στη στολή του το σήμα της εταιρίας, προφανώς γιατί δεσμεύεται από ιδιωτικά συμβόλαια με άλλες εταιρίες, σε αντίθεση με την έτερη σημαιοφόρο Αντιγόνη Ντρισμπιώτη, που είχε κανονικά το σήμα στη στολή της) να συνομιλεί μαζί του για το φλέγον ζήτημα, έχοντας ο ίδιος επιστρέψει από το Λονδίνο, όπου βρισκόταν για τη δημιουργία του καινούργιου του αρώματος!
Από τη Μάνη, στην οποία βρίσκεται αυτές τις ημέρες, σχολιάζει τα της τελετής έναρξης λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τα μηνύματα από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων είναι εντελώς αντιφατικά. Υπήρχαν πολλές καλές ιδέες, χωρίς καμιά καλή εφαρμογή τους. Δεν σκέφτηκε ο σκηνοθέτης ότι στο Παρίσι -όπου έζησα περισσότερο από 30 χρόνια- τον Ιούλιο βρέχει και έχει ανέμους; Δεν υπολόγισε ότι η έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων έγινε σε μια πόλη που όλο τον χρόνο έχει καιρικές συνθήκες που αλλάζουν διαρκώς; Και, κατά δεύτερον, ο εν λόγω σκηνοθέτης, ο Τομά Ζολί, που είναι ταλαντούχος, ξέχασε πως η έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων δεν ήταν μια… παράσταση δική του, αλλά ένα θέαμα το οποίο εκπροσωπεί τη Γαλλία; Τελικά, όμως, αυτοί που πλήρωσαν 3.000 ευρώ για να παρακολουθήσουν την τελετή έναρξης δεν είδαν σχεδόν τίποτα και το μόνο που κατάφεραν ήταν να γίνουν… βρεγμένα παπιά. Υστερα, αυτό το θέαμα μπορούσες να το παρακολουθήσεις καλά μόνο από την τηλεόραση και όχι από μια θέση, μούσκεμα, για το τι συνέβαινε στις σκεπές του Παρισιού και σε άλλα μέρη του. Για μένα ήταν ένα θέαμα το οποίο δεν πέτυχε τον σκοπό του».
Στη συνέχεια, όμως, ο διάσημος σχεδιαστής «πυροβολεί» για την ενδυμασία των αθλητών της ελληνικής αποστολής: «Το χειρότερο όλων ήταν το θέαμα που αντίκρισα πάνω σε αυτά το καραβάκια του Σηκουάνα, με τους Ελληνες αθλητές μας να φορούν κάτι φρικτά ρούχα και σακάκια που ήταν σαν σακιά από… πατάτες. Ηταν κακοφτιαγμένα και, το χειρότερο όλων, είχαν πάνω τους ένα μεγάλο σήμα της εταιρίας 4F που τα σχεδίασε! Μια τέτοιου είδους διαφήμιση, όμως, είναι απαγορευτική! Αρα, κάποιος -και θέλουμε να μάθουμε ποιος είναι- πήρε την πρωτοβουλία να κάνει τη συγκεκριμένη ανάθεση στην εν λόγω πολωνική εταιρία (που μπορεί να είναι εξαιρετική και ό,τι θέλει ας είναι), η οποία έβαλε το λογότυπό της πάνω στα σακάκια των αθλητών και αθλητριών μας! Αυτά απαγορεύονται. Κι ενώ οι Αμερικανοί παρέλασαν εν πλω με Ralph Lauren, απορώ πώς η Ελλάδα βρέθηκε να είναι ντυμένη από μια πολωνική εταιρία. Εκανε κάποιος απευθείας ανάθεση ή έγινε διαγωνισμός που δεν τον πήρε χαμπάρι κανείς; Εμείς, ως Ελληνες σχεδιαστές, δεν θα έπρεπε να γνωρίζουμε κάτι; Κάποιος πρέπει να μας πει την αλήθεια!»
Στη συνέχεια ρωτάμε τον καταξιωμένο σχεδιαστή αν γνωρίζει την εν λόγω εταιρία, με τον ίδιο να απαντά: «Ξέρω ότι είναι μια εταιρία που κάνει αθλητικά ρούχα στην Πολωνία και τα διαθέτει στην Ελλάδα και τη διεθνή αγορά, αλλά μέχρι εκεί. Δεν ξέρω τι είδους συμφωνία έγινε, όμως θα πρέπει να κατατεθεί ερώτηση στη Βουλή προς τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, γιατί όλο αυτό θεωρώ ότι εκθέτει την Ελλάδα! Οταν, δηλαδή, βλέπεις σε πρώτο πλάνο παντού το 4F! Να διαφημίζουμε μια πολωνική εταιρία; Για ποιον λόγο; Ας έβαζαν έναν σχεδιαστή, μια οποιαδήποτε εταιρία ελληνική, αλλά να ήταν ελληνική. Δεν θεωρώ ότι πρέπει να είναι απαραίτητα σχεδιαστής, αλλά είναι απαράδεκτο. Στην τελική, ας ντύναμε τους αθλητές μας με τις υπέροχες παραδοσιακές ενδυμασίες μας από όλα τα μέρη της Ελλάδας. Οι διεθνείς εταιρίες που μπαίνουν σε αυτή τη θέση, πάνω σε φόρμες για παράδειγμα, πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ για διαφήμιση. Χρησιμοποίησαν τους αθλητές μας για δικούς τους σκοπούς»!