Κυριακή, 16 Μαρτίου, 2025

«Μάγισσα – Φλεγόμενη καρδιά»: Τα βήματα του Ανδρέα και του Φρανσουά φτάνουν...

Όσα θα δούμε στο αποψινό επεισόδιο της σειράς «Μάγισσα – Φλεγόμενη καρδιά».Μάνη 1910: Τα...

H Σοφία Παυλίδου «καλωσόρισε» τον Μάρτιο με βουτιές στη Μάνη

Η Σοφία Παυλίδου βρήκε την ευκαιρία τις προηγούμενες ημέρες...

Χρηστίδου, Μπάρκα, Τσουρός και Γιάμαλη αναμένουν ραντεβού για το μέλλον της συνεργασίας...

Μόνο η Φαίη Σκορδά σίγουρη; Αναβρασμός επικρατεί στο Mega!...

Η Klavdia βγάζει το… μάτι των φαβορί

Ανοδική τάση στα στοιχήματα της Eurovision παρουσιάζει τις τελευταίες...

Τα βλάσφημα «έργα τέχνης» του Κατσαδιώτη που «ξέχασε» να βάλει στις αίθουσές της η Εθνική Πινακοθήκη

Οταν ο άγιος Παΐσιος «έβλεπε» να έρχεται η έκθεση που σκανδάλισε και σόκαρε όλο το πανελλήνιο

Την ώρα που οι αντιδράσεις του κόσμου για την ακατανόητη απόφαση της Εθνικής Πινακοθήκης να εκθέσει βλάσφημα έργα τέχνης που προσβάλλουν βάναυσα το χριστιανικό συναίσθημα -σε μια περίοδο, μάλιστα, που το χριστεπώνυμο πλήρωμα προετοιμάζεται για να εισέλθει στα Αγια Πάθη και στην Ανάσταση του Ιησού-, δεν λένε να κοπάσουν, δεν μπορεί παρά να νιώσει κάποιος οργή και αποστροφή βλέποντας κι άλλες «δημιουργίες» του ίδιου καλλιτέχνη, οι οποίες βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας!

Δεν έχουν περάσει παρά ελάχιστα 24ωρα από το περιστατικό με την εισβολή του βουλευτή της ΝΙΚΗΣ Νίκου Παπαδόπουλου στην Εθνική Πινακοθήκη και την αποκαθήλωση των ασεβών έργων του αμφιλεγόμενου εικαστικού χαράκτη Χριστόφορου Κατσαδιώτη, που είχαν εκτεθεί στην αίθουσα όπου φιλοξενείται η έκθεση με τίτλο «Η σαγήνη του αλλόκοτου», η οποία διοργανώθηκε με αφορμή τη μεγάλη έκθεση χαρακτικών του Γκόγια. Σήμερα η «Espresso» δημοσιεύει φωτογραφίες και άλλων αποκαλούμενων έργων τέχνης που φτιάχτηκαν από το χέρι του ίδιου καλλιτέχνη. Πρόκειται για χαρακτικά έργα ή κατασκευές τα οποία η Εθνική Πινακοθήκη προφανώς «ξέχασε» να εκθέσει μαζί με τους βλάσφημους πίνακες από τις… Πύλες της Κολάσεως, οι οποίοι προκάλεσαν τη δικαιολογημένη οργή χιλιάδων πιστών, αλλά και την έντονη αντίδραση της Ιεράς Συνόδου και μητροπολιτών!

Οι… «δημιουργίες»

Ενα εξ αυτών, το οποίο προσβάλλει κατάφωρα την ορθόδοξη πίστη, απεικονίζει μια γυμνόστηθη γυναίκα. Ενδεχομένως, σε μια άλλη περίπτωση ένα έργο τέχνης σαν αυτό να μην προκαλούσε μεγάλες διαφωνίες. Ωστόσο, η συγκεκριμένη «δημιουργία» του 54χρονου Ελληνα καλλιτέχνη, ο οποίος βρέθηκε στο επίκεντρο σφοδρών επικρίσεων, αποκτά άλλη σημασία από τη στιγμή που έχει «τοποθετήσει» σε περίοπτη θέση της τον… Εσταυρωμένο, σε μια εξόφθαλμη προσπάθεια να προκαλέσει! Σε άλλο έργο τέχνης ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης έχει βάλει τον Εσταυρωμένο στο μέσο ενός… τσιπ μνήμης υπολογιστή, ενώ σε ένα τρίτο έχει χρησιμοποιήσει μια αγιογραφία των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, τοποθετώντας στη μέση της μια αναπαράσταση ζώου που μοιάζει με σκύλο ή λιοντάρι.

Εχει τοποθετήσει, δε, αυτοκόλλητα μάτια, τα οποία χρησιμοποιούνται για χειροτεχνίες, στη θέση των ματιών των δύο Αρχαγγέλων, οι οποίοι έχουν συνδεθεί με πολλά θαύματα και τιμώνται με μεγάλη κατάνυξη και ευλάβεια από τους πιστούς! Εξίσου προκλητικά είναι και τα υπόλοιπα έργα του εικαστικού για τα θεία, στα οποία δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει διονυσιακές και αποκρυφιστικές αναφορές, όπως το αγαλματίδιο του Ιησού Χριστού που θυμίζει τη μυθική θεότητα της αρχαίας Ελλάδας με μάσκα προσώπου – φύλλο αμπέλου. Μετά τα παραπάνω, δεν αποκλείεται όσοι βιάστηκαν να καταδικάσουν τις αντιδράσεις των πιστών για τα εκθέματα-εκτρώματα της Εθνικής Πινακοθήκης να αλλάξουν τη θεώρησή τους για τις καλλιτεχνικές «ανησυχίες» του φιλόδοξου εικαστικού, ο οποίος δείχνει -για πολλούς- μια ανεξήγητη «εμμονή» και προσήλωση, μέσω της τέχνης του, σε χριστιανικά ζητήματα και ζητήματα πίστης.

Αλλοι, πάλι -κυρίως όσοι ένιωσαν ότι με αυτές τις αλλοιωμένες εκδοχές αγιογραφιών- τερατουργήματα θίγεται με τον πιο βάναυσο και χυδαίο τρόπο το χριστιανικό τους συναίσθημα-, ενδεχομένως να ξαναθυμηθούν την προφητεία του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτη, ο οποίος είχε προβλέψει όσα ζούμε τις ημέρες που διανύουμε, καθώς και την επιχειρούμενη προσπάθεια κάποιων να «βαφτίσουν» τέχνη την προσβολή των θείων, λέγοντας: «Ηρθε ο καιρός να πολεμήσει το καλό με το κακό, γιατί την παρανομία την έχουν κάνει νόμο και την αμαρτία μόδα».

Αμετανόητη η  «κυρία Εθνική Πινακοθήκη» παρά τον μέγα σάλο

Αμετανόητη παραμένει η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, παρά τον σάλο που προκλήθηκε με αφορμή τα βλάσφημα έργα τέχνης του εικαστικού Χριστόφορου Κατσαδιώτη, το μέρος του οποίου πήρε λέγοντας μεταξύ άλλων ότι κάνει… αιχμηρά ψυχογραφήματα της κοινωνίας μέσω της τέχνης του! Κατά την επαναλειτουργία της έκθεσης «Η σαγήνη του αλλόκοτου – Ενδιάμεσος χώρος», όπου το πρωί της περασμένης Δευτέρας έγινε η «έφοδος» από τον βουλευτή της ΝΙΚΗΣ Νίκο Παπαδόπουλο, η Συραγώ Τσιάρα ανέφερε πως όσα συνέβησαν έχουν προκαλέσει σοκ.

«Ο καλλιτέχνης αυτός ξεκινώντας από την χαρακτική περνάει σε επόμενα στάδια και έχει εξελίξει πάρα πολύ την τέχνη του και έχει δημιουργήσει κινούμενες εικόνες, μικρές ταινίες animation που τα χαρακτικά ζωντανεύουν. Μορφές υβριδικές. Αυτό που συνέβη τη Δευτέρα έχει σοκάρει, έχει προκαλέσει πολύ δύσκολες καταστάσεις στην Πινακοθήκη. Είναι μια πράξη βανδαλισμού, την οποία καταδίκασε απερίφραστα σε άμεση σύγκλησή του, με την πρωτοβουλία της προέδρου μας, το διοικητικό συμβούλιο και εκδόθηκε την ίδια μέρα ανακοίνωση» τόνισε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «Το ίδιο βράδυ στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση καταθέσαμε την αγωγή εναντίον του ανθρώπου που βανδάλισε τα έργα τέχνης και όλες οι νόμιμες ενέργειες έγιναν αμέσως. Υπάρχουν πάρα πολλά στοιχεία που έχουν παραποιηθεί, αλλά θεωρώ πως σκόπιμα παραποιούνται». Υπερασπιζόμενη τον εαυτό της η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης είπε ότι δεν είχε πρόθεση να προσβάλει τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των ανθρώπων ούτε την Εκκλησία ούτε το κοινό αίσθημα των επισκεπτών και των ανθρώπων που αγαπούν την Εθνική Πινακοθήκη.

«Δεν θα προκαλούσα ποτέ σκόπιμα αντιδράσεις στους ανθρώπους που είναι θρησκευόμενοι αλλά ούτε να θίξω τις ευαισθησίες τους. Αντιθέτως γνωρίζω και μελετώ την ορθόδοξη εικονογραφία και με ενδιαφέρει πώς οι καλλιτέχνες φέρουν στο σήμερα την παράδοση και πώς συνομιλούν με αυτή» δικαιολογήθηκε, ενώ τόνισε για τα έργα τέχνης του 54χρονου χαράκτη που προκάλεσε «τσουνάμι» αντιδράσεων: «Δεν ζωγραφίζει την Παναγία και δεν κάνει λατρευτικές εικόνες, κάνει αιχμηρά ψυχογραφήματα της κοινωνίας και βαθύτερες αναλύσεις του αλλόκοτου εντός μας και εντός όλων των ανθρώπων…».

{{-PCOUNT-}}18{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιώργος Ζαμπέτας junior: Ο εγωιστής θείος μου «κύριος Νταλάρας»

Το 2025 δεν είναι μόνο Ετος Μίκη Θεοδωράκη, αλλά...

Χωμενίδης στον ΑΝΤ1 με τη «Νίκη»

Η ελληνική λογοτεχνία εμπνέει την ελληνική τηλεόραση! Και τρίτο...

Ο ΑΝΤ1 βάζει στον… πάγο τον Τανιμανίδη

Aποχωρεί ο Σάκης Τανιμανίδης από τον ΑΝΤ1; Μόνο την...

Δύσκολοι καιροί για… Μουτσινάδες

Θολό είναι το τηλεοπτικό μέλλον του Νίκου Μουτσινά. Οριστικά...

Ραπουνζέλ με μεταλιζέ μπότες η χήρα Καρύδα

Comeback στα κοσμικά σουαρέ για τη Βικτώρια Καρύδα. Με...

Γιώργος Γεροντιδάκης και Αναστασία Παντούση… full in love

Ζευγάρι στη μεγάλη οθόνη ο Γιώργος Γεροντιδάκης και η...