«Κουβαλάει» εμπειρίες που θέλεις δέκα ζωές για να αποκτήσεις. Ο Μάικ Νικολάτος έχει αξιοζήλευτη καριέρα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ηταν ο στιλίστας της Σερ επί τέσσερα χρόνια, έπαιξε σε ταινία με τον Τζον Τραβόλτα, έντυσε πολιτικούς, πριγκίπισσες, αστέρες και επέστρεψε στην Ελλάδα για να συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα της μουσικής και του θεάτρου.
- Από τη Σπυριδούλα Τριάντου
Γεννημένος στην Αμερική από Ελληνες γονείς, μετά το σχολείο άρχισε να εργάζεται ως κομμωτής, ενώ σπούδασε μακιγιάζ και styling. Εμαθε, όμως, και να σχεδιάζει αργότερα. Σε ηλικία 21 ετών έκανε το μεγάλο βήμα στην καριέρα του και δούλεψε δίπλα στη Σερ.
Ηθελες πάντα να ασχοληθείς με τη μόδα;
Το όνειρό μου ήταν να γίνω κλασικός χορευτής. Είχα ίνδαλμα τον Νουρέγιεφ, τον οποίο γνώρισα. Και τα κατάφερα, αλλά για λίγο, γιατί έσπασα το πόδι μου και δεν μπορούσα να συνεχίσω. Αργότερα ασχολήθηκα με το μόδα.

Πώς γνωριστήκατε με τη Σερ;
Εγώ γνώριζα την ιδιαιτέρα της, την Κερ Μπερνέτ, και μου είπε να περάσω από οντισιόν για μια εκπομπή στο CBS και προσελήφθη. Ηταν η πρώτη μου δουλειά!
Τι θυμάσαι από τη συνεργασία σου μαζί της;
Εκείνη την περίοδο είχε αρχίσει να ανεβαίνει σιγά σιγά και ήτανε καταπληκτική σε όλα. Παρουσίαζε ένα μεγάλο σόου στην τηλεόραση και είχε την επιμέλεια σε όλα. Γενικά, ακόμα και στην προσωπική της ζωή, επειδή κάναμε παρέα, όταν ήμουν στο σπίτι της, μου έδειχνε με πόσα πράγματα είχε ασχοληθεί εκείνη. Ηταν πολύ γλυκιά στη δουλειά της, όμως ήταν επαγγελματίας και αυστηρή, χωρίς βέβαια να της λείπει και το χιούμορ. Ηθελε να ήσουν στην ώρα σου… και πριν από την ώρα σου. Αν αργούσε κάποιος 2-3 φορές, δεν δούλευε ξανά μαζί της. Μου άρεσε που με εμπιστευόταν τόσο στο στιλ της όσο και στα ρούχα. Κάποια στιγμή θυμάμαι ότι οι δυο μας κάναμε μία φωτογράφιση ως μοντέλα για μία διαφήμιση τσιγάρων, η οποία έγινε αφίσα στον δρόμο. Ηταν μία από τις πολύ σημαντικές στιγμές στη ζωή μου.

Η ζωή στην Αμερική ήταν εύκολη;
Ναι, γιατί ήμουν τυχερός και δούλευα συνέχεια και σε μεγάλες παραγωγές. Εκεί γνώρισα και τη Ρίκα Διαλυνά, την οποία είχε αναλάβει ο ατζέντης της Ελίζαμπεθ Τέιλορ και της Οντρεϊ Χέπμπορν! Ο Κερτ Φριτζ τη σύστησε στη Χέπμπορν και τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ, και η Ρίτα έκανε παρέα με λαμπερά αστέρια του Χόλιγουντ, όπως ο Κάρι Γκραντ και ο Τέλης Σαβάλας. Γνώρισα πάρα πολλούς ανθρώπους στο Χόλιγουντ και η συνεργασία μου με όλους ήταν άψογη.
Πώς άφησες μια μεγάλη καριέρα στην Αμερική για να έρθεις στην Ελλάδα;
Την αγαπούσα την Ελλάδα, ήθελα να βρω ευκαιρία να επιστρέψω… Κάποια στιγμή αρρώστησε η μητέρα μου και πήγα στην Αθήνα για να τη δω. Τότε συναντήθηκα με τη Ρίκα Διαλυνά ξανά και μου είπε πως ψάχνουν στιλίστα για τη σειρά της ΕΡΤ, «Ο θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα». Είπα το «ναι» και έτσι ξεκίνησε και η καριέρα μου στην Ελλάδα. Αν και τους είχα πει τότε ότι μπορεί να ξαναφύγω για την Αμερική και να το γνωρίζουν, τελικά έμεινα εδώ. Η συνεργασία μου με όλους ήταν καταπληκτική. Κι έτσι ακολούθησαν και άλλες δουλειές. Οπως η «Μαντάμ Σουσού» με την Αννα Παναγιωτοπούλου, που μου γνώρισε τη Μίρκα Παπακωνσταντίνου, τον Γιώργο Κωνσταντίνου, τον Γιάννη Βούρο και κάναμε το «Μη μου γυρνάς την πλάτη». Κάνω και τις σειρές «Αλέξανδρο Δελμούζο», «Σταύρωση χωρίς ανάσταση», «Το παρελθόν μιας γυναίκας» με τη Νόρα Βαλσάμη και τον Βαλτινό.

Πώς ήταν η συνεργασία σου με τις Ελληνίδες;
Εγώ, επειδή είχα συνεργαστεί με πολλές διάσημες και διάσημους, μου φαίνονταν απλές οι Ελληνίδες, αλλά ήταν και απλές και πραγματικά ανθρώπινες. Δεν με δυσκόλεψαν καθόλου, αντιθέτως κάναμε και αρκετή παρέα. Εχω κρατήσει μέχρι σήμερα επαφές με την Ντενίση, με την Αννα Παναγιωτοπούλου και με πολλές ακόμα. Βγαίναμε και τρώγαμε έξω, ήταν ωραίες εποχές, που δεν θα τις ξεχάσω ποτέ. Ακολούθησαν και οι «Τρεις Χάριτες», μία δουλειά που λάτρεψα.
Συνεργάστηκες, όμως, και με τραγουδίστριες…
Δεν θα ξεχάσω τη συνεργασία μου με τη Μοσχολιού. Τη γνώρισα το ’91, ήταν τεράστιο όνομα, μια καταπληκτική τραγουδίστρια. Της έκανα τα ρούχα για τον Διογένη και πραγματικά αυτό που έχω να πω είναι πως ήταν μια κυρία με τα όλα της. Ητανε από τις πιο καλές εμπειρίες της ζωής μου η συνεργασία μου μαζί της.

Πέρασες όμως και δυσκολίες, έκλεισες την μπουτίκ σου…
Ναι, όλα έγιναν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Μου χρωστούσαν χρήματα και ήρθαν τα πρώτα προβλήματα. Είχα κάνει τότε και μια νέα επιχείρηση, ένα στούντιο ομορφιάς με μπουτίκ, όμως δεν μπορούσα να τα διατηρήσω.
Είχες κοντά σου ανθρώπους εκείνη την περίοδο να σε στηρίξουν;
Είχα, ναι, αλλά δεν μιλούσα, δεν ήθελα να με λυπούνται, γιατί εγώ ήμουν εκείνος που βοηθούσε… Ομως, δεν έκανα σωστά, γιατί η απομόνωσή μου με έκανε να χάσω την μπάλα, που λέμε.

Δηλαδή;
Επεσα σε κατάθλιψη. Ηταν πολύ δύσκολα, δεν είχα χρήματα ούτε για τα βασικά. Μετά άρχισε η κρίση και έγιναν χειρότερα τα πράγματα… Δεν είναι που χάνεις όσα έχεις, αλλά και το γεγονός ότι δεν υπάρχει προοπτική να ξεκινήσεις κάτι άλλο. Ενιωθα χάλια, ένιωθα ντροπή, σκέφτηκα πως δεν την ήθελα τη ζωή μου…
Ζήτησες βοήθεια;
Στην αρχή όχι, δεν μπορούσα, όμως στη συνέχεια κατάφερα να διώξω τα σκοτάδια μου και να σταθώ στα πόδια μου. Σήμερα νιώθω καλά, έχω βρει παλιούς φίλους, μιλάμε στο facebook και νιώθω μεγάλη αγάπη.

Οι γυναίκες σήμερα έχουν στιλ;
Μου αρέσει πάρα πολύ το στιλ της Αντζελας Γκερέκου, μου άρεσε επίσης και η Δήμητρα Ματσούκα, το πώς ντύνεται. Φυσικά, μου αρέσει πολύ και η Αννα Βίσση, η οποία ξέρει πάρα πολύ καλά τι της ταιριάζει.