Τα κανάλια πλέον ανοίγουν σαμπάνιες όταν οι εγχώριες σειρές μυθοπλασίας φτάνουν το 20% της τηλεθέασης. Σειρές όπως ο «Σασμός», του Alpha, όταν αγγίζουν το 22% της θεαματικότητας ηγούνται της κούρσας στη βραδινή ζώνη. Αλλά και όταν η «Μάγισσα» του ΑΝΤ1, η «Γη της ελιάς» στο Mega, ο «Γιατρός» στον Alpha και το «Ναυάγιο» στο Mega συγκεντρώνουν ποσοστά της τάξεως του 15% έως 17%, τα κανάλια κάνουν πάρτι και βασικά στελέχη των σταθμών δηλώνουν πολύ ικανοποιημένα για την πορεία τους. Μάλιστα, εισηγούνται και ετοιμάζουν και σίκουελ των συγκεκριμένων σειρών και επεξεργάζονται και δεύτερους κύκλους, όταν το τηλεβαρόμετρο ξεπερνά το 15% της τηλεθέασης.
Είναι, όμως, αυτές επιτυχίες, όταν το τηλεοπτικό κοινό είχε δώσει στον Μανούσο Μανουσάκη και στους τσιγγάνικους «Ψίθυρους καρδιάς» 76,1%, στο «Νησί» της Βικτόρια Χίσλοπ 64,6%, στις «Τρεις Χάριτες» των Ρέππα – Παπαθανασίου 56,5%, στους «Απαράδεκτους» της Δήμητρας Παπαδοπούλου 73% και στην «Αναστασία» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου 68,3%; Στα σχεδόν 34 χρόνια της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης πολλές σειρές ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν από το τηλεοπτικό κοινό, το οποίο ακολουθούσε πιστά τις περιπέτειες των αγαπημένων του ηρώων στη ζώνη prime – time και έγιναν τα απόλυτα τηλεοπτικά σουξέ. Μέσα από αυτές τις σειρές γνωρίσαμε και νέους ηθοποιούς, που έγιναν οι νέοι σταρ του ελληνικού θεάματος.
Ηδη από τις αρχές των 90s, όταν Mega και ANT1 εξέπεμψαν για πρώτη φορά σήμα, οι δύο σταθμοί ταυτίστηκαν με την ελληνική μυθοπλασία, αφού κάθε βράδυ πρόβαλλαν αρκετές ελληνικές κωμικές αλλά και δραματικές σειρές, και μύησαν το ελληνικό κοινό στην καλή ελληνική μυθοπλασία. Πολλές από αυτές τις σειρές «απογειώθηκαν» στους πίνακες τηλεθέασης «χτυπώντας» ρεκόρ, τα οποία ακόμα και τότε, σε ένα τελείως διαφορετικό τηλεοπτικό τοπίο, έμοιαζαν άπιαστα, ενώ σήμερα δείχνει μάλλον απίθανο να καταρριφθούν. Σήμερα, με τα επτά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, με τις συνδρομητικές πλατφόρμες, ξένες και ελληνικές, με την replay tv και τις νέες μορφές τηλεθέασης μέσω κινητού τηλεφώνου ή laptop, αυτά τα ποσοστά τηλεθέασης αποτελούν όνειρα θερινής νυκτός! Από τους «Ψίθυρους καρδιάς» και τους «Απαράδεκτους», τις «Τρεις Χάριτες» και τη θρυλική «Αναστασία» μέχρι το «Καφέ της Χαράς», το «Παρά 5» και το «Νησί», τα κοντέρ της τηλεθέασης έπιασαν κόκκινο και «τρέλαναν» τα μηχανάκια της τότε AGB, γράφοντας τηλεοπτική ιστορία.
«Ψίθυροι καρδιάς» (1997 – 1998)
Ο απαγορευμένος έρωτας ανάμεσα στον μπαλαμό Αντώνη (Απόστολο Γκλέτσο) και την Tσιγγάνα Ερατώ (Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους) καθήλωσε τους τηλεθεατές ήδη από το πρώτο επεισόδιο και η σειρά του Mega ήταν από τις πλέον επιτυχημένες των 90s. Στις 9 Φεβρουαρίου 1998 η τηλεθέαση της σειράς σκαρφάλωσε στο 66,1%, ενώ κατά τη διάρκεια του επεισοδίου υπήρξε στιγμή που η τηλεθέαση εκτοξεύτηκε στο 76,1%, ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου 3.500.000 τηλεθεατές και έκτοτε δεν το έχει ξεπεράσει καμία άλλη ελληνική σειρά. Ο Μανούσος Μανουσάκης είναι ο μετρ του είδους και δεν τον πιάνει κανείς!
«Αναστασία» (1993-1994)
https://www.youtube.com/watch?v=Whg3M6vgGFo&list=PLoZ2wMZTLz8bdF2VjlfEhr1HINBEki6J7
Αλλά και η σεναριογράφος Μιρέλλα Παπαοικονόμου ήξερε πώς να δυναμιτίζει την τηλεθέαση. Η «Αναστασία» Μυρτώ Αλικάκη μπλέκει σε ένα ερωτικό τρίγωνο, με τον πατέρα Παύλο, Μηνά Χατζησάββα, αλλά και τον γιο Αλέξανδρο, Αλκη Κούρκουλο, το οποίο τρέλανε τα μηχανάκια της AGB. Η σειρά συγκέντρωνε κάθε εβδομάδα τηλεθέαση άνω του 50%, ενώ στο τελευταίο επεισόδιο, το οποίο προβλήθηκε στις 20 Ιανουαρίου 1994, σκαρφάλωσε στο 68,3%, γράφοντας ιστορία.
«Είσαι το ταίρι μου» (2001-2002)
Το «Είσαι το ταίρι μου», με την Κατερίνα Λέχου, τη Βίκυ Σταυροπούλου, τον Αλέκο Συσσοβίτη, τον Αλέξη Γεωργούλη και τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, ήταν το μόνο πρόγραμμα που όχι απλά άντεξε, αλλά κατόρθωσε να σημειώνει υψηλή τηλεθέαση και μάλιστα τα βράδια της Δευτέρας, μία ημέρα που το ενδιαφέρον επικεντρωνόταν στο «Big Brother». Μετά την ολοκλήρωση του ριάλιτι η τηλεθέαση της σειράς εκτοξεύτηκε μόνιμα σε 45άρια και 50άρια, με αποκορύφωμα το φινάλε στις 25 Ιουνίου 2002, όταν το «Είσαι το ταίρι μου» εκτοξεύτηκε στο 56,5%.
«Στο παρά 5» (2005-2007)
Ο Γιώργος Καπουτζίδης, με την Ντάλια, τη Ζουμπουλία, την Αμαλία και τα άλλα παιδιά, έκανε το «Παρά 5» να χτυπήσει κόκκινο στα νούμερα τηλεθέασης. Και στις δύο σεζόν προβολής της η σειρά έφτανε με άνεση το 50%, χαρίζοντας στο Mega σταθερά την κορυφή στη ζώνη προβολής και μάλιστα σε μεγάλη απόσταση από τους άλλους σταθμούς. Το αποκορύφωμα ήταν στο γλυκόπικρο φινάλε της σειράς στις 18 Ιουνίου του 2007, όταν το «Παρά 5» εκτοξεύτηκε στο 66%.
«Κάτω Παρτάλι» (2014-2015)
Η σειρά του Λευτέρη Παπαπέτρου είναι από τις «τελευταίες» ελληνικές σειρές που μπόρεσαν να «χτυπήσουν» με άνεση 60άρια στην τηλεθέαση ξανά και ξανά, καταποντίζοντας στους πίνακες τηλεθέασης οποιοδήποτε αντίπαλο πρόγραμμα. Η Νάντια Κοντογεώργη, ο Μίνωας Θεοχάρης, ο Ιβάν Σβιτάιλο και ο Λεωνίδας Καλφαγιάννης έγιναν μεμιάς οι αγαπημένοι ηθοποιοί της μικρής οθόνης. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το πρώτο επεισόδιο της σειράς «Κάτω Παρτάλι» έκανε μέσο όρο 52% στο δυναμικό κοινό και 48,7% στο γενικό σύνολο. Σε όλη τη διάρκεια της πρώτης σεζόν ο μέσος όρος κάθε επεισοδίου κινούνταν σε ποσοστά σχεδόν αποκλειστικά άνω του 50%. Την καλύτερη επίδοση είχε η σειρά στο δυναμικό κοινό στο έκτο επεισόδιο, συγκεντρώνοντας ποσοστό 59,4%.
«Το νησί» (2010 – 2011)
Η τραγική πλην αληθινή ζωή των λεπρών στη Σπιναλόγκα, στην Κρήτη, μέσα από το βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ είχε συγκλονίσει το τηλεοπτικό κοινό με πρωταγωνιστές τον Τάσο Νούσια, τον Στέλιο Μάινα και την Κατερίνα Λέχου. Πρόκειται για μία από τις πιο ακριβές παραγωγές που προβλήθηκαν ποτέ στην ελληνική τηλεόραση, με το κόστος της να αγγίζει τα 4.000.000 ευρώ και, αν μη τι άλλο, κατόρθωσε να κερδίσει κοινό και κριτικούς, κάτι που δεν συμβαίνει συχνά. Η σειρά του Mega τρέλαινε κάθε εβδομάδα τα μηχανάκια τηλεθέασης με ποσοστά, τις περισσότερες φορές, άνω του 50%. Ωστόσο, η καλύτερή της επίδοση ήταν στο τελευταίο επεισόδιο, το οποίο προβλήθηκε στις 23 Μαΐου του 2011, με την τηλεθέαση να σκαρφαλώνει στο 64,6%.
«Το καφέ της Χαράς» (2003 -2006)
https://www.youtube.com/watch?v=k8eDzLDMBTs
Οταν ο Χάρης Ρώμας έβαζε την υπογραφή του στη μικρή οθόνη η επιτυχία ήταν δεδομένη. Ετσι, μπορεί «Οι μεν και οι δεν» αλλά και το «Κωνσταντίνου και Ελένης» να σημείωναν υψηλές τηλεθεάσεις, όμως με το «Καφέ της Χαράς» η τηλεθέαση του ΑΝΤ1 εκτοξευόταν κάθε εβδομάδα στο 50%, ποσοστό που μεταφράζεται σε περισσότερους από 2.000.000 τηλεθεατές. Στις 14 Φεβρουαρίου 2005 -κατά τη διάρκεια της δεύτερης σεζόν του- «Το καφέ της Χαράς» σημείωσε τηλεθέαση 57,9%, ποσοστό που του έδωσε την πρωτιά μεταξύ των σειρών της τελευταίας δεκαετίας.
«Οι απαράδεκτοι» (1991 – 1993)
Οι «Απαράδεκτοι», οι αγαπημένοι μας Δήμητρα, Σπύρος, Βλάσσης και Γιάννης, αγαπήθηκαν από το κοινό και εξακολουθούν μέχρι σήμερα να σκορπούν γέλιο μέσα από τις επαναλήψεις ή το διαδίκτυο. Τα πέρα δώθε τους στα διαμερίσματά τους, τα τραπέζια, οι εορτές τους και η τρέλα τους θα μας μείνουν αξέχαστα. Η σειρά μάς σύστησε, αν μη τι άλλο, κάποιους από τους καλύτερους ηθοποιούς του θεάτρου μας. Το μεγαλύτερο ρεκόρ που είχε κάνει η σειρά ήταν στις 11 Μαρτίου 1992, όταν σημείωσε τηλεθέαση 73%.
«Οι τρεις Χάριτες» (1990 – 1992)
Η αξέχαστη Μίνα Αδαμάκη και οι εκρηκτικές Νένα Μεντή και Αννα Παναγιωτοπούλου έγραψαν την πιο χαριτωμένη ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης. Οι αδελφές Χαρίτου εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην οθόνη του Mega τον Φεβρουάριο του 1990 και για τρεις σεζόν έκαναν τους πάντες κάθε εβδομάδα να στήνονται μπροστά στην τηλεόραση για να δουν τι ξεκαρδιστικό θα συμβεί στην Ολγα, στη Μαρία και την Ειρήνη. Ο μέσος όρος τηλεθέασης για όλα τα χρόνια προβολής της σειράς κινήθηκε στο 56,5%, ενώ το επεισόδιο που προβλήθηκε στις 3 Φεβρουαρίου 1992, κατά τη διάρκεια της τρίτης σεζόν, συγκέντρωσε 65%. Η συγκατοίκησή τους ήταν από τις πιο όμορφες της ελληνικής τηλεόρασης.