❱❱ Η τελική πρόταση για τις αλλαγές στη Γ’ Λυκείου, όπως την παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Θυμίζει παλιές ΔέσμεςΘυμίζει παλιές Δέσμες η τελική πρόταση για τις αλλαγές στη Γ’ Λυκείου, την οποία παρουσίασε χθες ο Κώστας Γαβρόγλου, καθώς περιλαμβάνει εξέταση σε τέσσερα βασικά μαθήματα, τέσσερις ομάδες προσανατολισμού, όσα και τα επιστημονικά πεδία, κατάργηση των Λατινικών και αντικατάστασή τους από την Κοινωνιολογία, κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας και μηχανογραφικό που θα υποβάλλεται σε τρία στάδια.
Το σχέδιο, που θα εφαρμοστεί το 2020, προβλέπει ξεχωριστές εξετάσεις για το απολυτήριο, με συμμετοχή και του βαθμού του στην πρόσβαση σε ΑΕΙ – ΤΕΙ, και εισαγωγή συστήματος ελεύθερης πρόσβασης σε μερικές σχολές και τμήματα κατόπιν επιλογής. Οι προτάσεις θα συζητηθούν κατά το επόμενο διάστημα, με πρόθεση τον Δεκέμβριο να ψηφιστεί το νομοσχέδιο από τη Βουλή. Η αναμορφωμένη Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ – ΤΕΙ αποτελούν, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, μέρος συνολικότερου σχεδίου εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Οι αλλαγές θα περιλαμβάνουν νέα προγράμματα σπουδών στο Γυμνάσιο και στις πρώτες δύο τάξεις του Λυκείου, και στενή σύνδεση του Γενικού με το Επαγγελματικό Λύκειο. Οι Α’ και Β’ Λυκείου θα είναι εγκύκλιων σπουδών, ενώ η Γ’ θα έχει ρόλο προπαρασκευαστικό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στη Β’ τάξη το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας αντικαθίσταται από φέτος από το μάθημα «Πολίτης και Δημοκρατία».
Οι ώρες διδασκαλίας στη Γ’ Λυκείου μειώνονται σε 29 από 32. Νεοελληνική Γλώσσα, Θρησκευτικά και Φυσική Αγωγή είναι τα κοινά μαθήματα Γενικής Παιδείας. Οι Ομάδες Προσανατολισμού γίνονται τέσσερις, καθώς σπάει η Θετική σε Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας. Τα μαθήματα κάθε ομάδας είναι ίδια με την αντίστοιχη σημερινή Ομάδα Προσανατολισμού, με εξαίρεση την αντικατάσταση των Λατινικών από την Κοινωνιολογία.
Το απολυτήριο
Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που μπορεί να χρειαστούν οι υποψήφιοι και για την εισαγωγή τους σε κάποια τμήματα.
Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων της Γ’ Λυκείου, δηλαδή Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Θρησκευτικά και τα τρία μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού. Για τη λήψη απολυτηρίου οι μαθητές θα εξετάζονται σε επίπεδο δήμων ή περιφέρειας στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα και τα τρία μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού). Ο βαθμός θα καθορίζεται κατά 40% από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και κατά 60% από τον βαθμό τετραμήνων, για τα Θρησκευτικά από τον μέσο όρο των τετραμήνων, ενώ δεν θα λαμβάνεται υπόψη ο βαθμός στη Φυσική Αγωγή.
Πάντως, προκύπτουν ερωτήματα για το πώς θα διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων τοπικού χαρακτήρα για το απολυτήριο, όταν ο βαθμός θα συμμετέχει στην εισαγωγή σε ΑΕΙ – ΤΕΙ και το πώς θα διασφαλίζεται ότι τα θέματα των ενδοσχολικών απολυτήριων εξετάσεων θα έχουν κοινό βαθμό δυσκολίας σε εθνικό επίπεδο.