Διαφωνία μεταξύ του πρωθυπουργού και της Νίκης Κεραμέως έχει προκαλέσει το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιθυμία του υπουργείου Παιδείας είναι να ανοίξουν όλα τα σχολεία (δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια), ωστόσο η άποψη αυτή δεν βρίσκει σύμφωνο τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Σύμφωνα με το υπουργείο, τα σχολεία θα μπορούσαν να επαναλειτουργήσουν σταδιακά. Η αρχή θα γίνει με τα λύκεια, καθώς προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στους μαθητές της γ΄ λυκείου που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές και στη συνέχεια να καθίσουν διαδοχικά στα θρανία οι μαθητές των γυμνασίων και των δημοτικών. Η αντίθετη άποψη, ωστόσο, υποστηρίζει πως τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν μόνο για τους μαθητές της γ΄ λυκείου και όχι για τους μαθητές γυμνασίων και δημοτικών.
Πάντως, χθες, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι ακόμα δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων και το υπουργείο αναμένει τις επίσημες απόψεις των ειδικών της Υγείας πάνω στο θέμα. Σημείωσε επίσης ότι, όπως σε όλες τις υπόλοιπες πτυχές της καθημερινότητας, έτσι και στα σχολεία η επαναλειτουργία θα γίνει στο πλαίσιο μιας νέας κανονικότητας. Για τον λόγο αυτόν, είπε, το υπουργείο θα ενημερώσει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει να λαμβάνονται στα σχολεία.
Η κυρία Κεραμέως εξέφρασε την πρόθεση του υπουργείου να αρχίσουν οι πανελλαδικές μέσα στον Ιούνιο και να ολοκληρωθούν τον Ιούλιο και πρόσθεσε ότι το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με τις οριστικές ημερομηνίες για τις εξετάσεις, καθώς και για τον αριθμό των εισακτέων στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας.
Οι εισαγωγικές εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ενδέχεται να πραγματοποιηθούν σε περισσότερα εξεταστικά κέντρα, δηλαδή περισσότερες αίθουσες και κτίρια, για να κάθονται μακριά το ένα παιδί από το άλλο. Επίσης, θα υπάρχει επιτήρηση σε κάθε στάδιο της διαδικασίας για την τήρηση αποστάσεων. Παράλληλα, θα υπάρχουν δύο επιτηρητές, σε απόσταση μεταξύ τους, αλλά και από τους μαθητές.