Αίσθηση έχoυν προκαλέσει όσα είπε πριν από μερικά 24ωρα η καταξιωμένη ηθοποιός Υρώ Μανέ, καταγγέλλοντας τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Λευτέρη Γιοβανίδη για καταχρηστική συμπεριφορά.
Η ηθοποιός ισχυρίζεται ότι, παρουσία του προέδρου του ΟΠΑΝ Ιωσήφ Βουράκη και της συνεργάτιδας του καλλιτεχνικού διευθυντή Θεοδώρας Καπράλου, κλήθηκε να αναπτύξει την πρότασή της πάνω σε μια νέα παραγωγή με θέμα τη σφαγή της Χίου.
Ξαφνικά, όμως, βρέθηκε αντιμέτωπη με μια αναίτια έκρηξη θυμού και προσβολών, που την ανάγκασε να αποχωρήσει κακήν κακώς από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. «Αποχώρησα αναγκαστικά ταπεινωμένη και προσβεβλημένη εξαιτίας αυτής της επαίσχυντης, αήθους συμπεριφοράς του καλλιτεχνικού διευθυντή κυρίου Γιοβανίδη εις βάρος μου. Μου προκάλεσε δε τόσο μεγάλη ψυχική ταραχή, που χρειάστηκε να έλθει να με παραλάβει από τον Πειραιά άτομο της οικογένειάς μου. Ενα περιστατικό σαν αυτό δηλώνει σοβαρή έλλειψη πολιτισμού και πλήττει τον ίδιο τον φορέα που ο κύριος Γιοβανίδης εκπροσωπεί. Παρ’ όλα αυτά, επειδή οι μέρες που διανύουμε απαιτούν ταπεινότητα ως μέρες Παθών, θα επιμείνω σε αυτό. Επιφυλάσσομαι για νεότερες δηλώσεις, ελπίζοντας να έρθει η Ανάσταση μέσα και έξω μας» ανέφερε η ηθοποιός, η οποία, μεταξύ άλλων, κατήγγειλε και την αρνητική διάθεση από πλευράς του κυρίου Γιοβανίδη, η οποία, σύμφωνα με την Υρώ Μανέ, ήταν εμφανής από την αρχή της συνάντησης, με αποκορύφωμα μια «έκρηξη» που είχε.
Το «κατηγορώ»
Μάλιστα, η ίδια λέει πως ο κύριος Γιοβανίδης «εξεμάνη σαν ταύρος μαινόμενος». «Δεν μπορείς να με παρακάμπτεις και να κλείνεις ραντεβού μέσω του προέδρου. Εγώ είμαι καλλιτεχνικός διευθυντής και εγώ αποφασίζω τι θα γίνει! Θα μιλάω όπως θέλω, δεν θα μου υποδείξεις τον τρόπο εσύ, που με παρακάμπτεις και κανονίζεις ραντεβού με τον πρόεδρο» είναι, σύμφωνα με την Υρώ Μανέ, όσα της είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής!
«Εξαιτίας αυτού του σοβαρού γεγονότος αισθάνομαι υποχρεωμένη, απέναντι στον εαυτό μου και στους συναδέλφους μου, να καταγγείλω τη συμπεριφορά του καλλιτεχνικού διευθυντή κ. Λευτέρη Γιοβανίδη και τη δηλητηριώδη αυτή κατάχρηση εξουσίας εκ μέρους του, που προσβάλλει όχι μόνο εμένα, αλλά όλο το θέατρο, και αποτελεί ευθεία παράβαση των στοιχειωδών αξιακών κανόνων της προστασίας της αξίας, της τιμής, της υπόληψης του επαγγέλματός μας, καθώς και των καθηκόντων και του ρόλου που του έχει ανατεθεί» ανέφερε χαρακτηριστικά η Υρώ Μανέ σε άλλο σημείο της καταγγελίας της για τον κύριο Γιοβανίδη, ο οποίος ανταπάντησε σε όσα του καταλογίζει η ηθοποιός παραθέτοντας τα γεγονότα από τη δική του πλευρά, κάνοντας μια χρονική αναδρομή στην επικοινωνία που είχαν και μιλώντας για πιεστική και εκβιαστική συμπεριφορά της από τον Απρίλιο του 2020 μέχρι σήμερα. Ο κύριος Γιοβανίδης θεωρεί ότι η κυρία Μανέ, χωρίς αιδώ, για να επιτύχει τον σκοπό της να τον κατηγορήσει, συνδέει την προσωπική της μαρτυρία-καταγγελία με το κίνημα #metoo, λέγοντας όμως πως είναι άλλο πράγμα το #metoo, άλλο οι συλλογικές εργασιακές διεκδικήσεις και άλλο ο ναρκισσιστικός «δικαιωματισμός», που θεωρεί ότι «ο κόσμος μού ανήκει και όποιος στέκεται εμπόδιο, με κοντράρει και δεν υλοποιεί την επιθυμία μου πρέπει να καταγγελθεί ως εξουσιαστικός», τονίζοντας πως θα κινηθεί νομικά εναντίον της για συκοφαντική δυσφήμηση.
Το παρασκήνιο
Μέσα σε αυτόν τον κακό χαμό, όσα συνέβησαν έρχονται να αποκαλύψουν πώς λειτουργεί ένας σοβαρός -υποτίθεται-πολιτιστικός θεσμός στον Πειραιά. Οι καλά γνωρίζοντες λένε ότι, μετά την απομάκρυνση του προηγούμενου καλλιτεχνικού διευθυντή Νίκου Διαμαντή, ο οργανισμός του Δημοτικού Θεάτρου έχει γίνει «τσιφλίκι» της δημοτικής Αρχής, καθώς στη σκηνή του φιλοξενήθηκαν μέχρι και προγράμματα μπουζουκιών για τις ανάγκες του τηλεοπτικού καναλιού του δημοτικού συμβούλου (κατά πολλούς, αφανούς δημάρχου) και ιδιοκτήτη της ΠΑΕ Ολυμπιακός.
Την απομάκρυνση του Ν. Διαμαντή απαίτησε και πέτυχε ο πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΟΠΑΝ) Ιωσήφ Βουράκης, ο οποίος τον πίεζε να δεχθεί τη διάθεση του θεάτρου για διάφορες «εκδηλώσεις» με τις οποίες εκείνος δεν συμφωνούσε. Με την απομάκρυνση του κ. Διαμαντή, ο ΟΠΑΝ προσέλαβε τον Γιοβανίδη, ο οποίος ήταν για κάποιο διάστημα καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών. Με την πρόσληψη Γιοβανίδη, ο ΟΠΑΝ είχε πλέον ελευθερία κινήσεων, αλλά φαίνεται ότι δεν είχε υπολογίσει τις «παραξενιές» του διευθυντή, μέχρι που έγινε ότι έγινε με τη Μανέ.
Ο Ιωσήφ Βουράκης είχε εκλεγεί ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση, με «σημαία» την αντίθεσή του στον Γιάννη Μώραλη, την παράταξη του οποίου είχε επανειλημμένα καταγγείλει. Φαίνεται, όμως, ότι τελικά κατάλαβε την αξία του δημάρχου και του ισχυρού προστάτη του, και εντάχθηκε στην παράταξή τους για να εκλεγεί και μάλιστα να επιλεγεί ως επικεφαλής του πολιτισμού της πόλης.