Η ιδέα για τη στήριξη νέων και άνεργων εκπαιδευτικών.
Στο τελευταίο τετράμηνο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα ξεκινήσει πιλοτικά η εφαρμογή του προγράμματος Κοινωνικό Φροντιστήριο. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου (φωτό) που μίλησε στη Βουλή, πρόκειται για ιδέα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και βασικός στόχος είναι να στηριχτεί η οικογένεια που δοκιμάζεται.
Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει πιλοτικά σε επιλεγμένες πόλεις, με σκοπό να διευρυνθεί η εφαρμογή του στη συνέχεια. Ο στόχος είναι διπλός, καθώς από τη μια θα απασχοληθούν νέοι άνεργοι εκπαιδευτικοί κάτω των 30 ετών αλλά και μακροχρόνια άνεργοι εκπαιδευτικοί και, από την άλλη, θα παράσχει διδακτική στήριξη σε μαθητές οικογενειών που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, οι οποίες βρίσκονται σε χαμηλούς κοινωνικούς δείκτες.
Τα κριτήρια υπαγωγής στο πρόγραμμα θα εξειδικευτούν το επόμενο διάστημα και η χρηματοδότηση του προγράμματος θα γίνει από το ΕΣΠΑ. Το Κοινωνικό Φροντιστήριο θα παρέχεται στο Λύκειο με μικρά φροντιστηριακά τμήματα κάτω των 10 ατόμων, ώστε πραγματικά να λειτουργήσει με την έννοια του φροντιστηρίου. Τις σχετικές ανακοινώσεις έκανε ο κ. Κεδίκογλου κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΚΚΕ Γιώργου Λαμπρούλη για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, την ανάγκη αυτή να υπάρξει και να στηριχτεί με την πρόσληψη καθηγητών, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Ο υφυπουργός ανέφερε ότι η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη θα ενταχθεί στις επιλέξιμες δαπάνες, ώστε να χρηματοδοτηθεί για την επόμενη χρονιά.
Βούληση του υπουργείου Παιδείας είναι να ενισχυθεί ο θεσμός της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, κάτι που θα «αποτυπώνεται» σε υπουργική απόφαση η οποία θα εκδοθεί και θα δίνει τη δυνατότητα να απασχολούνται στο πρόγραμμα αναπληρωτές πέραν του περιορισμού των τεσσάρων ωρών. Στην όλη διαδικασία θα εμπλακούν και οι περιφερειακοί διευθυντές που συντονίζουν την όλη διαδικασία. Για την ενίσχυση του εν λόγω θεσμού, η Πρόσθετη Διδασκαλία θα μπει στα κριτήρια αξιολόγησης και θα προηγείται μάλιστα κι έναντι άλλων προγραμμάτων εκπαιδευτικών (περιβάλλον κλπ.) στη συμπλήρωση του ωραρίου.